| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 310
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Kriteriji kakovosti spletne trgovine : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Suzana Hrastelj, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali kriterije kakovosti spletne trgovine ter kaj je tisto, kar naključnega obiskovalca spletne trgovine spremeni v kupca. Zanimalo nas je, kateri so tisti kriteriji, ki vplivajo na končno odločitev potrošnika, da se odloči za nakup ravno v dotični spletni trgovini. V prvem delu diplomskega dela smo preučili literaturo s področja spletne trgovine ter raziskali kriterije, ki so pomembni pri odločitvi za nakup. Opisali smo različne tipe spletnih trgovin ter se osredotočili na prodajo med podjetji ter končnimi uporabniki (angl. Business to customer; v nadaljevanju: B2C). V drugem poglavju diplomskega dela smo izvedli anketo ter intervju s ciljno skupino. Anketa je bila namenjena vsem spletnim nakupovalcem, z njeno pomočjo smo izpostavili najpomembnejše kriterije, ki so pomembi za spletno trgovino ter uspešno izpeljane nakupe. Te odgovore smo skupaj z nakupovalci dotične spletne trgovine pregledali ter preverili, ali ima le-ta spletna trgovina vse kriterije, ki so pomembni za uspešno poslovanje ter zaključene nakupe. Poleg pregleda ter analize anketnega razvrščanja kriterijev smo določili še kriterije, ki so pomembni za nakup v dotični spletni trgovini. Ugotovili smo, da so za uspešno izpeljane nakupe zelo pomembni logistični kriteriji.
Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, kriteriji nakupovanja, potrošnik, nakup
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 49; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Varnost in zasebnost pri spletnem nakupovanju z vidika potrošnikov
Eva Borec, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bilo preučiti varnost in zasebnost potrošnikov pri spletnem nakupovanju. Ker je spletno nakupovanje močno naraslo zadnja leta, so se na spletu pojavile množične prevare, te smo podrobneje opisali v diplomskem delu. Namen je opozoriti kupce glede varnosti in zasebnosti pri spletnem nakupovanju, da bi se zavarovali pred morebitnimi spletnimi prevarami. Tekom diplomskega dela smo uporabili naslednji metodi: metoda deskripcije (s katero smo opredelili osnovne pojme ključne za razumevanje obravnavane tematike) ter metodo analize. Opravili smo kvantitativno raziskavo – anketo. V zaključnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili pred izvedeno raziskavo. Na podlagi tega smo prišli do zaključka, da obstajajo nekatere razlike glede zasebnosti in varnosti pri spletnem nakupovanju med starejšimi in mlajšimi potrošniki. Priporočili bi, da bi se podobne raziskave izvajale redno vsaj 1x letno, saj bi s tem dobili pogled kako se mnenja različnih starostnih skupin razlikuje skozi leta.
Ključne besede: spletno nakupovanje, potrošnik, spletne prevare, varnost, zasebnost
Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 198; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

3.
Psihološki vpliv barve embalaže na nakupni proces : diplomsko delo
Lena Zebec, 2023, diplomsko delo

Opis: Razumevanje vedenja potrošnika je ključnega pomena v trženju, saj je ta končni uporabnik številnih izdelkov in storitev. Raziskali smo vlogo barve embalaže pri prepoznavnosti blagovne znamke in nakupnih odločitev glede na starost in spol potrošnika. Raziskava temelji na analizi literature, ki zajema vedenje potrošnika, nakupni proces, embalažo in psihologijo barv. Empirični del je izveden s pomočjo anketnega vprašalnika. Raziskava potrjuje, da je vpliv barve embalaže pomemben pri prepoznavanju blagovnih znamk. Ugotovili smo, da so cena, blagovna znamka in količina izdelka poleg barve embalaže prav tako ključnega pomena.
Ključne besede: potrošnik, nakupni proces, embalaža, psihologija barv
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (1014,29 KB)

4.
Dileme sodobnega oglaševanja : izbrane teme
2023, učbenik

Opis: Osrednja tema monografije so različni vidiki oglaševanja blaga in storitev. Poleg pravil o javni rabi slovenskega jezika v oglaševanju monografija vsebuje celoviti pregled pravil o oglaševanju v obstoječi slovenski zakonodaji. Poleg splošnih so vključene tudi bolj specifične teme, kot so primerjalno oglaševanje, varstvo otrok v oglaševanju, vplivnostni marketing in uporaba pravil konkurenčnega prava v zvezi s položajem in odgovornostjo vratarjev oziroma digitalnih platform v oglaševanju. Obravnavane so nekatere nove oblike oglaševanja, kot je ciljano politično oglaševanje, ki zajema prikazovanje prilagojenih oglasov o političnih kandidatih in pravno regulacijo tega na ravni EU, ter varstvo osebnih podatkov v oglaševanju. Ostali prispevki se nanašajo na različna področja in vključujejo oglaševanje in trženje z vonjavami s prikazom in analizo pomembnejših sodnih primerov, položaj platformnih delavcev v dejavnosti oglaševanja in njihov dostop do kolektivnega dogovarjanja ter problematiko v zvezi s prihodki od oglaševanja v povezavi s pravico do zasebnosti uporabnikov.
Ključne besede: oglaševanje, potrošnik, podjetje, konkurenca, osebni podatki, vplivnostni marketing, ciljano politično oglaševanje, platformno delo, pravna regulacija vonjev, samoregulativa, spletna platforma
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 178; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (6,97 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Strah potrošnikov glede prehranske varnosti v Sloveniji v obdobju prvega vala COVID-19 krize
Maja Turnšek, Ranka Junge-Berberovic, Vesna Miličić, Martina Bavec, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Raznovrstne krize znatno vplivajo na celoten prehranski sektor in spreminjajo stališča Evropejcev in politik o pomenu prehranske varnosti, trajnostno pridelane, kakovostne in varne hrane za zdravje potrošnikov. Prispevek se osredotoča na strah glede prehranske varnosti v času prvega vala COVID-19 krize v Sloveniji, na z njim povezan strah glede prehranske varnosti v prihodnje in na spremembe potrošnih vedenj. Spletno anketiranje je bilo v Sloveniji izvedeno v juniju 2020 na način »snežene kepe« in je zajelo 490 posameznikov. Rezultati so pokazali, da sta obe merjeni obliki strahu (i) strah o prehranski varnosti med prvim valom COVID-19 krize in (ii) strah o prehranski varnosti v prihodnosti statistično značilno, srednje močno in pozitivno povezani s skoraj vsemi samozaznanimi spremembami lastnega vedenja zaradi pojava COVID-19 krize. Anketiranci so se najbolj osredotočili na nakup živil, ki so pridelana in predelana v Sloveniji, na ustvarjanje večjih prehranskih zalog ter na večjo pazljivost pri tem, koliko hrane zavržejo. Zgolj manjše spremembe pa so izrazili glede nakupnih kanalov, pri čemer so neposredno od kmetov pogosteje nakupovali starejši, višje izobraženi in ti, ki se samouvrščajo v višji družbeni razred. V prihodnje bi bilo treba vključiti reprezentativen vzorec in primerjati rezultate z rezultati v drugih državah in podrobneje analizirati vpliv posameznikovega ekonomskega položaja in vpliv promocijskih kampanj na spremembo potrošnih vedenj.
Ključne besede: samooskrba s hrano, prehranska varnost, COVID-19, potrošnik, prehranska veriga, statistična analiza, nakupovalne navade
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 197; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (595,10 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Raziskava vključevanja kupcev v trajnostno usmerjene inovacije
Lara Potočnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Potrošnikovo videnje in dojemanje se dandanes močno povezujeta z varovanjem okolja, saj se splošno zavedanje družbe na tem področju krepi. Način delovanja organizacije, ki ponudi določen izdelek oziroma storitev ter s tem vpliva na okolje, v katerem potrošnik živi, je vodilo za pozitivno ali negativno odločitev potrošnika o nakupu izdelka oziroma naročilu storitve, kar posledično vpliva na prodajo ter uspešnost organizacije. Organizacija pa v povratni zanki na potrošnikovo dojemanje lahko vpliva z uporabo trajnostnih inovacij, ki jih potrošnik občuti neposredno ali posredno. Magistrska naloga temelji na teoretičnem delu s pregledom in razumevanjem aktualne literature na področju trajnostnega delovanja ter vpliva potrošnika na organizacijo ter obratno. V nadaljevanju sledi empirični del, za katerega smo z anketiranjem potrošnikov pridobili podatke, ki smo jih nato statistično obdelali na podlagi treh predpostavljenih raziskovalnih vprašanj. Rezultati podajo razumevanje z vidika dojemanja potrošnika, in sicer v povezavi z njegovo izobrazbo, poznavanjem trajnostnega delovanja (kako ozaveščen je) ter s tem, kako se v tej luči odraža njegova splošna skrb. Ključna ugotovitev magistrske naloge služi kot vodilo organizacijam, da neposredni vpliv trajnostnih inovacij na potrošnika ni nujno tisti ključen oziroma tisti, za katerega bi v osnovi lahko predpostavljali, da se bo potrošnik nanj hitreje in dovzetneje odzval. Kljub temu pa morajo organizacije posvetiti veliko pozornosti trajnostno naravnanim inovacijam, ki v danem trenutku niso neposredno vidne potrošniku, vendar se je v raziskavi izkazalo, da so zanj izjemno pomembne, saj s posrednim učinkom organizacije s svojimi internimi procesi vplivajo na okolje, v katerem potrošnik živi.
Ključne besede: trajnostno delovanje, potrošnik, uspešnost organizacij, inovacije
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 312; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

7.
Pravna ureditev varstva potrošnikov : učinkovito uveljavljanje pravic v luči ciljev krožnega gospodarstva
2022

Opis: Študenti so okviru Študentskega inovativnega projekta za družbeno korist (ŠIPK) 2016-2020 PUPKRO intenzivno preučevali preplet dveh ciljev, ki ju zasledujemo v EU (in s tem seveda tudi v Sloveniji): visoko raven varstva okolja in visoko raven varstva potrošnikov. Ta dva cilja sta si pogosto v nasprotju, prav ljudje v vlogi potrošnikov pa smo tisti, ki lahko s spremembo svojih navad bistveno prispevamo k hitrejšemu prehodu iz linearnega v krožno gospodarstvo. Skupaj s sodelovanjem partnerja iz negospodarstva, Zavoda PIP, in osmih študentov iz štirih fakultet Univerze v Mariboru so se v projektu in pričujoči monografiji osredotočili na pravne, vedenjske, ekonomske in strojniške dileme krožnega gospodarstva. Namen publikacije je ozaveščati širšo javnost o potrošniških pravicah znotraj procesa krožnega gospodarstva in pripraviti smernice za učinkovitejše uveljavljanje teh pravic v praksi. Cilj je poleg ozaveščanja potrošnikov o njihovih pravicah tudi njihovo opolnomočenje za zeleni prehod in s tem skrb za varstvo okolja.
Ključne besede: krožno gospodarstvo, potrošnik, varstvo okolja, digitalizacija, poslovni modeli, pravno varstvo.
Objavljeno v DKUM: 21.12.2022; Ogledov: 557; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi
Viktorija Đukić, 2022, diplomsko delo

Opis: Nakupovanje preko spleta je ena najbolj priljubljenih dejavnosti, saj potrošnikom omogoča hiter in enostaven nakup. Kljub možnim tveganjem pri nakupovanju preko spleta je spletnih potrošnikov čedalje več. Diplomsko delo obravnava nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi in je natančneje osredotočeno v proučevanje vedenja potrošnikov pred nakupom, med nakupom in po nakupu. Raziskali smo, ali je pandemija Covid-19 vplivala na pogostost nakupovanja preko spleta in kako se nakupne navade razlikujejo glede na starost in digitalne kompetence potrošnika. V uvodu diplomskega dela smo predstavili problem, cilje, zadane hipoteze ter uporabljene tehnike in metode dela. Pri teoretičnih osnovah smo predstavili osnovne pojme, kot so nakupne navade potrošnikov, kdo je digitalni potrošnik in dejavniki, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika. Empirični del predstavlja naš raziskovalni pristop, v rezultatih pa predstavljamo ugotovitve naše raziskave. Ugotavljamo, da je imela pandemija Covid-19 velik vpliv na nakupne navade potrošnikov in da obstajajo statistično značilne razlike med potrošniki z minimalnimi znanji in naprednimi znanji. Na koncu diplomskega dela razpravljamo o rezultatih raziskave in podajamo zaključne ugotovitve.
Ključne besede: Nakupne navade, digitalizacija, potrošnik, digitalne kompetence
Objavljeno v DKUM: 14.11.2022; Ogledov: 629; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (4,00 MB)

9.
Potrošniško vedenje Američanov med pandemijo covida-19
Nejc Mulej, 2022, diplomsko delo

Opis: Pandemija covida-19 je za seboj pustila katastrofalne posledice tako na družbeni kot tudi gospodarski ravni vseh držav po svetu. Potrošniki in podjetja so se morali vsakodnevno prilagajati in spopadati z nepredvidenimi izzivi in posledicami pandemije. Zaradi vrste ukrepov in sprememb, ki jih je s seboj prinesla pandemija covida-19, so se potrošniki bili prisiljeni distancirati od svojih vsakodnevnih in nakupnih navad, kar je na globalni ravni posledično vodilo v popolno spremembo potrošniškega obnašanja posameznikov. Velik odstotek potrošnikov po svetu je svoje nakupne aktivnosti preselilo na svetovni splet. Znatno se je povečalo nakupovanje z uporabo spletnih medijev, večino vsakodnevnih aktivnosti so potrošniki pričeli izvajati v svojih domovih (športne aktivnosti, spletna zabava, zvišanje stopnje uporabe aplikacij za dostavo hrane na dom, delo na daljavo, študij na daljavo …). Poleg potrošniškega vedenja pa je pandemija vplivala tudi na duševno zdravje ljudi, predvsem pripadnikov generacij Y in Z, kjer je bil zabeležen zelo visok odstotek ljudi, ki so med pandemijo razvili depresijo in anksiozne motnje. Na nenehno spreminjajoča vedenja potrošnikov po svetu so se morala prilagajati tudi podjetja. Zaradi zdravstvenih ukrepov in ukrepov vlad so se bila podjetja prisiljena preseliti oz. omogočiti potrošnikom svoje storitve tudi na digitalni ravni. Med pandemijo je namreč velik odstotek potrošnikov zamenjal blagovne znamke in izdelke, ki so jih kupovali in uporabljali pred pandemijo, kar je podjetjem predstavljajo dodaten pritisk na obstoj in prilagajanje novim in vsakodnevno se spreminjajočim vedenjem potrošnikov. Nadalje bomo predstavili pandemijo covida-19, kjer bomo podrobneje opisali izvor, simptome virusa in sam virus Sars-Cov-19. V tretjem poglavju bomo opredelili vrsto posledic, ki jih je za seboj pustila pandemija covida-19 (družbene, zdravstvene in gospodarske posledice). V četrtem poglavju pa bomo opredelili in podrobneje opisali pojma potrošnik in potrošniško vedenje ljudi ter opredelili in analizirali potrošniško vedenje ljudi pred in med pandemijo covida-19. V petem poglavju bomo analizirali potrošniško vedenje Američanov tako pred kot tudi med pandemijo in si pogledali razlike v potrošniškem vedenju mlajših generacij tj. generacij Y in Z med in pred pandemijo covida-19. V zadnjem poglavju bomo obravnavali priporočila za tiste, ki želijo v prihodnosti oz. že izvažajo svoje izdelke in storitve na trg Združenih držav Amerike.
Ključne besede: covid-19, Sars-Cov-19, pandemija, potrošnik, potrošniško vedenje
Objavljeno v DKUM: 27.10.2022; Ogledov: 511; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

10.
Potrošniško vedenje temnopoltih američanov med pandemijo covida-19
Tjaša Zidanšek, diplomsko delo

Opis: Potrošniško vedenje zajema vse odločitve, ki jih posamezniki sprejmejo, da kupijo ali ne kupijo izdelka ali storitve. Na vedenje potrošnikov vpliva mnogo dejavnikov. Sem uvrščamo situacijske, osebne, psihološke in socialne dejavnike. Eden izmed dejavnikov, ki je v veliki meri vplival na vedenje potrošnikov, je pandemija covida-19. Slednja je na svet vplivala v mnogo pogledih. Ljudi je prisilila, da so spremenili svoja življenja. Samoizolacija in previdnostni ukrepi so povzročili bistvene premike pri vedenju potrošnikov. Strah pred okužbo s koronavirusno boleznijo je povzročil panično in impulzivno nakupovanje dobrin in povečanje spletne prodaje. V diplomskem delu smo se osredotočili na temnopolte Američane in vpliv pandemije covida-19 na njihovo potrošniško vedenje. Zaradi hitro rastoče populacije, nizke povprečne starosti ter večanja kupne moči in stopnje izobraženosti temnopolti Američani predstavljajo pomembno skupino potrošnikov, tako v analognem kot digitalnem svetu. Pandemija covida-19 je temnopolte ameriške potrošnike prizadela na veliko načinov. Vplivala je na močan porast brezposelnosti in zniževanje plač, kar je spremenilo potrošniško vedenje temnopoltih Američanov. Prav tako je privedla do zaprtja številnih podjetij v njihovi lasti. Temnopolti ameriški potrošniki so v času pandemije covida-19 nakupovali premišljeno in stroškovno zavestno. Izogibali so se nakupovanju v fizičnih trgovinah in oklevali z nakupi večjih vrednosti. Osredotočili so se na nakupovanje nižjecenovnih izdelkov in izdelkov s popusti. Pandemija je privedla do povečane uporabe digitalnih naprav, kot so mobilni telefoni, televizija, igralne konzole, radio in predvajalniki glasbe. Temnopolti ameriški potrošniki so digitalne naprave uporabljali za iskanje informacij, spletno nakupovanje, poslušanje glasbe, uporabo družbenih omrežij in učenje. Skoraj polovica temnopoltih ameriških potrošnikov je v času pandemije covida-19 nakupovala na spletu. Na ta način so nakupovali predvsem oblačila in obutev, izdelke za zdravje in lepoto ter živila in zdravila. V času pandemije so veliko časa preživeli na družbenih omrežjih, kar jim je omogočalo povezovanje s prijatelji, deljenje vsebine in iskanje novih informacij.
Ključne besede: potrošnik, potrošniško vedenje, temnopolti Američani, temnopolti ameriški potrošniki, pandemija covida-19.
Objavljeno v DKUM: 28.09.2022; Ogledov: 477; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici