| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Potrošniške goljufije ter nepoštene poslovne prakse na slovenskem trgu
Anja Golec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava tematiko potrošniških goljufij in nepoštenih poslovnih praks ter srečevanje potrošnikov z njimi na slovenskem trgu v vsakodnevnem življenju. Zaradi vse večje konkurence med podjetji ter boja za obstanek na trgu in ob enem ustvarjati dobiček se podjetja lahko poslužujejo različnih trikov in zvijač, s katerimi največkrat mimo zakona zmanjšujejo stroške proizvodnje. Pri tem je oškodovan potrošnik, ki takšne nekvalitetne ali celo nevarne dobrine kupuje in uporablja. V ta namen smo opravili analizo domačih in tujih primarnih ter sekundarnih virov. Ugotovili smo, da je iznajdljivost tako podjetij kot posameznikov pri goljufanju praktično neomejena. Prav tako niso prevare omejene samo na določena področja kupovanja ter sklepanja pogodb ampak na potrošnika prežijo skoraj vsepovsod, pa naj bo to pri izbiri različnih dobrin v trgovinah, pri nakupovanju ali zgolj brskanju preko spleta, prav tako pa prevaranti poskušajo izrabiti potrošnikovo sočutje do sočloveka ali pa izkoristijo njegove zdravstvene težave za lasten profit. Tukaj bistveno vlogo odigra potrošnik, ki mora biti podučen in osveščen, da lažnim ponudbam ne verjame in ne nasede. Izvedli smo spletno anketo o prisotnosti potrošniških goljufij na našem trgu ter različnih vrst goljufij med slovenskimi potrošniki. Ugotovili smo, da slovenski potrošniki menijo, da niso dovolj ozaveščeni o potrošniških goljufijah in da se pogosto srečujejo z goljufijami na področju prehrane. Menijo, da v naši državi nadzor nad potrošniškimi goljufijami in nepoštenimi poslovnimi praksami ni zadosten, prav tako pa je pomanjkljiv nadzor pristojnih institucij glavni razlog, da do tovrstnih goljufij in praks sploh prihaja. Menimo, da je za preprečevanje nepoštenih poslovnih praks ter potrošniških goljufij potrebno sodelovanje med potrošniki in institucijami, pristojnimi za nadzor podjetij. Prav tako pa je zaradi odprtega in pretočnega trga potrebno sodelovanje med državami članicami Evropske unije.
Ključne besede: potrošniki, potrošniške goljufije, mrežni marketing, piramidne prevare, diplomske naloge
Objavljeno: 18.10.2016; Ogledov: 619; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

2.
Študija primera: Volkswagnova afera Diesel-gate
Gregor Hočevar, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je osredotočiti se na primer »Diesel-gate«, škandal z goljufanjem emisijskih testov, ki je izbruhnil lansko leto in v katerega je bil vpleten Volkswagen. Naš glavni cilj diplomskega dela je analizirati razloge za nastali škandal in preučiti posledice, ki jih Volkswagnovo ravnanje prinaša. Poleg same študije primera smo v diplomskem delu pozornost namenili tudi gospodarski kriminaliteti kot področju, kamor bi lahko uvrstili Volkswagnovo ravnanje, ter goljufijo oz. potrošniško goljufijo kot glavno kaznivo dejanje, ki je bilo izvršeno pri omenjenem škandalu. Ob pisanju tega dela nas je najbolj zanimalo, ali so vodilni v podjetju vedeli za goljufanje na testiranjih, kar je bila ena izmed naših hipotez. Poleg tega nas je zanimalo tudi, kakšne posledice bo imel primer tako na stanje samega podjetja kot tudi na širše okolje. V ta namen smo analizirali primarne in sekundarne vire, iz katerih smo pridobili vse potrebne informacije. Ugotavljamo, da kljub temu da uradne preiskave še niso povsem končane, trenutni dokazi kažejo na to, da so bili vodilni v Volkswagnu vseskozi obveščeni o goljufanju in da so pred slabim desetletjem celo sami odobrili vstavljanje odklopnih naprav. Zaradi dušikovih oksidov, ki so glavni produkti Volkswagnovih izdelkov in zelo nevarni onesnaževalci okolja, bo največ posledic utrpelo okolje oz. narava, posledice pa so lahko hude tudi za ljudi. Kar pa se tiče posledic za samo podjetje, se jim za njihove »napake« obeta nemalo tožb in plačevanje vrtoglavih zneskov odškodnin. Da bi v prihodnosti preprečili podobne malverzacije, je potrebno zaostriti zakonodajo, ki ureja dovoljene nivoje emisij tako na državni kot tudi na mednarodni ravni. Potrebno bi bilo izvajati tudi pogostejša in podrobnejša testiranja produktov avtomobilskih proizvajalcev, na kar so že opozorili strokovnjaki. Če lahko sklepamo iz Volkswagnovega primera, bodo proizvajalci, očitno pa tudi politični organi, odločno proti takšnemu nadzorovanju, saj tovrstna testiranja predstavljajo finančni zalogaj, v primeru odkritja goljufanja, pa tako kot pri Volkswagnu tudi ogromne finančne izgube za podjetje, državo in ostale vpletene.
Ključne besede: gospodarska kriminaliteta, goljufije, potrošniške goljufije, emisijski testi, zavajanje, Volkswagen, študija primera, diplomske naloge
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 1150; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (585,00 KB)

3.
Odklopna naprava, potrošniška goljufija in namerno ogrožanje okolja v zadevi Dieselgate
Gregor Hočevar, Katja Eman, 2017, pregledni znanstveni članek

Opis: Namen prispevka: Manipulacija s programsko opremo ali izdelki samimi je postala v 21. stoletju neizbežno dejstvo, ki se mu človek skorajda ne more izogniti. Namerna zastarelost izdelkov ali delovanje le-teh v nasprotju z obljubljenim pri prodaji ni več nobena skrivnost, v podjetjih se s tem ukvarjajo celotni razvojni oddelki, o čemer priča tudi afera Dieselgate. Namen prispevka je analizirati in predstaviti primer Dieselgate, v katerega je vpleten Volkswagen, ter njegove posledice, nastale zaradi manipulacije s programsko opremo, predvsem z vidika zavajanja potrošnikov in ogrožanja okolja. Metode: Avtorja z uporabo deskriptivne analize primarnih in sekundarnih virov ter s primerjalno analizo predstavita primer Dieselgate in ravnanje podjetja Volkswagen z vidika potrošniške goljufije, izpostavita oblike oškodovanja potrošnikov ter pri tem z vidika kritične ekološke kriminologije izpostavita izrabo okolja oziroma okolju prijaznega tržnega marketinga za doseganje dobička, na škodo le-tega. Ugotovitve: Razkritje, da je Volkswagen kar šest let vgrajeval prepovedano programsko opremo v svoje dizelske avtomobile, je močno presenetilo javnost. Skoraj 11 milijonov avtomobilov po vsem svetu vsebuje prepovedano odklopno napravo, ki povzroči, da avtomobili v realnih pogojih izpuščajo tudi do 40-krat več škodljivih izpustov. Dušikov oksid, glavni produkt dizelskih avtomobilov je zelo nevaren onesnaževalec, ki lahko povzroči mnoge zdravstvene težave, velik vpliv pa ima tudi na okolje. Ugotovitve analize so pokazale, da je šlo za namerno zavajanje potrošnikov, kršitve okoljevarstvene zakonodaje in izrabo prodaje ‘okolju prijaznega avtomobila‘ kot strategijo za pridobivanje dobička. Izvirnost/pomembnost prispevka: Izvirnost prispevka se kaže v tem, da analizira primer Dieselgate z varstvoslovnega vidika in opozori na ogrožanje varnosti in zdravja posameznikov ter poskusi predlagati oblike preprečevanja le-tega.
Ključne besede: potrošniške goljufije, ogrožanje okolja, Dieselgate, Volkswagen
Objavljeno: 15.04.2020; Ogledov: 28; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (333,16 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici