1. Pevski zbor kot obogatitvena dejavnosti v vrtcuNina Pušenjak, 2019, diplomsko delo Opis: Delo v vrtcu me navdaja s pozitivnimi občutki, novimi izzivi in priložnostmi. Eden od izzivov je pevski zbor. Ker me glasba spremlja že od malih nog, sem se odločila, da bo to tema mojega zaključnega dela. V svoji praksi sem opazila veliko pomanjkanja glasbe v vrtcu. Ne le petja, tudi spoznavanja instrumentov, plesa, igranja na instrumente ter spoznavanja novosti v svetu glasbe. Iz literature je razvidno, da glasba otroku pomaga pri razvoju, izražanju, pridobivanju besednega zaklada in posluha, prav tako k boljši interakciji med vrstniki.
Otroci v predšolskem času so za glasbo zelo dovzetni. Naša naloga je, da jim petje približamo na njim razumljiv način, saj ga bodo le tako vzljubili. Pomembno je, da ima otrok glasbo in petje rad. Za to je potrebna motivacija, pohvala, vztrajnost in vnema do dela. Tudi otroci morajo razumeti, da je pevska dejavnost obveznost, pri kateri se je potrebno marsikaj naučiti, ne le peti. Kot zborovodja je potrebno paziti, da so glasba, besedilo in melodija predstavljeni celostno ter na njim razumljiv način in da so za otrokovo starostno obdobje primerni. Predšolsko obdobje je obdobje razvoja, pridobivanja znanja in izkušenj za šolo, obdobje otroštva in tudi učenja. Pomemben del otrokovega razvoja z glasbo so tudi starši in družina, saj doma spoznajo svoje prve melodije in pesmi.
Glasbena dejavnost v vrtcu je oblika pedagoške dejavnosti, s katero otroci rastejo čez predšolsko v šolsko obdobje, saj jih glasba tudi izven vrtca spremlja povsod iz drugih zvočnih medijev. Prav zato je to dejavnost v vrtcu in šolah potrebno obogatiti, dopolniti in negovati. Ključne besede: Otroški pevski zbor, glasbeno-didaktične igre, priprava na petje, poustvarjalno petje, vzgojitelj kot zborovodja, pevski nastop. Objavljeno v DKUM: 10.05.2019; Ogledov: 969; Prenosov: 166
Celotno besedilo (1,40 MB) |
2. Delo s pevskim zborom v vrtcuAmadeja Rampre, 2018, diplomsko delo Opis: Glasba je nekaj lepega in naravnega. Človeka spremlja od obdobja zarodka naprej, ob vsakem koraku, ob bitju srca. Ljudje so rojeni z glasbenimi predispozicijami, od okolja, v katerem odraščajo, pa je odvisno, kako se bodo glasbene sposobnosti razvijale. Delavci v vzgojno-izobraževalnih ustanovah imajo zato veliko odgovornost, saj prek glasbenih dejavnosti prispevajo k celostnemu razvoju osebnosti otrok. Teoretični del diplomskega dela se je posvetil predstavitvi že obstoječe strokovne literature o pomenu glasbene vzgoje, glasbenih ciljih ter uporabnih in ustvarjalnih pristopov pri vodenju pevskega zbora v vrtcu. V ospredju je bilo iskanje otrokom primernih pevskih tehničnih vaj, s katerimi se »učijo« pravilnih tehnik petja in dihanja, ter didaktičnih iger, prek katerih razvijajo ritmični in melodični posluh. Raziskana je bila vloga vzgojiteljice/zborovodkinje pri vodenju pevskega zbora in pravilni ter primerni izbiri otroških pesmi. V praktičnem delu so bile predstavljene priprave, s katerimi so se otroci, ki obiskujejo pevski zbor, pripravljali za nastop na reviji otroških pevskih zborov Ciciban poje in pleše. V priprave so bili vključeni učenje 3 pesmic, metodični koraki pri učenju nove pesmice in poustvarjalnem petju ter analiza nastopa. Ključne besede: pevski zbor, vrtec, načrtovanje, poustvarjalno petje Objavljeno v DKUM: 11.10.2018; Ogledov: 877; Prenosov: 86
Celotno besedilo (1,38 MB) |
3. Odnos vzgojiteljev do petja v vrtcuAlja Volaj, 2015, diplomsko delo Opis: Glasba, predvsem petje, vnaša v življenje otrok veselje, sproščenost, razigranost, srečo pa tudi pomirjenost in razbremenitev. Predšolski otroci čutijo neko notranjo potrebo po petju, le-ta pa jih povezuje in združuje tako med seboj kot tudi s posrednikom (vzgojiteljem) med njimi in petjem.
Namen raziskave je bil raziskati odnos vzgojiteljev (n=95) do petja ter kvaliteto in kvantiteto izvajanja poustvarjalnega in ustvarjalnega petja v vrtcu. Iz raziskave smo ugotovili, da je vzgojiteljem petje v veselje in da se jim zdi pomembno spodbujati petje pri otrocih. Prav tako se jih večina strinja, da morata vzgojitelj in pomočnik imeti dobro razvit ritmično-melodični posluh. Vzgojitelji izbirajo pesmi, ki so primerne starosti otrok v skupini, intoniranje pesmi pred petjem pa še vedno ni njihova ustaljena navada. Mnenje vzgojiteljev je, da je priprava na petje pomembna. V primeru nekorektnega petja pomočnika v bližini otrok bi večina vzgojiteljic ravnala pravilno in bi pomočnika na napako opozorila ter mu ponudila pomoč. Poustvarjalno petje vzgojitelji načrtujejo najmanj enkrat tedensko, prav tako je le-to tudi priložnostno vsak dan prisotno, ustvarjalno petje pa načrtujejo le občasno. Da je ustvarjalno petje za otroka nekaj povsem naravnega, potrjujejo tudi pričevanja vzgojiteljev, ki so opazili, da otroci ne glede na starost pevsko ustvarjajo tudi brez spodbude odrasle osebe. Ključne besede: predšolski otrok, vzgojitelj, poustvarjalno petje, ustvarjalno petje Objavljeno v DKUM: 08.12.2015; Ogledov: 1939; Prenosov: 213
Celotno besedilo (907,90 KB) |
4. PEVSKI ZBOR KOT OBOGATITVENA DEJAVNOST V VRTCUNina Škorjanc, 2014, diplomsko delo Opis: Glasba nas čustveno bogati, je pozitivna terapija za dušo, kadar smo žalostni, nas pomiri in razbremeni. Z glasbo se nekateri dojenčki srečajo že v prenatalnem obdobju, zahvaljujoč predvsem mamicam, ki v nosečnosti intenzivno poslušajo glasbo, prepevajo pesmi ali igrajo na instrument. Po rojstvu je od vsakega otroka, ki mu je bilo to dano, odvisno ali bo informacije, ki jih je sprejel v maminem trebuhu nadgradil ali zatrl.
Otroci radi pojejo, saj jih petje sprošča in razveseljuje. Zato je pomembno, da že v najzgodnejšem obdobju otroku vnesemo veselje, radost in zanimanje za glasbo in do petja pesmi. Pri tem imajo pomembno vlogo tudi vzgojitelji in vzgojiteljice v vrtcu. Njihov izziv je, kako na čim bolj zanimiv in nevsiljiv način spodbuditi otroke k petju v pevskem zboru v vrtcu, kako jih dobro motivirati, da ostanejo radovedni in kako ohraniti njihov interes do pevskega poustvarjanja.
Petje v pevskem zboru otroke povezuje, združuje, otroci si gradijo verigo prijateljstva in samozavest. S petjem oziroma prepevanjem otrok komunicira ter se čustveno izraža.
V pričujočem diplomskem delu je bil naš namen, da smo predstavili iz že obstoječe strokovne literature uporabne in ustvarjalne pristope ter načine vodenja pevskega zbora in glasbenih dejavnosti v vrtcu. Diplomsko delo z naslovom Pevski zbor kot obogatitvena dejavnost v vrtcu v teoretičnih izhodiščih zajema pomen glasbe in pevskega zbora v predšolskem obdobju, predstavljene so raznolike upevalne vaje, glasbeno didaktične igre ter metodični koraki, kako otroke motivirati in seznaniti z novo pesmijo. Ključne besede: pevski zbor v vrtcu, poustvarjalno petje, upevalne pevske vaje, obsegi otroškega petja, glasbeno didaktične igre, zborovodja, usvajanje nove pesmi. Objavljeno v DKUM: 27.01.2015; Ogledov: 2806; Prenosov: 736
Celotno besedilo (1,14 MB) |