1. Podjetniški kapital in poslovne priložnosti kot ključni dejavniki rasti podjetjaMilica Šćekić, 2024, magistrsko delo Opis: Kombinacija poslovnih priložnosti in podjetnikovega kapitala omogoča podjetju, da se prilagaja in uspeva na spreminjajočem se trgu, hkrati pa mu pomaga, da se izogne pastem nepričakovanih poslovnih izzivov. Podjetnikov kapital in poslovna priložnost sta ključna dejavnika rasti podjetja, saj omogočata ustvarjanje in izkoriščanje novih poslovnih potencialov. Podjetnikov kapital je ključen za začetno financiranje podjetja, zagotavljanje sredstev za nadaljnjo rast ter obstoj podjetja na trgu. Poleg tega, poslovne priložnosti predstavljajo potencialne tržne niše ali inovativne ideje, ki lahko privedejo do hitrejše širitve podjetja. Skupaj tvorita pomembno orodje, ki podjetju omogoča ustvarjanje konkurenčne prednosti in doseganje želenih ciljev rasti.
Z poudarkom na teoretičnih konceptih in empiričnih študijah je naloga analizirala kako so podjetniki prepoznavali, izkoriščali in izkazovali svoj kapital v korist rasti podjetja, ter kakšen vpliv so imele poslovne priložnosti na podjetnikov kapital in obratno. Na podlagi celovite analize magistrska naloga prispeva k boljšemu razumevanju povezave med poslovnimi priložnostmi, podjetniškim kapitalom ter ponuja smernice za uspešno izkoriščanje teh dejavnikov kot gonilo trajnostne rasti podjetja. Ključne besede: podjetnik, poslovne priložnosti, rast, podjetniški proces, človeški kapital, socialni kapital, finančni kapital Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 184; Prenosov: 39 Celotno besedilo (935,87 KB) |
2. Iskanje poslovnih možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot način trajnostnega razvojaUrška Matko, 2020, diplomsko delo Opis: Na razvoj in delovanje vsakega podjetja vplivajo različne vrste okolij. Za uspešno poslovanje mora podjetje preučiti vsako od okolij, v izogib nevarnostim, ki bi negativno vplivale na njegovo delovanje in s tem razvoj, ter za prepoznavanje priložnosti, ki jih lahko izkoristi v dobrobit delovanja in razvoja podjetja. Okolje podjetja je kompleksno, zato smo ga delili na ekološko, družbeno-socialno in kulturno, tehnično-tehnološko, pravno-politično in ekonomsko okolje pa tudi na prodajni trg ter nabavne trge z resursi, kapitalom in delovno silo. Okolja se med seboj povezujejo in ne izključujejo. Vedno je potrebna odločitev, katere priložnosti iz okolja bodo izkoriščene, saj se je nemogoče odzivati na vse priložnosti naenkrat. Poleg priložnosti iz okolja se podjetje poslužuje tudi lastnega razvoja in iskanja svojih prednosti. Notranji potenciali so področja, ki jih lahko podjetje okrepi in izboljša za konkurenčnejše poslovanje, ki ga potrtebuje za izkoriščanje priložnosti oziroma izogibanje nevarnostim v okolju in na trgih kot delih okolja. Poslovne odločitve bi morale biti pri odločanju za izkoriščanje poslovnih priložnosti usmerjene v trajnostni razvoj. Predstavljeni so različni vidiki trajnostnega razvoja ter poglobljeni v segment prehranjevanja po načinu veganskega prehranjevanja. Prehranske navade in ozaveščenost o zdravi prehrani pomembno vplivajo na način delovanja in razvoja podjetja. Prilagajanje povpraševanju je ključno za obstoj podjetja na trgu. Vse to so vidiki, ki smo jih obravnavali v teoretičnem delu.
V praktičnem delu je opravljena analiza priložnosti/možnosti na prodajnem trgu veganskega prehranjevanja kot načinu trajnostnega razvoja v Zgornji Savinjski dolini. V prvem delu je opravljena analiza ekološkega, družbeno-socialnega in kulturnega, tehnično-tehnološkega, pravno-političnega in ekonomskega okolja. Izpostavljenih je nekaj priložnosti in nevarnosti, ki bi lahko vplivale na poslovne odločitve veganske restavracije v Zgornji Savinjski dolini. Z anketo preučevan prodajni trg je pokazal, kakšne so trenutne prehranske navade ljudi na dotični lokaciji, predvsem je razvidno, kolikšno je zanimanje za vegansko ponudbo hrane in stališče do takšnega načina prehranjevanja. Z intervjujem pridobljeni podatki kažejo na zmožnost nabavne ponudbe lokalnih pridelovalcev za potencialno vegansko restavracijo. Ključne besede: trgi podjetja, trajnostni razvoj, veganstvo, poslovne priložnosti. Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 919; Prenosov: 132 Celotno besedilo (861,75 KB) |
3. PRIMERJALNA ANALIZA PRILOŽNOSTI NA TRGIH BRICMarko Cizerl, 2013, diplomsko delo Opis: V ekonomiji je BRIC kratica, ki se nanaša na gospodarsko združitev (integracijo) držav Brazilije, Rusije, Indije in Kitajske. Alternativno ime za to združitev je »Veliki štirje«. Trgi BRIC so eni izmed najhitreje rastočih in razvijajočih se trgov v svetovnem merilu. Te države predstavljajo skoraj tri milijarde ljudi ali skoraj polovico vsega prebivalstva sveta.
Omenjene države še vedno veljajo za države v razvoju. Tem državam se je v letih 2000-2010 povečal BDP za neverjetnih 92,7 %. Ker se napoveduje višja gospodarska rast v naslednjih letih, bodo države BRIC imele čedalje pomembnejšo vlogo v celotnem svetovnem gospodarstvu. Analitiki napovedujejo, da bi lahko države BRIC do leta 2050 postale ene izmed najbolje gospodarsko razvitih držav na svetu.
Za prihodnost držav BRIC bo pomembno, da bodo njihova podjetja poskušala z uvajanjem novih izdelkov doseči večji izvoz in s tem boljše poslovanje.
Brazilija, Rusija, Indija in Kitajska so danes gospodarsko večje kot kdajkoli prej in imajo pomembno vlogo v sedanjem svetu. Zato je ključnega pomena, da začnemo zaznavati njihove glasove in sprejemati usklajene in globalne ukrepe med vsemi državami na svetu, da bi ustvarili bolj trajnostni, družaben in človeški svet. Ključne besede: združenje držav BRIC, prihodnost združenja držav BRIC, mednarodno poslovanje, prevladujoče gospodarske panoge, bilateralni odnosi, dajatve, poslovne priložnosti. Objavljeno v DKUM: 23.05.2017; Ogledov: 1426; Prenosov: 105 Celotno besedilo (764,17 KB) |
4. SPLETNA TELEVIZIJA KOT POSLOVNA PRILOŽNOSTAlen Štruc, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi se ukvarjamo s pestrim prepletanjem sodobnih tehnologij in medijev, ki omogočajo izgradnjo in uporabo spletne televizije. Ukvarjamo se s televizijo kot ekonomskim subjektom. Prikazujemo razprave okrog pojma spletna televizija, se seznanjamo z osnovnimi značilnostmi spletne televizije, spletnega videa in pretočnosti videa. Ugotavljamo, da interaktivnost prinaša širok spekter gledanja ponujenih vsebin, ki je drugačen od klasične televizije. Menimo, da prav te oblike dostopanja do informacij prinašajo distributerju bogate možnosti trženja. Pogledali smo, kako deluje tradicionalna televizija na ekonomskem trgu. Lotili smo se podrobnega pregleda priložnosti, ki jih ponuja televizija socialnih omrežij. Teoretska izhodišča konkretiziramo s študijo primera spletne televizije Festivala Lent. V nalogi povezujemo teoretska znanja in izhodišča z izkušnjo oblikovanja in izpeljave spletne televizije. V zaključku razmišljamo o razvoju spletne televizije v prihodnje in podajamo možnosti za čim boljše trženje. Ključne besede: spletna televizija, trženje televizije, poslovne priložnosti, Lentv, ekonomika medijev Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1145; Prenosov: 96 Celotno besedilo (7,78 MB) |
5. RAZVOJNE ZMOŽNOSTI IN PRILOŽNOSTI DRUŽINSKEGA PODJETJA: MOŽNE METODE IN NJIHOVA UPORABNOSTNina Strnad, 2013, magistrsko delo Opis: Družinska podjetja so posebna vrsta podjetij, saj se v njih prepletata dva različna sistema poimenovana kot čustven družinski sistem na eni strani in poslovni nečustven sistem na drugi strani. Družine, ki znajo uskladiti cilje in interese družine in njihovega podjetja, se lahko "pohvalijo" z uspešnim poslovanjem podjetja in dobrimi družinskimi odnosi. Za uspešno poslovanje so ključni predvsem dobri medsebojni odnosi članov družine.
Razvoj družinskih podjetij je v veliki meri odvisen od družinskih članov in zaposlenih v najvišjem vodstvu. Zaradi vse večjega števila konkurenčnih podjetij se mnogo podjetnikov/managerjev zaveda pomena proučevanja podjetja in njegovega okolja. V ta namen so bile razvite številne metode, s katerimi pridobimo podatke o razvojnih zmožnostih in priložnostih podjetja za njegov obstoj in uspešno poslovanje tudi v prihodnosti. Ker smo v našem magistrskem delu proučevali resnično družinsko podjetje, smo v teoretičnem delu naloge predstavili metode, s katerimi smo proučevali podjetje in njegovo okolje. Uporabili smo naslednje metode: SWOT analizo, Portfolio analizo, Porterjev model petih silnic ter PESTEL analizo.
V praktičnem delu smo družinsko podjetje in njegove družinske člane na kratko predstavili in ga proučili s pomočjo zgoraj naštetih metod. S pridobljenimi podatki smo proučili razvojne zmožnosti in priložnosti družinskega podjetja ter podali predlog temeljne in poslovnih strategij. Ugotovili smo, da so metode, ki smo jih uporabili za proučevanje podjetja in njegovega okolja pomemben pripomoček, ki služijo kot osnova za oblikovanje strategij. Ključne besede: družinsko podjetje, razvoj družinskega podjetja, razvojni modeli in metode, razvojne zmožnosti in priložnosti, nevarnosti, SWOT analiza, Portfolio analiza, PESTEL analiza, Porterjev model petih silnic, temeljna strategija, poslovne strategije. Objavljeno v DKUM: 02.09.2013; Ogledov: 2372; Prenosov: 223 Povezava na celotno besedilo |
6. Vpliv izbranih institucionalnih in individualnih dejavnikov na podjetniško aktivnost ter njihova povezava z gospodarskim in družbenim napredkomKatja Crnogaj, 2012, doktorska disertacija Opis: V doktorski disertaciji proučujemo vpliv institucionalnih in individualnih dejavnikov na podjetniško aktivnost ter njihovo povezavo z gospodarskim in širšim družbenim napredkom. Pri tem se srečujemo z različnimi perspektivami podjetništva in različnimi potrebami nacionalne politike, zato je pomembno, da najprej natančno razumemo podjetniške dejavnike in vzpostavimo celovitejši okvir, ki omogoča umestitev podjetništva v jedro konkurenčnosti nacionalne ekonomije. Največjo oviro tovrstnemu proučevanju predstavlja odsotnost splošno sprejete definicije podjetništva, kar predstavlja velik izziv za merjenje in primerjavo podjetništva v mednarodnem okolju in skozi čas. Tudi v primeru poenotenja glede primerne opredelitve podjetništva je težko najti merilno orodje, ki se ujema z izbrano terminologijo. Obstoječe podjetniške mere morajo biti skrbno izbrane in interpretirane, da lahko upoštevamo njihovo relevantnost za politične odločitve. Kompleksno je tudi ugotavljanje podjetniških učinkov, kjer smo v središče obravnave postavili vpliv podjetniške aktivnosti na gospodarsko rast, ki se preliva v stabilen in trajnostni gospodarski ter družbeni razvoj. Omejitve trdih pokazateljev gospodarske rasti, kot je BDP, so znane, zato smo okvir proučevanja razširili z upoštevanjem pokazateljev družbenega napredka, ki se odražajo v osebnem (človekovem) razvoju in trajnostnem razvoju družbe.
Osrednji cilj doktorske disertacije je operacionalizacija široko zastavljenega modela proučevanja z namenom oblikovanja ustreznih izhodišč oblikovalcem podjetniške politike. Cilj raziskave je preveriti, ali in v kolikšni meri se povezava med podjetništvom in gospodarsko rastjo ter družbenim napredkom razlikuje med razvitimi in manj razvitimi državami, ter opredeliti v tem okviru pomembne vplivne dejavnike. Iz pregleda literature in različnih empiričnih študij je razvidno, da so raziskovalci doslej namenjali pozornost le posameznim dejavnikom podjetništva, ne pa tudi dovolj celovito – z upoštevanjem in operacionalizacijo individualne in makro ravni obenem. Pri operacionalizaciji raziskovalnega modela se osredotočamo na podatke, ki združujejo informacije o posameznikih, državah in času ter omogočajo raziskovanje vplivnih dejavnikov podjetniške aktivnosti glede na doseženo stopnjo gospodarske razvitosti države. Na tej osnovi smo si zastavili kompleksno raziskovalno vprašanje o tem, ali je mogoče vzroke za odkritje in ovrednotenje poslovne priložnosti ter pričetek podjetniške aktivnosti iskati v dejavnikih institucionalnega okolja, v katerih se priložnosti porajajo, in značilnostih posameznikov, ki jih izkoriščajo. Ugotavljali smo, ali je na ta način vzpostavljena povezava z gospodarskim in družbenim napredkom ter zagotovljena jasnejša slika oblikovalcem političnih ukrepov za pospeševanje podjetništva.
Ker so v zadnjih letih različni viri podatkov privedli do protislovnih in nezadostnih empiričnih ugotovitev, smo v disertaciji na enem mestu sistematično prikazali, s katerimi pomembnejšimi mednarodno primerljivimi merami, ki so pomembne za sprejemanje in analizo političnih odločitev za povečevanje podjetniškega potenciala, se lahko merijo podjetniška aktivnost in opredeljeni vplivni dejavniki podjetništva. Na tej osnovi smo operacionalizirali zastavljeni model proučevanja podjetniškega procesa in njegove komponente v povezavi z gospodarsko rastjo in družbenim napredkom. Z upoštevanjem dveh različnih ravni obravnave smo potrdili pomen razlikovanja med posameznimi tipi podjetništva in njihovimi učinki v različnih gospodarskih okoljih. Ključne besede: podjetništvo, individualne značilnosti podjetnika, dejavniki institucionalnega okolja, poslovne priložnosti, podjetniška aktivnost, merjenje podjetništva, gospodarska rast, gospodarski in družbeni napredek, podjetniška politika Objavljeno v DKUM: 21.09.2012; Ogledov: 3063; Prenosov: 673 Celotno besedilo (5,12 MB) |
7. The book of riskDan Borge, priročnik Ključne besede: tveganje, krizni management, upravljanje, finančno odločanje, priložnosti, sposobnosti, korelacije, poslovne odločitve, likvidnost, opcije, vrednostni papirji, terminsko poslovanje, investicije, izvedeni finančni instrumenti, ocenjevanje, vrednotenje, odločanje, strategija, človeški faktor, psihologija osebnosti, manager, poslovodni delavci Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1599; Prenosov: 55 Povezava na celotno besedilo |
8. Razvoj outsourcinga v podjetju EMO Orodjarna d.o.o. : diplomsko deloTomaž Kerš, 2006, diplomsko delo Ključne besede: outsourcing, poslovni proces, podpora, podjetje, predstava, razvoj, zasebno podjetje, ocenjevanje, odločanje, poslovne odločitve, orodjarstvo, orodja, proizvodni proces, proizvodni programi, uporaba računalnika, upravljanje proizvodnje, kovinska industrija, livarstvo, delovanje, vrednotenje, podjetništvo, priložnosti, izvršba, modeli, poslovanje, proizvodnja, operativni plani, organizacija, organiziranost, Slovenija Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1907; Prenosov: 106 Celotno besedilo (5,97 MB) |
9. Bonitetna analiza podjetja : diplomsko deloMateja Žilavec, 2007, diplomsko delo Ključne besede: boniteta, podjetje, bilance stanja, bilance uspeha, računovodski izkazi, priložnosti, likvidnost, vrednotenje, poslovne finance, kvalitativna analiza, kvantitativna analiza, finančna analiza, organiziranost, Slovenija, finančna sredstva, poslovni rezultati, kazalniki, informacije, indikatorji, uspešnost poslovanja, učinkovitost, realizacija, financiranje, podpora, finančna poročila, plačilna sposobnost Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1943; Prenosov: 169 Celotno besedilo (449,61 KB) |
10. Analiza operativnega izvoznega trženja v podjetju EMO-Orodjarna d.o.o. : diplomsko deloMagda Težak, 2007, diplomsko delo Ključne besede: mednarodno trženje, kovinska industrija, izvoz, orodja, orodjarstvo, podpora, proizvodni programi, livarstvo, razvoj, poslovanje podjetja, poslovne odločitve, mednarodno poslovanje, blago, prodaja, konkurenca, prednost, priložnosti, Slovenija, poslovno okolje, tržna analiza, mednarodni trg, trg, strategija trženja, podjetje Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1871; Prenosov: 116 Celotno besedilo (789,59 KB) |