1. Analiza avtomatizacije poslovnih procesov z microsoft power platformŽan Korpar, 2023, magistrsko delo Opis: Microsoft Power Platform je platforma, ki omogoča digitalizacijo in avtomatizacijo poslovnih procesov. Digitalizacija med drugimi poveča učinkovitost podjetja in izboljša interakcijo s strankami, avtomatizacija pa zmanjša možnost človeških napak in stroške. Ključne komponente platforme so Power BI, Power Automate in Dynamics 365. V sklopu magistrskega dela smo analizirali vzpostavljen sistem v izbranem podjetju. S pomočjo KPI-jev smo primerjali poslovanje pred in po uvedbi le-tega. Uvedba Power Platform je v podjetju izboljšala nadzor nad uporabniki, povečala število aktivnosti in avtomatsko obnovljenih pogodb, ter izboljšala odzivni čas podpore strankam. Power Platform lahko torej izboljša učinkovitost podjetja in s tem konkurenčnost na trgu. Ključne besede: Microsoft Power Platform, poslovni procesi, avtomatizacija, BPMN, življenjski cikel procesov Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 65; Prenosov: 9
Celotno besedilo (3,98 MB) |
2. E-obvladovanje procesov v podjetju XKristjan Bercko, 2023, diplomsko delo Opis: E-obvladovanje procesov je temelj za povečanje učinkovitosti organizacije. Omogoča učinkovitejšo komunikacijo, poročanje in nadzor. Prav tako zagotavlja optimalno podporo procesom in obstoječi organizacijski strukturi.
V diplomskem delu bomo prikazali rešitev problema v podjetju X s pomočjo e-platforme, ki bo namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Z njeno uvedbo bodo pridobili izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev, ki bodo izpolnile zahteve uporabnika.
Podjetje X ima v svoji strategiji zapisano, da želi biti vodilno hitro rastoče podjetje. S tem, ko se je podjetje X razvijalo, so se pokazale potrebe po uvedbi naprednejšega in učinkovitejšega sistema, in sicer v obliki e-platforme, s katero bo mogoče procese službe učinkoviteje obvladovati. Vpeljava e-obvladovanja bo na področjih proizvodnje, obratovanja in vzdrževanja omogočala učinkovitejše in lažje obvladovanje procesov, večji nadzor ter ustrezno dokumentiranje izvajanja del.
Zaradi specifike dela in potreb po dostopu do vseh potrebnih podatkov je podjetje X izbralo platformo SharePoint. Ta omogoča delo na dokumentih iz različnih lokacij in zagotavlja nemoten potek dela.
Platforma Microsoft SharePoint je namenjena vzpostavitvi portalov za skupinsko delo. Predstavlja izjemno učinkovito orodje za razvoj prilagojenih programskih rešitev na podlagi specifičnih zahtev uporabnika. Z avtomatizacijo prenosa informacij omogoča produktivnejše in učinkovitejše delo. Posledici uvedbe sta racionalizacija in optimizacija delovnih procesov. Ključne besede: delovni procesi, poslovni procesi, informatizacija poslovanja, programske rešitve Objavljeno v DKUM: 02.11.2023; Ogledov: 77; Prenosov: 5
Celotno besedilo (1,65 MB) |
3. Prenova poslovnih procesovMarija Ratkovac, 2023, diplomsko delo Opis: Prenova poslovnih procesov je ključni korak k izboljšanju organizacije in njenega konkurenčnega položaja na trgu. Ta naloga se bo osredotočila na pomen prenove poslovnih procesov, koristi, ki jih prinaša, in ključne korake pri njegovi implementaciji. Prenova poslovnih procesov predstavlja sistematičen pristop k redefiniranju, optimiziranju in izboljšanju obstoječih procesov v organizaciji z namenom doseganja boljših rezultatov, povečanja učinkovitosti, znižanja stroškov in izboljšanja kakovosti izdelkov ali storitev. V današnjem dinamičnem poslovnem okolju se organizacije soočajo z nenehnimi spremembami in izzivi, zato je prenova poslovnih procesov nujna za prilagajanje novim zahtevam trga. Z odpravo nepotrebnih korakov, uvedbo avtomatizacije in optimizacijo virov lahko organizacija doseže boljše rezultate z manj truda. Prav tako lahko to privede do skrajšanega časa izvajanja storitev, kar izboljša zadovoljstvo strank. Z bolje definiranimi procesi se lahko organizacija hitreje odziva na spremembe v okolju, pa tudi na nove priložnosti in izzive. To je ključnega pomena za dolgoročni uspeh in vzdržnost na trgu. Diplomsko delo najprej obsega teorijo, kjer razložimo od osnov, natančneje kaj so poslovni procesi, načine prenove in morebitne izboljšave le-teh. Poslovni procesi so kompleksen del, ki zahteva natančno razlago tako v teoriji kot v praksi. Teorija in praksa ne gresta ena brez druge, saj lahko podjetje tako najbolje deluje brez večjih izpadov, ki ga lahko stanejo dobrega in uspešnega dela. Prav tako je pomembno upoštevati želje, možnosti in trud zaposlenih, brez katerih podjetje ne more delovati. Predstavili bomo primere izboljšave in rešitve problemov. Ti primeri ilustrirajo različne načine, kako lahko prenova poslovnih procesov prinese pozitivne spremembe, optimizira delovanje podjetja ter prispeva k večji uspešnosti in konkurenčnosti. Ugotovimo lahko, da prenova poslovnih procesov pomembno vpliva na organizacijo dela in samo počutje v gostilni. Poleg organizacije dela je zelo pomembna perspektiva strank in kako stranke dojemajo prenovo poslovnih procesov. Dosedanje izkušnje so pokazale pozitivne odzive na prenovo poslovnih procesov in njihovo zadovoljstvo. Zadovoljstvo se je odražalo v vseh delih, ki so prenovljeni in opaženi, kot so hitrost naročanja, izboljšana ponudba, izgled in sama kvaliteta hrane. Ključne besede: prenova, poslovni procesi, gostinska panoga. Objavljeno v DKUM: 27.10.2023; Ogledov: 73; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,82 MB) |
4. Izboljšanje poslovnih procesov v podjetju Deportivo d.o.o.Manja Ančevski, 2023, diplomsko delo Opis: Procesi se odvijajo na vsakem koraku življenja. Čeprav jih v vsakdanjem življenju ne definiramo tako pogosto, je za organizacije bistvenega pomena, da te jasno opredelijo njihove poslovne procese. Z naraščajočo mednarodno konkurenco se organizacije danes spopadajo z izzivi za svoj obstoj. Z namenom preživetja v konkurenčnem mednarodnem okolju se veliko organizacij odloča za prenovo svojih poslovnih procesov, kar pa povzroči še druge organizacijske spremembe. V diplomskem delu smo najprej opredelili poslovne procese, management poslovnih procesov in organizacijsko strukturo podjetij, pri čemer smo podrobneje obravnavali funkcijsko in procesno organizacijsko strukturo. V nadaljevanju smo opredelili prenovo poslovnih procesov ter sistematizacijo delovnih mest. V aplikativnem delu smo opisali in analizirali poslovne procese, organizacijsko strukturo in delovna mesta v podjetju Deportivo, d. o. o. Prišli smo do spoznanja, da je treba poslovne procese izboljšati, saj so ti trenutno neoptimalni in zaradi njih prihaja do težav. V nadaljevanju smo podali ter analizirali predloge izboljšav za obravnavano podjetje ter ocenili učinke predlaganih sprememb. Ugotovili smo, da bi spremembe v organizacijski strukturi in izboljšanje poslovnih procesov pozitivno vplivali na delovanje in poslovanje podjetja. Prišli smo do spoznanja, da prenova poslovnih procesov ni enkraten projekt, vendar da je treba procese posodabljati in prenavljati skozi celoten življenjski cikel podjetja. Prenova poslovnih procesov velikokrat privede tudi do organizacijskih sprememb. Za lažji potek dela po prenovi imajo podjetja idealno priložnost, da posodobijo ali na novo napišejo sistematizacijo delovnih mest. Ključne besede: poslovni procesi, prenova, organizacijska struktura, sistematizacija delovnih mest. Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 91; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,91 MB) |
5. Prenova poslovnih procesov v transportnem podjetjuKristina Vesković, 2023, diplomsko delo Opis: Podjetja danes delujejo v zelo močni konkurenci in morajo izkoristiti vsako priložnost, ki se pojavi, da ostanejo konkurenčna in preživijo.
Diplomsko delo se osredotoča na pomen poslovnih procesov in njihovo upravljanje. Raziskava poudarja, da so poslovni procesi ključni za uspešno poslovanje podjetja.
V teoretičnem delu diplomskega dela so obravnavani najpomembnejši koncepti, povezani s poslovnimi procesi in njihovim upravljanjem ter prenovo poslovnih procesov. Teoretični del smo uporabili kot osnovo za podrobno analizo poslovnih procesov v transportnem podjetju. Raziskava vključuje analizo obstoječih poslovnih procesov transportnega podjetja, identifikacijo njihovih prednosti, slabosti in potencialnih izzivov. Na podlagi tega so bile zasnovane in predlagane izboljšave, ki so opisane skupaj z učinki, ki jih bodo prispevale.
Rezultati raziskave kažejo, da je prenova poslovnih procesov ključna za optimizacijo poslovanja transportnega podjetja. Izvedba predlaganih izboljšav bi pripomogla k večji učinkovitosti, znižanju stroškov in izboljšanju kakovosti storitev ter omogočila učinkovito in konkurenčno poslovanje družbe. Ključne besede: poslovni procesi, prenova, upravljanje poslovnih procesov, poslovno informacijski sistem, modeliranje poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 11.07.2023; Ogledov: 235; Prenosov: 57
Celotno besedilo (3,03 MB) |
6. Prenova procesa nabave v izbranem podjetjuTamara Drenik, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je obravnavana opredelitev poslovnih procesov. Opisali smo vrste poslovnih procesov in njihove sestavne dele. Opisali smo soodvisnost med temeljnim, informacijskim in upravljalnim procesom. Opredelili smo ključne in podporne poslovne procese. Ravno tako smo opredelili nabavo in opisali posamezne faze nabavnega procesa. Opisali smo nabavo in izboljšanje nabavnega poslovanja v storitvenih organizacijah. Proces nabave predstavlja osrednje področje diplomskega projekta.
V empiričnem delu najprej podajamo opis izbranega podjetja. Opisali in zarisali smo trenutni proces nabave in podali analizo trenutnega procesa nabave. Podali smo rešitev, ki bi pripomogla pri samem procesu nabave. Predlagana rešitev je, da bi se uporabljal dosledno ERP program za planiranje in nabavo materiala, katerega podjetje že ima. Spremenili bi proces nabave v podjetju, da bi vsak zaposleni bil odgovoren za svoje delo. Zarisali smo predlog nove zasnove in podali oceno učinkov na prenovo, ki vpliva na zaposlene, podjetje in kupce. Za konec smo opredelili pogoje in omejitve za uvedbo predlagane rešitve. Ključne besede: poslovni procesi, proces nabave, proizvodno storitveno podjetje, izboljšanje procesa nabave. Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 403; Prenosov: 91
Celotno besedilo (849,49 KB) |
7. Vrednotenje vpliva strateških elementov na kakovost poslovnih procesov : magistrsko deloMitja Podlesnik, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo raziskali in opisali strateške elemente in poslovne procese ter ocenili njihovo kakovost. V teoretičnem delu smo najprej predstavili strateške elemente, s strateškim planiranjem povezane poslovne procese in na podlagi literature in raziskav raziskali vpliv strateških elementov na kakovost poslovnih procesov. V ta namen smo analizirali obstoječe metrike vrednotenja kakovosti strateških elementov in poslovnih procesov. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo o poznavanju strateških elementov, poslovnih procesov in vplivu strateških elementov na kakovost poslovnih procesov med zaposlenimi v različnih tehnoloških podjetjih. Ugotovili smo, da so zaposleni s strateškimi elementi in poslovnimi procesi delno seznanjeni, večina pa jih meni, da imajo strateški elementi vpliv na kakovost poslovnih procesov. Ključne besede: strateški elementi, poslovni procesi, kakovost, strateški načrt, metrike, kakovost poslovnih procesov Objavljeno v DKUM: 20.12.2022; Ogledov: 359; Prenosov: 51
Celotno besedilo (2,17 MB) |
8. Avtomatizacija poslovnih procesovAjda Imerović, 2022, diplomsko delo Opis: V raziskavi proučujemo avtomatizacijo poslovnih procesov v podjetjih. Začeli bomo z zgodovino poslovnih procesov, kako so se spreminjali in posodabljali z leti in kakšne so značilnosti avtomatizacije poslovnih procesov (angl. Business Process Automation; BPA). Tudi bomo povedali razliko med BPA in robotske avtomatizacije postopkov (angl. Robotic Process Automation; RPA), ter nekatere pomembne in koristne razloge za uvedbo BPA v podjetje. Na koncu bomo povedali en primer uvedbe avtomatizacije v banko.
Avtomatizacija poslovnih procesov je avtomatizacija dnevnih, ponovljivih poslovnih procesov, ki se običajno izvajajo ročno. BPA lahko zajema vse od večstopenjskih potekov dela do preprostih odgovorov strankam in ponuja možnost, da hitro in učinkovito izvedemo ponavljajoča se opravila ter preidemo na brezpapirne procese. To pomeni avtomatiziranje delovnih mest, kjer se čezmerna količina surovih podatkov in dokumentacije, kot so razvoj izdelkov, prodaja, človeški viri in drugo.
Kljub ogromnemu napredku in olajšavi opravljanja procesov v podjetju, obstajajo pa tudi določene omejitve pri avtomatizaciji poslovnih procesov, zaradi katerih ni možno avtomatizirati nekateri proces na želen način, vendar lahko skrajšamo čas njegove izdelave na način da delno avtomatiziramo proces. Ključne besede: avtomatizacija, poslovni procesi, BPA, RPA, BPM Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 306; Prenosov: 61
Celotno besedilo (1,00 MB) |
9. Prenova poslovnih procesov na temelju digitalizacije - primer občine VidemMateja Topolovec, 2022, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili pomembnost prenove poslovnih procesov s pomočjo digitalizacije na primeru občine Videm. Da bi se poslovni procesi lahko izvajali optimalno, je potrebna ustrezna informacijska podpora oziroma digitalizacija poslovnih procesov. Če je nivo digitalizacije nizek, se ta kaže v neoptimalnem izvajanju poslovnih procesov iz vidika časa, nepotrebnih stroških, omejenosti nadzora nad delom in poslovnimi procesi, zmanjšani zmožnosti izpolnjevanja zakonsko določenih rokov, slabi preglednosti in dostopnosti nad podatki, izgubi časa pri administrativnih opravilih, daljših čakalnih dobah za stranke, zmanjšani oziroma neoptimalni produktivnosti zaposlenih, večjih napakah pri delu, slabši motivaciji za delo ipd. Omenjeno situacijo je možno rešiti s prenovo poslovnih procesov, ki temelji na digitalizaciji. V začetku diplomskega dela smo se usmerili v spoznavanje poslovnih procesov, nato je sledila opredelitev prenove poslovnih procesov na temelju digitalizacije. Osrednji del diplomskega dela temelji, kot že omenjeno, na primeru občine Videm. Najprej smo podali nekaj izhodišč o lokalni samoupravi in na kratko smo predstavili občino. Nato smo navedli poslovne procese občine Videm. Nadalje smo analizirali izbrane poslovne procese pred prenovo in izpostavili slabosti le-teh. Sledila je analiza izbranih poslovnih procesov, kjer smo predstavili prednosti prenove na temelju digitalizacije. Na podlagi analize smo ugotovili, da prenova prinaša veliko prednosti. Nadalje smo primerjali stanje pred in po prenovi poslovnih procesov s pomočjo izbranih kriterijev, pri čemer smo izpostavili razlike. Iz primerjave je razvidno, da je prenova izboljšala ne le preglednost dela in spremljanje procesov, temveč je tudi skrajšala čas izvajanja poslovnih procesov ter doprinesla pomembne prednosti in koristi. Na koncu poglavja smo podali oceno vpliva prenove na zaposlene, poslovne partnerje in odjemalce. Nazadnje smo opisali predlog za vse slovenske občine, ki še niso prenovile svojega delovanja s pomočjo implementacije principov digitalizacije. Med drugim smo izpostavili, kakšne koristi prinaša prenova, tudi z vidika trajnostnega poslovanja. V sklepu smo opisali naše temeljne ugotovitve in odprte probleme, na katere smo tekom pisanja diplomskega dela naleteli. Ključne besede: poslovni procesi, prenova poslovnih procesov, digitalizacija, občina Objavljeno v DKUM: 18.08.2022; Ogledov: 646; Prenosov: 238
Celotno besedilo (2,35 MB) |
10. 4th International Conference on Technologies & Business Models for Circular Economy, [September 13th to September 15th 2021, Portorož, Slovenia] : conference proceedings2022 Opis: The 4th International Conference on Technologies & Business Models for Circular Economy (TBMCE) was organized by the Faculty of Chemistry and Chemical Engineering, University of Maribor in collaboration with the Strategic Research and Innovation Partnership - Networks for the Transition into Circular Economy (SRIP- Circular Economy). The conference was held in Portorož, Slovenia, at the Grand Hotel Bernardin from September 13th to September 15th, 2021. TBMCE 2021 was devoted to presentations of circular economy concepts, technologies and methodologies that contribute to the shift of business entities and society as a whole to a more responsible, circular management of resources. The conference program included panel discussions, plenary and keynote sessions, oral and poster presentations on the following topics: Sustainable energy, Biomass and alternative raw materials, Circular business models, Secondary raw materials and functional materials, ICT in Circular Economy, Processes and technologies. The event was under the patronage of Ministry of Economic Development and Technology. Ključne besede: krožno gospodarstvo, trajnostni razvoj, procesi in tehnologije, krožni poslovni modeli, raziskave in razvoj Objavljeno v DKUM: 30.05.2022; Ogledov: 631; Prenosov: 55
Celotno besedilo (2,67 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |