| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
POSLUŠANJE KLASIČNE GLASBE V VRTCU
Nataša Cvetko, 2011, diplomsko delo

Opis: Poslušanje glasbe je sestavni del različnih glasbenih dejavnosti. Je pomembno področje za otrokov glasbeni, estetski, moralni, telesni in duševni razvoj. Zato je zelo pomembno, da otrok posluša kakovostno glasbo, kar je v veliki meri odvisno od vzgojitelja. V diplomski nalogi z naslovom Poslušanje klasične glasbe v vrtcu je bila v empiričnem delu opravljena raziskava, katere namen je bil izvedeti, ali se pri otrocih poveča interes za poslušanje klasične glasbe ob sistematičnem poslušanju le-te. Za raziskovanje zadanega cilja je bila uporabljena deskriptivna metoda zbiranja podatkov s testom, ki ga je sestavila Sigrid Abel Struth. Rezultati in interpretacija rezultatov raziskave kažejo, da se je pri otrocih bistveno povečal interes za poslušanje klasične glasbe. To potrjuje, da otroci zavračajo zmotno mnenje oz. prepričanje večine odraslih, da je klasična glasba zanje pretežka, preresna, neprimerna, dolgočasna.
Ključne besede: poslušanje glasbe, klasična glasba, predšolski otrok, interes otrok, načrtovanje
Objavljeno: 03.06.2011; Ogledov: 3747; Prenosov: 612
.pdf Celotno besedilo (587,86 KB)

3.
POSLUŠANJE KLASIČNE GLASBE V VRTCU
Špela Božič, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomskem delu z naslovom Poslušanje klasične glasbe v vrtcu smo želeli ugotoviti zastopanost klasične glasbe v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu je predstavljeno poslušanje glasbe na splošno, načrtovanje glasbenih dejavnosti, poslušanje vokalne in instrumentalne glasbe, priprava otrok na poslušanje, sledi predstavitev obdobja klasicizma in nekaj skladateljev iz tega obdobja. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovili, da klasična glasba ni tako zapostavljena, kot smo predvidevali, kar je razveseljivo. Ugotovili smo tudi, da je najbolj zastopana otroška glasba. V empiričnem delu so izpostavljeni tudi najbolj predvajani skladatelji in njihova glasbena dela. Pomembno je, da se zavedamo tako pozitivnih kot negativnih učinkov različnih zvrsti in različnih glasbenih del. Tako kot ima klasična glasba na otroke pomirjajoč učinek, lahko ima katera druga zvrst glasbe agresiven učinek. Klasika spodbuja domišljijo, ustvarjanje, razvija estetski čut ipd.
Ključne besede: Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, poslušanje glasbe, klasična glasba, klasicizem.
Objavljeno: 18.05.2011; Ogledov: 5590; Prenosov: 781
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

4.
INTERES ŠTUDENTOV DO POSLUŠANJA RAZLIČNIH ZVRSTI GLASBE
Sanja Omerzel, 2012, diplomsko delo

Opis: Vsaka zvrst glasbe posebej zahteva svoj način poslušanja in ustvarja svojstveno razpoloženje. Poslušanje glasbe je ena najpomembnejših dejavnosti za doživljanje, sprejemanje in razumevanje glasbenih vsebin. Vpliva na človekov glasbeni, estetski, moralni, telesni in duševni razvoj. Pomembno je, da smo že kot otroci postavljeni v »zdravo« glasbeno okolje, za katerega poskrbijo starši in ostali pomembni drugi (vzgojitelji, učitelji …). S tem, kako glasba vpliva na človeka in kakšen je njun odnos, pa se ukvarjajo različne znanstvene discipline, kot na primer: estetika, sociologija glasbe, psihologija glasbe, glasbena pedagogika … Skozi diplomsko delo spoznamo vse naštete znanstvene discipline, ki nam pomagajo pri boljšem razumevanju pomena glasbe. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen je interes študentov do poslušanja različnih zvrsti glasbe. Zanimalo nas je, katere glasbene zvrsti poslušajo študentje, ali so v otroštvu poslušali glasbo skupaj s starši, katere glasbene skupine oziroma izvajalci so posameznikom najbolj všeč, za katere menijo, da izvajajo kvalitetno glasbo, in to, katere koncerte obiskujejo študenti ter v kolikšni meri. Izsledki so pokazali, da večina študentov najraje posluša pop in rock glasbo in da je več kot polovica študentov v otroštvu skupaj s starši poslušala glasbo, ki so jo starši izbrali po svojem okusu, ne oziraje se na to, da bi poslušali umetnostno vredno glasbo. Pomembno je, da je okolje, v katerem kot otroci odraščamo, spodbudno. Starši se morajo zavedati, kako pomembno je, da otroka spodbujajo in mu razvijajo interes do poslušanja kakovostne, umetniško vredne glasbe, saj kakor smo ugotovili, glasbene izkušnje v otroštvu vplivajo na oblikovanje interesa do glasbe v kasnejših letih.
Ključne besede: Glasba, poslušanje glasbe, glasbene zvrsti, popularna glasba, umetniška (resna) glasba, glasbeni okus, mediji
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 2423; Prenosov: 477
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

5.
POSLUŠANJE GLASBE V DRUŽINI IN V VRTCU
Špela Kačič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Poslušanje glasbe v družini in v vrtcu proučujemo poslušanje glasbe v Vrtcu Zarja Celje, Vrtcu Tončke Čečeve Celje, Vrtcu Polzela in Vrtcu Braslovče, se pravi v mestnih in podeželskih vrtcih. V teoretičnem delu je predstavljeno poslušanje glasbe, psihične in vsebinske priprave otrok na poslušanje, vplivi socialnih dejavnikov na motivacijo za glasbeno izobraževanje, glasbena vzgoja v Kurikulumu za vrtce. Namen raziskave je ugotoviti kvantiteto in kvaliteto poslušanja glasbe v vrtcu in družini. Proučevali bomo na kaj so pozorni vzgojitelji pri izbiri glasbe za poslušanje, katere zvrsti glasbe načrtujejo in ali povezujejo glasbo z drugimi področji dejavnosti, interes otrok do poslušanja glasbe v družini, katere zvrsti posluša otrok, pri katerih glasbenih dejavnostih sodelujejo starši skupaj z otroki.
Ključne besede: glasba, poslušanje glasbe, vrtec, družina, kurikulum.
Objavljeno: 19.03.2013; Ogledov: 1664; Prenosov: 337
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

6.
INTERES PREDŠOLSKIH OTROK DO POSLUŠANJA GLASBE
Martina Zajc, 2015, diplomsko delo

Opis: Poslušanje glasbe vpliva na otrokov glasbeni, estetski, moralni, telesni in duševni razvoj. V diplomski nalogi z naslovom Interes predšolskih otrok do poslušanja glasbe smo v empiričnem delu opravili raziskavo, s katero smo želeli izvedeti, kakšen interes imajo predšolski otroci do različnih zvrsti glasbe. Poleg tega nas je zanimalo, kakšno glasbo ponujajo vzgojitelji otrokom v vrtcu in koliko časa posvetijo poslušanju glasbe. Ugotovili smo, da imajo otroci velik interes do poslušanja različnih glasbenih zvrsti. Najraje poslušajo narodno-zabavno glasbo in zabavno glasbo, manj pa ljudsko in klasično glasbo. Rezultati anketnega vprašalnika kažejo, da vzgojitelji v vrtcu največkrat načrtujejo poslušanje otroških pesmi in redko druge zvrsti glasbe.
Ključne besede: interes, poslušanje glasbe, glasbene zvrsti, predšolski otroci, vzgojitelji, načrtovanje
Objavljeno: 22.07.2015; Ogledov: 1189; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (1004,02 KB)

7.
ZDRAVILNI VPLIVI ZVOKA IN GLASBENE TERAPIJE NA ČLOVEKA IN NJEGOVO DELOVANJE
Aleš Vrtovec, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je raziskan vpliv glasbe na telo in človeško psiho ter potencial zvoka pri zdravljenju različnih bolezni. Uporabljene so bile deskriptivna in zgodovinska metoda ter metoda analize in sinteze. Podrobno je opisan prenos zvočnih dražljajev prek slušnega organa ter razložen odziv možganov pri sprejemanju in prevajanju zvočnih impulzov. Predstavljen je vpliv glasbe na človeško telo oziroma na srčno-žilni in dihalni sistem, na mišičje, živčevje, žleze, imunski sistem ter človeško psiho. Izpostavljeni so dejavniki, ki sodelujejo pri vplivu zvoka oziroma glasbe na človeka v različnih starostnih obdobjih ter v različnih bolezenskih in čustvenih stanjih. Predstavljena je vloga in pomen glasbe v človeški zgodovini, s poudarkom na uporabi glasbe v zdravilne namene. Opisani so različni modeli, ki jih po svetu uporabljajo v glasbeni terapiji. Poudarjen je pomen pozno-baročne in klasične glasbe (Mozartov efekt), posamičnih zvokov, inštrumentov, petja, izpostavljeni so pozitivni učinki lastnega glasu ob petju zlogov v sklopu meditacije, kot tudi negativni učinki glasbe. V zaključku so predstavljene osnovne smernice za delo, pristop k iskanju in izbiri zdravilne glasbe za različne življenjske okoliščine. Poudarjena je nujnost strokovnega dela na področju glasbene terapije in pomen vključevanja glasbene terapije v univerzitetne študijske programe.
Ključne besede: sluh, slišanje in poslušanje, učinki glasbe, glasbena terapija, zvočna terapija
Objavljeno: 27.07.2016; Ogledov: 968; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (793,36 KB)

8.
Doživljanje nastopa učencev glasbenih šol pred občinstvom
Maja Zorič, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je zasnovano kot empirično delo. V prvem delu je predstavljen teoretični del, ki obravnava načela javnega nastopanja. Proučuje pa tudi postopek priprave na javni nastop, doživljanje nastopa, izkušnje izvajalca glasbenika in pridobitve z nastopanjem. Psihologija glasbe in sproščanje v glasbi sta pomembna dejavnika pri ocenjevanju uspešnosti nastopanja, ki podpreta teoretični del v celoti. V drugem, empiričnem delu so predstavljeni rezultati anketnega vprašalnika, ki so ga učenci izbranih glasbenih šol reševali. Na podlagi le-teh smo izvedeli, koliko izkušenj imajo učenci glede na razred, v katerega hodijo, ali je prisoten strah, ko so izpostavljeni pred občinstvom, in kakšno je njihovo doživljanje glasbe med nastopanjem.
Ključne besede: Javno nastopanje, doživljanje nastopa, stres, trema, anksioznost, spomin, interpretacija, motivacija, izkušnje, glasbene sposobnosti, zavestno in podzavestno dojemanje glasbe, poslušanje in razumevanje glasbe
Objavljeno: 08.01.2019; Ogledov: 217; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (598,15 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici