1. POSLOVNO DARILO KOT KOMUNIKACIJSKO ORODJE ZA POSLOVNE PARTNERJEAndreja Platovnjak, 2011, diplomsko delo Opis: Poslovno obdarovanje je umetnost in znanost, je komunikacijska vez in faktor, ki krepi in ustvarja trdnejše odnose. Dejstvo je, da so poslovni partnerji srce našega uspeha, zato je s stilom podarjeno darilo danes neprecenljivo, saj s svojim stasom izžareva žlahtnost in izvirnost pred poslovnim partnerjem.
Kultura poslovnega obdarovanja dobiva nove razsežnosti,in sicer s tako imenovanimi tržno komunikacijskimi darili. Gre za način komuniciranja s poslovnimi darili in komunikacije, ki se z njimi ustvarja. Je nevidna komunikacijska vez, za katero velja, da je tržno in prodajno usmerjena. Kadar se ju uporablja združeno, sodita med sam vrh tistih aktivnosti, ki pripomorejo k še upešnejšemu poslovnemu odnosu kot tudi pospeševanju prodaje. Skrbno, natačno in premišljeno izbrano darilo, ki je tržno usmerjeno, je orodje za prave in dolgoročne uspehe, saj je interes zgraditi zaupanja vreden poslovni odnos vodilo vsakega ekonomsko in tržno naravnanega podjetja. Ključne besede: Poslovno darilo, poslovni odnos, obdarovanje, tržno komuniciranje, tržno komunikacijske vezi. Objavljeno v DKUM: 14.10.2011; Ogledov: 11153; Prenosov: 266 Celotno besedilo (2,06 MB) |
2. VLOGA POSLOVNIH DARILDaša Delavec, 2011, diplomsko delo Opis: Tako v zasebnem življenju kot tudi v poslovnem svetu je obdarovanje že zelo stara navada. Obe vrsti obdarovanja imata veliko skupnih značilnosti, kot je izkazovanje spoštovanja oziroma pozornosti, a obstajajo tudi razlike. Obdarovanje pojmujemo kot enega izmed načinov komuniciranja. Ko nekoga obdariš oziroma od nekoga sprejmeš darilo, te to razveseli, a hkrati tudi zavezuje. V primeru, da darilo ni ustrezno, na primer predrago ali prepoceni, je to lahko v nasprotju s kulturo, ki jo sprejema obdarovanec in pri tem doživlja nelagodje in zadrego.
Predmet diplomske naloge in raziskave je preučiti, kako poteka način ravnanja s poslovnimi darili v slovenskih organizacijah, ter opisati, kako je sprejemanje in dajanje daril urejeno v različnih naključno izbranih podjetjih v Sloveniji. Cilj naloge je prikazati, da so poslovna darila lahko pomembna oblika poslovnega komuniciranja, dokler ne presežejo meje okusa, primernosti, podkupovanja ipd., ter kako je poslovna darila primerno podarjati, sprejemati in zavračati.
Zaključimo lahko, da izročamo poslovna darila največkrat ob novem letu in manjkrat za to izkoristimo priložnost ob uspešnih poslih in projektih. Velika večina anketiranih se je opredelila, da je denar oziroma darilni bon v vrednosti nad 500 EUR podkupnina in največkrat denarja ne podarjajo poslovnim partnerjem. Raziskava je nazorno pokazala, da se izbira poslovnega darila, namenjenega moškim oziroma ženskim poslovnim partnerjem, zelo razlikuje. Večina odgovorov o primernosti daril je bila pritrdilna. Večino naših trditev lahko potrdimo, predvsem pa to, da so poslovna darila pomemben dejavnik v poslovnem svetu in da z njimi pokažemo spoštovanje do poslovnih partnerjev. Neetično obdarovanje škoduje tako družbi kot tudi poslovnim odnosom in za seboj pušča posledice in škodo, ki je včasih celo nepopravljiva. V Sloveniji bomo morali na tem področju še veliko postoriti in predvsem spremeniti vrednote in smiselnost obdarovanja, kar pa bi lahko dosegli s pravilniki o obdarovanju, ki so v naših podjetjih več ali manj redkost. Ključne besede: - poslovno darilo
- poslovni odnosi
- obdarovalec
- obdarovanec Objavljeno v DKUM: 02.09.2011; Ogledov: 2792; Prenosov: 299 Celotno besedilo (1,36 MB) |
3. ODNOS PODJETIJ DO SPLETNEGA NAKUPOVANJA POSLOVNIH DARILMatej Hauptman, 2010, diplomsko delo Opis: Poslovno obdarovanje predstavlja pomembno vlogo poslovnih odnosov. Izbira in nakup poslovnih daril pa vedno bolj prehajata iz faze tradicionalnega v fazo spletnega nakupovanja. Pričujoča diplomska naloga tako obravnava odnos podjetij do spletnega nakupovanja poslovnih daril. Osrednji, teoretični del opredeljuje dva ključna pojma, in sicer spletno nakupovanje ter poslovno obdarovanje. V okviru tega poskušam osvetliti pojem internet, njegov razvoj in rabo v Sloveniji. Sledi predstavitev spletnega nakupovanja ter opredelitev prednosti in slabosti le-tega. V nadaljevanju se osredotočim na opredelitev poslovnega obdarovanja, razlikovanja med poslovnimi, protokolarnimi in promocijskimi darili ter na razlago trženjskega spleta poslovnih daril.
V empiričnem delu s pomočjo sodelovanja šestinosemdesetih podjetij ugotavljam navade podjetij pri obdarovanju in nakupu poslovnih daril ter njihov odnos do nakupovanja poslovnih daril prek spleta. Ključne besede: poslovno (promocijsko, protokolarno) darilo, poslovno obdarovanje, spletno nakupovanje, trženjski splet, internet. Objavljeno v DKUM: 04.03.2011; Ogledov: 2246; Prenosov: 150 Celotno besedilo (442,50 KB) |
4. MODEL TRŽENJA POSLOVNIH DARIL V ČASU GOSPODARSKE KRIZEKatja Volčič, 2009, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in raziskovalnega. Rdeča nit teoretičnega dela je učinek trenutne gospodarske krize na poslovno obdarovanje v poslovnem svetu in zajema predstavitev poslovnega komuniciranja, pomen poslovnega obdarovanja in predstavitev poslovnega darila kot investicije. Raziskovalni del vključuje raziskavo, ki je bila opravljena v slovenskih podjetjih. Cilj omenjene raziskave je bilo ugotoviti ali bodo podjetja v letošnjem letu obdarovala svoje poslovne partnerje, navkljub gospodarski krizi, ob katerih priložnostih so/bodo obdarovala, koliko finančnih sredstev so/bodo namenila v primerjavi s preteklimi leti, kakšen pomen pripisujejo poslovnemu obdarovanju v tem kriznem obdobju, na kakšen način se lotevajo obdarovanja in kako se/bodo soočala z gospodarsko krizo. Do želenih ugotovitev smo prišli s pomočjo metode anketiranja. Na ta način smo ugotovili, da podjetja čutijo negativne vplive gospodarske krize, da krčijo finančna sredstva na vseh področjih, tudi v marketingu, da so zaradi oteženih gospodarskih razmer bila primorana načrtovati vse stroške, tudi stroške namenjene za poslovna darila itd. Bistvo dela je v predstavitvi in prikazu številnih informacij in možnosti ter novih smernic pri postavitvi individualnega modela trženja poslovnih daril. Ključne besede: - gospodarska kriza, - poslovno komuniciranje, - marketing, - poslovno obdarovanje, - poslovno darilo. Objavljeno v DKUM: 01.10.2009; Ogledov: 3502; Prenosov: 299 Celotno besedilo (1,61 MB) |
5. POSLOVNO OBDAROVANJESmiljana Novak Levstek, 2009, diplomsko delo Opis: Komunikacija poteka vsak trenutek našega življenja in je temelj vsakega odnosa, tudi poslovnega. Da bodo poslovni odnosi boljši, uspešnejši in učinkovitejši, je poslovno obdarovanje priložnost za nadgradnjo komunikacije med tistim, ki darilo daje in tistim, ki darilo sprejema.
Poslovna darila so posrednik pri komunikaciji in nosilci sporočil, ki jih posredujejo brez besed. Obdarovancu sporočajo, da ga želimo razveseliti, ter se mu zahvaliti za dosedanje sodelovanje z željo po nadaljnjem sodelovanju. Da bodo darila res prenesla to sporočilo, jih je potrebno skrbno izbrati. Pred pogostimi napakami pri poslovnem obdarovanju varuje izdelana strategija ter upoštevanje osnovnih pravil, saj bo samo tako poslovno darilo doseglo svoj namen: ne bo enkraten izraz pozornosti, ki gre hitro v pozabo, pač pa bo utrdilo poslovne vezi.
Kot so lahko besede prijazne, dvoumne ali celo neprimerne, lahko tudi darila razveselijo, vendar pa ni nujno, da vedno to tudi naredijo. Zato je komuniciranju in procesu poslovnega obdarovanja potrebno posvetiti veliko pozornost, saj je od tega lahko odvisna uspešnost poslovnega sodelovanja.
Ključne besede: poslovna komunikacija, poslovni partnerji, poslovni odnosi, poslovno obdarovanje, poslovno darilo, načrtovanje obdarovanja, napake pri obdarovanju Objavljeno v DKUM: 10.07.2009; Ogledov: 4070; Prenosov: 406 Celotno besedilo (824,91 KB) |