| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza trga z divjačinskim mesom: od lovca do potrošnika : magistrsko delo
Sergeja Križaj, 2021, magistrsko delo

Opis: V okviru magistrskega dela smo proučevali odnos potrošnikov do divjačinskega mesa (DM) ter njihovo seznanjenost z delovanjem lovskih društev (LD) in z ukrepi prehranske varnosti pri upravljanju z DM. Nadalje nas je zanimala ocena potrošnikov in lovcev o prisotnosti in obsegu krivolova v Sloveniji in trženja nezakonito pridobljenega DM. Podatke za raziskavo smo pridobili s pomočjo dveh ločenih anket, ki smo jih razširili med potrošnike (n=402) in lovce (n=216). Za nadaljnje analize smo potrošnike razdelili glede na to, ali so DM že uživali ali ne (DM-DA in DM-NE). Med potrošniki omenjenih skupin smo ugotovili precej razlik glede sprejemljivosti in varnosti DM. Več kot 90 % potrošnikov je sicer DM že poskusilo. Ti potrošniki so tudi nekoliko bolje seznanjeni z delovanjem LD in vzpostavljeno prehransko varnostjo DM. Prav tako smatrajo DM za bolj ali vsaj enako okusno kot meso domačih živali in so zanj pripravljeni odšteti več. Potrošniki DM najpogosteje dobavljajo pri lovcih, kar se sklada s trditvami lovcev, katerih polovica je potrdila, da DM oziroma izdelke iz DM, podarjajo/prodajajo tretji osebi. Večina lovcev DM tudi predeluje. Presenetljivo je, da skoraj 20 % lovcev izdelkom, z vidika prehranske varnosti, ne zaupa popolnoma. Potrošniki in lovci menijo, da je krivolov stalno prisotna praksa; ocena deleža krivolova je s strani potrošnikov sicer višja kot s strani lovcev. Meso, pridobljeno na nezakonit način, ki ni veterinarsko pregledano in tako predstavlja določeno zdravstveno tveganje, se po mnenju lovcev le v manjšem deležu nameni za prodajo, saj se večina porabi za lastne potrebe. Raziskava posredno kaže na vlogo DM kot alternativnega vira hrane, posledično pa je tudi področje pridobivanja, predelave in trgovanja z DM še relativno slabo razvito in poznano, zato bo v prihodnje potrebna še dodatna ureditev področja.
Ključne besede: divjačina, lovstvo, potrošniki, krivolov
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 209; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (987,23 KB)

2.
Tveganja pri spletnem nakupovanju v času COVID-19 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Rebeka Tompa, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsesplošna dostopnost interneta, različnih elektronskih naprav in spletnih storitev so prispevale k rasti in priljubljenosti spletnega nakupovanja. Vse več potrošnikov po svetu je klasičen način nakupovanja zamenjalo za spletno nakupovanje, saj ta ponuja številne prednosti. Tovrsten trend je še posebej spodbudila epidemija Covid-19, ki je bila razglašena v letu 2020 in je zaradi strogih vladnih omejitev gospodarske dejavnosti ter družabnega življenja vplivala na navade potrošnikov. Kljub vsem prednostim, ki jih ponuja spletno nakupovanje pa imajo številni posamezniki po svetu zadržke glede njegove uporabe, saj so potrošniki med procesom spletnega nakupovanja izpostavljeni mnogim tveganjem. Namen diplomskega dela je bil opraviti pregled dosedanjih raziskav, povezanih s spletnim nakupovanjem in tveganji, ki se pri tem pojavljajo ter raziskati navade slovenskih potrošnikov glede spletnega nakupovanja. Pri tem smo se osredotočili na to, kako zaznavajo različna tveganja in ali so ta tveganja povezana s spletnim nakupovanjem. Pri zasnovi raziskave smo izhajali iz teorije racionalne izbire, modela zdravstvenih prepričanj in varnostnomotivacijske teorije, ki med pomembne dejavnike povezane z odločitvami in vedenji ljudi umeščajo zaznavo tveganj. Na tej osnovi in na podlagi pregleda literature smo postavili 11 hipotez, s katerimi smo predpostavljali povezanost različnih skupin tveganj s pogostostjo spletnega nakupovanja. Ugotovili smo, da so vsa tveganja, ki smo jih zajeli v raziskavo negativno in statistično značilno povezana s pogostostjo nakupovanja. Najmočneje so s pogostostjo nakupovanja povezana tveganja vezana na ugodje in možnost vračila izdelkov ter psihološka tveganja, najšibkeje pa tveganja vezana na zasebnost. Prav tako smo ugotovili, da so respondenti v času epidemije Covid-19 zelo pogosto nakupovali preko spleta in pogosteje kot pred epidemijo. Pri tem večina sodelujočih v raziskavi še ni bila žrtev kakšne prevare, zlorabe, ali druge grožnje povezane s spletnim nakupovanjem. Rezultati raziskave so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je prav tako mogoče upoštevati pri ozaveščanju spletnih potrošnikov o možnih nevarnostih pri spletnem nakupovanju.
Ključne besede: spletno nakupovanje, tveganja, pandemija, covid-19, potrošniki, stališča, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 297; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

3.
Spletna prodaja oblačil v času epidemije covid-19
Lea Kukovec, 2021, diplomsko delo

Opis: Epidemija novega koronavirusa je od modnih trgovcev oblačil zahtevala znatne spremembe v načinu poslovanja, delovanja in komuniciranja s potrošniki. Temeljito preoblikovanje in reorganizacija dosedanjih poslovnih procesov ter posledičen prehod na elektronsko poslovanje so modnim podjetjem zaradi zaprtja fizičnih prodajaln omogočili preživetje in omilitev vseh negativnih posledic epidemije. Uporaba spletnih trgovin z oblačili je tako postala neizogibna praksa modnih prodajalcev. Skladno s spletnimi prodajalnami so se razvili tudi novi načini interakcije z odjemalci, nove metode pospeševanja prodaje in nove tehnike oglaševanja, ki smo jih podrobneje predstavili v diplomskem delu. Poleg tega smo v pogovoru z uspešno poslovno žensko in znano slovensko vplivnico, Tejo Jugovic, poznano pod imenom Coolmamacita, spregovorili o tem, kakšna je bila med epidemijo vloga influencerjev, ki so sodelovali z modnimi blagovnimi znamkami. S podatki lastne raziskave o nakupnih navadah potrošnikov v času epidemije covida-19 smo ugotovili, da so spletne trgovine z oblačili učinkovit, efektiven in dokaj priljubljen način nakupovanja oblačil, ki bo zagotovo cvetel tudi po koncu epidemije. Razlog pa so predvsem spremenjene nakupne navade potrošnikov, vse pogostejša uporaba spletnih družbenih platform in vse bolj digitaliziran svet, v katerem živimo.
Ključne besede: spletna prodaja, oblačila, spletna trgovina, epidemija covida-19, modni trgovci, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 05.11.2021; Ogledov: 360; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

4.
Vpliv covida-19 na nakupne navade potrošnikov
Eva Kovačič Miklavec, 2021, diplomsko delo

Opis: Trenutno se cel svet spopada z eno izmed najhujših kriz v zgodovini. Virus je v roku enega leta po svetu terjal že mnogo žrtev, pustil pa je tudi velik pečat na mnogih panogah, ki si še dolgo ne bodo opomogle. Globalno epidemijo je Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) razglasila 11. marca 2020. Vse od takrat se mnogo držav spopada z premnogimi okužbami ter se z uvajanjem mnogih ukrepov trudijo zajeziti širjenje virusa. Zaradi veliko časa preživetega doma, je veliko podjetij oglaševanje svojih izdelkov usmerilo ravno na televizijo in družbena omrežja. Nakupne navade potrošnika so odvisne od njegovih potreb, ki se pa v različnih okoliščinah spreminjajo, na navade pa vplivajo tudi mnogi dejavniki, posledično je virus vplival na nakupne navade mnogih. Z pojmom nakupne navade opredeljujemo razloge, načine in vzorce nakupovanja in zanimanja po določenih izdelkih. Virus je imel pozitiven vpliv na okolje, saj se je zaradi mnogih zaprtih tovarn in manjše uporabe motornih vozil zmanjšal delež toplogrednih plinov v zraku. Nasprotno pa je vplival na družbo, saj so se mnogi ljudje soočali s strahom, paniko in mnogimi duševnimi boleznimi. Veliko ljudi se je v tistem času zatekalo k povečani uporabi družbenih omrežij, povečalo pa se je tudi zanimanje za spletne trgovine. Mnogi ljudje pa so čas doma izkoristili za povezovanje z družino, urejanje doma in skrbi za svoje telo. V uvodu diplomskega projekta bom predstavila cilje, hipoteze, problemsko tematiko in namen raziskave. V drugem poglavju bom predstavila osnovne pojme nakupnih navad, dejavnike, ki nanje vplivajo ter faze nakupnega procesa. Drugo poglavje bo zajemalo še predstavitev nakupnih navad v času Covida-19. V tretjem poglavju se bom posvetila virusu na splošno in predstavila njegove vplive na družbo, gospodarstvo in okolje. V zadnjem, četrtem poglavju bom predstavila lastno raziskavo o vplivu Covida-19 na nakupne navade.
Ključne besede: covid-19, virus, nakupni proces, potrošniki, nakupne navade
Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 435; Prenosov: 161
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

5.
Priprava komunikacijskega načrta o aditivih za živila
Ana Starman, 2021, magistrsko delo

Opis: V zaključnem delu je na podlagi pregledane literature o aditivih za živila in obveščanju o tveganjih na področju živil pripravljen komunikacijski načrt. Osnovo za pripravo komunikacijskega načrta je predstavljal pregled načinov ozaveščanja potrošnikov o aditivih. Za obdobje od januarja 2015 do februarja 2021 so opredeljena tri ključna komunikacijska sporočila in aktivnosti ter komunikacijska orodja, katerih namen je splošno ozaveščanje o aditivih. Obravnavane so spletne strani različnih virov (UVHVVR, NIJZ, EFSA, Prehrana.si, ZPS, EUFIC in RTV Slovenija) in njihova aktivnost na družbenih omrežjih (Facebook, Instagram, YouTube). Ugotovitve nakazujejo potrebo po posodobitvi vsebine o aditivih na spletnih straneh in povečanju aktivnosti ozaveščanja na družbenih omrežjih o tej temi. V komunikacijskem načrtu so opredeljeni namen in cilji komuniciranja, ciljna skupina, ključna komunikacijska sporočila, predlagane aktivnosti in komunikacijska orodja ter naveden predviden čas, potreben za izvedbo posamezne aktivnosti. Predlagana je izdelava različnih vizualnih orodij ter izvajanje intervjujev s strokovnjaki v informativnih televizijskih in radijskih oddajah. Skozi celotno komunikacijsko kampanjo je priporočeno redno obveščanje o poteku aktivnosti in uporaba družbenih omrežij. S tovrstnimi pristopi je predpostavljeno učinkovito izvedeno ozaveščanje in dosega zastavljenih komunikacijskih ciljev.
Ključne besede: aditivi za živila, potrošniki, obveščanje o tveganju, komunikacijski načrt
Objavljeno v DKUM: 03.06.2021; Ogledov: 416; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (968,45 KB)

6.
Analiza temnih vzorcev na slovenskih spletnih straneh : diplomsko delo
Elena Osrajnik, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučili različne oblike temnih vzorcev, ki se pojavljajo na straneh slovenskih spletnih trgovin. Opisali smo kategorije in vrste vzorcev glede na kognitivne pristranskosti, ki jih izkoriščajo v potrošniku, in glede na pet temeljnih oblikovanj vzorcev. To smo storili z ročnim pregledom več kot petdeset spletnih strani, katere smo primerjali s temnimi vzorci na tujih spletnih trgovinah. Ugotovili smo, da so temni vzorci na slovenskih spletnih trgovinah v primerjavi s tujimi precej razširjeni, vendar vseh oblik vzorcev med pregledom nismo zaznali.
Ključne besede: temni vzorci, manipulacija, spletne trgovine, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 03.11.2020; Ogledov: 307; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

7.
Faktorji vpliva na odločitev o nakupu okolju prijaznih vozil
Eva Dajčman, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji se je z razvojem gospodarstva pričelo intenzivnejše onesnaževanje okolja, ki je povzročilo velik porast emisij in izpustov strupenih snovi v okolje. Eden izmed krivcev za onesnaževanje je transport, ki z leti še vedno narašča. Ena izmed rešitev, kako zmanjšati količino emisij, bi lahko bila okolju prijazna vozila (električna vozila ipd.). Ker je takih vozil na cestah še relativno malo, je smiselno ugotoviti, kaj bi spodbudilo njihov nakup. V ta namen smo izvedli anketo s 13 vprašanji, takšno, kot je bila izvedena v magistrski nalogi Dejavniki vpliva na odločitev o nakupu okolju prijaznih vozil (Zupan, 2014). Rezultati raziskave so pokazali, kaj ljudi najbolj prepriča, ko se odločajo za nakup novega avtomobila, kakšno je njihovo mnenje o okoljevarstvu ter kaj jih spodbudi k nakupu okolju prijaznega vozila. Naš namen je bil predvsem ponovno zbrati podatke in jih primerjati s podatki iz leta 2013 ter tako ugotoviti, ali se je razmišljanje ljudi spremenilo.
Ključne besede: električna vozila, emisije ogljikovega dioksida, zeleni potrošniki, nizkoogljična vozila, potrošniške navade
Objavljeno v DKUM: 19.12.2019; Ogledov: 576; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (682,87 KB)

8.
Poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih med študenti in zaposlenimi na fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede
Tjaša Pangerl, 2019, diplomsko delo

Opis: Z Uredbo (EU) 1169/2011 je na območju Evropske Unije določeno, katere informacije o živilu morajo biti obvezno navedene. Poleg obveznih označb najdemo na predpakiranih živilih tudi neobvezne označbe, ki kažejo na višjo kakovost živila ali posebno obdelavo živila v predelavi. Na predpakiranih živilih je tako veliko informacij, ki potrošnikom nudijo možnost izbire najprimernejšega zanje, vendar jih potrošniki pogosto ne razumejo ali ne poznajo. Z diplomskim delom smo želeli izvedeti, ali študenti in zaposleni na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru vedo, katere informacije morajo biti na predpakiranih živilih in ali poznajo dodatne označbe ter če jih poznajo, kako pogosto se odločajo za nakup živil z dodatnimi označbami. Do statistično značilnih razlik je prišlo med študenti in zaposlenimi živilih pri poznavanju in razumevanju Evropskega logotipa za ekološko kmetijstvo. Rezultati so pokazali, da spol delno vpliva na poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih. Odgovori študentov študijskega programa Varnost hrane v prehrambeni verigi se niso statistično značilno razlikovali od odgovorov ostalih študentov, prav tako se zaposleni in študenti približno enako pogosto odločajo za nakup izdelkov z nekaterimi dodatnimi označbami kakovosti.
Ključne besede: označevanje, predpakirano živilo, anketiranje, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 12.09.2019; Ogledov: 719; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

9.
Zavajajoče oglaševanje in kazenska odgovornost oglaševalcev
Mirjam Brdnik, 2018, diplomsko delo

Opis: V današnjem času je uspešnost na trgu v veliki meri odvisna od vrste in intenzivnosti oglaševanja. Prvotni namen vsakega oglaševanja je večja prepoznavnost, dvig dobička in krepitev rasti. Potrošniki se vsakodnevno srečujejo z različnimi novimi proizvodi in storitvami, ki jih skušajo proizvajalci oz. ponudniki predstaviti na različne načine, s ciljem prepoznavanja in nakupa slednjih. Glavni namen diplomskega seminarja je prikazati dejstvo, da kupci zavajajočega oglaševanja večinoma ne zaznajo, oglaševalci pa se slednjega večkrat poslužijo, ker se zavedajo, da so sankcije bolj prisotne v pisni, kot pa v denarni obliki. Na praktičnem primeru podjetja Mlekarna Celeia iz Oglaševalskega razsodišča, z dne 18.4.2016, št. 269, smo prikazali in analizirali primer zavajajočega oglaševanja na podlagi Slovenskega oglaševalskega kodeksa in zakonov, ter predstavili ukrepe, ki so sledili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo želeli pridobiti mnenje kupcev na podlagi omenjenega primera, zanimalo nas je ali se zavedajo trikov in prijemov zavajajočega oglaševanja, ali ga prepoznajo ter, če so zadovoljni s sankcijami, ki jih prinaša slovenska zakonodaja na tem področju.
Ključne besede: zavajajoče oglaševanje, potrošniki, izdelki in storitve, praktični primer, oglaševalsko razsodišče, zakoni, sankcije.
Objavljeno v DKUM: 27.11.2018; Ogledov: 498; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (825,07 KB)

10.
Poslovni načrt podjetja organics nutrients
Aleš Kujavec, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavlja poslovni načrt podjetja, ki smo ga ustanovili v času študija na Fakulteti za logistiko v Celju. V diplomskem delu smo uporabili znanje, ki smo ga pridobili med študijem. Podrobno smo preučili idejo, napisali poslovni načrt in ustanovili podjetje. V nadaljevanju bomo spoznali, kako se podjetje spopada z različnimi priložnostmi, nevarnostmi, kakšna je vizija podjetja in kaj so njeni cilji. Diplomsko delo je nadgradnja poslovnega načrta, s katerim smo bili leta 2017 uspešni na P2R podjetniškem razpisu za nepovratna finančna sredstva. Namen poslovnega načrta je preučiti smiselnost ustanovitve podjetja, ki se ukvarja z organskimi gnojili. Med pripravo poslovnega načrta smo naleteli na ovire, o katerih prej v podjetju sploh nismo razmišljali. Vsakemu podjetniku predlagamo, da pred ustanovitvijo podjetja napiše svoj poslovni načrt, pa čeprav zahteva precej časa in truda. S poslovnim načrtom smo dokazali, da lahko po končanem študiju začnemo svojo podjetniško pot, čeprav s tem nismo imeli izkušenj. Podjetništvo nam predstavlja izzive. Osebno pa še nam je najbolj pomembno, da se lahko ves čas učimo in nadgrajujemo svoje znanje ter rastemo tudi v mentalnem smislu.
Ključne besede: podjetništvo, poslovni načrt, raziskava trga, zeleni potrošniki, finančni načrt, SWOT analiza
Objavljeno v DKUM: 15.10.2018; Ogledov: 964; Prenosov: 165
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici