| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Stili vodenja, kultura in poslovni običaji - primerjava Slovenije in ZDA
Anej Krajnc, 2024, diplomsko delo

Opis: Poglobili smo se v različne sloge vodenja tako v Sloveniji kot tudi v ZDA. Spoznali smo nove informacije o različnih pristopih k vodenju, komunikaciji in motivaciji zaposlenih. Prav tako smo natančno preučili in primerjali kulturi obeh držav, vključno z njihovimi poslovnimi običaji. Naše ugotovitve nakazujejo, da so ZDA in Slovenija v številnih pogledih podobni, vendar obstajajo tudi nekatere razlike. Na primer, opazili smo različne sloge vodenja, pri čemer je avtokratski stil vodenja bolj razširjen v Sloveniji, medtem ko so v ZDA bolj naklonjeni demokratičnemu pristopu. Razlike se kažejo tudi v načinu komunikacije, kjer je v ZDA poudarek na učinkoviti komunikaciji za dosego ciljev, medtem ko je v Sloveniji več poudarka na osebnem vidiku komunikacije. Ameriška podjetja se bolj osredotočajo na prilagajanje motivacijskih sistemov posameznim potrebam zaposlenih in spodbujajo večjo individualizacijo, medtem ko so v Sloveniji motivacijski sistemi pogosteje usmerjeni na splošne standarde in pravila. Organizacijska kultura v ZDA je bolj odprta, inovativna in agilna v primerjavi s slovenskimi podjetji, ki so pogosto bolj hierarhična in tradicionalna. Glede poslovnih običajev je opaziti, da so urejena poslovna oblačila prisotna v obeh državah, vendar še vedno obstajajo razlike v načinu pozdravljanja in uporabi imen ter vikanju in tikanju. Naša manjša velikost nas ločuje od dosežkov, ki jih vidimo v večjih državah. Za doseganje večje konkurenčnosti bi morali povečati inovacije, digitalizacijo, izobraževanje in globalno prisotnost. Čeprav je to izzivno, že majhni koraki lahko pripomorejo k večjemu uspehu in prepoznavnosti. V naši nalogi smo dodali tudi tabelo za primerjavo, ki zajema vse teoretično obravnavane vidike. Ta tabela bi lahko bila koristna za vsakogar, ki se pripravlja na poslovno pot v ZDA, saj lahko iz nje izve, kaj pričakovati na tistem trgu. Čeprav smo si podobni, je priprava na sodelovanje s tujimi poslovnimi partnerji ključna za uspeh.
Ključne besede: Stili vodenja, Slovenija, ZDA, moč, odgovornost, komuniciranje, motiviranje, kultura, poslovni običaji, poslovni bonton.
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 156; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (578,33 KB)

2.
Poslovni bonton in pravila oblačenja v poslovnem svetu
Maruša Rebernik, 2021, diplomsko delo

Opis: Upoštevanje poslovnega bontona je pomembno za uspešnost v karieri. Živimo v zelo površinskem svetu, zato sta močno pomembna zunanji videz in urejenost. Namen diplomskega dela je bil raziskati povezanost med zunanjim videzom nadrejenega in splošnim vzdušjem oddelka, ki ga vodi, in povezanost med njegovim zunanjim videzom in ostalimi elementi urejenosti. Namen je bil ugotoviti tudi povezanost med upoštevanjem poslovnega bontona nadrejenega, ugledom ter splošnim vzdušjem znotraj oddelka, ki ga vodi. Raziskovalni del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati ankete so bili analizirani in interpretirani ter oblikovani v ugotovitve. Raziskava je pokazala, da upoštevanje poslovnega bontona močno vpliva na ugled nadrejenega in na splošno vzdušje znotraj oddelka, ki ga vodi. Ugotovili smo tudi, da obstaja povezanost med zunanjim videzom in ostalimi elementi urejenosti. Diplomsko delo nam je dalo vpogled v pomembnost upoštevanja poslovnega bontona in kodeksov poslovnega oblačenja pri nadrejenih, ki delujejo v različnih podjetjih. V teoretičnem delu so bili proučevani elementi poslovnega bontona in pravila poslovnega oblačenja.
Ključne besede: Poslovni bonton, poslovno oblačenje, ugled nadrejenega, poslovno komuniciranje.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 2680; Prenosov: 539
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

3.
Poslovni bonton v arabski kulturi
Špela Prah, 2019, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton predstavlja družbeno sprejemljivo vedenje, določeno z vplivi moralnih norm časa in prostora v poslovnem svetu. Ker je poslovni bonton v Arabski kulturi precej drugačen od poslovnega bontona v Evropi, je pred sklenitvijo posla smiselno proučiti njihovo kulturo in navade. V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo dela in kvalitativno tehniko zbiranja podatkov. Podatke smo pridobili z metodo intervjuja podjetij Unior d.d. in Protocamel d.o.o., ki poslujeta na arabskem trgu. Slovenski podjetji, sodelujoči v raziskavi pravita, da je bistvena razlika v poslovanju arabskih podjetij, v primerjavi z evropskimi, v tem, da le ta dajejo manj poudarka dogovorom in več dobrim medsebojnim odnosom. Zaposleni odgovorni za prodajo na arabski trg morajo biti dobro seznanjeni z njihovimi poslovnimi navadami, pogajalskim stilom, jezikom, vedenjem in religijo. Vsaka podrobnost lahko pripomore k boljšemu poslovanju. Poznavanje poslovnega bontona nam olajšuje poslovne poti in nam nudi možnost za uspešnejše poslovanje. Pomembno vlogo pri poslovanju ima poznavanje religije in kulturnih značilnosti, ki so pomembne smernice pri sklepanju poslov. Rezultati so pokazali, da sta slovenski podjetji zelo dobro seznanjeni z arabskim bonton in načinom poslovanja
Ključne besede: poslovni bonton, medkulturne razlike, arabski trg
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 1440; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (837,33 KB)

4.
Primerjalna Analiza Poslovnega Bontona Rusije, Japonske in Indije
Luka Fabijan, 2017, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton se razlikuje od trga do trga. Mednarodni tržnik mora obvladati osnove poslovnega bontona v vsakem kulturnem okolju, ne glede na to, ali se na poslovno pot podaja prvič ali ne. Znati se mora soočiti z drugačno kulturo, vrednotami, prepričanji. Uspešnost mednarodnega tržnika je velikokrat posledica spoštovanja poslovnega bontona tuje kulture. V mednarodnem poslovanju je tveganje, ki izhaja iz kulturnega okolja neke države relativno visoka. Kulturno okolje tujega trga je sestavljeno iz družbenih organizacij in ustanov, norm in vrednot, religije, jezika, izobraževalnega sistema, umetnosti in estetike ter materialne kulture. Trženje in kultura se najbolj povezujeta skozi komunikacijo, poslovni bonton in organizacijsko upravljanje. V poslovnem bontonu sta ključna spoštovanje in upoštevanje drugačnosti. Mednarodni tržnik bo večkrat del konfliktov, saj so drugačne kulture pogosto težko sprejemljive. Zato je dobro, da posluje profesionalno, pošteno, potrpežljivo, in da upošteva poslovni bonton tuje kulture. Ključne sestavine poslovnega bontona so prvi vtis, verbalna in neverbalna komunikacija, poslovna oblačila in urejenost posameznika, pozdravljanje, poslovni sestanki, poslovni obed in poslovna darila. Kultura Rusije je pod močnim vplivom nekdanjega sovjetskega političnega režima. Zaradi tranzicije države se ruski poslovni bonton v primerjavi s poslovnim bontonom Japonske in Indije še vedno spreminja. Ruski poslovneži cenijo medosebne odnose, pravičnost ter poslovne partnerje, ki dobro govorijo njihov jezik. Vodja jim pomeni vse, medtem pa podrejeni v določenih podjetjih težko izražajo svoja mnenja. Japonci cenijo pripadnost svoji kulturi, delujejo timsko, spoštujejo hierarhijo, so potrpežljivi, posredni in gostoljubni. Indijci poskušajo vsako družinsko vrednoto povezati s poslovnimi vrednotami. Vzorec družinskega življenja prenašajo v poslovni svet, in podobno kot Japonci, strogo spoštujejo hierarhične ravni. V indiji imata spoštovanje avtoritete in ustvarjanje dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji zelo pomembno vlogo.
Ključne besede: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura, medkulturne razlike, poslovni bonton, Rusija, Japonska, Indija.
Objavljeno v DKUM: 04.03.2019; Ogledov: 1990; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (661,08 KB)

5.
Poslovni bonton v nemški kulturi
Monika Ritonja, 2018, diplomsko delo

Opis: Poslovni bonton je prisoten v vsakdanjem življenju poslovnega človeka ter tudi navadnih delavcev, ki ga srečujejo. Pri poslovnem bontonu moramo biti pozorni na njegovo kulturo. Vsaka dežela ima svojo kulturo, svojo obnašanje in tudi svoj bonton. Preden se hočemo iti posla z tujimi partnerji, se moramo o njegovi deželi, gospodarstvu, ter ostalem podučiti. Da se pa tega lahko naučimo, pa nam pomagajo številni domači in tuji avtorji, ki poudarjajo, kako kultura vpliva na mednarodno poslovanje. Poslovni bonton pa vključuje poslovno komuniciranje. Brez komuniciranja, bi ljudje težko preživeli v vsakdanjem življenju. Saj ne mine dan, ko nismo v družbi drugih ljudi. Zato je potrebno vedeti kako se ob stiku in srečanju ljudi obnašamo. V ospredje bomo postavili Nemčijo, eno od vodilnih industrijskih držav. Nemčija spada med najbolj razvita gospodarstva na svetu. Je na četrtem mestu za državami ZDA, Kitajsko in Japonsko. V Nemčiji so zelo razvite avtomobilska industrija, farmacevtska industrija ter komunikacijska tehnologija. V diplomskem projektu smo se osredotočili na podrobno predstavitev poslovnega bontona v nemški kulturi ter njene značilnosti ter nemški poslovni bonton pri besednem in nebesednem komuniciranju.
Ključne besede: kultura, mednarodno poslovanje, poslovno komuniciranje, poslovni bonton, Nemčija
Objavljeno v DKUM: 11.12.2018; Ogledov: 2581; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
ANALIZA POZNAVANJA KITAJSKEGA POSLOVNEGA BONTONA V PODJETJU ALPINA, D. O. O.
Karin Pavčnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega seminarja je prikazati pomen poznavanja poslovnega bontona, pri katerem se opredelimo na vrste poslovnega komuniciranja v besednem in nebesednem komuniciranju. V nadaljevanju se osredotočimo na kulturo in poslovni bonton na Kitajskem. V tem poglavju predstavimo temeljne značilnosti kitajske kulture ter se poglobimo v podroben opis uporabe kitajskega poslovnega bontona. V empiričnem delu diplomskega seminarja smo s pomočjo ankete ugotavljali poznavanje kitajskega poslovnega bontona v podjetju Alpina, d. o. o. Anketirali smo zaposlene, ki neposredno sodelujejo s kitajskimi poslovnimi partnerji. Preverili smo, kako dobro so seznanjeni s pravili kitajskega poslovnega bontona ter ali ta pravila upoštevajo in uporabljajo, kadar so v stiku s kitajskimi poslovnimi partnerji. Glede na rezultate smo ugotovili, da v podjetju Alpina, d. o. o., poznajo in uporabljajo kitajski poslovni bonton ter da zaposleni spoštujejo kitajske poslovne navade, kadar poslujejo z njimi.
Ključne besede: poslovni bonton, besedno komuniciranje, nebesedno komuniciranje, kultura, Kitajska.
Objavljeno v DKUM: 10.11.2016; Ogledov: 1839; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
POSLOVNI BONTON IN ZAZNAVE KUPCEV V PODJETJU KOMPAS SHOP D.O.O.
Bojana Strnad, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo želeli predstaviti in seznaniti bralca s pomenom poslovnega bontona v prodajnem procesu. Najpomembnejši dejavnik vsakega podjetja so zaposleni in njegove zmožnosti, sposobnosti, znanje, veščine, izobrazba itd. Podjetja, ki želijo ostati konkurenčna na trgu in uspešna, morajo slediti razvoju ter novostim. Podjetje Kompas shop d.o.o. skrbi za razvoj usposobljenosti kadrov ter strmi k temu, da svoje zaposlene dodatno usposablja in izobražuje. V prvem delu diplomske naloge smo podrobneje predstavili poslovni bonton v prodajnem procesu in prodajno vedenje. Vsebino smo razdelili na teoretični del, kjer smo opisali poslovno komuniciranje, odnose s strankami, urejenost delovnega okolja, poslovna oblačila, programe usposabljanja in usposabljanje zaposlenih. Drugi del diplomske naloge je sestavljen iz opisa okolja obravnavanega podjetja Kompas shop d.o.o. Opisali smo organizacijo družbe, zaposlene ter usposabljanje zaposlenih v podjetju Kompas shop d.o.o. Predstavili smo model, ki prikazuje stanje obstoječega modela usposabljanja v podjetju Kompas shop d.o.o. Na podlagi anketnega vprašalnika smo opravili raziskovalni del diplomske naloge, s katerim smo želeli ugotoviti, kako zadovoljstvo in zvestoba odjemalcev vplivata na prodajni proces. Na osnovi ugotovitev smo pripravili model usposabljanja prodajnega osebja v podjetju Kompas shop d.o.o. Model temelji na zdravem sistemu tekmovalnosti, ki bo imel učinek na zvišanje prodaje, kar posledično pomeni boljši poslovni rezultat podjetja in boljše prihodke prodajnega osebja.
Ključne besede: poslovni bonton, usposabljanje, model usposabljanja, kupec, prodajno osebje, prodaja
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1972; Prenosov: 302
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

8.
POSLOVNI BONTON V BRAZILSKI, FRANCOSKI IN ARGENTINSKI KULTURI
Tajda Flisar, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo opisali poslovno komuniciranje, poslovni bonton ter komuniciranje s tujimi poslovnimi partnerji. Zelo pomembno pri poslovanju s tujimi partnerji je, da se vsak posameznik pred odhodom v tujino pozanima o kulturi države. To zelo vpliva na uspešnost posla. Osredotočili smo se na poslovni bonton brazilske, francoske in argentinske kulture. Skozi diplomski projekt smo ugotovili, da so si države po kulturi in navadah med seboj različne. Poleg tega sta Argentina in Brazilija sosednji državi, vendar imata različen poslovni bonton, navade in pristop do poslovnih partnerjev. Za vsako kulturo smo s pomočjo literature napisali, kakšne navade rokovanja, pozdravljanja, poslovnega obeda, poslovnega komuniciranja, poslovnih oblek in poslovnih daril imajo. Ob koncu smo dodali nekaj uporabnih nasvetov za poslovanje z določeno državo, v našem primeru za Brazilijo, Francijo in Argentino.
Ključne besede: poslovno komuniciranje, medkulturno komuniciranje, poslovni bonton
Objavljeno v DKUM: 24.03.2016; Ogledov: 2562; Prenosov: 307
.pdf Celotno besedilo (779,95 KB)

9.
Poslovni bonton pri odnosih s strankami v banki
Damjana Munih Kacafura, 2015, magistrsko delo/naloga

Opis: Nobena poslovna strategija ne more biti uspešna, če nima popolne podpore menedžmenta, hkrati pa morajo menedžerji in zaposleni imeti pred seboj jasno vizijo z natančno določenimi cilji, v kateri bo svoje mesto prepoznal vsak. Pri uvajanju sprememb v delo zaposlenih je nujno izobraževanje. Pri tem ni pomembno le, da se zaposleni seznanijo z idejnim konceptom upravljanja odnosov s strankami (ang. CRM - Customer Relationship Management) in bančnimi aplikacijami, temveč morajo spoznati svojo vlogo v celoti. Pri tem je potrebno dvigniti raven pripadnosti podjetju, zaposlene pravilno motivirati za delo ter jih ne nazadnje naučiti učinkovitega komuniciranja s stranko ter poslovnega bontona. Prvi stik zaposlenega s stranko je navadno odločujoči dejavnik, ali bo podjetje s stranko vzpostavilo poslovni odnos, vsak nadaljnji stik pa pomeni uspešno nadaljnje sodelovanje s stranko kot partnerjem podjetja. Stranka je danes dobro podučena in se zaveda svojih pravic in želja. Banka mora slediti željam in zahtevam stranke, hkrati pa biti korak pred njimi, da prehiti konkurenco v boju za strankami in s tem za dobičkom. Banka ponuja različne storitve in tehnološko podporo strankam, a tisti del banke, s katerimi imajo stranke v večini poslovni odnos, so ljudje. Za doseganje največjega dobička in največjega zadovoljstva strank banka ne sme prepuščati nič naključju, zato mora v prvi vrsti izobraziti svoje zaposlene, da poznajo, kar prodajajo ter obvladajo poslovni bonton. Prilagodljiva in prijazna banka je uspešna banka. Zaposleni se zavedajo pomena ustreznega pristopa do stranke, kljub temu pa smo določene hipoteze zavrnili. To je pokazatelj, da je potrebno zaposlene dodatno ozavestiti glede njihovega prispevka k uspešnosti podjetja, ki ga kažejo z načinom, kako obravnavajo stranko.
Ključne besede: poslovni bonton, bančništvo, stranke v banki, obravnava strank
Objavljeno v DKUM: 10.11.2015; Ogledov: 1578; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (838,59 KB)

10.
POSLOVNI BONTON IN ODNOS DO NJEGA V PODJETJU DELAVSKA HRANILNICA D.D.
Metka Arbeiter, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja poslovni bonton, torej pravila obnašanja in življenja v poslovnem okolju. Zato smo najprej v teoretičnem delu opravili pregled literature ter opredelili osnovna pravila uporabe poslovnega bontona, torej kakšne oblike predpisuje sodobno poslovno komuniciranje z osebnim (pozdravljanje, naslavljanje, vikanje in tikanje ter komuniciranje med zaposlenimi in strankami) in telefonskim komuniciranjem ter videzom. V empiričnem delu diplomske naloge smo s pomočjo ankete ugotavljali, ali so zaposleni, ki so v neposrednem stiku s strankami, seznanjeni s pravili poslovnega bontona in ali le-ta pravila upoštevajo. Glede na rezultate smo prišli do zaključka, da je poznavanje poslovnega bontona v podjetju prisotno in pomembno za poslovno uspešnost.
Ključne besede: Bonton, poslovni bonton, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, poslovno komuniciranje, bančništvo
Objavljeno v DKUM: 19.02.2015; Ogledov: 4186; Prenosov: 967
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici