1. Uporaba geografskih informacijskih sistemov (GIS) pri načrtovanju poti javnega potniškega prometa na primeru Dunaja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programaMarko Stojanovič, 2022, diplomsko delo Opis: Tako posamezniki kot tudi podjetja vsakodnevno uporabljajo računalniško programsko opremo za načrtovanje poti, bodisi za transport materiala ali pa za potovanje ljudi. V diplomski nalogi smo se vprašali, kako uporabna je lahko programska oprema ArcGIS for Desktop na primeru modela transportne mreže za območje Dunaja. Ob računalniškem delu smo se tudi osebno odpravili na Dunaj in izmerili čas vožnje z JPP za vnaprej določene poti. Po primerjanju izmerjenih podatkov z rezultati računalniškega modela smo ugotovili, da naš model ni tako natančen, kot bi si želeli, vendar smo prišli do spoznanj, zakaj je tako in kako bi model lahko izboljšali. Ključne besede: geografski informacijski sistemi, ArcGIS for Desktop, javni potniški promet (JPP), Google Maps, Dunaj Objavljeno v DKUM: 02.11.2022; Ogledov: 526; Prenosov: 38 Celotno besedilo (8,55 MB) |
2. Mariborska mestna železnica in vpliv na trajnostno mobilnostAljaž Sumper, 2021, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali smiselnost uvedbe mestne železnice na mariborsko območje. Število avtomobilov na cestah raste, medtem pa se je v zadnjih desetletjih uporaba javnega potniškega prometa izrazito zmanjšala. Posledično se je zato povečala stopnja onesnaženosti in poslabšala mobilnost, predvsem v urbanih območjih. Večja stopnja onesnaženja ima negativne posledice za človekovo zdravje, večja stopnja avtomobilov pa povzroča zastoje in posledično podaljšuje čas potovanja. Ugotovili smo, da je zrak na mariborskem območju onesnažen precej bolj kot v kakšnih drugih evropskih mestih, tudi večjih, hkrati pa se je število vozil na tem območju v primerjavi s prejšnjim desetletjem povečalo. V diplomskem delu smo zato podali naš predlog mestne železnice na mariborskem območju in s pomočjo ankete ugotovili, da bi večina anketirancev podprla naš predlog, saj jih je večina označila, da bi mestno železnico uporabljala, prav tako se večini zdi njena uvedba smiselna. Ključne besede: mestna železnica, trajnostna mobilnost, Maribor, javni potniški promet, vlak. Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1059; Prenosov: 198 Celotno besedilo (6,46 MB) |
3. Marketinški izzivi pri kakovosti storitev ter uporabniški izkušnji potnikov v železniškem prometuAzra Žilić Galun, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: Od leta 2014 število prepeljanih potnikov v javnem potniškem prevozu narašča v vseh sektorjih – to je javni cestni linijski promet, letališki promet, pomorski promet. Upad števila potnikov pri statističnem uradu beležijo le pri javnem železniškem prometu. Slovenske železnice upad potnikov pripisujejo vzdrževalnim in obnovitvenim delom, zamudam ter zaporam na državnih mejah. Ob tem problemu se nam je porajalo vprašanje: Kako preprečiti upad kakovosti in izboljšati uporabniško izkušnjo ter posledično omejiti upad potnikov? To vprašanje je bilo temeljno vodilo za našo raziskavo. Odgovore smo pridobili tako v teoretičnih vidikih marketinga, kot tudi v praktičnih primerih, ki se jih poslužujejo druga železniška podjetja. Ugotovili smo, da je podjetje SŽ – Potniški promet že sprejelo določene ukrepe za rast kakovosti storitev in izboljšanje uporabniške izkušnje ter po primerjavi ukrepov tujih železniških podjetij tudi, da obstaja še veliko marketinških ukrepov, ki jih SŽ – Potniški promet še ne izvaja, a obstaja realna možnost njihove implementacije v poslovno okolje podjetja.
Vse ukrepe, ki smo jih zasledili v raziskavi in omenili v diplomskem delu, smo natančno predstavili ter opisali možnosti njihove izboljšave, dopolnitve ali vpeljave v poslovno okolje podjetja SŽ – Potniški promet. Ključne besede: Upad potnikov, SŽ – Potniški promet, Marketinški ukrepi, Kakovost storitev, Uporabniška izkušnja Objavljeno v DKUM: 28.02.2019; Ogledov: 920; Prenosov: 47 Celotno besedilo (2,32 MB) |
4. Sistem prodaje vozovnic na slovenskih železnicahSuzana Pejič, 2018, diplomsko delo/naloga Opis: V današnjem konkurenčnem okolju se pritisk, ki ga čutijo vsa podjetja, da zadržijo svoje stranke (potnike) in pridobijo nove, neprestano veča. Ker zahteve strank seveda tudi postopoma naraščajo, morajo podjetja za ohranitev oziroma povečanje svojih tržnih deležev uskladiti strategije in se preusmeriti k osredotočenosti na stranke in njihove potrebe. Da bi postali konkurenčni in zadovoljili svoje kupce oziroma uporabnike storitev, je popestritev ponudbe ena temeljnih nalog uspešne prodaje.
Za vožnjo z vlakom oz. s katerim koli javnim potniškim prometom, je potrebno imeti vozovnico, katere nakup mora biti čim bolj enostaven. Ugotavljamo, da je trenutni sistem prodaje vozovnic na Slovenskih železnicah potrebno nujno dopolniti z uvedbo sodobne elektronske prodaje vozovnic. Verjamemo namreč, da bi bila elektronska prodaja vozovnic na Slovenskih železnicah zelo pozitivna rešitev, tako za domače potnike kot tudi tujce, ki so takšne prodaje že vajeni. Ključne besede: Slovenske železnice, potniški promet, vozovnice, elektronska prodaja vozovnic, kartomat Objavljeno v DKUM: 03.12.2018; Ogledov: 1322; Prenosov: 120 Celotno besedilo (1,85 MB) |
5. Analiza učinkov uvedbe integrirane vozovnice z vidika izvajalca avtobusnega javnega potniškega prometaMihaly Šamu, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava analizo enotnih integriranih vozovnic v javnem potniškem prometu z vidika izvajalca javno potniškega prometa.
V diplomskem delu je predstavljen zakon o prevozih v cestnem prometu, opis definicije javnega potniškega prometa, povzetek zgodovinskega razvoja potniškega prometa in plačilnega sistema, kaj je IJPP vozovnica, prednosti in slabosti integriranega sistema in primer tega s tujine. V zadnjem delu pa je analiza anketnega vprašalnika, kateri je zasnovan na podatkih enega od prevoznikov JPP in je podal pozitivne ocene uporabnikov IJPP vozovnice.
Prikazani so celotni rezultati vprašalnika, ki vsebujejo nekatere pričakovane in nepričakovane odgovore, po katerih so vidni rezultati zadovoljstva uporabnikov IJPP vozovnic. Niso zadovoljni le s samo vozovnico, vendar tudi s kakovostnim prevozom in pomočjo osebja ob izgubi ali kraji vozovnice. Presenetljivi so rezultati tudi zaradi tega, ker je bilo zelo malo negativnih odgovorov na posamezna vprašanja, kar se še, glede na pretekla leta ni naredilo. Ključne besede: Prometno inženirstvo, javni potniški promet, integrirana vozovnica, avtobus, ZPCP-2 Objavljeno v DKUM: 13.09.2018; Ogledov: 1379; Prenosov: 82 Celotno besedilo (3,62 MB) |
6. Optimiranje linij mestnega avtobusnega prevoza v Mariboru na podlagi koncepta lepljenja trasBenjamin Pivec, 2018, magistrsko delo Opis: Motivacija potnikov, da bi uporabljali javni prevoz, je v veliki meri odvisna od njegove učinkovitosti, ki se kaže predvsem v tem, da sta čas čakanja na postajališču in čas vožnje čim krajša. Seveda obstajajo še drugi dejavniki, kot so cena, varnost, odnos osebja itd. Za zagotavljanje visoke ravni storitev na področju prevoza potnikov moramo imeti tudi zelo učinkovit sistem javnega mestnega prevoza potnikov. Tega zagotavljamo s sodobnim voznim parkom, optimalno postavitvijo postajališč, ki pa so pogojena z optimalno mrežo linij.
V magistrskem delu smo predstavili dejavnike, ki vplivajo na povpraševanje po javnem mestnem potniškem prometu v mestu Maribor, in njihov vpliv na načrtovanje linij. Bolj podrobno smo predstavili klasifikacijo linij glede na mestno središče in njihov pomen ter vpliv na delovanje javnega mestnega potniškega prometa. Za lažje razumevanje potovalnih navad prebivalcev mesta Maribor in načrtovanje linij smo podrobno predstavili potovalne matrike za vse mestne četrti in krajevne skupnosti, ki spadajo v Mestno občino Maribor. Na podlagi analize potovalnih matrik in obstoječega voznega reda je bilo ugotovljeno, da imajo določene krajevne skupnosti in mestne četrti med seboj slabe avtobusne povezave oziroma te sploh ne obstajajo. Za izboljšanje ponudbe javnega prevoza potnikov v mestu Maribor smo na podlagi koncepta lepljenja linij predlagali spremembo tras avtobusnih linij številka 7 in 21. Ključne besede: javni mestni potniški promet, mreža linij, potovalne matrike, trasa linije, vozni red Objavljeno v DKUM: 29.08.2018; Ogledov: 1438; Prenosov: 229 Celotno besedilo (5,20 MB) |
7. Trajnostna mobilnost v občini polzelaLaura Skornšek, 2017, magistrsko delo/naloga Opis: Veliko mest se sooča z negativnimi vplivi, ki jih povzroča cestni promet. Prebivalci mest se srečujejo z negativnimi stranskimi učinki: nesreče, prometni zastoji, povečan hrup, prevelika koncentracija izpušnih plinov. Zato slovenska in evropska mesta v današnjem času dajejo velik poudarek pojmu trajnostna mobilnost. Cilj trajnostne mobilnosti je spodbujati ljudi k uporabi bolj trajnostnih načinov prevoza (javni potniški promet, kolo, hoja), zmanjšati onesnaženost okolja ter izboljšati zdravje ljudi.
V magistrskem delu predstavljamo trajnostno mobilnost v občini Polzela. Ker je pojem trajnostna mobilnost zelo širok, smo se v magistrskem delu v raziskovalnem delu osredotočili na javni potniški promet. V raziskovalnem delu se nismo osredotočili na celotno območje občine Polzela, ampak smo se usmerili na naselja, ki spadajo pod občino Polzela: Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe. Znotraj raziskovalnega dela smo anketirali prebivalce naselij Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe o njihovi mobilnosti do centra Polzele. Na podlagi tega smo predlagali rešitev, ki bi izboljšala mobilnost prebivalcev naselij Podvin pri Polzeli, Dobrič, Andraž nad Polzelo ter Založe do centra Polzele. Ključne besede: občina Polzela, javni potniški promet, anketiranje, trajnostna mobilnost Objavljeno v DKUM: 23.07.2018; Ogledov: 1493; Prenosov: 219 Celotno besedilo (1,84 MB) |
8. Mikro javni potniški prometMonika Štrukelj, 2017, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili javni potniški promet, njegovo organiziranost in sisteme financiranja. Sledi prehod k dejstvu, da se je javni potniški promet skozi leta močno skrčil, potrebe po mobilnosti pa se zaradi demografije - deleža starejše populacije povečujejo. Osredotočili smo se na mobilnost prebivalcev na podeželskih območij in analizirali primer integracije sistema javnega prevoza potnikov z ostalimi tako imenovanimi posebnimi oblikami. Predstavili smo mikro javni potniški promet in na to temo predelali tujo literaturo o primerih dobrih praks in jih na koncu implementirali na naša podeželjska območja. Ključne besede: mikro javni potniški promet, mobilnost, potniki Objavljeno v DKUM: 27.09.2017; Ogledov: 1314; Prenosov: 96 Celotno besedilo (2,15 MB) |
9. Načrtovanje in uvajanje elektronskih kartic in vozovnic v potniškem prometu na slovenskih železnicahMarinka Avgustinović, 2017, diplomsko delo Opis: Podjetja dan danes, da preživijo na trgu so prisiljene k uvajanju novih proizvodov oz. storitev ter se prilagajati dinamičnemu toku sprememb. S tem si povečajo konkurenčnost podjetja z drugimi podjetji, večji dobiček, več zanimanja je s strani povpraševanja, itd. Če pa se podjetje ne odloči za uvajanje inovacij, pa je posledično čez čas obsojeno na propad.
V diplomskem seminarju smo opisali družbo Slovenske Železnice, d. o. o., in smo želeli z raziskavo predstaviti, kako so se spoprijeli z uvajanjem inovacije. Z uvedbo elektronskega odčitavanja vozovnic in uporabo drugih elektronskih kartic, v odvisni družbi od Slovenskih Železnic d.o.o. Potniški promet d.o.o. Kakšne spremembe so morali uvesti tudi znotraj družbe glede na inovacijo.
V praktičnem delu diplomskega seminarja smo izvedli empirično raziskavo (anketo) s katero smo o samih spremembah in uporabi inovacij povprašali zaposlene in analizirali rezultate. Opravili pa smo tudi en kratek intervju z enim od zaposlenih. Pridobljene rezultate z anketo smo primerjali z rezultati v letnem poročilu in primerjali in analizirali razlike in odstopanja. Ključne besede: uvedba inovacij, dinamičen tok sprememb, opis družbe Slovenske Železnice d.o.o., elektronske kartice, vozovnice, Potniški promet d.o.o. Objavljeno v DKUM: 18.05.2017; Ogledov: 1115; Prenosov: 82 Celotno besedilo (991,81 KB) |
10. PRIMERJAVA VPLIVA ŽELEZNIŠKEGA PROMETA NA TURIZEM MED SLOVENIJO IN AVSTRIJOMitja Tacer, 2016, diplomsko delo Opis: O prevozih in potovanjih se lahko razpravlja, ne da bi pri tem upoštevali turizem, vendar turizem ne uspeva brez potovanja. Železnico kot način prevoza potnikov najdemo skoraj v vsaki državi, saj je bila železnica v preteklosti nujna za gospodarski razvoj. Železniški promet je pomemben sistem v razvoju gospodarstva vseh držav, saj je od njega odvisna dostopnost do določenih krajev, prav tako pa je turistični razvoj bolj dinamičen na področjih, kjer je ponudba prevozov boljša.
V diplomskem delu smo se omejili na vpliv železniškega prometa na turizem in turistično ponudbo železniških podjetij v Sloveniji in Avstriji – torej na Slovenske železnice in ÖBB.
Ugotovili smo, da imajo SŽ bolj pestro in zanimivo ponudbo organiziranih izletov po Sloveniji, kot ÖBB po Avstriji. Avstrija pa ima na drugi strani boljšo in ugodnejšo ponudbo v zunanjem prometu, saj imajo več neposrednih povezav z tujimi državami. Ključne besede: turizem, železnica, železniški potniški promet, železniški turizem, Slovenija, Avstrija Objavljeno v DKUM: 02.12.2016; Ogledov: 1505; Prenosov: 141 Celotno besedilo (855,98 KB) |