1. ZNAČILNOSTI IN POSEBNOSTI POSLOVNIH POGAJANJ Z RUSIJOAnja Hribernik, 2015, magistrsko delo Opis: Pogajanja so v življenju ljudi prisotna vsakodnevno, saj med seboj neprestano komuniciramo in izmenjujemo informacije. V sam proces pogajanj sta vključena vsaj dva udeleženca, ki lahko imata povsem različne ali pa skupne interese. Namen pogajanj je usklajevanje interesov za doseganje končnega sporazuma, ki naj bi bil koristen za obe strani.
V svojem delu sem se osredotočila predvsem na medkulturna poslovna pogajanja, natančneje na poslovna pogajanja z ruskimi partnerji. V prvem delu naloge sem opredelila teoretični koncept pogajanj, nadaljevala z opredelitvijo poslovnih pogajanj na medkulturni ravni in se nato še natančneje osredotočila na specifični ruski pogajalski slog.
Pri pogajanjih s tujimi poslovnimi partnerji velja biti pozoren na številne dejavnike, ki vplivajo na sam izid pogajanj. Potrebno je dobro poznavanje kulture države iz katere prihaja partner, prav tako je zelo priporočljivo vsaj temeljno poznavanje njihov običajev in jezika.
V raziskovalnem delu naloge sem povzela izkušnje zaposlenih v izbranem podjetju, ki so se v preteklosti že pogajali z ruskimi poslovnimi partnerji. Za pridobivanje potrebnih informacij sem z zaposlenimi izvedla globinski intervju, ki bo obsegal 15 vprašanj. Na podlagi pridobljenih informacij sem oblikovala smernice za vse poslovneže, ki sodelujejo ali imajo v prihodnosti namen sodelovati z ruskimi poslovnimi partnerji.
V sklepnem delu naloge sem povzela glavne ugotovitve in ugotovila, da k uspešnim pogajanjem z ruskimi poslovnimi partnerji v največji meri pripomore dobro poznavanje ruske kulture in njihovih običajev ter vzpostavitev pristnih odnosov, ki temeljijo na osebnem poznanstvu. Prav tako sem ugotovila, da se ruski pogajalski slog močno razlikuje od evropskega. Ključne besede: pogajanja, kultura, poslovni partnerji, Rusija, ruski pogajalski slog Objavljeno v DKUM: 19.11.2015; Ogledov: 1652; Prenosov: 204 Celotno besedilo (820,89 KB) |
2. ANALIZA UGLEDA PODJETJA VARNOST MARIBOR D.D.Katja Žuran, 2015, diplomsko delo Opis: Ugled je pomembna, zelo občutljiva in variabilna dimenzija, ki lahko pomeni vzpon, ničkolikokrat pa tudi padec organizacije, celo propad, zato mu je potrebno nameniti veliko pozornosti, usmerjene s strani najvišjega vodstva. Ugled podjetja Varnost Maribor d. d. zavzema pomembno mesto v poslovni politiki podjetja tako v poslanstvu kot v strategiji, viziji in razvoju. Organizacija se ukvarja s storitveno dejavnostjo na območju Republike Slovenije ter znotraj držav Evropske unije in bivše skupne države Jugoslavije, obenem pa se sooča z močno notranjo in tudi zunanjo konkurenco. Ugled je pomemben za nadaljnji razvoj, strategijo in prisotnost na trgu, saj je skupek ocen in zaznavanj tako dolgoročnih poslovnih partnerjev kot potencialnih odjemalcev. Odvisen je od posameznih deležnikov in s tem nujno potreben pri merjenju, analizi in posledično usmeritvi, kam na osnovi teže ocen ključnih deležnikov usmeriti prizadevanja za korekcijo, spremembe, izboljšanje. Raziskava, ki sem jo izvedla s pomočjo anketnega vprašalnika, je pokazala, da tako zaposleni v podjetju Varnost Maribor d. d. kot tudi poslovni partnerji ocenjujejo ugled podjetja z visoko oceno. Dosegla sem zastavljene cilje, tri izmed štirih zastavljenih hipotez zavrnila in eno potrdila. Ključne besede: ugled, Varnost Maribor d. d., politika podjetja, Evropska unija, poslovni partnerji Objavljeno v DKUM: 02.11.2015; Ogledov: 1120; Prenosov: 163 Celotno besedilo (792,87 KB) |
3. VPLIV MANAGERJEV NA POSLOVANJE PODJETJAGregor Rus, 2014, magistrsko delo Opis: Na poslovanje podjetja lahko vplivajo različne stvari. Najpomembneje je, da podjetje posluje dobro, kar pomeni, da dosega rezultate, ki so pozitivni. Prav management je odgovoren za pozitivno ali negativno poslovanje podjetja. Naloga obravnava vpliv managerjev na poslovanje podjetja. Predvsem cilje podjetja, poslovne partnerje podjetja in nagrajevanje. Managerji lahko pomembno vplivajo na poslovanje podjetja. Prav od njihovega dela je odvisno, kako bo poslovalo podjetje. V nalogi so predstavljene različne ravni managementa, predstavljeni so različni udeleženci podjetja, ter drugi različni vidiki, ki so za podjetje pomembni pri njegovem poslovanju. Podjetje mora biti uspešno, če želi poslovati na trgu. Naloga govori tudi o uspešnem managerju, osredotoča se na lastnosti dobrega managerja. Obravnavane so različne vrste ciljev, ki si jih podjetje lahko postavi, predstavljene so različne vrste nagrad, katere lahko prejema manager ali zaposleni v podjetju, predstavljeni so tudi poslovni partnerji podjetja – dobavitelji in odjemalci.
V nalogi sta predstavljena primera dveh podjetij, ki poslujeta na trgu. Na začetku je v primeru obeh podjetij predstavljena dejavnost podjetja, v nadaljevanju so obravnavani še cilji, njihov vpliv na poslovanje in delo managerja, nagrajevanje in vpliv na poslovanje podjetja, ter managerjev vpliv na pridobivanje poslovnih partnerjev. Predstavljeni so še predlogi za izboljšave v obeh primerih podjetij. To so izboljšave, ki so možne v posameznem podjetju. V sklepnem delu so obravnavane še postavljene hipoteze, komentirana in predstavljena so tudi spoznanja. Ključne besede: poslovanje podjetja, cilji podjetja, nagrajevanje managementa, poslovni partnerji Objavljeno v DKUM: 04.06.2014; Ogledov: 1843; Prenosov: 158 Celotno besedilo (2,15 MB) |
4. Večkriterijsko presojanje bonitete poslovnih partnerjev : delo diplomskega seminarjaTina Jureš, 2009, diplomsko delo Ključne besede: podjetje, poslovanje podjetja, poslovno sodelovanje, poslovni partnerji, partnerstvo, odločanje, večkriterialno odločanje, boniteta, računalniški programi Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1594; Prenosov: 65 Celotno besedilo (966,91 KB) |
5. UVAJANJE REŠITVE MICROSOFT DYNAMICS CRM NA PRIMERU FAKULTETE DOBADenis Škorc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Po gospodarski krizi, ki je prizadela svetovno gospodarstvo v zadnjih dveh letih, so tako ljudje kot podjetja postali pri svojih nakupih vse bolj previdni in premišljeni. To je povzročilo pravi konkurenčni boj za odjemalce in poslovne partnerje. Stranke so glavni vir dohodka podjetij, zato se jim morajo podjetja maksimalno posvetiti in poskrbeti za njihovo zadovoljstvo, saj lahko le tako posledično dosežejo tudi njihovo lojalnost in maksimizirajo njihovo dobičkonosnost. Do izraza so prišla podjetja, ki imajo dobro urejen in razvit management odnosov s strankami ali CRM. Gre za strateško razvijanje odnosov z donosnimi strankami, katerega namen je povečati število strank, doseči visoko raven ponovnih nakupov, obdržati najdonosnejše kupce, povečati vrednost nakupov, odzivati se proaktivno v očeh kupca in ne izdelka … Za uvedbo koncepta CRM ni zadosti le namestitev programske opreme, ampak je znotraj organizacije najprej potrebno spremeniti miselnost, kulturo in način dela. Sledi implementacija programske oprema za informacijsko podporo udejanjanja koncepta CRM. Ena izmed možnih rešitev je uvedba Microsoft Dynamics CRM, ki omogoča podporo prodajnim, trženjskim in servisnim procesom. Kako poteka uvedba tovrstne rešitve in kakšne prednosti prinaša, pa si lahko podrobneje preberete na straneh 30-36. Ključne besede: CRM, upravljanje odnosov s strankami, management odnosov s strankami, Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics Sure Step, kupci, odjemalci, stranke, poslovni partnerji, informacijska podpora, izobraževalna ustanova Doba, ORG. TEND. Objavljeno v DKUM: 22.12.2010; Ogledov: 3742; Prenosov: 612 Celotno besedilo (1,20 MB) |
6. VEČKRITERIJSKO PRESOJANJE BONITETE POSLOVNIH PARTNERJEV PODJETJA INTEREUROPA D.D. PE DRAVOGRADCvetka Lenart, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Na primeru presoje bonitete podjetij, glede na kvantitativne in kvalitativne kriterije, je v programu Web—HIPRE predstavljen model v obliki drevesa odločanja, ki ga sestavljajo globalni cilj, kriteriji in alternative.
Namen dela je presoditi, kateri poslovni partner ima najboljšo boniteto za podjetje Intereuropa in kje so težave pri poslovanju. Poslovni partnerji so se razvrstili po naslednjem vrstnem redu: TAB, Zepter Slovenica, in Studio Moderna. Poslovni partnerji Intereurope so zaradi gospodarske krize slabše poslovali, kar je pustilo posledice tudi podjetju Intereuropa.
Poznavanje poslovnega partnerja, njegove bonitete, je eden možnih načinov zmanjševanja informacijske nesomernosti in tveganj, ki izvirajo iz nje. Vse bolj pomembna namreč postaja izraba priložnosti. Če o teh nismo dovolj pravočasno informirani, utegnemo prezreti podjetje, ki bi nam kot poslovni partner lahko pripomoglo k učinkovitemu doseganju ciljev in uspešnosti. Poleg količinskih dejavnikov pa pri presoji bonitete posameznega podjetja v ospredje vse bolj prihajajo še kakovostni. Pomembno vlogo imajo finančni kazalniki, saj kažejo, ali uveljavljanje in izvajanje strategije v podjetju prispeva k finančni uspešnosti podjetja. Ključne besede: poslovni partnerji, podjetje, boniteta, kriteriji, količinski kriteriji, kakovostni kriteriji, večkriterijsko odločanje, metode. Objavljeno v DKUM: 15.11.2010; Ogledov: 2801; Prenosov: 241 Celotno besedilo (878,77 KB) |
7. PRESOJANJE BONITETE PODJETJA Z UPORABO FINANČNIH IN NEFINANČNIH KAZALNIKOVBoštjan Platovšek, 2010, diplomsko delo Opis: Poznavanje poslovnega partnerja in njegove bonitete je eden ključnih načinov za zmanjševanje informacijske asimetrije ter tveganj, ki izvirajo iz nje. Preverjanje bonitete podjetja postaja poslovna praksa, ki se je izkazala za zelo učinkovito doma in v svetu. Prav tako pomeni mnogo lažji in predvsem hitrejši način dostopa do kakovostnih informacij, ki jih za učinkovito presojo potrebujemo o določenem poslovnem subjektu. S tem zmanjšujemo nepotrebno izgubo časa, energije, volje, interesa za fizično iskanje informacij, ki nas v končni fazi (ne)pripeljejo do želenega cilja. Motivacija izhaja iz želje po čim boljšem obvladovanju tveganj in izrabljanju poslovnih priložnosti. Če o teh nismo dovolj in pravočasno informirani, lahko prezremo podjetje, ki bi nam kot poslovni partner pripomoglo k učinkovitejšemu doseganju ciljev. Razumevanje analize bonitete podjetja in njenega celotnega pojma pojasnjuje cel spekter finančnih in nefinančnih kazalnikov, ki skupaj tvorijo bonitetno analizo.
Tradicionalni pristopi k presoji bonitete podjetja niso več primerni, saj se znova in znova uveljavljajo dodatna, nova merila, ki posodabljajo modele ter teorije moderne analize. Razgiban razvoj sili podjetja k upoštevanju aktualnih dejavnikov, torej od številnih panožnih do okoljskih in drugih specifičnih dejavnikov, ki jih je potrebno prilagoditi vsaki presoji posebej. Zaradi tega so novejši načini presojanja bonitete podjetja podatkovno zahtevnejši in gradijo na večji pripravljenosti podjetij za razkrivanje informacij ter za praktično sodelovanje. Vse dejavnike je potrebno presojati v njihovi medsebojni povezanosti, torej v času, prostoru, med podjetji, panogami, itd.
Kakovostno presojanje bonitete podjetja je v veliki meri odvisno ne le od razpoložljivih podatkovnih osnov, temveč tudi od znanja, veščin, osebnih in strokovnih lastnosti presojevalca. Pri tem mislimo predvsem na lastnosti, kot so odločnost, dinamičnost, kreativnost, poštenost, strokovnost in temeljitost. Ob dobri strokovni podkovanosti, dolgoletnih izkušnjah in raziskovalnih sposobnostih, je presojevalec pomembnejši od računalnika, hkrati pa je sama poklicna usmerjenost zelo zaželjena in iskana ter prinaša velik zaposlitveni potencial.
V diplomski nalogi smo teoretično definirali in ugotavljali boniteto izbranih podjetij. Vsi izračuni so temeljili na uporabi količinskih in kakovostnih dejavnikov, ki zagotavljajo uspeh podjetja. Opozorili smo tudi na vrsto dejavnikov, ki zahtevajo posebno pozornost in podrobnejšo obdelavo, da se podjetje v največji možni meri izogne oviram in pastem. V današnjem stresnem in razgibanem internem ter eksternem dogajanju je v podjetju potrebno nenehno sledenje novim oblikam pridobivanja informacij, modelov analiz in drugih oblik presoje. Predstavljeni način presojanja bonitete podjetja je primeren za podjetja v mednarodni špedicijski dejavnosti, z izpopolnitvami in prilagoditvami novim spoznanjem pa lahko koristi tudi drugim praktičnim izkušnjam. Ključne besede: boniteta podjetja, bonitetna analiza, obvladovanje tveganj, informacijska asimetrija, poslovni partnerji, plačilna (ne)disciplina, finančni in nefinančni kazalniki, presojevalec bonitete podjetja. Objavljeno v DKUM: 04.10.2010; Ogledov: 4117; Prenosov: 799 Celotno besedilo (1,58 MB) |
8. POSLOVNO OBDAROVANJESmiljana Novak Levstek, 2009, diplomsko delo Opis: Komunikacija poteka vsak trenutek našega življenja in je temelj vsakega odnosa, tudi poslovnega. Da bodo poslovni odnosi boljši, uspešnejši in učinkovitejši, je poslovno obdarovanje priložnost za nadgradnjo komunikacije med tistim, ki darilo daje in tistim, ki darilo sprejema.
Poslovna darila so posrednik pri komunikaciji in nosilci sporočil, ki jih posredujejo brez besed. Obdarovancu sporočajo, da ga želimo razveseliti, ter se mu zahvaliti za dosedanje sodelovanje z željo po nadaljnjem sodelovanju. Da bodo darila res prenesla to sporočilo, jih je potrebno skrbno izbrati. Pred pogostimi napakami pri poslovnem obdarovanju varuje izdelana strategija ter upoštevanje osnovnih pravil, saj bo samo tako poslovno darilo doseglo svoj namen: ne bo enkraten izraz pozornosti, ki gre hitro v pozabo, pač pa bo utrdilo poslovne vezi.
Kot so lahko besede prijazne, dvoumne ali celo neprimerne, lahko tudi darila razveselijo, vendar pa ni nujno, da vedno to tudi naredijo. Zato je komuniciranju in procesu poslovnega obdarovanja potrebno posvetiti veliko pozornost, saj je od tega lahko odvisna uspešnost poslovnega sodelovanja.
Ključne besede: poslovna komunikacija, poslovni partnerji, poslovni odnosi, poslovno obdarovanje, poslovno darilo, načrtovanje obdarovanja, napake pri obdarovanju Objavljeno v DKUM: 10.07.2009; Ogledov: 4070; Prenosov: 406 Celotno besedilo (824,91 KB) |