| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 51
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga vplivnežev pri modnih znamkah oblačil
Neja Dežman, 2022, diplomsko delo

Opis: V času, ko je ljudem skoraj vse na dostopu roke in ko družbena omrežja uporablja večina ljudi, je zelo pomembno kakšen vtis pustijo podjetja z svojim oglaševanje pri potrošnikih. Vplivnostni marketing je strategija, ki že od nekdaj zelo priljubljena med podjetji, saj lahko tako, preko vplivnežev ljudem čimbolj približajo svojo znamko. Podjetja se povezujejo s tistimi vplivneži (pevci, igralci, Youtuberji, TikTokerji, modeli…), za katere menijo, da bodo najbolj pritegnili njihovo ciljno občinstvo. Ljudje bodo raje kupili izdelke določene blagovne znamke, ko bodo ti predstavljeni s strani vplivnežev katerim lažje zaupajo in so jim bližje kot sama podjetja. Ravno vplivneži pa so osebe, ki v današnjem času narekujejo modne trende in tako lahko podjetja z njimi dosežejo svoj naslednji hit. Pomembno je, da podjetja v množici vplivnežev izberejo tistega pravega, s katerim bodo lahko preko kreativnih oglasov, pritegnila pozornost čim več potencialnih odjemalcev. Podjetje se bo za večje kampanje in naprimer za televizijske oglase raje odločilo za zvezdnika večje prepoznavnosti, preko katerega bodo imeli enosmerno komunikacijo z svojimi potrošniki. Kadar pa sodelujejo z vplivneži, pa bodo ti svojim sledilcem podali mnenje, ga pokomentirali skupaj z njimi in tako pridemo do dvosmerne komunikacije, katera da potrošniku občutek pripadnosti in se tako lažje povežejo z blagovno znamko.
Ključne besede: vplivneži, modne znamke, vplivnostni marketing, potrošniki, oblačila
Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 273; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

2.
Vizualni merchandising in vpliv na potrošnike v trgovini z oblačili
Anita Bašanović, 2022, diplomsko delo

Opis: Vizualni merchandising spada pod okvirje pojma merchandising in je zadolžen za vizualno predstavitev izdelkov in trgovine, z namenom pospeševanja prodaje. Je izjemnega pomena za kupce in za ustvarjanje imena blagovne znamke. Raziskovali smo, kakšen vpliv ima vizualni merchandising na kupce v trgovini z oblačili, saj nas je zanimalo, kako in na kakšen način vpliva na ljudi in njihovo razmišljanje pri nakupovanju. Teoretični del je namenjen prikazu merchandisinga in vizualnega merchandisinga. Namenjen je predstavitvi zgodovino vizualnega merchandisinga in njegov pomen danes. Predstavljeni so zunanji in notranji dejavniki, ki vplivajo na vizualizacijo prostora. Raziskali smo tudi, kakšna so pričakovanja potrošnikov in njihovo vedenje. Raziskovalni del je namenjen podkrepitvi teoretičnega dela, na osnovi intervjuja in ankete. Intervjuvali smo osebo, ki je že nekaj let zaposlena v eni izmed večjih slovenskih trgovin kot vizualni merchandiser. Anketo smo izvedli med naključnimi potrošniki v trgovini z oblačili. Iz intervjuja in ankete smo sestavili celoto in odgovorili na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zadali v diskusiji zaključne naloge.
Ključne besede: merchandising, vizualni merchandising, potrošniki, marketing, prodaja
Objavljeno v DKUM: 11.11.2022; Ogledov: 205; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

3.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Ključne besede: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 237; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

4.
Vpliv epidemije SARS-CoV-2 (Covid 19) na nakupovalne navade potrošnikov : magistrsko delo
Miha Kamplet, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava vpliv epidemije COVID-19 na nakupovalne navade potrošnikov v Sloveniji. Zaradi ukrepov, ki so bili prisotni za zajezitev epidemije, so se posledično spremenili obratovalni časi trgovin. V obdobju najhujših ukrepov zoper epidemijo so nekatere trgovine z nenujnimi izdelki bile primorane zapreti svoja vrata. Zaradi tega so morali potrošniki zadovoljiti potrebe po določenih izdelkih na drugačen način kot prej. Na drugi strani pa so trgovci ob upoštevanju ukrepov morali najti pot, kako ljudem izdelke prodati na drugačen način. Velika večina trgovcev je svojo prodajo preusmerila na splet. S tem se je začela doba spletnega nakupovanja. V magistrski nalogi smo s pomočjo anketnega vprašalnika želeli ugotoviti, ali so se po koncu epidemije nakupovalne navade potrošnikov spremenile ali so ponovno postale enake kot prej. Rezultati anketnega vprašalnika so nam potrdili dejstvo, da so ljudje zaradi epidemije začeli določene izdelke nakupovati preko spleta in ne več v fizični trgovini. S pridobljenimi podatki smo ugotovili, da je epidemija COVID-19 vplivala na nakupovalne navade potrošnikov.
Ključne besede: SARS-CoV-2, epidemija, COVID-19, nakupovalne navade, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 203; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (3,40 MB)

5.
Potrošniško vedenje temnopoltih američanov med pandemijo covida-19
Tjaša Zidanšek, diplomsko delo

Opis: Potrošniško vedenje zajema vse odločitve, ki jih posamezniki sprejmejo, da kupijo ali ne kupijo izdelka ali storitve. Na vedenje potrošnikov vpliva mnogo dejavnikov. Sem uvrščamo situacijske, osebne, psihološke in socialne dejavnike. Eden izmed dejavnikov, ki je v veliki meri vplival na vedenje potrošnikov, je pandemija covida-19. Slednja je na svet vplivala v mnogo pogledih. Ljudi je prisilila, da so spremenili svoja življenja. Samoizolacija in previdnostni ukrepi so povzročili bistvene premike pri vedenju potrošnikov. Strah pred okužbo s koronavirusno boleznijo je povzročil panično in impulzivno nakupovanje dobrin in povečanje spletne prodaje. V diplomskem delu smo se osredotočili na temnopolte Američane in vpliv pandemije covida-19 na njihovo potrošniško vedenje. Zaradi hitro rastoče populacije, nizke povprečne starosti ter večanja kupne moči in stopnje izobraženosti temnopolti Američani predstavljajo pomembno skupino potrošnikov, tako v analognem kot digitalnem svetu. Pandemija covida-19 je temnopolte ameriške potrošnike prizadela na veliko načinov. Vplivala je na močan porast brezposelnosti in zniževanje plač, kar je spremenilo potrošniško vedenje temnopoltih Američanov. Prav tako je privedla do zaprtja številnih podjetij v njihovi lasti. Temnopolti ameriški potrošniki so v času pandemije covida-19 nakupovali premišljeno in stroškovno zavestno. Izogibali so se nakupovanju v fizičnih trgovinah in oklevali z nakupi večjih vrednosti. Osredotočili so se na nakupovanje nižjecenovnih izdelkov in izdelkov s popusti. Pandemija je privedla do povečane uporabe digitalnih naprav, kot so mobilni telefoni, televizija, igralne konzole, radio in predvajalniki glasbe. Temnopolti ameriški potrošniki so digitalne naprave uporabljali za iskanje informacij, spletno nakupovanje, poslušanje glasbe, uporabo družbenih omrežij in učenje. Skoraj polovica temnopoltih ameriških potrošnikov je v času pandemije covida-19 nakupovala na spletu. Na ta način so nakupovali predvsem oblačila in obutev, izdelke za zdravje in lepoto ter živila in zdravila. V času pandemije so veliko časa preživeli na družbenih omrežjih, kar jim je omogočalo povezovanje s prijatelji, deljenje vsebine in iskanje novih informacij.
Ključne besede: potrošnik, potrošniško vedenje, temnopolti Američani, temnopolti ameriški potrošniki, pandemija covida-19.
Objavljeno v DKUM: 28.09.2022; Ogledov: 196; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

6.
Digitalno oglaševanje oblačil na družbenih omrežjih
Tjaša Križanec, 2022, diplomsko delo

Opis: Družbena omrežja dandanes uporabljajo skoraj vsi, od rosno mladih otrok pa tudi do upokojencev. In na družbenih omrežjih dan za dnem vidimo, opazimo, preskočimo oglase, ki nam jih le-ta ponujajo. Naloga podjetij je, da svoje napore vlagajo v digitalno oglaševanje na družbenih omrežjih. Tako postajajo prepoznavni in s pomočjo različnih naprednih funkcij, ki jih ponujajo platforme družbenih omrežjih, ustvarjajo konkurenčno vrednost. Tudi glede oblačil obstaja mnogo predpisanih oblik oglaševanj. Pomembno je, da podjetje za določeno ciljno skupino uporabi pravilno orodje oglaševanja. Ne smemo pa pozabiti na modne vplivneže, ki lahko nevede zelo pomagajo pri prepoznavnosti podjetja in njegove blagovne znamke. Ljudem so modni vplivneži bližje, bolj domači in pogosteje zaupajo raje njim kot pa samim podjetjem. Pomembno je tudi, da je vplivnež oseba, ki pozna podjetje in njegov izdelek ter je vešča vseh orodij, ki jih ponujajo družbena omrežja. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da ljudje, kljub temu da ne sledijo vplivnežem, verjamejo, da postavljajo trende v sodobni družbi. Ugotovili smo tudi, da velika večina preživi na družbenih omrežjih od 2 do 3 ure na dan. Zato je resnično pomembno, da so ljudje pozorni na vsebino, ki jo gledajo, podjetja pa, da v množici informacij naredijo oglas, ki bo atraktiven in privlačen za uporabnike družbenih omrežij.
Ključne besede: digitalno oglaševanje, oblačila, družbena omrežja, modni vplivneži, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 12.07.2022; Ogledov: 379; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

7.
Uporaba mobilne tehnologije za nakupne odločitve uporabnikov
Katarina Črepinšek, 2022, diplomsko delo

Opis: Mobilna tehnologija je v zadnjih letih postala del našega vsakdana. Uporabljamo jo praktično kjerkoli in kadarkoli. Pomaga nam pri izobraževanju, delu in v zadnjem času vedno bolj tudi pri nakupnih odločitvah. Tudi zaradi pandemije se je spletna trgovina pospešeno razvijala. Veliko trgovcev s fizičnimi trgovinami je bilo v povezavi z ukrepi za zajezitev virusa primoranih za nadaljevanje obratovanja, sploh med zaprtjem države, prestaviti poslovanje na splet. V diplomskem projektu je predstavljena mobilna tehnologija. Opisana je vloga potrošnika in njegove nakupne navade ter modeli potrošnikovega odločanja. Ker je z nakupnimi odločitvami povezana tudi uporaba komunikacijske in informacijske tehnologije pa je v nalogi predstavljeno elektronsko poslovanje. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da so se tradicionalnim kupcem na spletu pridružili tudi novi kupci. Primerjali smo razlike med vrstami izdelkov, ki jih kupujejo in ugotovili, da se jim zdi nakup na spletu bolj enostaven kot v fizični trgovini. Sklenili smo, da večini populacije strah pred okužbo ni poglaviten razlog za nakup na spletu, ampak prevladuje želja po prihranku časa in dostop do informacij o izdelkih in možnosti primerjave ponudbe.
Ključne besede: mobilna tehnologija, spletna trgovina, epidemija covida-19, potrošniki, nakupne odločitve
Objavljeno v DKUM: 12.07.2022; Ogledov: 281; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

8.
Analiza trga z divjačinskim mesom: od lovca do potrošnika : magistrsko delo
Sergeja Križaj, 2021, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo proučevali odnos potrošnikov do divjačinskega mesa (DM) ter njihovo seznanjenost z delovanjem lovskih društev (LD) in z ukrepi prehranske varnosti pri upravljanju z DM. Nadalje nas je zanimala ocena potrošnikov in lovcev o prisotnosti in obsegu krivolova v Sloveniji in trženja nezakonito pridobljenega DM. Podatke za raziskavo smo pridobili s pomočjo dveh ločenih anket, ki smo jih razširili med potrošnike (n=402) in lovce (n=216). Za nadaljnje analize smo potrošnike razdelili glede na to, ali so DM že uživali ali ne (DM-DA in DM-NE). Med potrošniki omenjenih skupin smo ugotovili precej razlik glede sprejemljivosti in varnosti DM. Več kot 90 % potrošnikov je sicer DM že poskusilo. Ti potrošniki so tudi nekoliko bolje seznanjeni z delovanjem LD in vzpostavljeno prehransko varnostjo DM. Prav tako smatrajo DM za bolj ali vsaj enako okusno kot meso domačih živali in so zanj pripravljeni odšteti več. Potrošniki DM najpogosteje dobavljajo pri lovcih, kar se sklada s trditvami lovcev, katerih polovica je potrdila, da DM oziroma izdelke iz DM, podarjajo/prodajajo tretji osebi. Večina lovcev DM tudi predeluje. Presenetljivo je, da skoraj 20 % lovcev izdelkom, z vidika prehranske varnosti, ne zaupa popolnoma. Potrošniki in lovci menijo, da je krivolov stalno prisotna praksa; ocena deleža krivolova je s strani potrošnikov sicer višja kot s strani lovcev. Meso, pridobljeno na nezakonit način, ki ni veterinarsko pregledano in tako predstavlja določeno zdravstveno tveganje, se po mnenju lovcev le v manjšem deležu nameni za prodajo, saj se večina porabi za lastne potrebe. Raziskava posredno kaže na vlogo DM kot alternativnega vira hrane, posledično pa je tudi področje pridobivanja, predelave in trgovanja z DM še relativno slabo razvito in poznano, zato bo v prihodnje potrebna še dodatna ureditev področja.
Ključne besede: divjačina, lovstvo, potrošniki, krivolov
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 472; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (987,23 KB)

9.
Tveganja pri spletnem nakupovanju v času COVID-19 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Rebeka Tompa, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsesplošna dostopnost interneta, različnih elektronskih naprav in spletnih storitev so prispevale k rasti in priljubljenosti spletnega nakupovanja. Vse več potrošnikov po svetu je klasičen način nakupovanja zamenjalo za spletno nakupovanje, saj ta ponuja številne prednosti. Tovrsten trend je še posebej spodbudila epidemija Covid-19, ki je bila razglašena v letu 2020 in je zaradi strogih vladnih omejitev gospodarske dejavnosti ter družabnega življenja vplivala na navade potrošnikov. Kljub vsem prednostim, ki jih ponuja spletno nakupovanje pa imajo številni posamezniki po svetu zadržke glede njegove uporabe, saj so potrošniki med procesom spletnega nakupovanja izpostavljeni mnogim tveganjem. Namen diplomskega dela je bil opraviti pregled dosedanjih raziskav, povezanih s spletnim nakupovanjem in tveganji, ki se pri tem pojavljajo ter raziskati navade slovenskih potrošnikov glede spletnega nakupovanja. Pri tem smo se osredotočili na to, kako zaznavajo različna tveganja in ali so ta tveganja povezana s spletnim nakupovanjem. Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz teorije racionalne izbire, modela zdravstvenih prepričanj in varnostnomotivacijske teorije, ki med pomembne dejavnike povezane z odločitvami in vedenji ljudi umeščajo zaznavo tveganj. Na tej osnovi in na podlagi pregleda literature smo postavili 11 hipotez, s katerimi smo predpostavljali povezanost različnih skupin tveganj s pogostostjo spletnega nakupovanja. Ugotovili smo, da so vsa tveganja, ki smo jih zajeli v raziskavo negativno in statistično značilno povezana s pogostostjo nakupovanja. Najmočneje so s pogostostjo nakupovanja povezana tveganja vezana na ugodje in možnost vračila izdelkov ter psihološka tveganja, najšibkeje pa tveganja vezana na zasebnost. Prav tako smo ugotovili, da so respondenti v času epidemije Covid-19 zelo pogosto nakupovali preko spleta in pogosteje kot pred epidemijo. Pri tem večina sodelujočih v raziskavi še ni bila žrtev kakšne prevare, zlorabe, ali druge grožnje povezane s spletnim nakupovanjem. Rezultati raziskave so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je prav tako mogoče upoštevati pri ozaveščanju spletnih potrošnikov o možnih nevarnostih pri spletnem nakupovanju.
Ključne besede: spletno nakupovanje, tveganja, pandemija, covid-19, potrošniki, stališča, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 625; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

10.
Spletna prodaja oblačil v času epidemije covid-19
Lea Kukovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Epidemija novega koronavirusa je od modnih trgovcev oblačil zahtevala znatne spremembe v načinu poslovanja, delovanja in komuniciranja s potrošniki. Temeljito preoblikovanje in reorganizacija dosedanjih poslovnih procesov ter posledičen prehod na elektronsko poslovanje so modnim podjetjem zaradi zaprtja fizičnih prodajaln omogočili preživetje in omilitev vseh negativnih posledic epidemije. Uporaba spletnih trgovin z oblačili je tako postala neizogibna praksa modnih prodajalcev. Skladno s spletnimi prodajalnami so se razvili tudi novi načini interakcije z odjemalci, nove metode pospeševanja prodaje in nove tehnike oglaševanja, ki smo jih podrobneje predstavili v diplomskem delu. Poleg tega smo v pogovoru z uspešno poslovno žensko in znano slovensko vplivnico, Tejo Jugovic, poznano pod imenom Coolmamacita, spregovorili o tem, kakšna je bila med epidemijo vloga influencerjev, ki so sodelovali z modnimi blagovnimi znamkami. S podatki lastne raziskave o nakupnih navadah potrošnikov v času epidemije covida-19 smo ugotovili, da so spletne trgovine z oblačili učinkovit, efektiven in dokaj priljubljen način nakupovanja oblačil, ki bo zagotovo cvetel tudi po koncu epidemije. Razlog pa so predvsem spremenjene nakupne navade potrošnikov, vse pogostejša uporaba spletnih družbenih platform in vse bolj digitaliziran svet, v katerem živimo.
Ključne besede: spletna prodaja, oblačila, spletna trgovina, epidemija covida-19, modni trgovci, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 1018; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici