1. Razvoj spletne aplikacije s sodobnimi pripomočki na primeru oracle apexAna Sevšek, 2024, magistrsko delo Opis: V današnjih dinamičnih poslovnih okoljih se potreba po prilagodljivih in učinkovitih programskih rešitvah iz leta v leto povečuje. S hitrim razvojem tehnologije in digitalizacijo poslovnih procesov se podjetja srečujejo z vedno večjimi izzivi, ki zahtevajo inovativne rešitve. Hkrati pa število ustrezno kvalificiranih programerjev ne zadošča potrebam na trgu. Podjetja se morajo zato zanašati na alternativne pristope za dosego svojih ciljev. Za to obstajajo na trgu rešitve, s pomočjo katerih lahko z malo znanja o programiranju razvijemo ustrezno programsko rešitev, ki jo podjetje potrebuje. Take rešitve omogočajo hiter razvoj aplikacij z uporabo preprostih in intuitivnih orodij, ki jih je mogoče preprosto razviti, vzdrževati, ponovno uporabiti in razširiti. Z rastjo podjetja se povečuje tudi število dokumentov, kar otežkoča iskanje in dostop do informacij. Iskanje postane zamudno in nepregledno, kar lahko negativno vpliva na učinkovitost in produktivnost zaposlenih. V magistrskem delu se bomo osredinili na rešitev Oracle APEX, ki omogoča preprosto in hitro razvijanje aplikacij. Oracle APEX se izkaže kot ustrezna izbira za podjetja, ki iščejo hitro in učinkovito pot do razvoja svojih lastnih programskih rešitev. Prvi dejanje bo oblikovanje relacijskega podatkovnega modela, ki bo strukturiralo podatke in omogočil učinkovito upravljanje informacij. Na podlagi pripravljenega modela bomo razvili aplikacijo, ki bo omogočila preprosto spremljanje in upravljanje standardov v podjetju. Aplikacija bo omogočala lažji dostop do dokumentov, iskanje po različnih kriterijih (npr. po imenu, tipu, oznaki, jeziku) ter preprosto urejanje in vnašanje standardov. Z razvojem aplikacije bomo implementirali centralizirano upravljanje podatkov, kar pomeni, da bodo vsi standardi in njihovi dokumenti dostopni po principu »vse na enem mestu«. Z razvojem aplikacije bomo dosegli naslednje koristi: s preprostim dostopom do podatkov bo iskanje, dodajanje in urejanje postalo hitrejše in manj zamudno, učinkovit razvoj in vzdrževanje aplikacij bosta pripomogla k zmanjšanju operativnih stroškov ter omogočala bo varno shranjevanje in upravljanje podatkov, kar je ključnega pomena za občutljive informacije v podjetju. Oracle APEX je zmogljivo orodje, ki podjetjem omogoča, da na preprost, hiter in stroškovno učinkovit način modernizirajo svoje poslovne procese in dosežejo učinkovito digitalno transformacijo, usmerjeno v dolgoročni uspeh. Ključne besede: z malo kodiranja, poslovni proces, modeliranje, baze podatkov, spletna aplikacija, Oracle APEX Objavljeno v DKUM: 30.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 39
Celotno besedilo (3,40 MB) |
2. |
3. Primerjava poslovnih pogajanj v Sloveniji in na Japonskem s študijo primeraEva Gerold, 2023, magistrsko delo Opis: Vsak izmed nas je že slišal za besedo pogajanja. Vendar se večina sploh ne zaveda, za kako zahteven proces gre. Veljajo za eno izmed najbolj zapletenih oblik komuniciranja, pri kateri sodelujeta vsaj dve ali več strani. Gre namreč za proces iskanja skupnih interesov, sporazumov in dogovorov, s katerimi bi vse vpletene strani od pogajanj imele čim večji izkupiček. S pogajanji smo se srečali prav vsi. Kot otroci, ko smo starše skušali prepričati, da nam dovolijo sladkarijo ali ko smo na tržnici barantali za ceno zelenjave. Pogajanja se torej dogajajo v zasebnem in tudi poslovnem življenju, kjer smo se lahko znašli v situaciji, ko smo želeli nadrejenega prepričati za višjo plačo.
Vendar so pogajanja vse prej kot enostavna. Še posebej zapletena pa so pogajanja v medkulturnem okolju. Ko se srečamo s tujimi poslovneži, nas lahko presneti, kako različna kultura, navade in običaji vplivajo na obnašanje ljudi pri poslovanju. S poznavanjem le-teh se pri poslovanju lahko izognemo morebitnim neprijetnim situacijam in nesoglasjem.
Najprej smo definirali, kaj so poslovna pogajanja ter kako potekajo. Pri tem smo predstavili faze pogajanj in kako poteka podpis sporazuma. Zanimalo nas je, kdo je poslovni pogajalec in kakšne so njegove lastnosti. Predstavili smo tudi različne pogajalske stile, taktike in strategije pogajanj, ki jih lahko uporabimo.
V naslednjem poglavju smo opredeli poslovna pogajanja v medkulturnem okolju, pri čemer smo ugotovili, da ljudje v današnjem času vedno več potujejo in obiskujejo lokacije, ki so bolj oddaljene, kot smo bili navajeni v preteklosti. Prav zato so mednarodni posli postali nekaj vsakdanjega. Opredelimo jiih lahko na enak način kot pogajanja. Razlikujejo se le v tem, da so pri mednarodnih pogajanjih stranke različnih narodnosti.
V drugem delu smo predstavili Japonsko, ki velja za precej drugačno. Ugotovili smo, da gre za otroško državo, z glavnim mestom Tokio. Predstavili smo navade, običaje in kulturo Japonske. Posebej smo se posvetili pogajanjem na Japonskem, kjer smo opredelili značilnosti pogajanj ter kako pri njih potekajo poslovni sestanki. Ugotovili smo, da so Japonci precej zaprti ljudje, ki ne marajo izkazovati svojih občutkov v javnosti. Zelo spoštujejo hierarhijo v podjetju in so zelo skupinsko usmerjeni. Njihove navade in običaji pri poslovanju pa so precej drugačni od evropskih, zato je pred poslovnimi srečanji z njimi pomembno, da jih dobro preučimo. Zanimalo nas je tudi, kakšen je položaj žensk na poslovnem področju, pri čemer smo ugotovili, da so še vedno precej manj cenjene kot moški.
Da bi njihovo poslovanje še bolje preučili, smo v nadaljevanju opravili intervju s poslovnežem Simonom Kupljenom, ki je zaposlen pri podjetju Sandvik. Gre za visokotehnološko podjetje, ki izdeluje orodje in opremo za pomoč pri rudarjenju in infrastrukturah. Pri svojem delu pa poslujejo tudi z Japonci.
V tretjem delu smo podrobneje predstavili Slovenijo. Prav tako smo opredeli njene osnovne značilnosti. Torej gre za evropsko državo z glavnim mestom v Ljubljani. Podrobneje smo spoznali navade, običaje in kulturo prebivalcev. Zanimalo nas je tudi poslovanje in pogajanja v Sloveniji. Zato smo tudi tukaj preučevali, kako potekajo začetni kontakti in sestanki, na kakšen način komunicirajo, kaj je ključnega pomena pri pogajanjih in kako se poslovanje po navadi zaključi. Ugotovili smo, da so slovenski poslovneži predvsem individualisti, da se na poslovna pogajanja po navadi ne pripravijo tako dobro, kot bi bilo potrebno. V poslih pa je opaziti vedno več žensk, tudi na vodilnih položajih.
Zanimalo nas je, kako potekajo poslovna pogajanja med slovenskimi poslovneži. Zato smo se odločili za intervju z Jernejem Okrogelnikom, ki je vodja nabave in prodaje v podjetju Okrogelnik d.o.o. Gre za podjetje, ki se ukvarja s prodaja elektro in gradbenega materiala v poslovalnici v Radljah ob Dravi. Predstavil nam je, kako se v njihovem podjetju pogajajo z drugimi slovenskimi podjetji. Ključne besede: Mednarodno poslovanje, poslovna pogajanja, pogajalski proces, poslovni pogajalec, taktike pogajanj, Japonska, Slovenija, kultura. Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 384; Prenosov: 101
Celotno besedilo (1,73 MB) |
4. Prenova procesa nabave v izbranem podjetjuTamara Drenik, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je obravnavana opredelitev poslovnih procesov. Opisali smo vrste poslovnih procesov in njihove sestavne dele. Opisali smo soodvisnost med temeljnim, informacijskim in upravljalnim procesom. Opredelili smo ključne in podporne poslovne procese. Ravno tako smo opredelili nabavo in opisali posamezne faze nabavnega procesa. Opisali smo nabavo in izboljšanje nabavnega poslovanja v storitvenih organizacijah. Proces nabave predstavlja osrednje področje diplomskega projekta.
V empiričnem delu najprej podajamo opis izbranega podjetja. Opisali in zarisali smo trenutni proces nabave in podali analizo trenutnega procesa nabave. Podali smo rešitev, ki bi pripomogla pri samem procesu nabave. Predlagana rešitev je, da bi se uporabljal dosledno ERP program za planiranje in nabavo materiala, katerega podjetje že ima. Spremenili bi proces nabave v podjetju, da bi vsak zaposleni bil odgovoren za svoje delo. Zarisali smo predlog nove zasnove in podali oceno učinkov na prenovo, ki vpliva na zaposlene, podjetje in kupce. Za konec smo opredelili pogoje in omejitve za uvedbo predlagane rešitve. Ključne besede: poslovni procesi, proces nabave, proizvodno storitveno podjetje, izboljšanje procesa nabave. Objavljeno v DKUM: 25.05.2023; Ogledov: 730; Prenosov: 139
Celotno besedilo (849,49 KB) |
5. |
6. Uporaba umetne inteligence pri optimizaciji poslovnih procesov : magistrsko deloŽan Grajfoner, 2022, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je predstaviti pomen uporabe umetne inteligence (UI) pri optimizaciji poslovnih procesov in njene uporabe v slovenskih podjetjih. Najprej smo se osredotočili na različne vrste UI, pri čemer smo jih predstavili in opisali, kako jih zaposleni uporabljajo v različnih podjetjih. Ustvarili smo anketni vprašalnik, s katerim smo želeli ugotoviti razširjenost uporabe UI in njen vpliv na zaposlene v podjetjih. Rezultate ankete smo analizirali in jih grafično predstavili. Ugotovili smo, da UI v Sloveniji še ni zelo razširjena in uporabljena v poslovnih procesih podjetij. Ključne besede: umetna inteligenca, poslovni proces, optimizacija, upravljanje procesov. Objavljeno v DKUM: 24.10.2022; Ogledov: 1025; Prenosov: 178
Celotno besedilo (1,08 MB) |
7. Funkcionalne specifikacije modula e-potni nalogi v podjetju XTatjana Topole, 2019, diplomsko delo Opis: V podjetju X se uporablja zelo heterogeno informacijsko okolje, katero se v osnovi deli na poslovni del, kateri nudi podporo osnovnim poslovnim procesom, ter tehnični del, za podporo sistemom za upravljanje prometa. Kljub visoki stopnji informatizacije v podjetju, se nenehno strmi k uvedbi izboljšav in dodatni podpori segmentov, kateri še niso informacijsko podprti. Zaradi nekaterih organizacijskih vzvodov, kot tudi namena po optimizaciji poslovni procesov, se je v podjetju pojavila situacija, kjer je poslovodstvo izpostavilo potrebno po informatizaciji procesa upravljanja s potnimi nalogi. V ta namen smo primarno preverili rešitve na trgu, kot tudi možnost integracije želenega modula v obstoječe rešitve. V nadaljevanju smo, s pomočjo intervjuja, opravili podrobno analizo procesa upravljanja s potnimi nalogi. Upoštevajoč podana izhodišča, smo v diplomskem delu izdelali funkcionalno specifikacijo tehnološke rešitve modula obvladovanja potnih nalogov, katera bo del obstoječe informacijske rešitve za upravljanje z delovnim časom zaposlenih. Na osnovi navedenega je podjetje pridobilo racionalno integrirano rešitev, ki v prvi vrsti omogoča, vsebinsko hitrejše in bolj transparentno elektronsko upravljanje potnih nalogov. Proces obvladovanja potnih nalogov, predvsem del vezan na povračilo stroškov je že podprt v okvirih finančno-računovodskega informacijskega sistema. Predlagana informacijska rešitev, zagotavlja, poleg priprave potnega naloga, tudi pripravo osnove za izplačilo, oziroma povračilo stroškov, iz naslova službene poti zaposlenega. Pripravljeni predlogi izplačila se po potrditvi samodejno prenesejo v sistem izplačil. Ključne besede: potni nalogi, službeno potovanje, modul, poslovni proces, računovodski informacijski sistemi Objavljeno v DKUM: 16.01.2020; Ogledov: 1240; Prenosov: 117
Celotno besedilo (1,62 MB) |
8. Digitalna preobrazba na primeru zavarovalnice : diplomsko deloMartina Plavec, 2019, diplomsko delo Opis: V digitalnem svetu si ljudje ne moremo več predstavljati življenja brez uporabe IKT tako v zasebnem življenju kot tudi na delovnem mestu. Sodobne tehnologije nam namreč poenostavljajo osebno življenje, delo, delovne procese in tudi celotno poslovno organizacijo v podjetju. Digitalizacija podjetjem ponuja številne prednosti in priložnosti za uspešen prodor na domači in svetovni trg, vse te prednosti pa, v kolikor niso izkoriščene v pravem času, prinesejo številne posledice, med katerimi se hitro znajde tudi propad podjetja.
Podjetje, ki želi obstati na trgu, mora torej svoje poslovanje preoblikovati in prirediti sodobnim potrebam. Takšen proces pa ni ravno enostaven. Vsaka implementacija nove rešitve namreč izhaja iz dobro pripravljenega načrta izvedbe, dejanske izvedbe, vrednotenja in konstantnega spremljanja, spreminjanja in posodabljanja. Smernice za uspešno delovanje vsakega podjetja v digitalnem svetu se nahajajo v dobrem razumevanju delovanja IKT, spremljanju trendov in učenju na podlagi primerov dobre oziroma slabe prakse.
Diplomska naloga obravnava področje digitalne preobrazbe na primeru zavarovalnice. Predstavljen je proces digitalne preobrazbe z oceno njegovih pozitivnih učinkov. Analizirani so skupni stroški prenove, skupni letni prihranki in čas povrnitve vložka v digitalno preobrazbo. Predvidevamo namreč, da bo digitalna preobrazba zavarovalne hiše Y uspešna ter da se bodo na podlagi tega zmanjšali letni stroški in povečali letni prihranki podjetja. Ključne besede: digitalizacija, IKT, poslovni proces, zavarovalna hiša, poslovanje Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 1258; Prenosov: 197
Celotno besedilo (1,45 MB) |
9. Razvoj programske rešitve za podporo poslovnim procesom na področju upravljanja z nepremičninami : magistrsko deloTeo Prica, 2019, magistrsko delo Opis: Znotraj magistrskega dela smo v uvodnem delu predstavili problemsko področje, cilje, raziskovalna vprašanja, hipoteze, uporabljene raziskovalne metode in področje poslovnih procesov. V nadaljevanju smo, na podlagi analize poslovnih procesov podjetja iz nabora, izbrali najbolj ustrezen proces, ki smo ga s pomočjo modeliranja (AS-IS in TO-BE) ter simuliranja uspešno optimizirali. Podporo poslovnemu procesu smo zagotovili s pomočjo implementirane programske rešitve. Na podlagi programske rešitve smo izvedli anketo sprejetosti rešitve med zaposlenimi. Znotraj zaključnega dela smo strnili rezultate in ugotovitve. Ključne besede: poslovni proces, podpora, programska rešitev, asp.net Objavljeno v DKUM: 08.11.2019; Ogledov: 1432; Prenosov: 167
Celotno besedilo (3,74 MB) |
10. Uporaba teorije kaosa v upravljanju in optimizaciji poslovnih procesov : magistrsko deloJaka Tertinek, 2019, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obsega sistematičen pregled literature, s katerim smo raziskali uporabnost teorije kaosa v upravljanju in optimizaciji poslovnih procesov. Namen dela je ugotoviti, kako dokažemo in merimo kaos v procesu, ter definirati, kakšni poslovni procesi so za vpeljavo teorije kaosa primerni. V praktičnem delu je bila pripravljena in izvedena anketa z namenom raziskave zadovoljstva zaposlenih s podjetjem, v katerem delajo, delovnim mestom oz. delom, ki ga upravljajo, in vodstvom v podjetju. Preverili smo tudi, kako podjetja trenutno upravljajo s procesi in ali pri tem uporabljajo principe teorije kaosa. Ključne besede: teorija kaosa, poslovni proces, optimizacija, upravljanje procesov Objavljeno v DKUM: 08.11.2019; Ogledov: 1484; Prenosov: 164 (1 glas)
Celotno besedilo (2,11 MB) |