| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Prenova poslovnih procesov v transportnem podjetju
Kristina Vesković, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja danes delujejo v zelo močni konkurenci in morajo izkoristiti vsako priložnost, ki se pojavi, da ostanejo konkurenčna in preživijo. Diplomsko delo se osredotoča na pomen poslovnih procesov in njihovo upravljanje. Raziskava poudarja, da so poslovni procesi ključni za uspešno poslovanje podjetja. V teoretičnem delu diplomskega dela so obravnavani najpomembnejši koncepti, povezani s poslovnimi procesi in njihovim upravljanjem ter prenovo poslovnih procesov. Teoretični del smo uporabili kot osnovo za podrobno analizo poslovnih procesov v transportnem podjetju. Raziskava vključuje analizo obstoječih poslovnih procesov transportnega podjetja, identifikacijo njihovih prednosti, slabosti in potencialnih izzivov. Na podlagi tega so bile zasnovane in predlagane izboljšave, ki so opisane skupaj z učinki, ki jih bodo prispevale. Rezultati raziskave kažejo, da je prenova poslovnih procesov ključna za optimizacijo poslovanja transportnega podjetja. Izvedba predlaganih izboljšav bi pripomogla k večji učinkovitosti, znižanju stroškov in izboljšanju kakovosti storitev ter omogočila učinkovito in konkurenčno poslovanje družbe.
Ključne besede: poslovni procesi, prenova, upravljanje poslovnih procesov, poslovno informacijski sistem, modeliranje poslovnih procesov
Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 587; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (3,03 MB)

2.
Oblikovanje dostopnih pravic po standardu ISO 27001
Klavdija Martinjak, 2020, diplomsko delo

Opis: Podjetja in organizacije se vse bolj zavedajo pomembnosti informacij, ki so ključne za upravljanje procesov. Učinkovit nadzor z upoštevanjem mednarodno uveljavljenih varnostnih standardov je osnova informacijske varnosti. V informacijskih sistemih so shranjeni pomembni podatki za upravljanje in vodenje podjetij in organizacij, dostop do njih pa je treba skrbno nadzorovati, saj ta nadzor pomeni enega najpomembnejših temeljev informacijske varnosti. V diplomskem delu obravnavamo dodeljevanje dostopnih pravic v informacijskem sistemu Infor LN. Prav te dodeljene pravice so nepregledne in vnos novih zahteva veliko dodatnega ročnega dela za posamezni subjekt. Sledili smo dvema najpomembnejšima ciljema, tj. razvrstiti subjekte z enakimi nivoji pooblaščenosti v matriko dostopnih pravic in izboljšati kontrolo dodeljevanja teh. Obstoječe dostopne pravice smo razvrstili v nove skupine, imenovane vloge oz. role, ki so skupne za več subjektov. Te smo uporabili v matriki, s čimer smo dosegli boljšo preglednost ter enostavno delo z dodajanjem in odvzemanjem avtorizacij. Z upoštevanjem mednarodnega standarda ISO 27001, ki zahteva evidentirane procese, smo zasnovali postopek potrjevanja in odobravanja dostopnih pravic.
Ključne besede: poslovno informacijski sistem, standard ISO 27001, ključni uporabnik, dostopne pravice.
Objavljeno v DKUM: 01.04.2021; Ogledov: 1404; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

3.
IZDELAVA POROČIL ZA SPREMLJANJE POSLOVANJA V SAP ERP
Anita Jurkić, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo obravnava celovit informacijski sistem SAP ERP za izdelavo poročil v zavarovalnici X, podružnici v Sloveniji. Dober informacijski sistem je pomemben za spremljanje poslovanja, sprejemanje poslovnih odločitev, nadaljnji razvoj zavarovalnice ter poročanje poslovnim partnerjem in zunanjim institucijam za nadzor. V teoretičnem delu so opisani informacijski sistem, direktorski informacijski sistem ter njuna vloga v poslovanju. Poleg tega sta zajeta opis poslovnih poročil in predstavitev ključnih kazalnikov poslovanja zavarovalnice. Ker je diplomsko delo osredotočeno na prenovo programske rešitve v okolju SAP ERP, so predstavljeni tudi nekateri osnovni pojmi programske in strojne opreme ter podatkovna baza, iz katere črpamo podatke za pridobitev informacij o poslovanju organizacije. V empiričnem delu je preizkušena obstoječa programska rešitev v praksi, nato sledita dva intervjuja z direktorjem zavarovalnice. Analizirano je problemsko stanje in predlagana je ustrezna programska rešitev. Glavni problemi so počasno pridobivanje podatkov iz sistema, nefleksibilnost programa in nezmožnost vizualizacije podatkov. Po preučeni literaturi je bila podana programska rešitev, ki bi ustrezala potrebam in zahtevam direktorja, ter preizkušeno orodje za poročanje v okolju programske rešitve SAP ERP. Ugotovljeno je bilo, da bi s prenovo programske rešitve prihranili veliko časa, direktor pa bi lahko poslovanje zavarovalnice spremljal neposredno iz pisarne v obliki grafikonov. Poslovanje bi lahko spremljal tudi neodvisno od lokacije in časa s katere koli mobilne naprave. Aktuarji bi hitreje pridobivali podatke in enostavneje kreirali poslovna poročila v istem orodju kot bi ga uporabljal direktor zavarovalnice.
Ključne besede: poslovno poročilo, celovita programska rešitev SAP, SAP HANA, informacijski sistem, zavarovalnica
Objavljeno v DKUM: 25.03.2016; Ogledov: 1885; Prenosov: 295
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)

4.
PRENOVA POSLOVNO INFORMACIJSKEGA SISTEMA V TRGOVSKEM PODJETJU
Nejc Jeraša, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo v teoretičnem delu predstavili informacijske sisteme. V praktičnem delu diplomskega dela pa bomo prikazali posodobitev oziroma nadgradnjo poslovno informacijskega sistema in zamenjave poslovnega programa, ki ga opazovano trgovsko podjetje uporablja pri poslovanju. Na začetku bomo pogledali trenutno stanje in okolje v podjetju ter način poslovanja podjetja pred posodobitvijo. Opisali in prikazali bomo delovanje starega programa, narejenega še v MS-DOS okolju, ki so ga uporabljali pred posodobitvijo za vodenje podjetja in poslovanju, ter težave, do katerih prihaja pri delu z njim. Pogledali bomo razloge in želje za nadgradnjo oziroma za zamenjavo obstoječega poslovno informacijskega progama z novejšim, kakšne in katere so najbolj primerne opcije za nadgradnjo in na kaj moramo biti pozorni pri nadgradnji. S pomočjo večkriterijskega odločanja in programa DEXi, bomo primerjali tri ponudnike za podjetje ustrezne opcije in izbrali optimalnega glede na dane kriterije in težo posameznih kriterijev. Pri izbiri ustreznega ponudnika programa in posodobitvi bo velik poudarek na možnosti prenosa obstoječe baze šifrantov iz starega programa v novega, saj je možnost prenosa baze in obstoječih podatkov iz starega programa v novega eden izmed glavnih pogojev pri izbiri ustreznega ponudnika. Po izbiri bomo naredili postavitev izbrane rešitve, pregledali, kako poteka migracija oziroma nadgradnja iz starega v novega, katere so faze pri migraciji, na kaj moramo biti pozorni pri migraciji oziroma nadgradnji in katera tveganja se pojavijo. Podjetju bomo ob nadgradnji vključili v poslovanje še uporabo eRačunov, ki so prav tako eden izmed pogojev za nadgradnjo sistema in so v veljavo vstopili v začetku leta 2015. Posodobitev sistema mora steči brez večjih težav, nastanejo lahko le pri prenosu podatkov in baze šifrantov iz starega programa v novega, zaradi različnih vrst in zapisov podatkovnih baz, vendar tudi to s pomočjo nekaj dodatnega urejanja steče brez zapletov. Uporabnike bo treba na koncu naučiti uporabe novega programa ter jim nuditi pomoč in podporo pri uporabi, če bo star program nadomestil novejši poslovno informacijski program za novejše Windows okolje, ki ga je razvilo podjetje Melom d.o.o. Tržič.
Ključne besede: informacijski sistem, nadgradnja poslovno-informacijskega sistema, MS-DOS aplikacija, eRačuni, večkriterijsko odločanje, program DEXi
Objavljeno v DKUM: 23.12.2015; Ogledov: 1450; Prenosov: 297
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

5.
IZBIRA POSLOVNEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA V PODJETJU TEHIMPEX D.O.O.
David Pori, 2015, diplomsko delo

Opis: Za današnjo družbo je značilen velik tehnološki napredek, ki se kaže v hitrem razvoju informacijskih tehnologij. Informacijska doba stremi k medsebojnemu povezovanju, hitremu dostopu informacij in mobilnosti. Izziv sodobne družbe je prilagoditi se tem zahtevam in jih uspešno vpeljati v organizacije. Z pravilno izbiro poslovnega informacijskega sistema lahko podjetje veliko pripomore k učinkovitosti poslovanja. Majhna podjetja se glede na srednje velika in velika podjetja razlikujejo po organizaciji, operativnemu načinu dela in informacijskem sistemu, zato morajo biti temu prilagojene tudi programske rešitve. Na trgu obstajajo različni ponudniki ERP rešitev, ki so posebej prilagojena za mala podjetja. Potrebno je preučiti in primerjati različne ponudnike teh sistemov, da bi lahko izbrati pravega za najbolj učinkovito poslovanje podjetja. Za izboljšanje poslovanja podjetja so se odločili tudi v podjetju Tehimpex d.o.o., kjer želijo nakup novega poslovno informacijskega sistema, saj dosedanji poslovni program zaradi nefunkcionalnosti upočasnjuje poslovne funkcije in ne omogoča dovolj možnosti za optimizacijo poslovanja. V nalogi preučim trg ponudnikov celovitih informacijskih rešitev in primerjam njihove lastnosti ter značilnosti. Iz celovite analize izberem najprimernejšega ponudnika, ki ga uvedem v podjetje Tehimpex.
Ključne besede: poslovno informacijski sistem, ERP rešitve, podjetje Tehimpex d.o.o., poslovna rešitev Perftech.Largo
Objavljeno v DKUM: 20.10.2015; Ogledov: 7238; Prenosov: 255
.pdf Celotno besedilo (842,88 KB)

6.
Prenova procesa izvajanja naročil iz vidika logistike
Aleksandra Tintor, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu obravnavamo problem pretočnih časov v poslovnem procesu v podjetju Siming d.o.o. Po določitvi poslovnih in delnih procesov v podjetju smo se osredotočili na podrobno analizo pretočnega časa procesa izvajanja naročil blaga. Proces izvajanja naročil blaga je po našem mnenju eden najpomembnejših poslovnih procesov v podjetju, saj je skozi ta proces lani podjetje ustvarilo več kot 80 % vseh prihodkov. Po podrobnem opisu in opredelitvi procesa v podjetju smo izdelali kritično analizo, kjer smo s procesno karto določili trajanje posameznih aktivnosti, potrebnih za izvajanje procesa, in z vzorčno posledičnim diagramom prikazali vzroke za izgubo časa. Zasledili smo potencial za skrajšanje pretočnega časa in možnosti za njegovo izboljšavo. Skladno s tem smo predlagali rešitve za prenovo procesa. V okviru predloga rešitev smo uvedli nov poslovno informacijski sistem in spremembe v zvezi z naročanjem logističnih storitev zunanjim izvajalcem.
Ključne besede: proces izvajanja naročil, pretočni čas, poslovno informacijski sistem
Objavljeno v DKUM: 23.01.2015; Ogledov: 1487; Prenosov: 178
.pdf Celotno besedilo (7,14 MB)

7.
VPLIV RAČUNOVODSKEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA NA DELO VODSTVENIH DELAVCEV V OSNOVNI ŠOLI
Irena Pečnik, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili Računovodski informacijski sistem Prve osnovne šole Slovenj Gradec. Da bi lahko analizirali ta sistem, smo izhajali iz utemeljitve, da je RIS sestavni del poslovno informacijskih sistemov. Preučili smo, kaj so informacijski sistemi, kaj pomeni informacija, ki je pravzaprav osnovna enota vsebine teh sistemov. Raziskali smo, katere in kakšne informacijske sisteme poznamo v šolstvu, kako so le-ti med seboj povezani in kakšne možnosti za delo nudijo izvajalcem ter uporabnikom izobraževalnega sistema. Podrobno smo se osredotočili na predstavitev Prve osnovne šole Slovenj Gradec in njenega računovodsko informacijskega sistema. Preučili smo delovne vsebine vodstva na letnem, mesečnem, tedenskem kot tudi dnevnem nivoju in pri tem analizirali, kako pogosto in katere podatke računovodsko informacijskega sistema vodstvo potrebuje pri svojem delu. Naše ugotovitve so, da je računovodski informacijski sistem Prve osnovne šole Slovenj Gradec v primerjavi z obstoječimi računovodsko informacijskimi sistemi zelo dodelan sistem, vendar vodstvu in računovodstvu ne nudi dovolj podpore za razvejano dejavnost, ki se poleg glavne dejavnosti, tj. pouka, izvaja v obliki interesnih dejavnosti, šol v naravi, kulturnih prireditev, tekmovanj, organizacije šolske prehrane, izobraževanja zaposlenih, projektov in številnih drugih dejavnosti. S pomočjo stroškovnih mest se vsem tem aktivnostim sicer uspešno sledi, vendar je potrebno vsako dejavnost posebej analitično načrtovati z dodatnimi preglednicami. Delo za analitične vsebine se ročno načrtuje tako z vidika finančnih načrtovanj, s katerimi se predvidi vir financiranja, kot tudi z vidika nefinančnih – vsebinskih podatkov. Pri preučitvi informacijskega sistema smo ugotovili tudi, da nekatere podatke vnašamo podvojeno, in sicer v različne informacijske sisteme. Naš sklep se nanaša na ugotovitev, da bi bila dolgoročno najučinkovitejša rešitev povezava informacijskih sistemov na osnovni šoli v en celovit sistem, katerega smo na osnovi preučene literature poimenovali Poslovni obveščevalni sistem šole. S takim sistemom bi bilo vodstvu omogočeno učinkovito načrtovanje dela ter koordinacija z vsemi kadri šole, z ustanoviteljem, resornim ministrstvom in z zunanjimi partnerji. Prav tako bi vodstvo z enega mesta imelo pregled nad vsebino dela in bi bilo v vsakem trenutku seznanjeno s stopnjo realizacije oziroma zaključkom dela.
Ključne besede: računovodski informacijski sistem, poslovno informacijski sistem, informacija, informacijski sistemi v šolstvu, poslovno obveščevalni sistem.
Objavljeno v DKUM: 21.07.2014; Ogledov: 1531; Prenosov: 236
.pdf Celotno besedilo (864,28 KB)

8.
Prenova informacijskega sistema z uporabo procesnega pristopa in SOA v elektro distribucijskih sistemih Slovenije
Dominik Ovniček, 2012, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava prenovo informacijskega sistema v elektrodistribucijskih sistemih Slovenije z uporabo procesnega pristopa in SOA metodologije. Na začetku je opisan elektrodistribucijski sistem skupaj s sistemom za informacijsko podporo, ki elektrodistributerjem nudi informacijsko podporo. Analizirani so različni vidiki prenove IIS, predvsem SOA, in praktične izkušnje pri implementaciji storitveno usmerjene arhitekture. V elektrodistribucijskem sistemu, ki je zelo zgodaj začel s postopkom informatizacije, je v zadnjih letih informacijski sistem začel izgubljati na fleksibilnosti in agilnosti. Distribucijska podjetja so bila ob liberalizaciji trga z električno energijo in takojšnjem pojavu konkurenčnih podjetij pahnjena v nelojalno konkurenco, ki pa ji najlažje sledimo ali jo prehitimo s sodobnim, fleksibilnim informacijskim sistemom. V magistrskem delu proučujemo način prenove trenutnega informacijskega sistema elektrodistribucije v Sloveniji. Najprej raziskujemo tehnološko izbiro platforme, v nadaljevanju pa smiselnost vpeljave procesne podpore informacijskega sistema s pomočjo storitvene usmerjene arhitekture. V nalogi sem upošteval tudi scenarij, da trenutni IIS lahko zavržemo ali razvijemo novega, lahko ga nadomestimo z drugimi, že preverjenimi rešitvami, ali pa ga poskušamo nadgraditi tako, da bo ustrezal vsem novim zahtevam. Glede na izbrano strategijo je potrebno določiti, kakšna bo arhitektura oziroma tehnološko okolje rešitve. Obravnaval sem, kakšna strategija je primerna za prenovo IIS in kakšna naj bo v primeru izbire določene strategije arhitektura novega informacijskega sistema. Naloga temelji na spoznanjih skupnih sestankov s svetovalci za prenovo IIS. Obe raziskani deli potem implementiramo na pilotnem projektu, kjer izvedemo praktični prikaz izbrane tehnološke podlage in procesnega pristopa za nadaljnjo informacijsko podporo v slovenskih elektrodistribucijskih podjetjih. Rezultate odločitve in izsledke testiranja skozi pilotni projekt povzemam na koncu dela, kjer predlagamo tudi predlog usmeritve prenove informacijskega sistema elektrodistribucije Slovenije.
Ključne besede: poslovno-informacijski sistem, elektrodistribucija Slovenije, storitveno orientirana arhitektura, poslovni proces, prenova
Objavljeno v DKUM: 13.11.2012; Ogledov: 2459; Prenosov: 149
URL Povezava na celotno besedilo

9.
METODE INFORMACIJSKE PRENOVE POSLOVNIH PROCESOV
David Marsič, 2012, diplomsko delo

Opis: Za obvladovanje prenove poslovanja ni več zadostna funkcijska organizacija, temveč je potrebno preiti na procesno orientiranost. Razlogov za obvladovanje lastne informatizacije je veliko zaradi novih poslovnih priložnosti, ki se v globalnem in pa lokalnem prostoru pojavljajo. Cilji vsakršne prenove morajo biti skladni s strateško usmeritvijo, ki zagotavlja obstojnost uvedenih sprememb. Informacijsko prenovo poslovanja je potrebno najprej obvladovati na procesnem nivoju. Z medpodjetniško primerjavo in metodami za ustvarjalno reševanje problemov se lahko razmeroma hitro pripravi pobude za prenovo. Učinkovito upravljanje kakovosti procesov je prava smer in pogoj za doseganje poslovne odličnosti ter posledično uspeha. Informacijska prenova poslovnih procesov se v prvi vrsti izvaja z modeliranjem procesov. To je oblika grafične uprizoritve procesov, ki jo spremlja podroben opis lastnosti procesa. Danes je na voljo veliko orodij in tehnik za modeliranje procesov. Informacijska prenova je postala donosen posel za razvijalce informacijskih rešitev, strokovnjake in raziskovalce. Celovite informacijske rešitve so očiten dokaz, da se meje razumevanja ciljne skupine razvijalcev informacijskih rešitev majejo.
Ključne besede: Avtomatizacija, brainstorming, benchmarking, celovita informacijska rešitev, diagram poteka procesa, diagram toka podatkov, histogram, informacijska arhitektura, informatizacija, kaizen, management celovite kakovosti, modeliranje procesov, podatkovna skladišča, podatkovno rudarjenje, poslovni proces, poslovno-procesna usmerjenost, procesni management, reinženiring, shema procesa, sprotna analitična obdelava, strateški informacijski sistem
Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 3507; Prenosov: 401
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

10.
OGRODJE POSLOVNEGA INFORMACIJSKEGA SISTEMA "MOONLIGHT BUSINESS SYSTEM" Z UPORABO TEHNOLOGIJE WPF
Denis Drajzibner, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga zajema raziskavo med že obstoječima poslovno informacijskima sistemoma IBM - Lotus Notes in Microsoft - Navision. Zanimivosti teh poslovno informacijskih sistemov so na kratko opisane. V diplomski nalogi je predstavljena idejna zasnova in implementacija lastnega poslovno informacijskega sistema »MoonLight Business System«. Implementacija je izvedena v WPF tehnologiji, ki je predstavljena v teoretičnem delu kakor tudi ostale tehnologije, ki se uporabljajo v »MoonLight Business System«. Zaradi velikega obsega projekta je poudarek na ogrodju, skupnih metodah in komponentah sistema »MoonLight Business System«.
Ključne besede: načrtovanje, ogrodje, poslovno informacijski sistem, MoonLight Business System, WPF, C#
Objavljeno v DKUM: 19.09.2011; Ogledov: 2410; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (3,90 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici