2.
Vključenost narodnozabavne glasbe v pouk glasbene umetnostiAndrej Munda, 2020, magistrsko delo
Opis: V magistrskem delu proučujemo, kako je narodnozabavna glasba vključena v Učni načrt za
glasbeno umetnost, kako pogosto jo učitelji razrednega pouka vključujejo v pouk glasbene
umetnosti ter ali je večina narodnozabavnih skladbe primerna za vključevanje v pouk glasbene
umetnosti v prvem in drugem vzgojno izobraževalnem obdobju. V raziskavo smo vključili 70
slovenskih osnovnih šol; odzvalo se jih je 33, in sicer 131 učiteljev glasbene umetnosti v prvem in
drugem vzgojno izobraževalnem obdobju. Proučili smo, ali stališča učiteljev, njihova delovna
doba ter okolje poučevanja vplivajo na vključitev narodnozabavne glasbe v pouk glasbene
umetnosti. Ker učni načrt ne vsebuje učnih ciljev, ki bi se neposredno nanašali na
narodnozabavno glasbo, smo z opravljeno raziskavo ugotavljali, katere narodnozabavne skladbe
so po mnenju učiteljev razrednega pouka primerne za vključevanje v pouk glasbene umetnosti v
prvem in drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju. Ugotovili smo, da ne glede na to, ali učitelji
narodnozabavno glasbo spremljajo ali ne, menijo, da bi se morala vključevati v pouk glasbene
umetnosti, čeprav jih tega ne počne veliko. Z raziskavo smo tudi ugotovili, da so učitelji med
ponujenimi skladbami kot najbolj primerno izbrali Čebelar Ansambla Lojzeta Slaka, najmanj primerno pa Adijo madam Poskočnih muzikantov.
Ključne besede: narodnozabavna glasba, pouk glasbene umetnosti, glasbena analiza, razredna
stopnja
Objavljeno v DKUM: 23.03.2021; Ogledov: 1085; Prenosov: 106
Celotno besedilo (908,91 KB)