1. Poliranje diamantov ali donkihotstvo : vloga učitelja pouka tujega jezika v luči metaforSaša Jazbec, Brigita Kacjan, 2025, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Edina stalnica pri vlogi učitelja oz. učitelja tujega jezika je nenehno spreminjanje. V prispevku vlogo učitelja osvetlimo z vidika prevladujočih metod učenja in poučevanja tujih jezikov in jo nato analiziramo z vidika metafor, s katerimi so učitelji in študenti ciljno in hote opisali poklic oz. vlogo učitelja. Metafor ne razumemo le kot lep način izražanja, kolorit jezika, temveč kot temeljne kognitivne mehanizme, ki ljudem omogočajo, da izrazijo svoje razumevanje sveta in da razumejo razumevanje sveta drugih. Zanimalo nas bo, kakšne mentalne modele predstavljajo metafore in ali med zbranimi metaforami prevladujejo tiste, ki kažejo na tradicionalno instruktivno razumevanje vloge učitelja tujega jezika, ali tiste, s katerimi lahko vlogo učitelja razumemo skladno s sodobnejšimi konstruktivističnimi pristopi učenja in poučevanja. Ključne besede: vloga učitelja, tuji jezik, metafore, metode učenja, mentalni modeli, pouk tujega jezika Objavljeno v DKUM: 29.08.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (345,34 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Umetna inteligenca oziroma orodja, podprta z umetno inteligenco, pri pouku in za pouk tujih jezikov – empirična raziskava o stališčih učiteljev tujega jezika v SlovenijiSaša Jazbec, 2024, izvirni znanstveni članek Opis: Umetna inteligenca je izjemno aktualna in interdisciplinarno obravnavana tema. Pričujoči prispevek obravnava denimo UI pri pouku in za pouk tujega jezika z vidika učiteljev tujega jezika. Poskusu opredelitve UI, kratkemu pregledu virov in poskusu umestitve UI v koncept učenja in poučevanja tujih jezikov (nemščine in angleščine) sledi obravnava možnosti ter pasti rabe orodij, ki jih podpira UI, pri pouku tujega jezika. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati analize z anketnim vprašalnikom zbranih mnenj oziroma stališč učiteljev tujih jezikov do rabe UI in orodij, podprtih z UI, pri pouku in za pouk tujih jezikov. Rezultati, analize in odgovori na raziskovalna vprašanja so pokazali, da so mnenja anketiranih učiteljev precej homogena. Anketirani menijo, da ima UI več prednosti kot slabosti. Zelo objektivno in realno so ocenili tudi nevarnosti in kompetence, ki jih bo raba UI v šoli zaobšla in ki jih bo treba posebej poudarjeno razvijati, ter tiste, ki jih bo raba UI pospešeno razvijala. Tudi korelacije med analiziranimi spremenljivkami niso ovrgle enotnih in stabilnih mnenj anketiranih, saj so pokazale, da ni statistično relevantnih razlik med mnenji učiteljev nemščine in angleščine. Ključne besede: pouk tujega jezika, učitelji tujega jezika, umetna inteligenca, raba UI, orodja, podprta z UI Objavljeno v DKUM: 28.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 24
Celotno besedilo (887,86 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Exploring pre-service and in-service teachers' perceptions about early foreign language learning and dyslexiaMilena Košak Babuder, Saša Jazbec, 2019, izvirni znanstveni članek Opis: This contribution addresses Slovenian in-service and pre-service foreign language and general education teachers' awareness of dyslexia in the foreign language classroom. The authors examine and analyse the levels of familiarity with dyslexia among foreign language teachers and primary school teachers (in-service teachers) and foreign language students (pre-service teachers), their perceptiveness regarding the particularly demanding areas of language learning, and their willingness to engage in additional training to obtain the appropriate skills for teaching children with learning disabilities, particularly dyslexia. The results reveal noticeable differences in answers to individual research questions provided by the participants based on their profiles. The majority of participants stated that they were familiar with dyslexia from a theoretical point of view but also indicated that they were aware of the need to further improve their individual specialist-didactic knowledge and skills in order to give successful support to dyslexic pupils engaged in foreign language learning. The authors also predict the necessary extent of additional training measures in which foreign language teachers, primary school teachers, and foreign language students should engage. Ključne besede: pouk tujega jezika, zgodnje učenje, disleksija, dislektični učenci, učitelji tujega jezika, razredni učitelji, empirične študije, foreign language teaching, early learning, dislexy, dislexic pupils, foreign language teachers, pre-service teachers, in-service teachers Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 248; Prenosov: 30
Povezava na celotno besedilo Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Medpredmetno povezovanje in pouk jezikovAlja Lipavic Oštir, Saša Jazbec, 2024, znanstvena monografija Opis: V publikaciji so teoretično, aplikativno in empirično obravnavne različne možnosti in priložnosti za povezovanje pouka nejezikovnih vsebin in pouka jezikov, kar v uvodniku na kratko poimenujemo kot Učenje za življenje! Prispevki so razvrščeni v pet tematskih sklopov, ki naslavljajo naslednje vidike: stališča učiteljev do pouka jezikov, uresničevanje medpredmetnega povezovanja na različnih točkah vertikale v šolstvu, medpredmetno povezovanje kot priložnost za posamezne jezike, povezovanje jezikov s perspektive drugih področij ter primerjava in izkušnje šolskih sistemov z medpredmetnim povezovanjem drugod. Prispevki so pomemben doprinos k razmisleku odločevalcev, kreatorjev šolske politike in akterjev v učnem procesu o prepotrebnih spremembah, o relativizaciji mej med posameznimi znanostmi in o pomenu osmišljenega učenja in poučevanja jezikov, ki učence in učenke pripravlja na življenje. V njem problemi, ki jih rešujemo, niso omejeni na eno samo področje ali na en jezik, ampak so holistični in zahtevajo razumevanje različnih perspektiv gledanja na nek konkreten problem in zahtevajo znanja in razumevanja različnih jezikov. Ključne besede: medpredmetno povezovanje, jezikovni in nejezikovni pouk, CLIL, celostni pristop, pouk tujega jezika Objavljeno v DKUM: 25.01.2024; Ogledov: 369; Prenosov: 98
Celotno besedilo (11,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Gibanje in nevrodidaktika pri pouku nemščine in angleščine v osnovni šoliNataša Korče, 2021, magistrsko delo Opis: Nevrodidaktika je pomemben povezovalni člen med nevroznanostjo in didaktiko, je pa tudi prenosnik kompleksnih nevroznanstvenik dognanj v prakso poučevanja. Med sodobne nevrodidaktične pristope v didaktiki tujega jezika uvrščamo gibalno naravnane metode, ki jih učitelji skladno z učnimi načrti v določeni meri že vključujejo v prakso poučevanja. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej osvetlili možganom prilagojeno učenje z vidika nevrobiološkega delovanja možganov ter nevroznanstvenih in empiričnih študij, predstavili smo tudi gibanje v kontekstu uveljavljenih in sodobnih gibalnih metod. Teoretična izhodišča so v empiričnem delu podprta in primerjana s kvalitativno raziskavo z metodo vodenega intervjuja na vzorcu petih osnovnošolskih učiteljic tujega jezika. V zaključku je oblikovan nabor nevrodidaktično usmerjenih priporočil in strategij za gibalno naravnan in učinkovit pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika. Končni nabor kaže trenutno stanje rabe gibalno naravnanega pouka v osnovnih šolah, ki je še vedno pod vplivom tradicionalnega načina poučevanja tujih jezikov, to pa nakazuje potrebo po dodatni usposobljenosti učiteljev glede poznavanja dejstev o nevrobiološkem delovanju možganov in raznovrstnih gibalno usmerjenih metod, med katerimi kot najbolj celostno in gibalno razgibano ocenjujemo dramsko pedagogiko s scenskim uprizarjanjem. Ključne besede: nevrodidaktika, pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika, gibanje, dramska pedagogika, scenska igra Objavljeno v DKUM: 11.10.2021; Ogledov: 1036; Prenosov: 116
Celotno besedilo (2,13 MB) |
6. Brigita Kacjan: Sprachelementspiele und Wortschatzerwerb im Fremdsprachlichen Deutschunterricht mit Jugendlichen und Jungen Erwachsenen : Maribor: Filozofska fakulteta, Oddelek za slovanske jezike in književnosti (Zora 58), 2008, 265 str.Saša Jazbec, 2009, recenzija, prikaz knjige, kritika Ključne besede: ocene in poročila, ocene knjig, začetni pouk, pouk tujega jezika Objavljeno v DKUM: 18.05.2017; Ogledov: 1430; Prenosov: 157
Celotno besedilo (225,51 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Besedilne vrste za razvijanje pisnega sporočanja pri pouku nemščine kot tujega jezikaMateja Cmager, 2016, diplomsko delo Opis: Medtem ko se pri pouku nemščine kot tujega jezika predznanje o besedilnih vzorcih in besedilnih vrstah pretežno aktivira pri razvoju bralnih in slušnih jezikovnih sposobnosti, je pričujoča diplomska naloga osredotočena na obravnavanje besedilnih vrst za razvoj pisne kompetence. Vodilno vprašanje pri tem je, kako lahko načrtno pridobivanje znanja o besedilnih vrstah razbremeni in hkrati spodbuja proces pisanja pri pouku nemščine kot tujega jezika. Da bi odgovorili na to vprašanje, so v teoretičnem delu v prvem koraku ugotovljene značilnosti besedilnih vrst. Osnovo za pridobitev potrebnega instrumentarija za klasificiranje besedil je nudila lingvistika besedil in besedilnih vrst. V drugem koraku so tematizirane posebnosti v procesu pisanja. S pomočjo pisnega modela Hayes in Flower je ponazorjeno, kako je možno proces pisanja deliti na več ločenih procesov in kako se lahko ti pri poučevanju pisanja urijo ločeno eden od drugega. V empiričnem delu so se ugotovljena spoznanja preverila z analizo učbeniških kompletov. Pri tem je glavna pozornost veljala poučevanju nemščine kot prvega tujega jezika v gimnaziji. Rezultati kažejo, da besedilne vrste pri razvoju pisne kompetence igrajo pomembno vlogo, saj se lahko s pomočjo besedilnih vzorcev, ki se pri pouku uporabljajo kot primeri obravnavanih besedilnih vrst, ponazorijo elementi kot so jezikovna sredstva in zgradba besedila, ki učenkam in učencem služijo v pomoč pri samostojnem pisanju besedil. Ključne besede: besedilna vrsta, besedilni vzorec, besedilna kompetenca, pisna kompetenca, pouk nemščine kot tujega jezika, analiza učbeniških kompletov Objavljeno v DKUM: 24.06.2016; Ogledov: 1936; Prenosov: 143
Celotno besedilo (699,37 KB) |
8. |
9. |
10. Applying chaos theory to lesson planning and deliverySlavko Cvetek, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, izobraževanje učiteljev, pouk tujega jezika, načrtovanje pouka, teorija kaosa, education, teacher training, foreign language learning, lesson planning, chaos theory Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2720; Prenosov: 138
Povezava na celotno besedilo |