| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
NAČINI MOTIVIRANJA UČENCEV PRI POUKU MATEMATIKE
Katja Ilc, 2012, diplomsko delo

Opis: Učna motivacija obsega vse, kar daje pobude za učenje, ga usmerja, mu določa intenzivnost, trajanje in kakovost (Marentič Požarnik, 2003, str. 184). Učna motivacija je lahko zunanja, ki se kaže na primer v oceni oziroma pohvali, ali notranja, ki se kaže v želji po razvoju lastnih sposobnosti. Cilj motiviranja je večje prevzemanje odgovornosti učencev za lastno znanje, skrb učitelja za kakovost pouka, večanje radovednosti in ustvarjalnosti učencev, spodbujanje pozitivnega odnosa do matematike in znanja nasploh. V diplomski nalogi smo predstavili devet načinov motiviranja učencev pri pouku matematike s primeri. Ti načini so: izhajanje iz pomanjkljivega znanja učencev, opazovanje vzorcev, predstavitev izziva, matematični »triki«, prikaz uporabnosti matematike, uporaba razvedrilnih nalog, pripovedovanje slikovitih zgodb, aktivno vključevanje učencev v utemeljevanje matematičnih zanimivosti ter uporaba didaktičnih modelov in gradiv. Pri predstavitvi načinov motiviranja smo izhajali iz predlogov v knjigi The Art of Motivating Students for Mathematics Instruction, avtorjev Alfreda Posamentiera in Stephena Krulika, dodali pa smo tudi nekaj lastnih primerov motivacijskih nalog. V zadnjem delu diplomske naloge smo pregledali en učbeniški komplet za srednjo šolo, pri čemer nas je zanimala vključenost predstavljenih motivacijskih pristopov v omenjenih učbenikih.
Ključne besede: motivacijske tehnike, načini motiviranja, popularizacija matematike, pouk matematike, učna motivacija, učne metode
Objavljeno: 16.04.2012; Ogledov: 3682; Prenosov: 473
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

2.
Opredelitev in lastnosti lesa
Rok Ozmec, 2013, magistrsko delo

Opis: V šestem razredu osnovne šole je pri predmetu tehnika in tehnologija v učnem načrtu zajet tudi tematski sklop les. Pri obravnavi lesa se učenci srečajo z lastnostmi lesa in postopki preizkušanja lastnosti lesa, orodji ter stroji za obdelavo lesa, izdelek iz lesa pa tudi praktično izdelajo in ovrednotijo. Lastnosti lesa: fizikalne, mehanske, estetske, fizikalno kemijske ter gorljivost lesa, so v magistrski nalogi podrobno predstavljene, podani pa so tudi postopki preizkušanja in določanja nekaterih fizikalnih in mehanskih lastnosti lesa. Prav tako so tudi predstavljeni stroji in orodja za obdelavo lesa. Osrednji del naloge predstavljajo metode preizkušanja lastnosti lesa ter načrtovanje, izdelava in vrednotenje izdelka iz lesa v osnovni šoli. Lastnosti lesa lipe, jesena, hrasta, bora, smreke ter jelše so učenci tudi praktično preizkušali z uporabo didaktičnih pripomočkov, ki sem jih v ta namen pripravil, didaktično metodo, ki pa smo jo uporabili, pa je bila tehniški eksperiment. S pomočjo eksperimentov so učenci spoznali ter praktično preverili lastnosti različnih vrst lesa, dobljene rezultate pa vnesli v tabelo, jih primerjali ter sklepali o povezavi med posameznimi lastnostmi, npr. kako masa vpliva na gostoto, trdoto, trdnost. Magistrska naloga, s priloženimi učnimi listi za izvedbo tehničnih eksperimentov za preizkušanje lastnosti lesa ter tehnično in tehnološko dokumentacijo za izdelavo ptičje valilnice, pa lahko služi učiteljem tehnike in tehnologije tudi kot pripomoček pri izvedbi vzgojno izobraževalnega procesa.
Ključne besede: Ključne besede: les, lastnosti, pouk tehnike, osnovne šole
Objavljeno: 14.05.2013; Ogledov: 2476; Prenosov: 922
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

3.
Analiza uporabe tehnik sproščanja na razredni stopnji osnovne šole
Minja Glazer, 2016, diplomsko delo

Opis: Celostni pristop k otroku je rdeča nit vseh sodobnih teorij o otroku. Bistveno je, da šola, učitelji in starši razumemo tako otrokovo intelektualno in umsko raven kakor tudi njegovo telesno, psihično in čustveno stanje. Nekoč so otroci v šoli le sedeli in mirno poslušali, danes je poudarek na celostnem pristopu k otroku, ki povezuje telesno z duševnim. Kompetentni in ustvarjalni učitelj bo v razred vpeljal sprostitev otroka s pomočjo različnih sprostitvenih tehnik, ki bodo v otroku sprostile njegovo umsko in telesno napetost ter ga spodbudile in motivirale za sodelovanje pri pouku. V diplomski nalogi z naslovom Analiza uporabe tehnik sproščanja na razredni stopnji v osnovni šoli bom predstavila sodobne teorije celostnega pristopa k otroku, prvine kompetentnega in ustvarjalnega učitelja ter pomen gibanja za otroka in sproščanje v šoli. Nadalje bom predstavila posamezne sprostitvene tehnike, katerih dejansko uporabo sem preverila s pomočjo anketnega vprašalnika v osnovni šoli in rezultate predstavila v empiričnem delu svoje diplomske naloge. Rezultati bodo dali odgovore na vprašanja: Kakšna je ozaveščenost in usposobljenost učiteljev glede vsebine sproščanja otrok v razredu in kakšna je uporaba tehnik sproščanja v razredu, kateri so vzroki in cilji sproščanja v razredu, katere so tehnike sproščanja v razredu, kakšni so pogoji za izvajanje sproščanja v razredu, kakšna je podpora vodstva in staršev za sproščanje v razredu ter kako so učenci motivirani za sodelovanje pri sproščanju pri pouku? Rezultati analize so pokazali, da učitelji že dokaj dobro poznajo področje sproščanja in posamezne sprostitvene tehnike, ki jih pri svojem vsakodnevnem pouku tudi že uporabljajo. Njihovo znanje o posameznih tehnikah je dokaj obširno. Najpogostejši vzroki za uporabo sprostitve so nemirni, nemotivirani in utrujeni otroci, ki jih učitelji s pomočjo sprostitve poskusijo ponovno motivirati in dvigniti njihovo koncentracijo za nadaljnje delo. Vodstvo načeloma to obliko dela podpira, vendar se kažejo potrebe po večjem investiranju tako v znanje učiteljev na tem področju kot v opremljenost učilnic in razpoložljivost delovnih sredstev za to vsebino. Tudi starši v veliki večini sproščanje otrok spodbujajo, vendar je zaznati, da tako vodstvo kot starši dajejo večji poudarek vsebini pouka in znanju, počutje otrok pa, predvidevam, da zaradi prenatrpanega urnika, učnih načrtov in obširne vsebine, postavijo na stranski tir. Učenci so za sodelovanje pri sprostitvenih tehnikah zelo motivirani in med najbolj priljubljenimi tehnikami so ravno tiste, ki aktivirajo njihovo desno hemisfero, torej njihovo naravno potrebo po gibanju in uporabi domišljije.
Ključne besede: gibanje in celostni pristop, vloga učitelja, sprostitev, posamezne sprostitvene tehnike, razredni pouk
Objavljeno: 20.09.2016; Ogledov: 756; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

4.
Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole
Mojca Borko, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole govori o možnostih kombiniranja likovnih tehnik znotraj istega področja likovne umetnosti ali med različnimi področji, ki so: risanje, slikanje, grafika, kiparstvo in arhitektura. V teoretičnem delu smo predstavili pouk likovne umetnosti, likovne tehnike in materiale v prvi triadi (risarske, slikarske, grafične likovne tehnike, kiparske likovne materiale, materiale za oblikovanje prostora in kombinirane likovne tehnike), artikulacijo učne ure pri pouku likovne umetnosti z vidika likovne tehnike, predstavili smo splošne in specifične metode dela s poudarkom na tistih metodah, ki se nanašajo na likovno tehniko in na demonstracijo likovne tehnike. Opisali smo tudi značilnosti otrokovega likovnega izražanja v prvem razredu, saj je poznavanje likovnega razvoja za delo pri pouku likovne umetnosti zelo pomembno. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera, s katero smo želeli ugotoviti, kako učenci samostojno kombinirajo različne likovne tehnike pri reševanju likovne naloge. Zasnovali smo pet likovnih nalog s kombiniranimi likovnimi tehnikami ter jih izvedli z 18 učenci prvega razreda podeželske osnovne šole. Podatke smo zbirali z opazovanjem, z udeležbo, fotografiranjem ter analizo likovnih izdelkov. V sklepnem delu smo predstavili ključne ugotovitve študije primera in podali mnenje o opravljenem lastnem strokovnem delu.
Ključne besede: pouk likovne umetnosti, metode dela, likovni razvoj otrok, kombinirane likovne tehnike, razredni pouk
Objavljeno: 21.09.2016; Ogledov: 2853; Prenosov: 570
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

5.
Spodbujanje ustvarjalnosti pri pouku slovenščine v 6. in 9. razredu z de Bonovim orodjem CoRT
Nastja Stropnik Naveršnik, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo se ukvarjali z ustvarjalnostjo v slovenskem šolskem sistemu pri pouku slovenščine. Predstavili smo pojem ustvarjalnost in prikazali, zakaj je ustvarjalnost ena od ključnih kompetenc 21. stoletja, ki bi jo šola morala razvijati oziroma spodbujati pri učencih in jih tako opolnomočiti, da bodo po končanem večletnem formalnem izobraževanju pripravljeni za življenje (in delovni trg). Prvi del magistrskega dela temelji na uporabi deskriptivne metode. V drugem (empiričnem) delu smo s petimi učnimi pripravami za 6. razred in petimi učnimi pripravami za 9. razred praktično predstavili, kako lahko orodja CoRT vpletemo v pouk slovenščine. Z dvema učiteljicama slovenščine, ki si pri pouku slovenščine prizadevata pri učencih spodbujati ustvarjalnost, smo naredili tudi intervju. Ugotovili smo, da je slovenski šolski sistem tog in nekoliko zastarel. Posamezniki sicer prepoznavajo ustvarjalnost kot pomembno kompetenco in jo skušajo spodbujati v okviru krožkov, dnevov dejavnosti (izven pouka), v kurikulumu pa je še vedno ni. Orodja CoRT 1 in 4, ki jih je razvil Maltežan Edward de Bono, pionir na področju poučevanja ustvarjalnega mišljenja, so uporabna pri pouku slovenščine, saj pri učencih spodbujajo osredotočeno ustvarjalno mišljenje, timsko delo, toleranco do različnih mnenj, učijo jih pogledati na problem z različnih vidikov, z njimi se učenci priučijo zavedanja posledic lastnih dejanj. Najpogosteje uporabljena orodja so PNZ, SDL, PPP, AMI, P & N (iz CoRT 1), naključni vložek in DA, NE, PO (iz Cort 4).
Ključne besede: ustvarjalnost, tehnike spodbujanja ustvarjalnosti, CoRT, Edward de Bono, pouk slovenščine, šolski sistem, učne priprave
Objavljeno: 25.10.2017; Ogledov: 387; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

6.
Grafične tehnike pri pouku likovne vzgoje v drugem razredu osnovne šole
Dragica Mlinarič, 2009, strokovni članek

Opis: V članku opisujemo ugotovitve, pridobljene s pomočjo študije primera. Opazovali, analizirali in preučevali smo dogajanja v razredu pri pouku likovne vzgoje, pri katerem smo se ukvarjali z grafičnimi tehnikami: monotipijo, kolažnim tiskom, tiskom s pečatniki, kolagrafijo in računalniško grafiko. Ugotovili smo, da so bili učenci najbolj samostojni in spretni pri izvajanju tehnike kolažnega tiska, najmanj pri tisku s pečatniki in zadovoljivo spretni pri ostalih tehnikah. Učenčevo poznavanje pojmov s področja grafike in pozitiven odnos do grafičnih tehnik sta naraščala glede na večje število izvedenih učnih enot. Prišli smo do ugotovitve, da so materialni pogoji za izvedbo grafičnih tehnik zadovoljivi. Ugotovili smo tudi, da je grafika kot likovno področje glede interesa učencev zastopana enako kot ostala likovna področja in da učenci najraje ustvarjajo v računalniški grafiki. Opazili smo, da so bili učenci za izvajanje grafičnih tehnik zelo motivirani in jih želijo izvajati tudi v prihodnje.
Ključne besede: likovna vzgoja, grafika, grafične tehnike, metodika, učne metode, osnovne šole, začetni pouk
Objavljeno: 21.09.2017; Ogledov: 258; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (859,79 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Izdelava miselnih iger pri izbirnem predmetu Obdelava gradiv: les
Ilija Ilić, 2019, magistrsko delo

Opis: Znanja in veščine o obdelavi lesa, ki so jih v večji meri dosegli pri pouku tehnike in tehnologije v 6. razredu, lahko učenci izpopolnijo pri izbirnem predmetu Obdelava gradiv: les. Zastavljene cilje dosegajo s sintezo že usvojenih znanj in veščin z novimi spoznanji in spretnostmi, ob tem pa razvijajo kompetence, ki so prepoznane kot ključne za 21. stoletje. Vodenje učencev po tej poti zna učiteljem predstavljati velik izziv, a v pomoč jim je lahko to magistrsko delo. Omenjen izbirni predmet je v osnovi namenjen urjenju v obdelavi lesa, a s pravilnimi pristopi lahko učenci dosežejo veliko več. Znanja in kompetence razvijajo z izdelavo najrazličnejših izdelkov, med katerimi smo se mi odločili za takšne, s katerimi se lahko zabavajo tako otroci kot tudi odrasli, in sicer za miselne igre. Tako smo v magistrskem delu pripravili zbirko desetih iger in za vsako od njih smo poleg priprave potrebne tehnične dokumentacije našteli tudi učne cilje, ki so dosegljivi z izdelavo le-te. Da bi ob dosegu učnih ciljev učenci razvijali še druge kompetence, smo v pomoč zapisali tudi predloge za izvedbo pouka, ki lahko učiteljem služijo kot rdeča nit pri pripravah.
Ključne besede: pouk tehnike, miselne igre, obdelava lesa
Objavljeno: 06.03.2019; Ogledov: 185; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici