1. Vloga stila navezanosti pri vplivu socialne opore romantičnega partnerja na doživljanje bolečine : magistrsko deloAsja Flamiš, 2024, magistrsko delo Opis: Za pomoč pri obvladovanju težkih situacij se pogosto obrnemo na ljudi, ki so nam blizu. Socialna opora kot oblika socialne regulacije zajema interakcije s pomembnimi drugimi, ki lahko pomagajo pri uravnavanju čustev in bolečine. Romantični partnerji so se skozi raziskave pokazali kot najučinkovitejši pri regulaciji doživljanja bolečine in tudi pri spremembah nevronske aktivnosti med procesiranjem bolečine. Iskanje in prejemanje opore pa sta odvisna od raznih dejavnikov, med njimi tudi od vrste navezanosti. Stil navezanosti namreč pogosto usmerja nivo in kakovost socialne opore. Namen magistrskega dela je bil proučiti vlogo stila navezanosti pri vplivu socialne opore romantičnega partnerja na doživljanje bolečine partnerke in nevrofiziološke indikatorje partnerkine bolečine. V sklopu EEG-študije smo na vzorcu 36 romantičnih parov ugotovili, da prisotnost romantičnega partnerja pozitivno vpliva na doživljanje neprijetnosti bolečine partnerke in na z bolečino povezane ERP-komponente N1, P3 in LPP. Dodatno pa naši izsledki kažejo, da stil navezanosti ne igra vloge pri vplivu romantičnega partnerja na doživljanje neprijetnosti partnerkine bolečine ali pri vplivu romantičnega partnerja na nevrofiziološke potenciale, povezane z doživljanjem in procesiranjem bolečine. Naše ugotovitve se skladajo z literaturo, ki predpostavlja, da socialna opora s strani romantičnega partnerja deluje kot naravni analgetik za lajšanje bolečine, hkrati pa izpostavljamo nekaj pomanjkljivosti in omejitev študije. Na raziskovalnem področju vidimo veliko priložnost za nadaljnje raziskovanje in izpeljavo pomembnih aplikacij, predvsem v klinični praksi za uvedbo socialne opore kot podporne oblike zdravljenja akutne in kronične bolečine. Ključne besede: socialna opora, regulacija bolečine, elektrofiziološki potenciali, stil navezanosti, EEG Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 130; Prenosov: 35 Celotno besedilo (3,35 MB) |
2. Poslovni potenciali informacijske rešitve crmMaja Vulević, 2019, magistrsko delo Opis: Živimo v času, ko se poslovno okolje nenehno spreminja kot posledica tehnološkega razvoja in spreminjajočih se zahtev tako kupcev kot poslovnih partnerjev. Po pojavu gospodarske krize so podjetja še bolj prisiljena v iskanje novih načinov zadovoljevanja obstoječih in iskanje novih strank, ki jim zgolj kakovost izdelkov ni več dovolj. Podjetja so se začela zavedati pomena upravljanja odnosov s strankami (v nadaljevanju CRM) ter njegovega učinka na celotno poslovanje podjetja. Gre za rešitev, orodje oziroma strategijo poslovanja podjetja, ki je podprta z informacijskimi rešitvami in se odredotoča na odnose s strankami ter z njimi povezane poslovne procese. Z namenom prilagajanja na hitro spreminjajoči se trg in zagotavljanje poslovne uspešnosti v prihodnje, je za podjetje ključnega pomena. Prilagaja se, sledi trendom in potrebam, ki jih narekuje poslovno okolje. Če želimo čim bolj spoznati naše kupce in z njimi dolgoročno negovati dobre odnose, je edina rešitev uvedba sistema CRM. S temo želimo izpolniti predvsem dva cilja: zadržati želimo čim več dobičkonosnih strank ter spoznati razvoj že pridobljenih strank preko poznavanja njenih potreb in želja. Pridobivanje strank je težko, še posebej na razvitih trgih, zato je zadovoljen kupec tisti, ki se nenehno vrača in nam sledi.
CRM je sodobna marketinška miselnost, nova informacijska rešitev, ki ima ob pravilni in natančni uporabi velike zasluge za povečanje uspešnosti podjetja. CRM ni le informacijska rešitev, je nekaj več, saj lahko njegova prisotnost ključno spremeni poslovne procese v organizaciji in naravo dela zaposlenih. Vse več podjetij se zaveda, da je zadovoljna stranka tista, ki ustvarja dobiček podjetja in lahko pomaga pridobiti nove stranke. CRM rešitev nam tako pomaga ustvarjati bazo strank in nas spodbuja k nadaljnim marketinškim aktivnostim.
Uvedba CRM rešitve v podjetje predstavlja velik poslovni izziv, saj so zanjo potrebne velike spremembe v naravi dela organizacije, poslovnih procesih, pridobivanju, analiziranju in hranjenju podatkov ,… Sistem CRM lahko postane poslovna prednost določenega podjetja samo takrat, ko se to izogne vsem potencialnim pastem, slabostim in nevarnostim, ki se lahko pojavijo pri uvedbi rešitve z izbrano metodologijo. Ključne besede: CRM, upravljanje odnosov s strankami, marketing, informacijske rešitve, SWOT analiza CRM, poslovni potenciali rešitve CRM, primeri dobrih praks uvedbe CRM rešitve, Metodologija Sure Step, Microsoft Dynamics CRM. Objavljeno v DKUM: 18.03.2019; Ogledov: 1710; Prenosov: 215 Celotno besedilo (2,54 MB) |
3. STRATEŠKO MARKETINŠKO NAČRTOVANJE ELEKTRODISTRIBUCIJSKEGA PODJETJA Z REGULIRANO IN TRŽNO DEJAVNOSTJOPeter Kaube, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu ugotavljamo, da stanje energetike v družbi in nove tehnologije povzročajo spremenjen odnos, predvsem do porabe električne energije. Ukvarjanje s porabo električne energije je vplivanje na način življenja človeka in poslovanje podjetja. Zato se klasična energetika dopolnjuje z novimi tehnologijami in predvsem z novim poslovnim odnosom do odjemalcev, podjetij, inštitucij. To so poslovne priložnosti za podjetja v energetskem sektorju.
Elektrodistribucijsko podjetje v Sloveniji ima dve področji poslovanja in dva kriterija uspešnosti, ki ju podjetje mora realizirati. Izvajanje distribucije električne energije, kjer je osnovni element kvaliteta dejavnosti, ki jo določa regulator, in poslovna uspešnost podjetja, kjer je kriterij poslovni rezultat ali donos, ki ga zahteva lastnik. Slednjega je mogoče doseči z razvojem tržnih dejavnosti in uspešnim marketingom novih energetskih izdelkov, storitev in tehnologij.
V magistrskem delu smo se osredotočili na strateško marketinško načrtovanje v elektrodistribucijskem podjetju. Zanimali so nas koncepti in strategije marketinga v novih okoliščinah za razvoj tržnih dejavnosti. Kateri so obstoječi notranji potenciali ali konkurenčne prednosti za oblikovanje marketinških strategij. Novi energetski izdelki in storitve pomenijo predvsem določitev ciljnih skupin ali vrzeli na skupnem trgu odjemalcev. Podrobneje smo obravnavali položaj podjetja v zunanjem okolju in povezovanje s partnerji na novih energetskih trgih.
V raziskovalnem delu smo analizirali marketing v petih elektrodistribucijskih podjetjih ter pridobili pomembna mnenja, ideje, predloge strokovnjakov za oblikovanje strateškega marketinškega načrtovanja, kar smo združili v model. Rezultati bodo v podporo menedžmentu pri določitvi ciljev in poslovnih odločitev na področju tržnih dejavnosti. Ključne besede: strateško marketinško načrtovanje, elektrodistribucijsko podjetje, dvojno poslovanje, zadovoljstvo odjemalcev, nove energetske storitve in izdelki, povezovanje s partnerji, notranji potenciali, konkurenčne prednosti podjetja Objavljeno v DKUM: 14.09.2016; Ogledov: 1339; Prenosov: 192 Celotno besedilo (2,41 MB) |
4. Geografija in zelena delovna mesta v SlovenijiAleksandra Premužič, 2016, magistrsko delo Opis: Slovenija je majhna država s številnimi, dobro ohranjenimi naravnimi viri, zaradi katerih ima velik potencial za razvoj zelenega gospodarstva in s tem zelenih delovnih mest. Tudi v Strategiji Evropske komisije z naslovom »Evropa 2020« je zapisano, da gospodarske rasti ne bo možno doseči brez zelenega gospodarstva (Karba idr. 2014, 7). Predpogoj za razvoj zelenih delovnih mest je izobraževanje za zelena delovna mesta pri čemer ima geografija pomembno vlogo.
Magistrsko delo se ukvarja s povezanostjo geografije z zelenimi delovnimi mesti v Sloveniji. Predstavljeni so naravni potenciali v Sloveniji, zaradi katerih je možen razvoj zelenih delovnih mest v Sloveniji. Sledi predstavitev pojma zelenih delovnih mest ter praktični primeri zelenih delovnih mest iz Slovenije in iz sveta. Preverili smo, kje v Sloveniji se že pojavljajo zelena delovna mesta. Prav tako smo preverili, ali so delovna mesta geografov zelena delovna mesta. Za to smo uporabili že znane kriterije iz tujine. V nadaljevanju smo predstavili vlogo Univerze pri izobraževanju za zelena delovna mesta in vlogo študija Geografije pri tem.
Analizirali smo učne načrte bolonjskega študija geografije na vseh treh stopnjah študija na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru. Predmet raziskave so torej študijski načrti geografije na vseh stopnjah študija na UM FF, kjer bomo po določenih kriterijih analizirali zastopanost vsebin zelenih delovnih mest.
Sklep magistrskega dela se nanaša na ugotovljene potrebe po posodobitvah učnih načrtov, ki bodo odsevali realno stanje vpletenosti vsebin s področja izobraževanja za zelena delovna mesta pri študiju Geografije na Filozofski fakulteti Univerze v Mariboru. Ključne besede: zelena delovna mesta, naravni potenciali Slovenije, geografija, zeleno gospodarstvo, vloga univerze pri kreiranju zelenih delovnih mest Objavljeno v DKUM: 21.03.2016; Ogledov: 2443; Prenosov: 270 Celotno besedilo (3,54 MB) |
5. |
6. POTENCIALI POVEZOVANJA SAP REŠITVE IN CRM REŠITVE NA PRIMERU PODJETJA GORENJE D.D.Nataša Lešnik, 2014, diplomsko delo Opis: Živimo v času nenehnih sprememb. Gospodarska kriza podjetjem otežuje prodajo njihovih izdelkov. Če se želijo podjetja obdržati na trgu in prodajati svoje izdelke, morajo biti naklonjena strankam in njihovim zahtevam. Podjetja morajo nenehno stremeti k novim izboljšavam in rešitvam informacijskih sistemov, da bodo lahko ostala konkurenčna na trgu.
Rešitev CRM je orodje za upravljanje odnosov s strankami. Je sistem, ki povezuje vse tiste podatke in informacije, ki smo jih doslej imeli razdrobljene po Excelovih tabelah, v E-pošti, v obstoječih informacijskih sistemih in še kje. CRM omogoča pridobitev podatkov na enem mestu kjerkoli in kadarkoli le z nekaj kliki.
Obstoječa SAP rešitev na področju prodajnih procesov ni več kos potrebam Gorenja, zato jo je potrebno nadgraditi. Integracija CRM in SAP rešitve bi na področju prodaje prinesla potencialne koristi. Ključne besede: CRM, SAP, ERP, BW, potenciali, integracija. Objavljeno v DKUM: 03.07.2015; Ogledov: 1593; Prenosov: 183 Celotno besedilo (2,20 MB) |
7. Turizem občine LenartNatalija Ludvik, 2014, diplomsko delo Opis: Turizem je gospodarska dejavnost, v katero se vključuje zelo širok krog dejavnosti, s čimer se povečujejo gospodarske koristi, pospešuje regionalni razvoj, povečuje vrednost naravnih vrednot in kulturne dediščine ter omogoča povečevanje družbene koristi.
Diplomsko delo predstavlja turistično ponudbo v občini Lenart in predlaga možnost razvoja turizma kot gospodarske dejavnosti. Občina Lenart je danes večinoma turistično zanimiva samo za domače izletniške turiste in nima razvite turistične ponudbe, privlačne tujim obiskovalcem.
S pomočjo literature in virov sem predstavila značilnosti različnih vrst turizma, ki se pojavljajo na omenjenem območju, predstavila obstoječo turistično ponudbo in analizirala prednosti in slabosti območja ter s turizmom pogojene nevarnosti in priložnosti. Nanizala sem tudi osnovne naravne in družbeno-geografske značilnosti občine, saj so le-te osnova za razvoj turistične dejavnosti in turistične ponudbe. Z analizo statističnih podatkov sem pregledala turistični promet v občini. Anketni vprašalnik je služil za prikaz zadovoljstva krajanov s turistično ponudbo v občini z njihovimi mnenji in predlogi o turizmu v občini nasploh.
Pri izdelavi diplomskega dela je bila uporabljena obstoječa literatura in obdelani statistični podatki. Učinki turizma niso samo kratkoročni, kažejo se tudi dolgoročno z razvojem terciarnih in drugih s turizmom povezanih dejavnosti. Ključne besede: Ključne besede: Geografija turizma, turistični razvoj, občina Lenart, turistična ponudba, turistična infrastruktura, potenciali. Objavljeno v DKUM: 28.02.2014; Ogledov: 2732; Prenosov: 332 Celotno besedilo (2,43 MB) |
8. Ekološka živila v vzgojno-izobraževalnih zavodih kot podpora trajnostnemu razvoju: potenciali in ovire v osrednji SlovenijiNika Škof, 2012, diplomsko delo Opis: Delovanje kot podpora trajnostnemu razvoju mora biti zastavljeno celostno in učinkovito od proizvodnje do
potrošnje. Pri doseganju ciljev, kot so večja lokalna prehranska samooskrba, okolju prijazno kmetovanje ter
aktivno vključevanje posameznikov v reševanje aktualnih težav in spopadanje z novimi izzivi, je bil
prepoznan velik potencial vzgoje in izobraževanja. Pri tem je pomembna poučenost vzgojiteljev in vodij
šolske prehrane o sami problematiki in načinih delovanja za njihovo izboljšanje. Analiza stanja v osrednji
Sloveniji kaže, da so odgovorni za preskrbo vzgojno-izobraževalnih zavodov z živili o tem relativno dobro
seznanjeni. Med motivacijskimi dejavniki za uvajanje ekoloških živil izstopata visoko izražena notranja
motivacija in instrumentalnost delovanja, dočim so zaznane ovire in rešitve v večji meri zunanje. Anketiranci
se čutijo soodgovorne pri naslavljanju okoljskih, zdravstvenih in strateških vidikov hrane, vendar se v luči
predvidenih ovir ne čutijo dovolj opolnomočeni. Ob analizi lokalnega stanja z intervjuji in anketami ter
primerjavi relevantnih dejavnikov s statističnimi informacijami si lahko pri implementaciji aktivnosti za
spodbujanje prehranske varnosti pomagamo tudi s primeri dobrih »top-down« praks iz tujine. Ključne besede: trajnostni razvoj / vzgoja in izobraževanje / ekološka živila / samooskrba /
potenciali in ovire Objavljeno v DKUM: 05.09.2012; Ogledov: 2360; Prenosov: 213 Celotno besedilo (624,81 KB) |
9. PLANIRANJE RAZVOJA PODJETJA INTERLES D.O.O. NA TEMELJU PROUČEVANJA STRATEŠKEGA MANAGEMENTAJožica Štelcar, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo planirali razvoj podjetja Interles d.o.o., katerega osnovna dejavnost je proizvodnja, prodaja in montaža stavbnega pohištva. Podjetje uspešno posluje že od samega začetka leta 1993, ter se hkrati razvija in raste.
Pri planiranju razvoja smo izhajali iz obstoječega stanja v podjetju, nato pa smo planirali njihov razvoj na ravni strateškega managementa, kar predstavlja osrednji del tega diplomskega dela.
Pri planiranju razvoja na ravni strateškega managementa smo izhajali iz pomembnejših prednosti in slabosti podjetja ter tistih možnosti in nevarnosti, ki bi na njegov razvoj lahko pomembneje vplivale. Najprej smo se osredotočili na iskanje strateških možnosti in strategij, za predhodno opredeljena programsko-tržna področja. Na osnovi ekonomskega vrednotenja razvojne uspešnosti podjetja smo podjetju predlagali po našem mnenju primerne strategije in določili potrebne strateške potenciale za realizacijo izbranih strategij. V zaključni fazi planiranja na ravni strateškega managementa smo izdelali program razvoja podjetja Interles d.o.o. za prihodnjih pet let poslovanja.
Na podlagi vrednotenja planirane razvojne uspešnosti proučevanega podjetja smo prišli do zaključka, da bo podjetje tudi v prihodnje uspešno poslovalo. Ugotavljamo, da k uspešnosti podjetja pripomorejo predvsem prednosti podjetja samega, iz okolja izhajajoče možnosti, kakovost proizvedenih izdelkov in storitev montaže, iznajdljivost ter izkušnje, ki so si jih v podjetju Interles d.o.o. z leti pridobili. Ključne besede: Ključne besede: razvoj, rast, planiranje, politika podjetja, strateški management, strategija, strateški potenciali, program razvoja. Objavljeno v DKUM: 27.11.2009; Ogledov: 2385; Prenosov: 287 Celotno besedilo (729,49 KB) |
10. GOSPODARJENJE Z ODPADKI IZ POLIMERNIH MATERIALOV S POUDARKOM NA EVROPSKI UNIJIMiloš Sušec, 2009, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo opisuje gospodarjenje z odpadki iz polimernih materialov s poudarkom na Evropski uniji (EU). V začetku so predstavljene osnove polimernih materialov. V sklopu tega je obravnavana najobsežnejša skupina polimernih materialov, to so plastične mase, kjer so opisana področja njihove uporabe, razvoj proizvodnje in porabe teh materialov ter količine njihovih odpadkov v svetu, EU in Sloveniji.
V nadaljevanju je predstavljena problematika trajnostnega sonaravnega razvoja, njegova soodvisnost z razvojem polimernih materialov, hierarhija ukrepov integralnega ravnanja z odpadki v EU in okoljska zakonodaja EU, ki je relevantna za področje odpadkov iz polimernih materialov.
Sklop gospodarjenja z odpadki iz polimernih materialov je posvečen predvsem predstavitvi metod za identifikacijo in ločevanje odpadkov iz polimernih materialov ter različnih postopkov za njihovo reciklažo (mehanska, kemijska in energijska reciklaža ter plemenitenje reciklatov).
V zadnjem delu so izpostavljeni pomembnejši dejavniki, ki vplivajo na tržno sprejemljivost reciklatov polimernih materialov. Prikazane so tudi različne možnosti uporabe reciklatov in na primerih večjih podjetij v mednarodnem merilu opisana uporaba le-teh v njihovih proizvodih.
Ključne besede: gospodarjenje z odpadki, polimerni materiali, plastične mase, trajnostni sonaravni razvoj, mehanska reciklaža, kemijska reciklaža, energijska reciklaža, potenciali trgi za reciklate. Objavljeno v DKUM: 24.09.2009; Ogledov: 3667; Prenosov: 671 Celotno besedilo (2,23 MB) |