1. Uporaba spletne aplikacije za oblikovanje vsebin za učenje slovenščine kot drugega in tujega jezika na ravni a2/b1 za univerzitetne potrebe (študija primera) : magistrsko deloŠpela Kovačič, 2023, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo temelji na oblikovanju vsebine za že obstoječo prosto dostopno spletno aplikacijo, namenjeno neslovensko govorečim, ki se želijo naučiti slovenščine na ravni A2/B1. Sestavljena vsebina je prilagojena študentom in študentskemu življenju, oblikovana pa je na osnovi kontekstualnega-kronološkega pristopa k poučevanju sklonov pri slovenščini kot drugem in tujem jeziku, ki sta ga na osnovi teoretičnih izhodišč in učne prakse zasnovala Gjoko Nikolovski in Natalija Ulčnik, Gjoko Nikolovski pa ga je kasneje nadgradil in oblikoval v kontekstualni pristop. V magistrskem delu smo želeli prikazati razmerje med klasičnimi in elektronskimi gradivi, s pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli pridobiti mnenja študentov pri uporabi mobilnih aplikacij za učenje tujih jezikov, naš cilj pa je bil izdelati vsebino za prosto dostopno aplikacijo. Ugotovili smo, da je na splošno bistveno več klasičnih gradiv za poučevanje slovenščine kot drugega in tujega jezika kot elektronskih, ne obstaja pa spletna aplikacija, katere vsebina bi bila specializirana za potrebe študentov. Največ poudarka smo posvetili pregledu gradiv za učenje in poučevanje slovenščine kot drugega in tujega jezika, preučevanju kontekstualnega pristopa k poučevanju sklonov pri slovenščini kot drugem in tujem jeziku ter oblikovanju in sestavljanju vsebine, ki smo jo nato vnesli v masko spletne aplikacije. Spletna aplikacija Slovka je sestavljena iz desetih enot, vsaka enota (razen prve) pa iz štirih podenot – Besedilo, Besede in sporazumevalni vzorci, Slovnica in Vaje. Ključne besede: slovenščina kot drugi in tuji jezik, spletna aplikacija, poučevanje sklonov, kontekstualni pristop, gradiva za poučevanje slovenščine kot drugega in tujega jezika Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 53; Prenosov: 2
Celotno besedilo (18,34 MB) |
2. Teaching for the Future in Early Childhood Education2023, zbornik Opis: The monograph focuses on the teaching and learning of children in early childhood education. The international monograph includes contributions by authors from three countries, highlighting different perspectives on contemporary teaching and learning specific to ECE. The monograph is based on the collaboration of researchers from different universities in the Erasmus+ Algolittle project, who have explored important contemporary concepts of teaching in ECE, such as how to develop algorithmic thinking in preschool children, how to teach algorithmic thinking to ECE students, and the relevance of such cognitive skills for future knowledge. The monograph goes beyond the scope of the project by incorporating new scientific findings related to the implementation of various concepts in learning and teaching preschool children, such as executive functions, algorithmic thinking, creativity, problem-based thinking, integration of teaching from different domains, distance learning, specific pedagogical practices, thus presenting a wide range of topics relevant for the development of learning and teaching in early childhood education now and in the future. Ključne besede: predšolska vzgoja, poučevanje, učenje, algoritmično mišljenje, kognicija Objavljeno v DKUM: 18.04.2023; Ogledov: 96; Prenosov: 6
