| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 48
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba računovodskih orodij za poslovno odločanje v sloveniji
Špela Vrečnak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo ugotavljali, katera računovodska orodja v podjetjih uporabljajo za poslovno odločanje. V empirični raziskavi smo iskali odgovore na vprašanje o pomembnosti računovodskih orodij ter o pogostosti uporabe le-teh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo poslovodno, stroškovno in finančno računovodstvo ter njihov namen in medsebojno povezanost. V sklopu posamezne ravni računovodstva nastajajo različne informacije, ki jih poslovodstvo uporablja pri sprejemanju poslovnih odločitev. V sklopu računovodskih orodij in informacij predstavljamo različne definicije omenjenih pojmov ter vrste in uporabnike le-teh, pa tudi načine pridobivanja informacij. Nadaljnje opisujemo poslovno odločanje na posamezni ravni poslovodstva ter sam proces odločanja. Predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na računovodske informacije in vrste poslovnih odločitev. Teoretični del zaključujemo z opisovanjem vpliva računovodskih orodij na poslovno odločanje. Zanima nas uporaba računovodskih orodij pri sprejemanju odločitev in računovodska orodja, ki jih podjetja uporabljajo pri poslovnem odločanju. V empiričnem delu smo z namenom pridobitve rezultatov o uporabi računovodskih orodij v Sloveniji izvedli anketiranje v srednje velikih in velikih slovenskih podjetjih. S pomočjo izvedene raziskave smo ugotovili, da so za slovenska podjetja najpomembnejši pripomočki oziroma orodja obračunski računovodski (finančni) izkazi. Najpomembnejši možni namen uporabe standardnih stroškov je za slovenska srednje velika in velika podjetja predračunavanje. Kot najpomembnejši možni namen informacij stroškovnega računovodstva so slovenska podjetja izbrala upravljanje stroškov. Najpogosteje, in sicer mesečno, pripravljajo izkaze poslovnega izida. Anketirance smo povprašali o tem, katere kazalce in kazalnike uporabljajo za spremljanje uspešnosti podjetja. Sodelujoči so najpogosteje navajali kazalnike EBITDA, EBIT, EOA in ROE. Rezultate raziskave smo primerjali z rezultati raziskave izvedene s strani H. Wijewardena in A. De Zoysa iz leta 1999.
Ključne besede: Računovodska orodja, računovodske informacije, poslovno odločanje, uporabniki informacij
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 183; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,66 MB)

2.
Odločitveni proces pri razvoju lastne blagovne znamke
Zala Cartl, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu obravnavamo pomen poslovnega odločanja s teoretičnega vidika kot tudi na primeru podjetja. Sprva smo obdelali pojavne oblike podjetništva, kjer smo se podrobneje osredotočili na družinsko podjetništvo, saj je tudi podjetje, ki ga obravnavamo v empiričnem delu, družinsko. Pojasnili smo prednosti in slabosti družinskih podjetij, kot tudi razlike med družinskim in nedružinskim podjetjem. Predstavili smo razloge, zakaj so družinska podjetja pomembna za gospodarski razvoj in kakšna je razvojna podpora družinskim podjetjem v Sloveniji. Ugotovili smo, da družinska podjetja pomembno sooblikujejo gospodarski razvoj v Sloveniji in tudi po svetu. V nadaljevanju diplomskega projekta smo opredelili proces poslovnega odločanja in pojasnili, da je skrbno načrtovanje odločitvenega procesa pomembno za izbor najustreznejše alternative za dosego zastavljenega cilja. Pri tem smo se osredotočili na odločitveni proces pri razvoju lastne blagovne znamke. Predstavili smo glavne komponente blagovne znamke in njihov pomen predstavili tudi iz marketinškega vidika. V empiričnem delu diplomskega projekta smo opredelili odločitveni proces prenove embalaže na primeru družinskega podjetja Terinda d.o.o. Po predstavitvi podjetja Terinda d.o.o. in blagovne znamke TERINDA smo opredelili celoten potek sprejemanja odločitev, povezanih s prenovo embalaže. Vsak korak v odločitvenem procesu smo podrobneje analizirali in predstavili prednosti ter slabosti izbire posamezne alternative. Ob tem smo med seboj primerjali staro in novo embalažo ter prikazali poslovne rezultate pred spremembo embalaže in po njej. Ugotovili smo, kako pomembno je, da pri pomembnih odločitvah v podjetju sledimo poteku odločitvenega procesa, da analiziramo alternative, ki jih imamo na voljo, jih medsebojno primerjamo ter na koncu izberemo najustreznejšo. Če je postopek sprejemanja odločitev opredeljen kot proces, nam to omogoča sprejem najbolj optimalne odločitve.
Ključne besede: družinsko podjetništvo, poslovno odločanje, odločitveni procesi, prenova embalaže.
Objavljeno: 09.12.2019; Ogledov: 348; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

3.
Uporaba računovodskih informacij pri sprejemanju poslovnih odločitev na vseh odločevalnih ravneh v slovenskih podjetjih
Nastja Zahrastnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema naloge je uporaba računovodskih informacij pri sprejemanju poslovnih odločitev. Empirična raziskava vsebuje odgovore na temo pogostosti in načina uporabe računovodskih informacij na vseh odločevalnih ravneh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo delo, ki ga opravljajo računovodje v sodelovanju z najpogostejšimi oddelki v podjetjih, ter odločitve, ki jih ti oddelki pri vsakodnevnem poslovanju sprejemajo. V nalogi prikazujemo splošne značilnosti računovodskih informacij. Računovodske informacije so lahko namenjene notranjim ali zunanjim uporabnikom, naloga prikazuje razlike med informacijami za posamezne uporabnike. V nalogi so predstavljeni različni načini pridobivanja informacij, skupaj z informacijskimi sistemi in poročili, ki se pripravljajo v podjetjih. Prikazujemo tudi vlogo računovodij pri postavljanju ciljev. V sklopu poslovnega odločanja predstavljamo ravni poslovodstva in odločanje na posamezni ravni, proces odločanja, vrste poslovnih odločitev in pomen poslovnega odločanja. Teoretični del zaključujemo s povezavo računovodskih informacij in poslovnih odločitev. V sklopu tega predstavljamo pomembnost uporabe računovodskih informacij pri poslovnem odločanju in pomen vloge računovodij, obenem pa tudi najpogostejše računovodske kazalnike, ki se uporabljajo za poslovno odločanje. V empiričnem delu raziskave smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskali, kako pogosto se računovodske informacije uporabljajo za poslovno odločanje in katere računovodske informacije se uporabljajo najpogosteje. Izvedena anketa je pokazala, da 39 % slovenskih podjetji uporablja računovodske informacije za poslovno odločanje enkrat mesečno. Najpogosteje se uporabljajo računovodske informacije za pripravo poslovnih načrtov in analizo doseženih rezultatov. Za odločanje se računovodske informacije uporabljajo v obliki finančnih poročil in z namenom primerjave poslovanja s preteklim obdobjem. Izvedena analiza prikazuje, da ni razlike med pogostostjo uporabe računovodskih informacij in poslovnim izidom, ki ga je imelo podjetje. Prav tako ni razlik med pogostostjo uporabe računovodskih informacij in tem, ali ima podjetje notranje oziroma zunanje računovodstvo. Vendar pa analiza prikazuje, da obstajajo razlike med uporabo računovodskih informacij in velikostjo podjetja. Anketiranci so navedli, da najtežji del v procesu odločanja predstavlja izvedba izbrane rešitve za problem, priložnost ali potrebo. S tem smo tri zastavljene hipoteze zavrnili in eno potrdili.
Ključne besede: računovodske informacije, poslovno odločanje, računovodska poročila, proces odločanja, uporabniki informacij, finančni kazalniki
Objavljeno: 11.10.2018; Ogledov: 609; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
PROBLEMI IN REŠITVE SPREMLJANJA PRODAJE IN PROJEKTOV PRODAJE V ŽIVALSKEM VRTU
Edi Hočevar, 2016, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo proučuje zagotavljanje potrebnih informacij odločevalnim ravnem za poslovno odločanje v prodajni funkciji živalskega vrta. Osrednji problem pri zagotavljanju teh informacij je ugotoviti, katere informacije potrebujejo odločevalci in kako jih zagotoviti. V nalogi smo proučili lastnosti prodaje v živalskem vrtu, odločitve v njegovi prodajni funkciji, potrebne informacije za sprejemanje poslovnih odločitev ter težave pri zagotavljanju potrebnih informacij. Iskali smo primerna orodja za zagotavljanje potrebnih informacij. Podrobneje smo predstavili dve orodji, to sta portfeljska matrika in analiza občutljivosti, ki smo ju uporabili tudi v praktičnem primeru. Praktični primer analize kontrolinga z uporabo izbranih orodij smo izdelali za Živalski vrt Ljubljana. Pri tem smo najprej določili cilje in odločitve za doseganje postavljenih ciljev v prodajni funkciji Živalskega vrta Ljubljana. Nato smo ugotovili potrebne informacije za sprejemanje odločitev in preverili razpoložljivost potrebnih informacij. Del informacij že zagotavljajo obstoječi informacijski sistemi, del manjkajočih informacij smo pridobili s pomočjo izbranih orodij kontrolinga. S portfeljsko matriko smo analizirali skupino produktov, programsko tržna področja in tržne poti v Živalskem vrtu Ljubljana. Projektov prodaje s portfeljsko matriko nismo mogli analizirati. Analizo občutljivosti smo naredili za prodajni produkt taborjenje v Živalskem vrtu Ljubljana in projekt prodaje Božična zgodba. Analiza občutljivosti je za produkt taborjenje pokazala nizko stopnjo tveganja in zadostno varnostno razliko. Za projekt Božična zgodba je analiza pokazala visoko stopnjo tveganja zaradi zelo velikega deleža stalnih stroškov in nizko varnostno razliko. Koristnost ugotovitev portfeljske matrike in analize občutljivosti so potrdile tudi odločevalne ravni v Živalskem vrtu Ljubljana. S portfeljsko matriko in analizo občutljivosti lahko zagotovimo velik del manjkajočih informacij za potrebe odločanja v prodajni funkciji Živalskega vrta Ljubljana, ne pa tudi vseh. Raziskava je potrdila trditev, da je analiza občutljivosti primerno orodje za spremljanje prodaje in projektov prodaje v živalskem vrtu. Raziskava je tudi potrdila trditev, da je portfeljska matrika primerno orodje za spremljanje prodaje v živalskem vrtu, ni pa potrdila trditve, da je portfeljska matrika primerno orodje za spremljanje projektov prodaje v živalskem vrtu.
Ključne besede: kontroling, prodajna funkcija, poslovno odločanje, informacije za odločanje, živalski vrt, portfeljska matrika, analiza občutljivosti
Objavljeno: 12.01.2017; Ogledov: 1010; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (2,45 MB)

5.
KRITIČNI DEJAVNIKI UPORABE INFORMACIJSKIH REŠITEV ANALITIČNEGA UPRAVLJANJA ODNOSOV S STRANKAMI
Urban Šebjan, 2015, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji smo proučevali uporabo informacijskih rešitev analitičnega upravljanja odnosov (IR aCRM) s strankami, pri čemer smo poglobljeno proučevali analitična orodja in tehnike za analiziranje podatkov o strankah in poslovnih partnerjih IR aCRM. IR aCRM predstavlja perspektivno področje, ki je danes za organizacije izjemno zanimivo, a hkrati tudi strateško zahtevno področje, saj zahteva kompetenten kader in ustrezno tehnološko podporo. Čeprav je področje izjemno perspektivno, je z vidika znanstvenega raziskovanja tudi deficitarno, saj raziskave dokazujejo, da so se do sedaj raziskovalci osredotočali predvsem na proučevanje IR CRM kot celote in na kritične dejavnike uspešne uporabe IR CRM na splošno. Nove tehnološke in informacijske rešitve organizacijam omogočajo, da pridobivajo pomembne podatke o strankah, vendar organizacije zaradi slabe analitične podpore v organizaciji izgubljajo poslovne priložnosti. Da bi organizacije uspešno vpeljevale in uporabljale IR aCRM, je nujno potrebno proučevati analitična orodja, metode in tehnike IR aCRM. Zato je za vsako organizacijo velik izziv vključiti v poslovni sistem IR aCRM, čeprav vsaka organizacija, ki deluje na trgu, razpolaga z določeno količino podatkov o strankah in poslovnih partnerjih. V ta namen smo oblikovali konceptualni model, s katerim smo ugotavljali, kateri dejavniki organizacije vplivajo na uporabo in uporabnost analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V prvi fazi se mora vsaka organizacija vprašati, kako je naravnana in ali tovrstna naravnanost vpliva na uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V doktorski disertaciji smo z uporabo metodologije modeliranja s strukturnimi enačbami (angl. structural equation modeling – SEM) ugotovili, da procesna naravnanost pozitivno vpliva na zaznano uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, ne pa tudi na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Tehnološka naravnanost organizacije je dejavnik, ki pozitivno vpliva na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, pri čemer pa tehnološka naravnanost organizacije nima vpliva na zaznano uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Najpomembnejši kritični dejavnik organizacije za uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM je inovativna naravnanost. Inovativna naravnanost organizacije pomembno vpliva tako na zaznano uporabo kot tudi na zaznano intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V okviru konceptualnega modela smo ugotovili, da znanje in veščine statistike pozitivno vplivajo na zaznano uporabo in zaznani odnos do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM, ne pa tudi na prihodnjo poglobljeno uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. Zaznana intenzivnost uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM pomembno vpliva na zaznani odnos do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V okviru konstruktov modela TAM smo ugotovili, da zaznana uporaba analitičnih orodij in tehnik IR aCRM preko zaznanega odnosa do uporabe analitičnih orodij in tehnik IR aCRM pozitivno vpliva na prihodnjo poglobljeno uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM. V doktorski disertaciji predstavljamo tudi razširjeni konceptualni model, s katerim smo še ugotovili, da inovativna naravnanost organizacije pozitivno vpliva na znanje in veščine statistike za uporabo analitičnih orodij in tehnik IR aCRM.
Ključne besede: analitično upravljanje odnosov s strankami (IR aCRM), kritični dejavniki organizacije, uporabnost analitičnega CRM, model sprejema tehnologije (TAM), kakovost informacij, poslovno odločanje, procesna naravnanost, tehnološka naravnanost, inovativna naravnanost organizacije
Objavljeno: 29.03.2016; Ogledov: 1319; Prenosov: 324
.pdf Celotno besedilo (6,90 MB)

6.
PRENOVA POSLOVNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V TRGOVSKEM PODJETJU
Nejc Jeraša, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo v teoretičnem delu predstavili informacijske sisteme. V praktičnem delu diplomskega dela pa bomo prikazali posodobitev oziroma nadgradnjo poslovno informacijskega sistema in zamenjave poslovnega programa, ki ga opazovano trgovsko podjetje uporablja pri poslovanju. Na začetku bomo pogledali trenutno stanje in okolje v podjetju ter način poslovanja podjetja pred posodobitvijo. Opisali in prikazali bomo delovanje starega programa, narejenega še v MS-DOS okolju, ki so ga uporabljali pred posodobitvijo za vodenje podjetja in poslovanju, ter težave, do katerih prihaja pri delu z njim. Pogledali bomo razloge in želje za nadgradnjo oziroma za zamenjavo obstoječega poslovno informacijskega progama z novejšim, kakšne in katere so najbolj primerne opcije za nadgradnjo in na kaj moramo biti pozorni pri nadgradnji. S pomočjo večkriterijskega odločanja in programa DEXi, bomo primerjali tri ponudnike za podjetje ustrezne opcije in izbrali optimalnega glede na dane kriterije in težo posameznih kriterijev. Pri izbiri ustreznega ponudnika programa in posodobitvi bo velik poudarek na možnosti prenosa obstoječe baze šifrantov iz starega programa v novega, saj je možnost prenosa baze in obstoječih podatkov iz starega programa v novega eden izmed glavnih pogojev pri izbiri ustreznega ponudnika. Po izbiri bomo naredili postavitev izbrane rešitve, pregledali, kako poteka migracija oziroma nadgradnja iz starega v novega, katere so faze pri migraciji, na kaj moramo biti pozorni pri migraciji oziroma nadgradnji in katera tveganja se pojavijo. Podjetju bomo ob nadgradnji vključili v poslovanje še uporabo eRačunov, ki so prav tako eden izmed pogojev za nadgradnjo sistema in so v veljavo vstopili v začetku leta 2015. Posodobitev sistema mora steči brez večjih težav, nastanejo lahko le pri prenosu podatkov in baze šifrantov iz starega programa v novega, zaradi različnih vrst in zapisov podatkovnih baz, vendar tudi to s pomočjo nekaj dodatnega urejanja steče brez zapletov. Uporabnike bo treba na koncu naučiti uporabe novega programa ter jim nuditi pomoč in podporo pri uporabi, če bo star program nadomestil novejši poslovno informacijski program za novejše Windows okolje, ki ga je razvilo podjetje Melom d.o.o. Tržič.
Ključne besede: informacijski sistem, nadgradnja poslovno-informacijskega sistema, MS-DOS aplikacija, eRačuni, večkriterijsko odločanje, program DEXi
Objavljeno: 23.12.2015; Ogledov: 840; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

7.
VZPOSTAVITEV PODATKOVNEGA SKLADIŠČA IN POROČILNEGA SISTEMA
Matej Kranjc, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo obravnava problem poročanja vrhnjemu menedžmentu v večjem slovenskem podjetju, ki ima svojo mrežo hčerinskih družb, predstavništev in agentov razpršeno po Evropi in Bližnjem vzhodu. Zaradi neenotnega vira podatkov je postalo poročanje o poslovanju matične in vseh odvisnih družb praktično nemogoče, saj analitiki niso več uspeli obvladovati povečane količine podatkov. Še težje ali nemogoče je bilo te podatke pravočasno združiti in analizirati ter vodstvu predlagati sprejem ustreznih ukrepov. Potrebno je bilo poiskati rešitev za poenostavitev in poenotenje poročanja ter za pravočasno dostavo pomembnih in pravih informacij odločevalcem v podjetju. Rešitev smo podali z vzpostavitvijo novega podatkovnega skladišča, ki združuje vse pomembne vire informacij v skupini. Nad tem podatkovnim skladiščem smo zgradili sistem za poročanje. Preučili smo problem obstoječega stanja. Izvedli smo temeljito analizo in z vodstvom podjetja ter znjanjskimi delavci uskladili pričakovane rezultate. Prav tako smo rezultate razvoja rešitve na področju poročanja preverjali sproti in po potrebi prilagajali. Rezultat tega dela sta novo podatkovno skladišče in poročilni sistem, ki je razširljiv ter prilagodljiv tudi za nova področja poročanja. V zaključku smo se dotaknili tudi možnosti nadaljnjega razvoja uvedenega sistema. Uporabniki so začutili velik potencial in koristi te rešitve. Razvoj rešitev se tako nadaljuje, opazen pa je tudi pozitiven rezultat pri poslovanju organizacije.
Ključne besede: podatkovno skladišče – DWH (angl. Data Warehouse), poslovno obveščanje – BI (angl. Business Intelligence), informacije, poročanje, odločanje
Objavljeno: 07.07.2015; Ogledov: 1023; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,89 MB)

8.
DINAMIČNO UGOTAVLJANJE STROŠKOV IN PRODAJNIH CEN V CESTNEM TOVORNEM TRANSPORTU
Klemen Konrad, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opredeljuje in proučuje stroške (cestnega) transportnega podjetja kot osnovo za poslovno odločanje. Posebno pozornost smo namenili identifikaciji in klasifikaciji ključnih stroškov transportnih storitev. Posvečamo se metodam kalkulacije in obračuna stroškov na različne načine. Posebej obravnavamo načine dinamičnega spremljanja in razporejanja stroškov. V zadnjem delu naloga oblikuje orodje za dinamično spremljanje stroškov. Z razvitim orodjem smo predstavili razliko med dinamičnim in klasičnim spremljanjem stroškov, kot podlago za poslovno odločanje. Proučili smo tudi stroške tovornih vozil različnih emisijskih razredov in proučili upravičenost investicije v novo vozilo.
Ključne besede: Stroški, transportno podjetje, dinamika stroškov, kalkulacija prodajnih cen, točka pokritja, poslovno odločanje, investicije
Objavljeno: 24.06.2014; Ogledov: 1209; Prenosov: 246
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

9.
ZAKON O VARSTVU OSEBNIH PODATKOV (ZVOP-1) IN NJEGOV VPLIV NA NA RAZVOJ SISTEMOV POSLOVNEGA OBVEŠČANJA
Boštjan Pavle, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene različne informacijske tehnologije, prisotne na tržišču, s katerimi podjetja pokrivajo zahteve po sledenju vpogleda v osebne podatke. Poskusili bomo ugotoviti, kje in na katerih mestih se lahko pojavijo varnostne luknje pri uporabi sistemov poslovnega obveščanja, in predstavili številne rešitve, ki smo jih uporabili na projektih razvoja sistemov poslovnega obveščanja. Predstavili bomo tudi programsko rešitev za potrebe pokrivanja zahtev ZVOP po sledenju vpogleda v osebne podatke v programski opremi MicroStrategy, ki predstavlja eno izmed vodilnih informacijskih rešitev za poslovno obveščanje in je uporabljena kot BI-platforma v številnih slovenskih podjetjih in v produktu ni zagotovljena.
Ključne besede: ZVOP-1, MicroStrategy, podatkovno skladišče, poslovno odločanje
Objavljeno: 04.12.2012; Ogledov: 2314; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

10.
VREDNOTE MANAGERJEV – GRADNIKI POSLOVNE USPEŠNOSTI
Tomaž Lenart, 2012, magistrsko delo

Opis: Teoretična izhodišča: Korupcija, porast gospodarskega kriminala, samovolja v poslovnem življenju itd. so simptomi moralne krize v današnji družbi. Namen magistrske naloge je pokazati pomen morale in etike prek vrednot v odnosu do poslovnega odločanja. V ospredje vrednot postavljamo, kot temelj, moralno držo človeka oz. posameznika, vodje, managerja. Metode: Raziskava je temeljila na naslednjih raziskovalnih metodah: metodi analize, metodi deskripcije ter metodi dedukcije. Z osnovnimi statističnimi analizami s pomočjo programa SPSS 19.0 smo uporabili metodo analize frekvenc, križnih tabel in osnovnih statističnih T-testov, analizo variance ter nekaj naprednejših statističnih analiz. Kot instrument smo uporabili anketni vprašalnik, s katerim smo želeli pridobiti podatke o glavnih problemih krize vrednot v širšem družbenem okolju, predvideti nadaljnji razvoj družbe in njenih vrednot ter možne ukrepe za omilitev negativnih trendov. Raziskava je pokazala, da je več kot tri četrtine anketirancev zadovoljnih z delom, ki ga opravljajo na trenutnem delovnem mestu. Večina jih tudi pozna in upošteva etični kodeks javnih uslužbencev. Izkazalo se je tudi, da se vprašani zavedajo trenutnega stanja glede vrednot, norm in etičnih načel v družbi in okolju. Rešitev trenutnega stanja vidijo v vzgoji in izobraževanju, nakazujejo pa tudi na potrebo po ureditvi zakonodaje ter po strožjih kaznih v vseh segmentih družbenega in političnega življenja. Med prvih pet vrednot, ki poosebljajo duh vodenja vprašanih, so se uvrstile naslednje: odgovornost, poštenost, strokovnost, nepodkupljivost in učinkovitost. Kot prvih pet vrednot, h katerim bi v bodoče vprašani radi stremeli, pa so se izkazale: odgovornost, strokovnost, poštenost, zakonitost in učinkovitost. Na podlagi vrednot trenutnega duha vodenja in bodočih vrednot smo nato izračunali še razkorak. Izkazalo se je, da dosegata največji pozitiven razkorak (ki nakazuje tudi na stremljenje k temu) vrednoti samoizpolnitev in trajnostni razvoj, kar v času svetovne globalizacije in današnjih trendov niti ni presenetljivo.
Ključne besede: vrednote, morala, etika, integriteta, korupcija, poslovna etika, poslovno okolje, poslovno odločanje
Objavljeno: 20.09.2012; Ogledov: 2473; Prenosov: 361
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.41 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici