| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 40
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Priprava komunikacijskega načrta o aditivih za živila
Ana Starman, 2021, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu je na podlagi pregledane literature o aditivih za živila in obveščanju o tveganjih na področju živil pripravljen komunikacijski načrt. Osnovo za pripravo komunikacijskega načrta je predstavljal pregled načinov ozaveščanja potrošnikov o aditivih. Za obdobje od januarja 2015 do februarja 2021 so opredeljena tri ključna komunikacijska sporočila in aktivnosti ter komunikacijska orodja, katerih namen je splošno ozaveščanje o aditivih. Obravnavane so spletne strani različnih virov (UVHVVR, NIJZ, EFSA, Prehrana.si, ZPS, EUFIC in RTV Slovenija) in njihova aktivnost na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, YouTube). Ugotovitve nakazujejo potrebo po posodobitvi vsebine o aditivih na spletnih straneh in povečanju aktivnosti ozaveščanja na družbenih omrežjih o tej temi. V komunikacijskem načrtu so opredeljeni namen in cilji komuniciranja, ciljna skupina, ključna komunikacijska sporočila, predlagane aktivnosti in komunikacijska orodja ter naveden predviden čas, potreben za izvedbo posamezne aktivnosti. Predlagana je izdelava različnih vizualnih orodij ter izvajanje intervjujev s strokovnjaki v informativnih televizijskih in radijskih oddajah. Skozi celotno komunikacijsko kampanjo je priporočeno redno obveščanje o poteku aktivnosti in uporaba družbenih omrežij. S tovrstnimi pristopi je predpostavljeno učinkovito izvedeno ozaveščanje in dosega zastavljenih komunikacijskih ciljev.
Ključne besede: aditivi za živila, potrošniki, obveščanje o tveganju, komunikacijski načrt
Objavljeno: 03.06.2021; Ogledov: 77; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (968,45 KB)

2.
Analiza temnih vzorcev na slovenskih spletnih straneh
Elena Osrajnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučili različne oblike temnih vzorcev, ki se pojavljajo na straneh slovenskih spletnih trgovin. Opisali smo kategorije in vrste vzorcev glede na kognitivne pristranskosti, ki jih izkoriščajo v potrošniku, in glede na pet temeljnih oblikovanj vzorcev. To smo storili z ročnim pregledom več kot petdeset spletnih strani, katere smo primerjali s temnimi vzorci na tujih spletnih trgovinah. Ugotovili smo, da so temni vzorci na slovenskih spletnih trgovinah v primerjavi s tujimi precej razširjeni, vendar vseh oblik vzorcev med pregledom nismo zaznali.
Ključne besede: temni vzorci, manipulacija, spletne trgovine, potrošniki
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 116; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

3.
Faktorji vpliva na odločitev o nakupu okolju prijaznih vozil
Eva Dajčman, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji se je z razvojem gospodarstva pričelo intenzivnejše onesnaževanje okolja, ki je povzročilo velik porast emisij in izpustov strupenih snovi v okolje. Eden izmed krivcev za onesnaževanje je transport, ki z leti še vedno narašča. Ena izmed rešitev, kako zmanjšati količino emisij, bi lahko bila okolju prijazna vozila (električna vozila ipd.). Ker je takih vozil na cestah še relativno malo, je smiselno ugotoviti, kaj bi spodbudilo njihov nakup. V ta namen smo izvedli anketo s 13 vprašanji, takšno, kot je bila izvedena v magistrski nalogi Dejavniki vpliva na odločitev o nakupu okolju prijaznih vozil (Zupan, 2014). Rezultati raziskave so pokazali, kaj ljudi najbolj prepriča, ko se odločajo za nakup novega avtomobila, kakšno je njihovo mnenje o okoljevarstvu ter kaj jih spodbudi k nakupu okolju prijaznega vozila. Naš namen je bil predvsem ponovno zbrati podatke in jih primerjati s podatki iz leta 2013 ter tako ugotoviti, ali se je razmišljanje ljudi spremenilo.
Ključne besede: električna vozila, emisije ogljikovega dioksida, zeleni potrošniki, nizkoogljična vozila, potrošniške navade
Objavljeno: 19.12.2019; Ogledov: 335; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (682,87 KB)

4.
Poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih med študenti in zaposlenimi na fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede
Tjaša Pangerl, 2019, diplomsko delo

Opis: Z Uredbo (EU) 1169/2011 je na območju Evropske Unije določeno, katere informacije o živilu morajo biti obvezno navedene. Poleg obveznih označb najdemo na predpakiranih živilih tudi neobvezne označbe, ki kažejo na višjo kakovost živila ali posebno obdelavo živila v predelavi. Na predpakiranih živilih je tako veliko informacij, ki potrošnikom nudijo možnost izbire najprimernejšega zanje, vendar jih potrošniki pogosto ne razumejo ali ne poznajo. Z diplomskim delom smo želeli izvedeti, ali študenti in zaposleni na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru vedo, katere informacije morajo biti na predpakiranih živilih in ali poznajo dodatne označbe ter če jih poznajo, kako pogosto se odločajo za nakup živil z dodatnimi označbami. Do statistično značilnih razlik je prišlo med študenti in zaposlenimi živilih pri poznavanju in razumevanju Evropskega logotipa za ekološko kmetijstvo. Rezultati so pokazali, da spol delno vpliva na poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih. Odgovori študentov študijskega programa Varnost hrane v prehrambeni verigi se niso statistično značilno razlikovali od odgovorov ostalih študentov, prav tako se zaposleni in študenti približno enako pogosto odločajo za nakup izdelkov z nekaterimi dodatnimi označbami kakovosti.
Ključne besede: označevanje, predpakirano živilo, anketiranje, potrošniki
Objavljeno: 12.09.2019; Ogledov: 480; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

5.
Zavajajoče oglaševanje in kazenska odgovornost oglaševalcev
Mirjam Brdnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V današnjem času je uspešnost na trgu v veliki meri odvisna od vrste in intenzivnosti oglaševanja. Prvotni namen vsakega oglaševanja je večja prepoznavnost, dvig dobička in krepitev rasti. Potrošniki se vsakodnevno srečujejo z različnimi novimi proizvodi in storitvami, ki jih skušajo proizvajalci oz. ponudniki predstaviti na različne načine, s ciljem prepoznavanja in nakupa slednjih. Glavni namen diplomskega seminarja je prikazati dejstvo, da kupci zavajajočega oglaševanja večinoma ne zaznajo, oglaševalci pa se slednjega večkrat poslužijo, ker se zavedajo, da so sankcije bolj prisotne v pisni, kot pa v denarni obliki. Na praktičnem primeru podjetja Mlekarna Celeia iz Oglaševalskega razsodišča, z dne 18.4.2016, št. 269, smo prikazali in analizirali primer zavajajočega oglaševanja na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa in zakonov, ter predstavili ukrepe, ki so sledili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli pridobiti mnenje kupcev na podlagi omenjenega primera, zanimalo nas je ali se zavedajo trikov in prijemov zavajajočega oglaševanja, ali ga prepoznajo ter, če so zadovoljni s sankcijami, ki jih prinaša slovenska zakonodaja na tem področju.
Ključne besede: zavajajoče oglaševanje, potrošniki, izdelki in storitve, praktični primer, oglaševalsko razsodišče, zakoni, sankcije.
Objavljeno: 27.11.2018; Ogledov: 342; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (825,07 KB)

6.
Poslovni načrt podjetja organics nutrients
Aleš Kujavec, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavlja poslovni načrt podjetja, ki smo ga ustanovili v času študija na Fakulteti za logistiko v Celju. V diplomskem delu smo uporabili znanje, ki smo ga pridobili med študijem. Podrobno smo preučili idejo, napisali poslovni načrt in ustanovili podjetje. V nadaljevanju bomo spoznali, kako se podjetje spopada z različnimi priložnostmi, nevarnostmi, kakšna je vizija podjetja in kaj so njeni cilji. Diplomsko delo je nadgradnja poslovnega načrta, s katerim smo bili leta 2017 uspešni na P2R podjetniškem razpisu za nepovratna finančna sredstva. Namen poslovnega načrta je preučiti smiselnost ustanovitve podjetja, ki se ukvarja z organskimi gnojili. Med pripravo poslovnega načrta smo naleteli na ovire, o katerih prej v podjetju sploh nismo razmišljali. Vsakemu podjetniku predlagamo, da pred ustanovitvijo podjetja napiše svoj poslovni načrt, pa čeprav zahteva precej časa in truda. S poslovnim načrtom smo dokazali, da lahko po končanem študiju začnemo svojo podjetniško pot, čeprav s tem nismo imeli izkušenj. Podjetništvo nam predstavlja izzive. Osebno pa še nam je najbolj pomembno, da se lahko ves čas učimo in nadgrajujemo svoje znanje ter rastemo tudi v mentalnem smislu.
Ključne besede: podjetništvo, poslovni načrt, raziskava trga, zeleni potrošniki, finančni načrt, SWOT analiza
Objavljeno: 15.10.2018; Ogledov: 708; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

7.
Osebni stečaj potrošnika v slovenskem pravu in ekonomska analiza spodbud
Tomaž Keresteš, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek obravnava problematiko osebnega stečaja potrošnikov v slovenskem pravu. Avtor najprej analizira namen pravnega instituta in cilje, ki jih ta v družbi zasleduje. Pri tem upošteva tudi primerjalno-pravno metodo in ureditve v primerljivih pravnih redih. V drugem delu prispevka avtor prikaže delovanje postopka osebnega stečaja potrošnika in odpusta obveznosti v slovenski pravni uredirvi. V tretjem delu prispevka pa sledi ekonomska analiza spodbud dolžniku, da skuša v postopku odpusta obveznosti prispevati h kar največjemu poplačilu dolžnika. Ta analiza kaže, da upniki maksimirajo svoje poplačilo v sistemu, kjer ni odpusta dolga, tako dolgo, dokler skupna višina dolžnikovega dolga ne doseže stopnje, ko dolžnik več ni motiviran za sodelovanje in začne aktivno ovirati poplačilo upnikov. Takrat upniki poleg obstoječega dolžnikovega premoženja ne dobijo ničesar. Zato je boljša pravna ureditev, kjer se dolžniku pusti možnost delnega poplačila in primernega obnašanja v določenem obdobju, po tem pa je dolžnik prost večine obveznosti, kar mu omogoči novi začetek. Vendar tudi v tem primeru ne moremo računati na to, da bo dolžnik v delno poplačilo upnikov vlagal maksimalne napore. Zato bi bila še bolj primerna ureditev, kjer bi se dolžniku postavilo jasen in njegovim sposobnostim prilagojen ciljni znesek delnega poplačila dolga, ki je pogoj za odpust preostanka obveznosti (podobno kot v avstrijski ureditvi).
Ključne besede: stečajni postopki, osebni stečaji, potrošniki, odpust dolga, upniki, dolžniki, ekonomska analiza
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 530; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (217,50 KB)

8.
Analiza vizualnega merchandisinga v podjetju Sony
Jernej Krajnc, 2017, magistrsko delo

Opis: Dobra organizacija vizualnega merchandisinga in merchandisinga na splošno lahko predstavlja ključno konkurenčno prednost v smislu boljše predstavitve izdelkov in zagotavljanja boljše nakupovalne izkušnje. V magistrskem delu analiziramo in ugotavljamo možnosti izboljšanja predstavitve in izpostavitve izdelkov na primeru televizorjev znamke Sony tako, da lažje prepričamo kupca v nakup in samo kvaliteto izdelka.
Ključne besede: merchandising, vizualni merchandising, pospeševanje prodaje, izdelki, potrošniki
Objavljeno: 17.05.2017; Ogledov: 732; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (3,69 MB)

9.
Načrtovana zastarelost proizvodov
Luka Vrhunc, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali poslovno strategijo načrtovanja zastarelosti. S takšno strategijo proizvajalci določijo življenjsko dobo svojega izdelka z namenom, da bi ga moral potrošnik po določenem času nadomestiti z novim. Proizvajalci tako povečajo prodajanost svojih izdelkov, kar jim zviša dobiček. Vendar pa ima strategija negativne posledice na potrošnike, gospodarstvo in okolje, kar nas je spodbudilo k raziskavi te problematike. Ugotovili smo, da se je skozi čas s tehnološkim in družbenim razvojem oblikovalo več vrst takšne strategije, ki je lahko uporabljena na vsakem izdelku. Glavni dve obliki strategije načrtovane zastarelosti sta funkcionalna zastarelost, pri kateri proizvajalec povzroči prenehanje delovanja izdelka, in moderna oziroma psihološka zastarelost, kjer se zaradi različnih vplivov potrošnik odloči, da si izdelka ne želi več imeti, čeprav je še vedno funkcionalen. Posledica takšne strategije pa je povečana proizvodnja in povečana količina odpadkov, ki povzroča močno onesnaženje okolja. To velja predvsem za države v razvoju, ki so zaradi družbenih neenakosti bolj dovzetne za izkoriščanje. Ker so takšni vplivi vedno bolj zaznavni, so sprožili tudi odzive ljudi in institucij, da si prizadevajo preprečiti izvajanje takšne poslovne strategije in zmanjšati njene škodljive vplive. To pa zaradi obsega in kompleksnosti problematike ne dosega želenih uspehov. Ob analizi smo poskušali najti rešitve, ki temeljijo predvsem na zavedanju potrošnikov o problematiki in družbenih vrednotah, pri katerih bi spodbudili večjo skrb za okolje.
Ključne besede: izdelki, uporabnost, rok uporabnosti, zastarelost, poslovna strategija, potrošniki, diplomske naloge
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 664; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (586,65 KB)

10.
Potrošniške goljufije ter nepoštene poslovne prakse na slovenskem trgu
Anja Golec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko potrošniških goljufij in nepoštenih poslovnih praks ter srečevanje potrošnikov z njimi na slovenskem trgu v vsakodnevnem življenju. Zaradi vse večje konkurence med podjetji ter boja za obstanek na trgu in ob enem ustvarjati dobiček se podjetja lahko poslužujejo različnih trikov in zvijač, s katerimi največkrat mimo zakona zmanjšujejo stroške proizvodnje. Pri tem je oškodovan potrošnik, ki takšne nekvalitetne ali celo nevarne dobrine kupuje in uporablja. V ta namen smo opravili analizo domačih in tujih primarnih ter sekundarnih virov. Ugotovili smo, da je iznajdljivost tako podjetij kot posameznikov pri goljufanju praktično neomejena. Prav tako niso prevare omejene samo na določena področja kupovanja ter sklepanja pogodb ampak na potrošnika prežijo skoraj vsepovsod, pa naj bo to pri izbiri različnih dobrin v trgovinah, pri nakupovanju ali zgolj brskanju preko spleta, prav tako pa prevaranti poskušajo izrabiti potrošnikovo sočutje do sočloveka ali pa izkoristijo njegove zdravstvene težave za lasten profit. Tukaj bistveno vlogo odigra potrošnik, ki mora biti podučen in osveščen, da lažnim ponudbam ne verjame in ne nasede. Izvedli smo spletno anketo o prisotnosti potrošniških goljufij na našem trgu ter različnih vrst goljufij med slovenskimi potrošniki. Ugotovili smo, da slovenski potrošniki menijo, da niso dovolj ozaveščeni o potrošniških goljufijah in da se pogosto srečujejo z goljufijami na področju prehrane. Menijo, da v naši državi nadzor nad potrošniškimi goljufijami in nepoštenimi poslovnimi praksami ni zadosten, prav tako pa je pomanjkljiv nadzor pristojnih institucij glavni razlog, da do tovrstnih goljufij in praks sploh prihaja. Menimo, da je za preprečevanje nepoštenih poslovnih praks ter potrošniških goljufij potrebno sodelovanje med potrošniki in institucijami, pristojnimi za nadzor podjetij. Prav tako pa je zaradi odprtega in pretočnega trga potrebno sodelovanje med državami članicami Evropske unije.
Ključne besede: potrošniki, potrošniške goljufije, mrežni marketing, piramidne prevare, diplomske naloge
Objavljeno: 18.10.2016; Ogledov: 852; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici