| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv zaznanih sprememb večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja
Sabina Veršič, 2022, doktorska disertacija

Opis: V pričujoči doktorski disertaciji smo raziskovali vpliv hitro spreminjajočega se nepredvidljivega večdimenzionalnega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja na strateško poslovno osredotočenost in uspešnost podjetja. Zanimalo nas je kako in v kakšni meri navedeni dejavniki povzročajo negotovost (zunanjega) okolja podjetja in kako ta negotovosti vpliva na izbiro poslovnih strategij podjetja. V okviru poslovnih strategij podjetja smo se omejili na dve dobro uveljavljeni in pogosto citirani tipologiji poslovnih strategij podjetja avtorjev Miles in Snow (1978; 2003) ter Porter (1980; 1985). Nadalje pa smo empirično preverili še kako izbira poslovnih strategij vpliva na (finančno in nefinančno) uspešnost podjetja. V empirično raziskavo smo vključili 378 podjetij. Anketirali smo največ lastnikov, ki so tudi vrhnji managerji/glavni direktorji podjetja (151 oseb ali 39,90 %), 147 lastnikov podjetja (ali 38,90 %) in 80 vrhnjih managerjev/glavnih direktorjev podjetja (ali 21,20 %). Izključno vrhnji managerji/glavni direktorji in lastniki podjetja so bili v raziskavo vključeni zato, ker le-ti tudi sprejemajo strateške poslovne odločitve vezane na izbiro poslovnih strategij podjetja, ki jim bodo podjetja sledila. V empiričnem delu doktorske disertacije smo po osnovni deskriptivni statistiki izvedli eksploratorno faktorsko analizo za oblikovanje konstruktov (večdimenzionalnih spremenljivk) raziskave ter analizo veljavnosti in zanesljivosti merjenja. Testiranje konceptualnega modela (ter preverjanje hipotez Hi, i = 1, 2,..., 9) je temeljilo na uporabi komfirmatorne faktorske analize. Tema doktorske disertacije je še posebej pomembna in aktualna v času epidemije COVID-19, ki je pokazala kako zelo je (zunanje) okolje podjetja nepredvidljivo in kakšen vpliv lahko ima na delovanje, rast, razvoj ter tudi obstoj podjetja. Pomemben prispevek doktorske disertacije se kaže v oblikovanih merskih lestvicah za ugotavljanje nepredvidljivosti (zunanjega) okolja podjetja, tipa poslovnih strategij podjetja in uspešnosti podjetja. Obstoječi merski instrumenti namreč preučujejo posamezne vidike (zunanjega) okolja podjetja, v pričujoči doktorski disertaciji pa smo se sinergijsko osredotočili na več izbranih vidikov (zunanjega) okolja podjetja. Skladno z rezultati empirične raziskave je bilo ugotovljeno, da vsi vidiki (zunanjega) okolja podjetja, razen tehnično-tehnološkega okolja podjetja, vplivajo na strateško poslovno osredotočenost podjetja (izraženo s poslovnimi strategijami podjetja). Ugotovljeno je bilo, da različne poslovne strategije podjetja različno vplivajo na izbrane vidike finančne in nefinančne uspešnosti podjetja. Rezultati pričujoče doktorske disertacije so primerni za aplikativno uporabo v praksi (npr. za podjetja, združenja podjetij, nosilce ekonomske politike idr.). Skladno z rezultati in spoznanji pričujoče doktorske disertacije izpostavljamo pomen nepredvidljivega in dinamičnega (zunanjega) okolja podjetja, ki ga morajo podjetja in druge organizacije upoštevati pri sprejemanju strateških in drugih poslovnih odločitev. Spremljanje razmer in trendov v (zunanjem) okolju ter temu skladno ukrepanje je v času nepredvidljivega ekosistema (zunanjega) okolja podjetja ključnega pomena za rast, razvoj in obstoj podjetja.
Ključne besede: (zunanje) okolje podjetja, poslovne strategije podjetja, strateški management, proces planiranja poslovnih strategij, nepredvidljivost, mikro, mala in srednje velika podjetja, Slovenija, uspešnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2022; Ogledov: 409; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (17,85 MB)

2.
Strategije rasti in razvoja na primeru izbranega podjetja
Nastja Stegne, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo smo razdelili na dva dela, teoretičnega in empiričnega. V prvem delu smo povzeli teoretična spoznanja različnih avtorjev o življenjskem ciklu, rasti in razvoju podjetja. Podrobneje smo proučili strateški management, ki je ključni del našega raziskovanja. Na kratko smo opredelili pojem strateški management ter se nato osredotočili na strategije in vrste strategij, ki se v okviru modela MER integralnega managementa delijo na temeljne, poslovne in splošne strategije. Podrobneje smo predstavili tudi nekatere možne metode proučevanja notranjega in zunanjega okolja podjetja ter celovite presoje podjetja in okolja. V drugem delu smo predstavili proučevano podjetje od njegovega nastanka do danes, ključne spremembe v rasti in razvoju podjetja ter njegovo politiko. Metode, ki smo jih pojasnili v prvem delu magistrskega dela, smo uporabili za proučevanje okolja proučevanega podjetja. Z njihovo pomočjo smo opredelili prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti podjetja, nakar smo s pridobljenimi ugotovitvami podali predlog strategij in oblikovali celovit uresničitveni program razvoja podjetja za petletno obdobje. Cilj vsakega podjetja je razvijati se in rasti, za kar se že vsa leta trudijo tudi v proučevanem podjetju, saj želijo biti med vodilnimi v svoji panogi. Zaradi trenutne neugodne gospodarske situacije in velike konkurence morajo biti inovativni in vedno korak pred konkurenco. S proučevanjem teme in podanimi predlogi smo jim želeli predstaviti ugotovitve, ki jim bodo v pomoč pri njihovi nadaljnji uspešnosti in dolgotrajnem obstoju.
Ključne besede: življenjski cikel, strategije, splošne strategije, temeljne strategije, poslovne strategije, rast podjetja, razvoj podjetja, zunanje okolje podjetja, notranje okolje podjetja.
Objavljeno v DKUM: 13.03.2017; Ogledov: 1852; Prenosov: 410
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

3.
RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOST
Nina Strnad, 2013, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine. Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo. V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij.
Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije.
Objavljeno v DKUM: 02.09.2013; Ogledov: 2173; Prenosov: 196
URL Povezava na celotno besedilo

4.
Model uresničevanja strategije v poslovnem sistemu Elektromaterial Lendava d.d.
Branko Fijok, 2011, magistrsko delo

Opis: V času razcveta industrijske dobe je bila skrivnost uspeha v ekonomiji obsega. Uspešnejša so bila podjetja, ki jim je uporabljena tehnologija omogočala učinkovito proizvodnjo množičnih izdelkov. Za merjenje in analiziranje poslovne uspešnosti so se posluževala izključno tradicionalnih finančno-računovodskih kazalnikov. Značilnost okolij v zadnjih desetletjih pa so neprestane in pogoste spremembe, ki se jim morajo podjetja sproti prilagajati. Podjetja zato stalno iščejo nove, uspešnejše strategije, ki bodo pripomogle k uspehu. Pot k uspehu pa je težka in vodi mimo neštetih ovir, ki lahko hitro povzročijo tudi neuspeh. Pri tem je zelo pomembno, da imajo podjetja jasno vizijo, kakovostno strategijo in dosledno uresničujejo postavljene cilje. Jasno opredeljene strategije in njihovo uresničevanje je namreč eden od temeljev za uspešno dolgoročno poslovno prihodnost podjetij. Uspešno uresničevanje strategij je odvisno tudi od možnosti spremljanja njihovega izvajanja, kar pa je mogoče le z ustreznimi sistemi merjenja uspešnosti poslovanja. Uporaba klasičnih metod merjenja poslovne uspešnosti v današnjem času več na omogoča konkurenčne prednosti, saj potrebujejo podjetja hitrejše, natančnejše in kompleksnejše pristope za analiziranje poslovne uspešnosti in odkrivanje ter predvidevanje prihodnjih gibanj svojega poslovanja. Obstajajo številni sodobni modeli merjenja uspešnosti poslovanja, ki vključujejo tako finančne kot nefinančne vidike poslovanja. Zelo uveljavljen model, ki je tudi podrobneje obravnavan v tem magistrskem delu, je uravnoteženi sistem kazalnikov. Model pretvarja poslanstvo in strategijo organizacij v oprijemljive cilje in celovito paleto kazalnikov uspešnosti. Posebnost pa je med drugim tudi ta, da ni enotnega modela za podjetja, saj je izgradnja tega merilnega orodja zasnovana na strategiji in viziji vsakega podjetja posebej. Izbira kazalnikov je torej odvisna od življenjskega cikla podjetij, tržne usmerjenosti, politike poslovanja, lastnikov idr.
Ključne besede: Strategija, uresničevanje strategije, merjenje poslovne uspešnosti, uravnoteženi sistem kazalnikov, strateško usmerjena organizacija.
Objavljeno v DKUM: 29.08.2011; Ogledov: 2459; Prenosov: 248
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

5.
POMEN PROJEKTNEGA IZVAJANJA STRATEGIJ V TRGOVSKEM PODJETJU
Edi Marčić, 2011, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je prikazan pomen projektnega izvajanja razvojnih strategij v trgovskih organizacijah. Tako teoretične ugotovitve različnih avtorjev kot statistični podatki potrjujejo velik pomen, ki ga ima trgovska dejavnost v strukturi narodnega gospodarstva. Globalizacija je v današnjem času zelo zaostrila konkurenčni boj in hkrati povečala dinamiko sprememb. Izbira ustreznega orodja za krepitev konkurenčnih prednosti, izogibanje pretečim nevarnostim in izkoriščanje poslovnih priložnosti zahtevajo nenehen razvoj na vseh ravneh poslovanja trgovskega podjetja. Dolgoročni razvoj je možno obvladovati le skozi strateški upravljalni proces, katerega prva naloga je oblikovanje strateškega razvojnega programa v tesni povezavi s planiranjem tekočega poslovanja. Kot najustreznejši način uresničevanja strateških razvojnih programov strokovna literatura priporoča projektno dejavnost. To potrjujejo tudi primeri iz prakse. Med uresničevanjem strategij se v okolju nenehno dogajajo spremembe, ki vplivajo na izvajanje projektov in strategij. Modeli projektnega uresničevanja strategij morajo tako vsebovati procesa strateškega in projektnega kontrolinga, ki omogočata ustrezno revidiranje strategij, strateških projektnih planov in tudi posameznih projektov oz. programov projektov. Omejenost razpoložljivih virov trgovskega podjetja, časovne omejitve in doseganje čim višje stopnje učinkovitosti uresničevanja strategij zahtevajo organiziranost strateškega upravljalnega procesa. To omogočata ustrezna projektna organiziranost in vgraditev službe za strateški razvoj ter projektne pisarne v obstoječo organizacijsko strukturo.
Ključne besede: projekt, strategija, razvojne strategije, projektno izvajanje strategij, strateški upravljalni proces, trgovsko podjetje, poslovne krize, projektna družba, služba za strateški razvoj
Objavljeno v DKUM: 29.06.2011; Ogledov: 2214; Prenosov: 296
.pdf Celotno besedilo (786,83 KB)

6.
VPLIV ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA NA POSLOVNE MODELE V MALIH PODJETJIH
Uroš Lorger, 2010, magistrsko delo/naloga

Opis: Elektronsko poslovanje ne sme biti omejeno zgolj na velike organizacije, saj prinaša vrsto sprememb, ki bodo zlasti prilagodljivim in inovativnim manjšim organizacijam omogočale razcvet. Tako smo ugotovili, da z elektronskim poslovanjem vprašanje velikosti organizacije v določenem smislu celo izginja. Bolj kot velikost, sta za organizacijo pomembni njena prilagodljivost ter odzivnost. Elektronsko poslovanje organizaciji prinese tako neposredne kot tudi posredne koristi, vendar se manjše organizacije slednjih le redko zavedajo. Pomembno je, da so manjše organizacije z uvedbo in uporabe elektronskega poslovanja, s tem pridobile neposredno konkurenčno prednost na trgu.
Ključne besede: uvod, vrednotenje–uporaba, razvitost, varnost elektronskega poslovanja, poslovne strategije, poslovni modeli.
Objavljeno v DKUM: 25.11.2010; Ogledov: 2214; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

7.
PLANIRANJE RAZVOJA TURISTIČNE KMETIJE KOROŠEC
Lana Petković, 2010, diplomsko delo

Opis: V sodobnem tržnem gospodarstvu lahko v zadnjih letih opazimo porast števila malih in srednje velikih podjetij, ki so s hitro rastjo dosegla ključno vlogo v številnih panogah in s tem prisilila tudi velika podjetja k dinamiki. Velik del malih in srednje velikih podjetij predstavljajo družinska podjetja, ki postajajo pomemben dejavnik razvoja slovenskega gospodarstva. Vendar pa skromen delež malih podjetij zraste v srednje velika podjetja, saj jih veliko (okoli 40%) ne preživi prva tri do štiri leta po ustanovitvi. Zato je pomembno, da se razvoju podjetja posveti veliko pozornosti, in da se izvede dosledno, saj je od tega odvisno preživetje podjetja na trgu. V ta namen sem v diplomskem delu predstavila razvoj turistične kmetije na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Iz napisanega lahko povzamem, da je planiranje razvoja podjetja kompleksen proces in bistvena sestavina pri poslovanju podjetja. Zato sem potek razvoja turistične kmetije predstavila na primeru šest let delujoče Turistične kmetije Korošec — Apartmaji in wellness center, Urška Reberčnik, s.p.
Ključne besede: • majhna in srednje velika podjetja, • družinsko podjetje, • razvoj, • politika podjetja, • vizija, • poslanstvo, • smotri, • temeljni cilji, • strateški management, • splošne strategije, • temeljne strategije, • poslovne strategije, • Turistična kmetija Korošec
Objavljeno v DKUM: 21.07.2010; Ogledov: 2827; Prenosov: 554
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

8.
PROJEKTIRANJE ORGANIZACIJE ˝INŽENIRKO, D. O. O.˝
Jernej Žajdela, 2009, diplomsko delo

Opis: V današnjem tržnem okolju, kjer so pomembni inovativnost, drznost, prodornost in vztrajnost podjetnikov, smo se odločili ustanoviti podjetje, ki se bo ukvarjalo z gradbenim inženiringom in upravljanjem nepremičnin. V diplomskem delu smo se posvetili predvsem predustanovitvenim analizam in politiki planiranja ustanovitve, saj se zavedamo pomembnosti letega. Pri tem smo se osredotočili na tržne raziskave, analizo konkurence in naših potencialnih naročnikov. Poiskali smo naše prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki podjetje čakajo na trgu. Pri planiranju poslovanja podjetja smo se odločili za časovno obdobje petih let. Za sedež podjetja smo se odločili za obstoječe prostore ustanovitelja, ki imajo ugodno lego in ustrezne prometne povezave. V planiranem obdobju petih let bo imelo podjetje tri zaposlene, ki bodo s svojimi znanji dograjevali celotno delovanje podjetja na trgu. Ustanovitveni kapital v višini 10.000 € bo zagotovljen s strani ustanovitelja in bo namenjen prvotno za nakup tehnično-tehnološke opreme in opreme pisarniških prostorov, kjer bo podjetje delovalo. Zaradi trenutnih razmer na trgu, ki so za ustanovitev podjetja neugodne in preveč nepredvidljive, smo ustanovitev podjetja prestavili na september naslednjega leta, ko pričakujemo, da se bodo razmere stabilizirale in se bo pokazalo dejansko stanje na trgu. Nastajanje in obstajanje podjetja, njegova uspešnost, razvoj in rast morajo služiti večanju blagostanja vseh njegovih udeležencev.
Ključne besede: podjetniška ideja, dejavniki uspešnosti, etika podjetja, ustanovitvene aktivnosti, vizija podjetja, vrednote, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti, politika podjetja, poslanstvo podjetja, smotri podjetja, temeljni cilji podjetja, splošne strategije, temeljne strategije, poslovne strategije, razvojne strukture, poslovni izid, bilanca stanja.
Objavljeno v DKUM: 02.12.2009; Ogledov: 4103; Prenosov: 720
.pdf Celotno besedilo (212,11 KB)

9.
Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici