| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 314
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Znanje potrošnikov o transmaščobah kot dejavniku tveganj : magistrsko delo
Barbara Leskovšek, 2025, magistrsko delo

Opis: Hiter življenjski tempo vpliva na življenjski slog ljudi, kar se odraža tudi pri izbiri živil in zagotavljanju kakovostne izbire živil, saj so potrošniki pogosto premalo pozorni na označbe živil. Sedanji življenjski slog nas spodbuja k pogostejšemu uživanju nezdrave, predpakirane in predpripravljene hrane. Mediji premalo poudarjajo ozaveščanje prebivalcev o zdravem načinu življenja in izbiri zdrave hrane. Potrošniki posledično dobijo premalo informacij o pomenu označb na živilih in priporočenih vrednostih za vnos hranil. Cilj naše raziskave je bil ugotoviti, ali se potrošniki zavedajo tveganj, ki jih trans maščobe predstavljajo za javno zdravje, in ali pri izbiri živil upoštevajo vsebnost trans maščob. Prav tako smo proučili dejavnike, ki vplivajo na potrošnikovo izbiro živil. Kot metodološko orodje smo uporabili spletni anketni vprašalnik, razdeljen na več vsebinskih sklopov (poznavanje trans maščob, vpliv na zdravje, pozornost pri nakupu, uživanje trans maščob) in demografske podatke. Medtem ko različne študije kažejo, da potrošniki pogosto niso dovolj ozaveščeni o vplivu trans maščob na zdravje in ne posvečajo dovolj pozornosti preverjanju tega dejavnika tveganja pri izbiri živil, naša raziskava pri določenih skupinah anketirancev kaže nekoliko drugačno sliko. Ugotovili smo, da je stopnja ozaveščenosti med našimi anketiranci dokaj visoka, saj večina ve, da so trans maščobe škodljive za zdravje in se jim izogiba, predvsem mlajši anketiranci. Kljub temu pa se mnogi niso pozorni na označbe živil ali količino trans maščob v vsakodnevnih obrokih, zlasti tisti s slabšim finančnim stanjem ali nižjo izobrazbo. Menimo, da bi bilo smiselno, da nadaljnje raziskave preučijo, kako uživanje teh živil dolgoročno vpliva na zdravstveno stanje populacije.
Ključne besede: trans maščobe, potrošnik, ozaveščanje, zdravju škodljivo
Objavljeno v DKUM: 01.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

2.
Pospeševanje prodaje v živilskih trgovskih centrih po Sloveniji
Nina Urankar, 2025, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje metodo pospeševanja prodaje. V njem je predstavljen pomemben stik med potrošnikom in svetovalcem, ki pripomore k višji prodaji izdelkov. Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljeni pojmi, ki so neposredno vezani na pospeševanje prodaje, promocijo in svetovalca. V nadaljevanju pa je predstavljena empirična raziskava. Na podlagi analize anketnega vprašalnika so podani predlogi za izboljšanje, ki lahko pripomorejo k povečanju prodaje. Ugotovili smo, da potrošniki kupujejo poznane izdelke, ker so jim všeč, prav tako smo ugotovili, da ima več kot četrtina potrošnikov željo po večji možnosti osebnega svetovanja, ter da je potrošnikom najbolj všeč svetovalec, ki je strokovno usposobljen in dobro pozna izdelke, ki jih predstavlja. Ugotovili smo tudi, da je vljudnost, všečnost in prepričljivost svetovalca povezana z nakupom, da je potrošnikom pomembno pridobiti informacijo o bistvenih konkurenčnih prednosti od svetovalca in da se moški pogosteje odločijo za svetovanje glede novega izdelka kot ženske.
Ključne besede: pospeševanje prodaje, svetovalec, potrošnik, izdelek, povečanje prodaje
Objavljeno v DKUM: 24.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

3.
Primerjava nakupnega vedenja v spletni trgovini About you in Zalando
Nina Lesjak, 2024, magistrsko delo

Opis: V zadnjem času opažamo izjemen porast prehoda iz fizičnega v digitalni svet prodaje. V prvih letih tega stoletja so se pojavile številne spletne trgovine, med njimi tudi vsem dobro poznana eBay in Amazon, ki sta dobesedno obnorela svet in postala pomembna pionirja na področju e-trgovine. S hitrim napredkom tehnologije in internetne povezanosti pa so se začele spreminjati tudi potrošniške nakupne navade. Potrošniki so začeli vedno manj zahajati v fizične trgovine in pogosteje uporabljali spletne trgovine, saj so jim le-te omogočale večji prihranek časa in tudi višjo stopnjo udobja, saj so lahko nakup opravili kar iz naslonjača. Spletno nakupovanje ima veliko prednosti za uporabnika; med njimi so 24-urna dostopnost, enostavno primerjanje cen, velik izbor izdelkov/storitev, veliko ponudnikov na enem mestu, personalizirane ponudbe itd. Pametni telefoni veljajo danes za nepogrešljiv pripomoček pri opravljanju spletnih nakupov, saj omogočijo potrošniku, da lahko kjerkoli in kadarkoli dostopa do izdelkov in opravi nakup. Veliko prednost vidimo tudi v brezgotovinskem plačilu, saj povečuje hitrost nakupovanja in zmanjšuje potrebo po uporabi fizičnega denarja. Veliko težavo pri spletnem nakupovanju opažamo predvsem pri varovanju osebnih podatkov, saj se z uporabo tovrstnih nakupovalnih aplikacij povečuje tudi količina osebnih podatkov, zato je tveganje za zlorabo le-teh vedno večje. Prav tako so v porastu lažna spletna mesta, kraje identitete, goljufive transakcije itd. Magistrsko delo se bo osredotočalo na primerjavo nakupnega vedenja v spletni trgovini About You in Zalando. Ugotoviti želimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na vedenje potrošnikov v navedenih spletnih trgovinah in identificirati ključne razlike med njima. Cilj magistrskega dela je preučiti vidike spletnega nakupovanja, kot so uporabniška izkušnja, vloga družbenih omrežij in vplivnežev, ključni dejavniki uspešnosti (KPI), pomen segmentacije potrošnikov itd. S pomočjo pregleda literature in z izvedbo empirične raziskave želimo prispevati k širšemu razumevanju spletnega nakupovanja in marketinških strategij v digitalnem okolju.
Ključne besede: spletna trgovina, About You, Zalando, potrošnik, nakupno vedenje
Objavljeno v DKUM: 19.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (5,92 MB)

4.
Uporaba družbenih omrežij pri nakupnem odločanju
Neja Zavec, 2024, diplomsko delo

Opis: V današnjem sodobnem življenju imajo družbena omrežja pomembno vlogo pri povezovanju stikov med posamezniki. Potrošnik je deležen vpliva družbenih omrežij pri njegovem nakupnem odločanju za izdelek ali storitve. Kadar je v fazi odločanja gre skozi proces nakupnega odločanja, kjer je deležen vpliva različnih dejavnikov. Diplomsko delo je posvečeno proučevanju kako uporaba družbenih omrežij pripomore pri nakupnem odločanju potrošnika. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, ali se uporabniki hitreje odločijo za nakup po priporočilu vplivneža, koliko uporabnikov uporablja družbena omrežja za iskanje informacij pred nakupom, ali imajo zaupanje v podane ocene za izdelek ali storitev in koliko uporabnikov je bilo že deležnih pasti pri nakupu.
Ključne besede: Družbena omrežja, vpliv družbenih omrežij, nakupno odločanje, proces nakupnega odločanja, potrošnik.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 85; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

5.
Kriteriji kakovosti spletne trgovine : diplomsko delo
Suzana Hrastelj, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo raziskovali kriterije kakovosti spletne trgovine ter kaj je tisto, kar naključnega obiskovalca spletne trgovine spremeni v kupca. Zanimalo nas je, kateri so tisti kriteriji, ki vplivajo na končno odločitev potrošnika, da se odloči za nakup ravno v dotični spletni trgovini. V prvem delu diplomskega dela smo preučili literaturo s področja spletne trgovine ter raziskali kriterije, ki so pomembni pri odločitvi za nakup. Opisali smo različne tipe spletnih trgovin ter se osredotočili na prodajo med podjetji ter končnimi uporabniki (angl. Business to customer; v nadaljevanju: B2C). V drugem poglavju diplomskega dela smo izvedli anketo ter intervju s ciljno skupino. Anketa je bila namenjena vsem spletnim nakupovalcem, z njeno pomočjo smo izpostavili najpomembnejše kriterije, ki so pomembi za spletno trgovino ter uspešno izpeljane nakupe. Te odgovore smo skupaj z nakupovalci dotične spletne trgovine pregledali ter preverili, ali ima le-ta spletna trgovina vse kriterije, ki so pomembni za uspešno poslovanje ter zaključene nakupe. Poleg pregleda ter analize anketnega razvrščanja kriterijev smo določili še kriterije, ki so pomembni za nakup v dotični spletni trgovini. Ugotovili smo, da so za uspešno izpeljane nakupe zelo pomembni logistični kriteriji.
Ključne besede: spletna prodaja, spletna trgovina, kriteriji nakupovanja, potrošnik, nakup
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 407; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

6.
Varnost in zasebnost pri spletnem nakupovanju z vidika potrošnikov
Eva Borec, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bilo preučiti varnost in zasebnost potrošnikov pri spletnem nakupovanju. Ker je spletno nakupovanje močno naraslo zadnja leta, so se na spletu pojavile množične prevare, te smo podrobneje opisali v diplomskem delu. Namen je opozoriti kupce glede varnosti in zasebnosti pri spletnem nakupovanju, da bi se zavarovali pred morebitnimi spletnimi prevarami. Tekom diplomskega dela smo uporabili naslednji metodi: metoda deskripcije (s katero smo opredelili osnovne pojme ključne za razumevanje obravnavane tematike) ter metodo analize. Opravili smo kvantitativno raziskavo – anketo. V zaključnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili pred izvedeno raziskavo. Na podlagi tega smo prišli do zaključka, da obstajajo nekatere razlike glede zasebnosti in varnosti pri spletnem nakupovanju med starejšimi in mlajšimi potrošniki. Priporočili bi, da bi se podobne raziskave izvajale redno vsaj 1x letno, saj bi s tem dobili pogled kako se mnenja različnih starostnih skupin razlikuje skozi leta.
Ključne besede: spletno nakupovanje, potrošnik, spletne prevare, varnost, zasebnost
Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 435; Prenosov: 68
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

7.
Psihološki vpliv barve embalaže na nakupni proces : diplomsko delo
Lena Zebec, 2023, diplomsko delo

Opis: Razumevanje vedenja potrošnika je ključnega pomena v trženju, saj je ta končni uporabnik številnih izdelkov in storitev. Raziskali smo vlogo barve embalaže pri prepoznavnosti blagovne znamke in nakupnih odločitev glede na starost in spol potrošnika. Raziskava temelji na analizi literature, ki zajema vedenje potrošnika, nakupni proces, embalažo in psihologijo barv. Empirični del je izveden s pomočjo anketnega vprašalnika. Raziskava potrjuje, da je vpliv barve embalaže pomemben pri prepoznavanju blagovnih znamk. Ugotovili smo, da so cena, blagovna znamka in količina izdelka poleg barve embalaže prav tako ključnega pomena.
Ključne besede: potrošnik, nakupni proces, embalaža, psihologija barv
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 812; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1014,29 KB)

8.
Dileme sodobnega oglaševanja : izbrane teme
2023, učbenik

Opis: Osrednja tema monografije so različni vidiki oglaševanja blaga in storitev. Poleg pravil o javni rabi slovenskega jezika v oglaševanju monografija vsebuje celoviti pregled pravil o oglaševanju v obstoječi slovenski zakonodaji. Poleg splošnih so vključene tudi bolj specifične teme, kot so primerjalno oglaševanje, varstvo otrok v oglaševanju, vplivnostni marketing in uporaba pravil konkurenčnega prava v zvezi s položajem in odgovornostjo vratarjev oziroma digitalnih platform v oglaševanju. Obravnavane so nekatere nove oblike oglaševanja, kot je ciljano politično oglaševanje, ki zajema prikazovanje prilagojenih oglasov o političnih kandidatih in pravno regulacijo tega na ravni EU, ter varstvo osebnih podatkov v oglaševanju. Ostali prispevki se nanašajo na različna področja in vključujejo oglaševanje in trženje z vonjavami s prikazom in analizo pomembnejših sodnih primerov, položaj platformnih delavcev v dejavnosti oglaševanja in njihov dostop do kolektivnega dogovarjanja ter problematiko v zvezi s prihodki od oglaševanja v povezavi s pravico do zasebnosti uporabnikov.
Ključne besede: oglaševanje, potrošnik, podjetje, konkurenca, osebni podatki, vplivnostni marketing, ciljano politično oglaševanje, platformno delo, pravna regulacija vonjev, samoregulativa, spletna platforma
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 417; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (6,97 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Strah potrošnikov glede prehranske varnosti v Sloveniji v obdobju prvega vala COVID-19 krize
Maja Turnšek, Ranka Junge-Berberovic, Vesna Miličić, Martina Bavec, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Raznovrstne krize znatno vplivajo na celoten prehranski sektor in spreminjajo stališča Evropejcev in politik o pomenu prehranske varnosti, trajnostno pridelane, kakovostne in varne hrane za zdravje potrošnikov. Prispevek se osredotoča na strah glede prehranske varnosti v času prvega vala COVID-19 krize v Sloveniji, na z njim povezan strah glede prehranske varnosti v prihodnje in na spremembe potrošnih vedenj. Spletno anketiranje je bilo v Sloveniji izvedeno v juniju 2020 na način »snežene kepe« in je zajelo 490 posameznikov. Rezultati so pokazali, da sta obe merjeni obliki strahu (i) strah o prehranski varnosti med prvim valom COVID-19 krize in (ii) strah o prehranski varnosti v prihodnosti statistično značilno, srednje močno in pozitivno povezani s skoraj vsemi samozaznanimi spremembami lastnega vedenja zaradi pojava COVID-19 krize. Anketiranci so se najbolj osredotočili na nakup živil, ki so pridelana in predelana v Sloveniji, na ustvarjanje večjih prehranskih zalog ter na večjo pazljivost pri tem, koliko hrane zavržejo. Zgolj manjše spremembe pa so izrazili glede nakupnih kanalov, pri čemer so neposredno od kmetov pogosteje nakupovali starejši, višje izobraženi in ti, ki se samouvrščajo v višji družbeni razred. V prihodnje bi bilo treba vključiti reprezentativen vzorec in primerjati rezultate z rezultati v drugih državah in podrobneje analizirati vpliv posameznikovega ekonomskega položaja in vpliv promocijskih kampanj na spremembo potrošnih vedenj.
Ključne besede: samooskrba s hrano, prehranska varnost, COVID-19, potrošnik, prehranska veriga, statistična analiza, nakupovalne navade
Objavljeno v DKUM: 10.10.2023; Ogledov: 376; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (595,10 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Raziskava vključevanja kupcev v trajnostno usmerjene inovacije
Lara Potočnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Potrošnikovo videnje in dojemanje se dandanes močno povezujeta z varovanjem okolja, saj se splošno zavedanje družbe na tem področju krepi. Način delovanja organizacije, ki ponudi določen izdelek oziroma storitev ter s tem vpliva na okolje, v katerem potrošnik živi, je vodilo za pozitivno ali negativno odločitev potrošnika o nakupu izdelka oziroma naročilu storitve, kar posledično vpliva na prodajo ter uspešnost organizacije. Organizacija pa v povratni zanki na potrošnikovo dojemanje lahko vpliva z uporabo trajnostnih inovacij, ki jih potrošnik občuti neposredno ali posredno. Magistrska naloga temelji na teoretičnem delu s pregledom in razumevanjem aktualne literature na področju trajnostnega delovanja ter vpliva potrošnika na organizacijo ter obratno. V nadaljevanju sledi empirični del, za katerega smo z anketiranjem potrošnikov pridobili podatke, ki smo jih nato statistično obdelali na podlagi treh predpostavljenih raziskovalnih vprašanj. Rezultati podajo razumevanje z vidika dojemanja potrošnika, in sicer v povezavi z njegovo izobrazbo, poznavanjem trajnostnega delovanja (kako ozaveščen je) ter s tem, kako se v tej luči odraža njegova splošna skrb. Ključna ugotovitev magistrske naloge služi kot vodilo organizacijam, da neposredni vpliv trajnostnih inovacij na potrošnika ni nujno tisti ključen oziroma tisti, za katerega bi v osnovi lahko predpostavljali, da se bo potrošnik nanj hitreje in dovzetneje odzval. Kljub temu pa morajo organizacije posvetiti veliko pozornosti trajnostno naravnanim inovacijam, ki v danem trenutku niso neposredno vidne potrošniku, vendar se je v raziskavi izkazalo, da so zanj izjemno pomembne, saj s posrednim učinkom organizacije s svojimi internimi procesi vplivajo na okolje, v katerem potrošnik živi.
Ključne besede: trajnostno delovanje, potrošnik, uspešnost organizacij, inovacije
Objavljeno v DKUM: 13.09.2023; Ogledov: 524; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,46 MB)

Iskanje izvedeno v 0.33 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici