2.
IZOBRAŽEVANJE OTROK S POSEBNIMI POTREBAMIKristina Božnar, 2011, diplomsko delo
Opis: Izobraževanje se je v zadnjih nekaj desetletjih močno spremenilo. Spremenil se je sistem izobraževanja, izobrazba je postala za nadaljnje življenje vse pomembnejša, otrokom s posebnimi potrebami pa so se odprle nove poti in možnosti za vzgojo in izobraževanje, saj so se začeli vključevati v redne osnovnošolske izobraževalne programe.
Novi koncept vzgoje in izobraževanja je v svojem razvoju zahteval spremembe, na katere pa nismo bili povsem pripravljeni. Odpravili smo dvotirni šolski sistem, s tem pa uvedli celoviti koncept šolskega sistema.
V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili novo pojmovanje otrok s posebnimi potrebami ter velikost populacije, ki je s tem nazivom zajeta. Posvetili smo se tudi otrokovim pravicam do izobraževanja v prilagojenih in rednih programih in s tem omenili tudi vrsto pomembnih dokumentov, ki izhajajo iz človekovih pravic in so podlaga za inkluzivno šolanje in integracijo otrok. Največ pozornosti smo posvetili predstavitvi izobraževalnih programov, v katere se učenci s posebnimi potrebami vključujejo. Predstavili smo različne oblike in vrste pomoči ter prilagoditev, ki jih učenci za svoje delovanje in čim boljše napredovanje nujno potrebujejo. Zanimalo nas je, kako so učitelji v rednih programih osnovne šole pripravljeni na izobraževanje učencev, ki imajo raznolike, bolj specifične potrebe; in kako pri nas poteka postopek usmerjanja otrok s posebnimi potrebami.
V empiričnem delu smo raziskovali mnenja in stopnje zadovoljstva staršev, katerih otroci so vključeni v prilagojeni program izobraževanja osnovne šole. Zanimalo nas je, kolikšna je stopnja zadovoljstva staršev z izvajanimi šolskimi in vzgojnimi dejavnostmi ter z dejavniki šolskega osebja. Ali imajo starši, katerih otroci so že obiskovali redni program, drugačno mnenje in pogled na delovanje osnovnih šol kot starši tistih otrok, ki še nikoli niso bili vključeni v redni program izobraževanja? Za učinkovito in kakovostno šolanje učencev je izredno pomembna tudi stalna povezanost in sodelovanje med starši otrok in šolo. Zanimalo nas je, katera oblika sodelovanja je najpogostejša in kolikšna je stopnja povezanosti med starši otrok in strokovnimi delavci šole.
Sestavili smo anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili staršem, katerih otroci so vključeni v prilagojeni program izobraževanja osnovne šole v Škofji Loki.
Na podlagi preučene teorije, ugotovitev ob raziskavi in prepletov naših dobljenih vtisov pred in med nastajanjem diplomskega dela, smo na koncu podali svoje ugotovitve in predloge za izboljšanje obstoječega stanja.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, integracija, inkluzija, izobraževanje otrok s potrebnimi potrebami v osnovni šoli, postopek usmerjanja
Objavljeno v DKUM: 10.11.2011; Ogledov: 3851; Prenosov: 622
Celotno besedilo (7,84 MB)