1. ANALIZA USPEŠNOSTI POSLOVANJA PODJETJA ENERGOCONSULTING D.O.O.Primož Vavpotič, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: V diplomskem delu smo analizirali poslovanje podjetja Energoconsulting d.o.o. v poslovnih letih 2013 in 2014. Analizo poslovanja navedenega podjetja smo opravili z namenom, da ugotovimo pozitivne in negativne učinke v poslovanju ter na tak način pridobimo informacije, s katerimi bi lahko v naslednjih letih poslovanja operiralo vodstvo podjetja ter sprejemalo odločitve, ki bi povečale uspešnost poslovanja. Vsako podjetje namreč stremi k čim uspešnejšemu poslovanju, k čemer pripomorejo pravilne odločitve, ki temeljijo na opravljenih analizah. Osnova za takšne pravilne odločitve pa je poznavanje prednosti in slabosti poslovanja, organizacija procesov v podjetju, poznavanje razmer na trgu ter poznavanje konkurence. Cilje, ki si jih je postavilo podjetje, pa naj gre za kratkoročne ali dolgoročne, pa je mogoče oblikovati na podlagi kvalitetne analize poslovanja.
Diplomsko delo je sestavljeno iz osmih poglavij. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča, ki so pomembna za nadaljnje analiziranje v diplomski nalogi. Tako je predstavljen sam pojem analize poslovanja, opredelitve temeljnih računovodskih izkazov, kot sta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. V nadaljevanju je predstavljen praktičen del diplomske naloge, ki smo ga razdelili v tri poglavja: analizo uspeha poslovanja, kjer smo opravili podrobnejšo analizo prihodkov, odhodkov in poslovnega izida s primerjavo podatkov iz leta 2013 in 2014. V nadaljevanju smo proučevali uspešnost poslovanja na podlagi treh kazalnikov: proizvodnje, donosnosti in gospodarnosti, kjer smo prav tako uporabil podatke iz leta 2013 in 2014. Nadalje smo analizirali sredstva, tako dolgoročna sredstva kot tudi kratkoročna sredstva. Praktičen del smo zaključili z analizo poslovnih funkcij, da bi ugotovili vzroke odstopanj od uspešnosti. V tem poglavju smo opravili analizo proizvodne, nabavne, prodajne, finančne in kadrovske funkcije. V okviru analize finančne funkcije smo prikazali še plačilno sposobnost in finančno stabilnost podjetja. Kot zadnje poglavje je zapisan sklep, v katerem smo skušali svoje ugotovitve ter analize povezati in podati celovito oceno poslovanja proučevanega podjetja. Ključne besede: Analiza poslovanja, Uspešnost poslovanja, Sredstva, Poslovne funkcije, Izkaz poslovnega uspeha Objavljeno v DKUM: 10.11.2016; Ogledov: 3848; Prenosov: 776
Celotno besedilo (1,55 MB) |
2. VPLIV OKOLJA NA TENIŠKI KLUB SPIN MEDVODEDomen Knez, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Namen diplomske naloge je s pomočjo strokovne literature, analize elementov okolja in s pomočjo anketnega vprašalnika proučiti elemente okolja, njihove vsebine vplivanja ter vpliv okolja na poslovne funkcije, management in poslanstvo kluba. Cilj analize elementov okolja, ki se dotikajo TK Spin, je najti potencialne priložnosti in nevarnosti, ki so v okolju kluba. Hkrati se poizkuša z anketo ugotoviti prednosti in slabosti TK Spin v primerjavi z ostalimi klubi v raziskavi.
Namen oziroma cilj raziskave je z anketnim vprašalnikom preučiti TK Spin Medvode in tekmovalne klube v bližnjih regijah, ki so na lestvici najboljših tekmovalnih klubov uvrščeni med 30. najboljših klubov, kar pomeni, da imajo usmerjenost, dejavnosti in cilje dovolj podobne TK Spin Medvode. Iz njihovih odgovorov se želi pridobiti morebitne ideje, predloge in ukrepe, ki bi vodstvu TK Spin pomagale pri trenutnem spopadanju z nespodbudnim lokalnim okoljem in sestavljanju strateškega načrta za poslovanje kluba. TK Spin je s cilji in operativnimi aktivnostmi tekmovalni klub z visokimi tekmovalnimi ambicijami in veliko registriranimi tekmovalci glede na število članov. Stroški programov tekmovalnega tenisa na otroka so precej višji kot rekreativni programi, plačilna zmožnost staršev pa nižja kot pred leti. Sofinancirana sredstva so se na razpisu v občini Medvode v zadnjih letih precej zmanjšala, še bolj pa sofinancirana sredstva klubu, zato je nastala težava, ker sta glavna finančna vira prihodkov kluba v stagnaciji. Zaradi pomanjkanja igrišč v zimskem času klub prilagaja vadbo tekmovalnih programov, ne uspe pa tudi opravljati storitev in programov mladine in odraslih, ki so donosnejše od tekmovalnih programov. Pri vodstvu kluba nastaja dilema oz. problem, ali zadržati in celo povečati tekmovalno usmerjenost ob nespodbudnih vsebinah lokalnega in drugega okolja ali spremeniti aktivnosti in poslanstvo.
Z raziskavo smo ugotovili, kako se s spreminjajočim in nespodbudnim lokalnim okoljem ter njegovimi vsebinami spopadajo »sorodni klubi« ter kakšne rešitve in poteze vlečejo vodstva klubov. Prav tako smo dognali kako ukrepajo ob morebitnem padcu sofinanciranja športnih programov občine, kakšne izkušnje imajo s sofinanciranjem zaposlenih trenerjev ter ugotovili njihovo reševanje težav ob pomanjkanju igrišč. Z raziskavo ankete in analizo elementov okolja smo ugotovili, da je največja priložnost in hkrati rešitev za mnogo slabosti TK Spin zgraditev in upravljanje novega teniškega centra v športnem parku. Spoznali smo, da bi na novo zgrajenih igriščih lahko organizirali tekmovanja pod okriljem TZS in s tem dobili dodatna finančna sredstva ter v zimskem času organizirali donosnejše programe. Zaključili smo, da bi nove aktivnosti preprečile veliko finančno odvisnost od občinskega sofinanciranja programov in plačilne sposobnosti staršev. Hkrati bi z novimi igrišči še razširili paleto dejavnosti v klubu in ponudili programe širši množici ljudi. Ključne besede: elementi okolja, poslovne funkcije, sofinanciranje športnih programov, občinsko pomanjkanje teniških igrišč Objavljeno v DKUM: 03.10.2016; Ogledov: 1574; Prenosov: 63
Celotno besedilo (1,32 MB) |
3. MODEL REORGANIZACIJE POSLOVANJA TERMALNE RIVIERE ILIDŽA IN KRIZNI MANAGEMENTRok Capl, 2015, magistrsko delo/naloga Opis: V magistrski nalogi smo se lotili analize reorganizacije poslovnih funkcij v podjetju Termalna riviera Ilidža, d. o. o., v Sarajevu. Glede na stanje v podjetju smo morali najprej narediti posnetek obstoječega stanja, pregledati aktualna dogajanja ter se neposredno vključiti v proces poslovanja podjetja. Raziskali in analizirali smo vse štiri poslovne funkcije, ki so zaradi velikosti podjetja povezane in se prepletajo. Vse podatke, ki smo jih analizirali, smo tudi pregledali, raziskali ter jih na koncu uporabili pri reorganizaciji.
Pri analizi poslovnih funkcij smo ugotovili številne pomanjkljivosti, predvsem z vidika njihove operativne izvedbe pri poslovanju. Termalna riviera Ilidža ima v lokalnem okolju sloves družinske turistične destinacije. Zaradi svoje dejavnosti in storitev je odprta 365 dni v letu. Prav zaradi tega je izredno pomembno, da ima podjetje konstanten razvoj, stik z lokalnim okoljem, da obnavlja svoje prodajne in marketinške kanale in je nenehno v koraku s časom. Največji poudarek v procesu reorganizacije smo namenili prodajni in finančni funkciji, saj smo na eni strani ugotovili premalo ciljno naravnih prodajnih in marketinških aktivnosti, po drugi strani pa je bilo treba zaradi slabe finančne situacije uvesti radikalne finančne ukrepe, da bi se izognili nelikvidnosti podjetja in stabilizirali denarne tokove.
Na začetku naloge smo v teoretičnem delu prikazali opredelitve ter osnove glavnih tematik naloge, ki bodo služile kot razumevanje celote pri raziskovalnem delu. Predstavili smo vse štiri glavne poslovne funkcije ter se dotaknili osnov kriznega vodenja, managiranja ter pravilnega komuniciranja z zunanjo in notranjo javnostjo.
V podjetju Termalna riviera Ilidža, d. o. o., delujem kot prokurist matične firme odgovoren za delovanje in poslovanje podjetja. Z začetkom leta 2014 smo začeli reorganizacijo poslovnih funkcij, kar je tudi temelj raziskovalnega dela naloge. Po zaključku analize poslovnih funkcij smo izdelali model C-A-P-L, ki bo podjetjem lahko služil kot vodilo pri reorganizacijah vseh ali posameznih poslovnih funkcij. Ključne besede: poslovne funkcije, krizni management, krizno komuniciranje, vodenje Objavljeno v DKUM: 01.10.2015; Ogledov: 1731; Prenosov: 196
Celotno besedilo (1,82 MB) |
4. ORGANIZIRANJE PODJETJATadej Rodošek, 2012, diplomsko delo Opis: Cilj, ki smo si ga zadali pri pisanju diplomske naloge je bil predvsem prikaz pomembnosti in različne možnosti organiziranja podjetja. Le-ta se pojavlja v vseh funkcijah v podjetju. Učinkovito poslovanje organizacijske strukture s poslovnimi funkcijami je osnovno za uspešno organiziranje podjetja. S tem dosegamo, da vsak udeleženec v podjetju ve in se zaveda, kakšne so njegove naloge in katero delo mora opravljati, s katerim bo prispeval k začrtanim strateškim ciljem in viziji oziroma bo prispeval k uspešnemu poslovanju. Če organizacija ni ustrezna, to predstavlja v podjetju velike probleme, saj se lahko obstoječa konkurenčna prednost ogrozi, zaposleni so lahko nezadovoljni pri opravljanju svojega dela in podjetje ne dosega uspešnega poslovanja. V primeru, da pa izberemo ustrezno organizacijo v podjetju, to zagotavlja delovanje podjetja v skladu z začrtanimi smernicami v prihodnosti.
Konkurenca v gospodarskem poslovanju podjetij je izjemno visoka. Zaradi omenjene visoke konkurence so podjetja prisiljena, če želijo dolgoročno obstajati na trgu, v nenehne spremembe tako s samimi proizvodi kot tudi z dejavnostmi, katere se vršijo v samem podjetju. Organizacija predstavlja ključen element v omenjenih spremembah. Poznavanje organizacij in njihovo predvidevanje delovanja ter izvedljivosti je ključnega pomena za izbiro ustrezne organizacije.
Naša naloga v diplomskem delu je bila proučiti osnove organizacijskih struktur in poslovnih funkcij s področja različnih avtorjev in spoznati dejavnike, ki pomembno vplivajo na organizacijsko strukturo v podjetju. Naša naloga je prav tako bila predstaviti pomembnost neuspešne izbire organizacijske strukture oziroma organizacije in zamenjavo z uspešno oziroma primerno organizacijsko strukturo, kar smo prikazali s praktičnim primerom podjetja Gorenje d.d. Ključne besede: organizacijska struktura, organizacija, poslovne funkcije, management Objavljeno v DKUM: 17.07.2013; Ogledov: 3170; Prenosov: 432
Celotno besedilo (754,43 KB) |
5. ANALIZA KORISTI IN TVEGANJ ZUNANJEGA IZVAJANJA POSLOVNIH FUNKCIJ NA PRIMERU PODJETJA ITTA D.O.O.Tina Rotar, 2012, diplomsko delo Opis: Zunanje izvajanje dejavnosti je pogodbeni prenos določene dejavnosti oz. poslovne funkcije, ki jo je podjetje opravljalo samo, na zunanje izvajalce. Ti za naročnika prinašajo mnogo koristi, ki se kažejo v ceni, kvaliteti storitev, znanju in tehnologiji, preneseni odgovornosti na izvajalca ter omogočajo, da se podjetje osredotoči na ključno dejavnost podjetja. V Sloveniji podjetja k zunanjim izvajalcem najpogosteje prenesejo dejavnosti, kot so čiščenje, varovanje in informacijska tehnologija.
Skupna vrednost pogodb zunanjega izvajanja dejavnosti je v Evropi leta 2011 znašala 44 milijard evrov, kar je 27 odstotkov več kot v letu 2010. Najvišji izkupiček sta dosegla sektor finančnih storitev in proizvodni sektor, saj sta skupaj predstavljala več kot polovico vseh pogodb v Evropi.
Zunanje izvajanje po svetu se je najbolj zmanjšalo na Japonskem, saj sta potres in jedrska nesreča povzročila umik dobaviteljev iz tistega področja. V letu 2011 je vrednost pogodb znašala le 0,5 milijard evrov. Kot nova področja zunanjega izvajanja so se najbolj uveljavile države Bližnjega vzhoda in severne Afrike, kjer je bila vrednost poslov skoraj petkrat višja kot v letu 2010. Ključne besede: zunanje izvajanje dejavnosti, poslovne funkcije, mednarodni trendi, koristi, tveganja, računovodenje Objavljeno v DKUM: 19.11.2012; Ogledov: 1608; Prenosov: 126
Celotno besedilo (379,41 KB) |
6. Entrepreneurship in the hospitality, tourism and leisure industriesAlison Morrison, Mike Rimmington, Claire Williams, 1999, učbenik za višje in visoke šole Ključne besede: podjetništvo, poslovni proces, poslovne funkcije, turistično posredovanje, turizem, storitve, gostinstvo, prosti čas, marketing, strategija trženja, trženje, segmentacija, pozicioniranje, trg, hotelirstvo, vodenje, poslovno okolje, organiziranost, management, storitve, tržno planiranje, trajnostni razvoj, tržne raziskave, poslovna politika, poslovna strategija, struktura, spremembe, učbeniki Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1757; Prenosov: 131
Povezava na celotno besedilo |
7. Economics for hospitality managementPeter Cullen, 1997, učbenik za višje in visoke šole Ključne besede: turistično posredovanje, marketing, trženje, trg, distribucija, poslovno okolje, potrošnik, vedenje, organiziranost, pozicioniranje, strategija trženja, management, storitve, tržno planiranje, trajnostni razvoj, tržne raziskave, segmentacija, povpraševanje, ponudba, poslovna politika, poslovna strategija, poslovne funkcije, poslovni proces, struktura, spremembe Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1234; Prenosov: 56
Povezava na celotno besedilo |
8. Načrtovanje v managementu : diplomska nalogaMatej Sevčnikar, 2006, diplomsko delo Ključne besede: planiranje poslovanja, operativni plani, vodenje, management, poslovodni delavci, poslovne funkcije, podjetje, delovna organizacija, razvoj, manager, planiranje, sodobnost, modeli, praksa, SWOT analiza, portfolio, analiza poslovanja, orodja, interakcije, strategija, poslovne odločitve, odločanje, vrednotenje, ocenjevanje, zaposlenost, organizacijski sistemi, uspešnost poslovanja, strokovnjaki, poslovni proces, podpora Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2502; Prenosov: 164
Celotno besedilo (542,80 KB) |
9. Analiza poslanstev hrvaških podjetij : diplomsko deloMetka Hajnc, 2006, diplomsko delo Ključne besede: podjetje, Hrvatska, komuniciranje, poslovno komuniciranje, pismenost, strategija, stilistika, politika podjetja, zadovoljstvo, tipologija, metode, učinkovitost, poslovne funkcije, delovna organizacija, oblikovanje, trg, tržna analiza, tržna struktura, konkurenčnost, WWW, World Wide Web, predstava Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 1443; Prenosov: 55
Celotno besedilo (390,06 KB) |
10. Snovanje učinkovite delovne skupine v organizaciji : diplomsko deloMojca Furman, 2006, diplomsko delo Ključne besede: delovne skupine, teamsko delo, teorija, praksa, oblikovanje, manager, poslovodni delavci, značilnosti, učinkovitost, rezultati, vrednotenje, sposobnosti, vodenje, podjetje, delovna organizacija, zaposlenost, motiviranje, medosebni odnosi, reševanje problemov, konflikti, poslovna psihologija, delovanje, psihologija osebnosti, osebnost, lastnosti, odločanje, organizacija, naloge, metode, Slovenija, poslovne funkcije, izboljšave Objavljeno v DKUM: 30.05.2012; Ogledov: 2177; Prenosov: 100
Celotno besedilo (373,27 KB) |