Celotno besedilo (6,06 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Metodika poučevanja vodenja žoge pri mladih košarkarjih in košarkaricah : diplomsko deloNino Lepej, 2023, diplomsko delo Opis: Namen zaključnega dela je predstaviti izkušnje, ki sem jim pridobil skozi enajstletno košarkarsko kariero in petletno trenersko kariero načrtovanja, organiziranja in izvajanja vadbenega procesa mlajših dečkov in deklic. Trenerske izkušnje sem krepil s pomočjo knjig, elektronskih gradiv, seminarjev in z mentorji. Cilj naloge je natančno opisati osnove pridobivanja znanja pri vodenju žoge ter osvetliti osnovne značilnosti in vsebine vadbenega procesa. Predstaviti želim osnovne vaje za vodenje žoge, ki so primerne v določenih obdobjih mladih košarkarjev in košarkaric, in metodična načela, ki jih moramo pri tem upoštevati. Predvsem pa želim, da diplomsko delo v današnji poplavi informacij pomaga trenerjem in bodočim trenerjem pri uporabi tehnik vodenja žoge in pri vključevanju le-teh v načrtovanje, organiziranje, izvedbo in spremljanje vadbenega procesa. Ključne besede: košarka, vodenje žoge, rokovanje z žogo, poučevanje Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 109; Prenosov: 12
Celotno besedilo (18,22 MB) |
4. Didaktični pripomočki pri učenju plavanja otrok : diplomsko deloVeronika Kos, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom, Didaktični pripomočki pri učenju plavanja otrok, je bilo zastavljeno z namenom raziskati pogostost in načine uporabe didaktičnih pripomočkov za učenje plavanja iz različnih vidikov. Cilj diplomskega dela je z anketami preveriti, katerih didaktičnih pripomočkov se trenerji poslužujejo pri samem učenju plavanja, katere pripomočke uporabljajo za motivacijo otrok, kako uporaba pripomočkov vpliva na plavalni uspeh in kakšen vpliv ima čas poučevanja na pogostost uporabe pripomočkov. Podatke smo zbirali pri trenerjih, vaditeljih in učiteljih plavanja po različnih plavalnih šolah v Sloveniji. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov anonimne ankete. Pri zbiranju podatkov smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije vaditeljev/učiteljev/trenerjev plavanja. Podatke smo obdelali s kvantitativno tehniko. Glede na število analiziranih spremenljivk smo uporabili univariantne (frekvenčna distribucija) in multivariantne (ANOVA) statistične metode. Ugotovili smo, da je uporaba pripomočkov v plavalnih šolah, kjer smo izvajali anketo, pogosta vendar ne raznolika. Ugotovili smo tudi, da otroke najbolj motivirajo potopljive igrače in podvodni tunel. Zavrgli smo hipotezo kjer smo predvideli povezavo med pogostostjo uporabe pripomočkov in uspehom otrok, kot tudi hipotezo, ki je predvidela povezavo med časom poučevanja in uporabo didaktičnih pripomočkov. Ključne besede: plavanje, didaktični pripomočki, otrok, gibanje, poučevanje plavanja Objavljeno v DKUM: 24.03.2023; Ogledov: 143; Prenosov: 28
Celotno besedilo (1,13 MB) |
5. Vloga predmetnega učitelja v sodobni šoli2023 Opis: V zadnjem desetletju smo priča velikim tehnološkim, družbenim in socialnim spremembam. Razlike med posamezniki v družbi so vse večje in kapitalizem počasi, a vztrajno spreminja človeške vrednote. Otroci so najbolj ranljivi deležniki te družbe, zato jim je potrebno zagotoviti kvalitetno vzgojo in izobraževanje. Vloga predmetnega učitelja v sodobni šoli je zato zelo odgovorna. Zahteva redno refleksijo lastne prakse in načrtovanje izboljšav. Ob tem pa zahteva še vseživljenjsko izobraževanje in vključevanje novosti v pedagoški proces. Prispevki v monografiji obravnavajo različne vidike izobraževanja na predmetni stopnji: varnostni vidik poučevanja kemije, ustvarjalnost in njeno povezavo s tehniškim izobraževanjem in skrb za pozitivno učno klimo pri pouku biologije. Aktualne teme so namenjene predmetnim učiteljem naravoslovnih predmetov, matematike in tehnike ter študentom, ki se za ta poklic izobražujejo. Ključne besede: predmetni učitelj, varnost pri pouku kemije, ustvarjalnost, pozitivna učna klima in avtentično poučevanje matematike Objavljeno v DKUM: 09.02.2023; Ogledov: 196; Prenosov: 43
Celotno besedilo (5,82 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Likovna umetnost in poezija - povezovanje umetnosti v poučevanjuMagdalena Sklepić, 2022, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo Likovna umetnost in poezija – povezovanje umetnosti v poučevanju je sestavljeno iz dveh delov: teoretičen in empiričen del. V teoretičnem delu smo proučili umetnike, ki so delovali na področju likovne umetnosti in jih je za delo navdihnila poezija ter pesnike, ki jih je umetniško delo navdihnilo, da lahko prenašajo svoje misli v poezijo. Predstavili smo tudi namen medpredmetnega povezovanja poezije in likovne umetnosti ter podali različna mnenja teoretikov o medpredmetnem povezovanju v šolah ter pri poučevanju. V praktičnem delu smo se osredotočali na učni načrt za likovno kulturo in hrvaški jezik z vidika načrtovanja medpredmetnih povezav. Skozi študijo primera smo želeli ugotoviti in raziskati, na kakšen način lahko medpredmetno povežemo likovno umetnost in poezijo v osnovni šoli. Zanimalo nas je, kakšne so možnosti medpredmetnega povezovanja izbranih vsebin in kakšen je odnos učencev do izvedene učne ure. Ključne besede: Likovna umetnost, poezija, poučevanje, medpredmetno povezovanje. Objavljeno v DKUM: 09.02.2023; Ogledov: 129; Prenosov: 22
Celotno besedilo (8,76 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Poučevanje TJ na nižji stopnji OŠ v Španiji : magistrsko deloMaša Bela, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu predstavljamo značilnosti pouka angleščine kot tujega jezika (TJ) v 1. vzgojno izobraževalnem obdobju (VIO) osnovne šole (OŠ) v Španiji. Z opazovanjem pouka tujega jezika na španski OŠ smo pridobili podatke o uporabi prvega, maternega, jezika oziroma jezika okolja (španščine) in angleščine kot tujega jezika, učnih pristopov in učnih pripomočkov.
Opazovanje pouka angleščine kot tujega jezika smo izvedli z vnaprej pripravljenim obrazcem. Opazovali smo razred 18-ih učencev. Ker gre za osnovno šolo, ki izvaja pouk po metodi montessori, so bili učenci v razredu mešanih starosti (od 6 do 8 let). S polstrukturiranim intervjujem smo dobili vpogled tudi v izobrazbo in izkušnje dveh učiteljic, ki poučujeta tuj jezik na razredni stopnji OŠ.
Na podlagi opazovanj pouka angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ smo ugotovili, da učiteljici za discipliniranje in podajanje razlage večinoma uporabljata angleščino. Učenci za komuniciranje med seboj in z učiteljicama uporabljajo jezik okolja (španščino). Spoznali smo tudi, da učiteljici najpogosteje uporabljata metodo frontalnega pouka, pa tudi metodo prevajanja iz angleškega jezika v španski jezik, metodo individualnega reševanja učnih listov in nekaj aktivnosti z gibanjem. Uporabljata veliko vizualnega, avditivnega in avdio-vizualnega gradiva. Rabe informacijsko komunikacijskih tehnologij (IKT) se poslužujeta redkeje, najpogosteje tabličnega računalnika. S pomočjo polstrukturiranega intervjuja smo ugotovili, da ima zgolj ena od obeh intervjuvanih učiteljic dokončano univerzitetno izobrazbo za poučevanje angleščine kot tujega jezika.
Ugotovitve naše raziskave lahko koristijo učiteljicama opazovanega razreda, ki lahko na podlagi rezultatov naših opazovanj nadgradita svoje pristope k poučevanju angleščine kot tujega jezika. Hkrati lahko ugotovitve našega magistrskega dela služijo kot vodilo pri poučevanju angleščine kot tujega jezika drugim učiteljem, saj smo navedli nekaj primerov učnih pristopov in pripomočkov, ki lahko izboljšajo učenčevo razumevanje podajane snovi pri pouku angleščine kot tujega jezika. Ključne besede: angleščina kot tuji jezik, opazovanje pouka v Španiji, poučevanje, pedagogika montessori Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 216; Prenosov: 54
Celotno besedilo (957,73 KB) |
8. The potential of video games for vocabulary acquisition among secondary school students : m. a. thesisMartin Utroša, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo se osredinili na potencial video iger kot medijev za pasivno usvajanje besedišča pri dijakih, dijakinjah v srednji šoli. Delo se nanaša na učitelje, učiteljice srednješolcev, ki so dovzetnejši za takšen način učenja. Video igre imajo potencial pri izboljšanju besedišča dijakov izven učilnice. Številne raziskave na področju usvajanja besedišča so bile narejene v kontekstu medosebne interakcije v večigralskih video igrah, v magistrskem delu pa smo se osredinili na enoigralske, kjer lahko učenci s pomočjo zgodb v video igrah izboljšajo obstoječe in pridobivajo novo besedišče. V magistrski nalogi smo zastavili tri hipoteze. Prvo in drugo hipotezo smo potrdili v empiričnem delu, tretjo pa v teoretičnem. Magistrsko delo se osredotoča na izboljševanje besedišča, usvojenega v učilnici, in ga primerja z besediščem video iger in besediščem izbranih in potrjenih učbenikov za poučevanje angleščine od drugega letnika srednje šole dalje. Prav tako nudi vpogled v potencial video iger za usvajanje besedišča pri pouku angleščine in daje učiteljem priporočila, kako video igre koristno uporabiti pri pouku angleščine. Ključne besede: video igre, usvajanje besedišča, poučevanje, učenje, srednja šola Objavljeno v DKUM: 22.12.2022; Ogledov: 318; Prenosov: 33
Celotno besedilo (3,25 MB) |
9. Pouk na daljavo na nižji stopnji glasbene šole : magistrsko deloMatic Trčko, 2022, magistrsko delo Opis: Na nižji stopnji glasbene šole učenci razvijajo svoje glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja s pomočjo glasbenih izkušenj, učitelj pa je tisti, ki učenca vodi do pridobivanja le-teh. V okviru poučevanja na daljavo so se učitelji spoprijeli s spremembo prakse, ki so je bili do tedaj vajeni. Najbolj drastično se je spremenilo učno okolje, kar je prineslo veliko novih možnosti in izzivov. Medtem ko se klasični pouk v učilnici izvaja sinhrono oziroma sočasno, pouk na daljavo ponuja tudi druge možnosti, kot je na primer asinhrona (časovno neodvisna) izvedba učnega procesa. Ker ključni element pri izobraževanju na daljavo predstavlja kompetentnost pri uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in njenih orodij ter pripomočkov, nas je v empiričnem delu magistrske naloge zanimalo, ali se zaradi tega dejavnika med učitelji kažejo razlike v izvedbi učnega procesa na daljavo. Ugotovili smo, da se didaktična praksa učiteljev pri obravnavanem vzorcu v večjem deležu ne razlikuje glede na ta dejavnik. Ključne besede: poučevanje na daljavo, glasbeno izobraževanje, informacijsko-komunikacijska tehnologija Objavljeno v DKUM: 08.12.2022; Ogledov: 290; Prenosov: 36
Celotno besedilo (3,40 MB) |
10. Izzivi in posebnosti poučevanja romskih učencev na Osnovni šoli Frana Metelka Škocjan z vidika pedagoških delavcev : magistrsko deloMaja Krošelj, 2022, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je raziskati, s kakšnimi izzivi in posebnostmi se pedagoški delavci vsakodnevno srečujejo pri poučevanju romskih učencev.
V teoretičnem delu magistrskega dela najprej obravnavamo Rome kot etnično skupino, njihovo zgodovino in položaj v Republiki Sloveniji. Zanimajo pa nas tudi različni dejavniki, ki vplivajo na vzgojo in izobraževanje romskih otrok v Republiki Sloveniji.
V empiričnem delu magistrskega dela smo uporabili kvalitativno metodo empiričnega raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo delno strukturiranih intervjujev, ki smo jih izvedli s 7 pedagoškimi delavci na OŠ Frana Metelka Škocjan, ki neposredno ali posredno vsakodnevno delujejo in sodelujejo z romskimi učenci.
Ugotovili smo, da je realizacija vzgojno-izobraževalnega procesa odvisna od kulturnih posebnosti romskih učencev. Kulturna drugačnost v primerjavi s kulturo večinskega prebivalstva vpliva na različna področja v odnosu do vzgojno-izobraževalnega procesa: na otrokov celostni razvoj, izostajanje od pouka, vedenjske vzorce, ki vplivajo na odnos z vrstniki, ter odnos do avtoritete. Posebnosti, ki izvirajo iz naslova različnosti kulture, pa so hkrati tudi izzivi, s katerimi se pedagoški delavci dnevno soočajo. Pri tem si prizadevajo za izboljšanje položaja romskih učencev in prav tako za sprejemanje drugačnosti. Sami pa lastno usposobljenost skozi leta dela z romskimi učenci ter dodatnimi izobraževanji ocenjujejo kot zadostno. Ključne besede: romski učenci, poučevanje, posebnosti, izzivi Objavljeno v DKUM: 30.11.2022; Ogledov: 275; Prenosov: 43
Celotno besedilo (1,34 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |