1. Obravnava poslovne uspešnosti kot dohodek iz delovnega razmerja s poudarkom na davčnem vidikuAlen Planinšec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je analizirana davčna ureditev plačila za poslovno uspešnost. Gre za
fakultativni del plače, ki ga določa 126. člen Zakona o delovnih razmerjih (ZDR-1). Za
davčno obravnavo ter za razumevanje plačila za poslovno uspešnost je tako relevanten tudi
delovnopravni vidik. Raziskani so najpogostejši ekonomski kazalniki, ki so uporabljivi za
vzpostavitev kriterijev in meril za presojo poslovne uspešnosti. Ker so kriteriji in merila za
poslovno uspešnost prepuščeni pogodbenim strankam je zato še toliko bolj pomembno, da je
v magistrskem delu analizirano, kaj poslovna uspešnost kot pojem sploh predstavlja. V ta
namen so tudi kratko raziskane uveljavljene pravne razlage s pomočjo katerih se ugotavlja
pravi pravni pomen relevantnih pravnih norm za obravnavano davčno področje magistrskega
dela. V kolikor iz kriterijev in meril ne bo razvidno, da so usmerjeni v dosego poslovne
uspešnosti, se tudi davčnopravno takšnega izplačila ne bo moglo davčno ugodneje
obravnavati v skladu z 44. členom Zakona o dohodnini (ZDoh-2). Skladno s tem so
analizirane spremembe davčno ugodnejše obravnave poslovne uspešnosti od njene vključitve
v ZDoh-2 dalje. Zakonodajna sprememba področnega davčnega predpisa, ki se nanaša na
drugačno obravnavo navedenega izplačila je bila uvedena z ZDoh-2R. Ugodnejša davčna
obravnava plačila za poslovno uspešnost se je tako pričela uporabljati za davčna leta, ki se
začnejo od vključno 1. januarja 2017.
Magistrsko delo se osredotoča na plačilo za poslovno uspešnost, ki z davčnega vidika sodi
med dohodke iz zaposlitve. Tako so analizirani dohodki iz zaposlitve in podrobneje predvsem
dohodki iz delovnega razmerja v smislu njihove davčne obravnave. Poslovna uspešnost kot
dohodek iz delovnega razmerja se pod določenimi pogoji ne vključuje v davčno osnovo za
odmero dohodnine. Analiziran je tudi obračun akontacije dohodnine v zvezi s tem, ter osnova
za plačilo prispevkov za socialno varnost. Plačilo za poslovno uspešnost se tako poroča
Finančni upravi Republike Slovenije (FURS) na REK-O obrazcih, ki bodo prav tako
analizirani. Pri določitvi kriterijev in meril pa je potrebno upoštevati tudi prepoved
diskriminacije, kar bo prav tako raziskano v magistrskem delu Ključne besede: poslovna uspešnost, pravne razlage, dohodek iz zaposlitve, dohodek iz
delovnega razmerja, kriteriji in merila, delavec, davčna osnova, dohodnina, prispevki za
socialno varnost, akontacija dohodnine, REK-O obrazci Objavljeno v DKUM: 07.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
Celotno besedilo (1,31 MB) |
2. Analiza računovodskih izkazov podjetij Elektro Maribor d. d., Elektro Celje d. d. In Elektro Ljubljana d. d. pred, med in po SARS-CoV-2Tamara Zemljič, 2024, diplomsko delo Opis: Pri pisanju diplomske naloge sem se osredotočila na celovito analizo računovodskih izkazov treh pomembo velikih elektro distribucijskih operaterjev v Sloveniji: Elektro Celje d. d., Elektro Ljubljana d. d. in Elektro Maribor d. d.. Analiza zajema obdobje pred, med in po izbruhu pandemije COVID-19, s ciljem razumevanja vpliva pandemije na poslovanje in finančno stabilnost omenjenih podjetij. Prvi del naloge se navezuje na teoretično razumevanje premoženjsko – finančnega položaja, ki izhaja iz bilance stanja, učinkovitost in poslovno uspešnost, ki izhaja iz izkaza poslovnega izida ter denarno uspešnost, ki izhaja iz izkaza denarnih tokov. Nadaljevala sem s predstavitvijo izbranih podjetij, ki imajo vključno vlogo pri distribuciji električne energije. Drugi del naloge se osredotoča na opis področja značilnosti dejavnosti in trga oskrbe z električno energijo v Sloveniji in opredelitev udeležencev na trgu električne energije. Posebno pozornost sem namenila identifikaciji najpomembnejših predpisov in ukrepov države ter njihovih sprememb v letih od 2019 do 2022, ki so vplivali na uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetij. V zaključnem delu naloge sem se osredotočila na praktično analizo računovodskih izkazov podjetij, kjer izračunavam kazalnike investiranja, financiranja, kazalnike obračanja, analiziran vodoravni finančni ustroj, kazalnike gospodarnosti, kazalnike donosnosti in kazalnike denarnega izida, pri katerih vsak kazalnik posebej tudi opišem v povezavi z obravnavanimi podjetji za lažje razumevanje. K posameznim izračunom podam komentarje, kjer opišem pomembnejše vplive Covid-19 na poslovanje le-teh. Ključne besede: računovodski izkazi, finančni položaj, poslovna uspešnost, poslovna
učinkovitost, likvidnost, kazalniki Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
Celotno besedilo (3,91 MB) |
3. Metafore in računovodski izkaziSamanta Štancer, 2023, magistrsko delo Opis: Temeljni računovodski izkazi predstavljajo informacije, ki jih organizacija pripravi kot končni rezultat. Te informacije nam predstavljajo izkaz stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz denarnih tokov ter izkaz gibanja kapitala. Pripravljeni so na osnovi predpisov imenovanih Zakon o gospodarskih družbah, Slovenski računovodski standardi ter Mednarodni standardi računovodskega poročanja.
Informacije, ki jih pripravimo s pomočjo računovodskih izkazov so ključnega pomena pri izbiri poslovanja z organizacijo. Razumevanje računovodskih izkazov je glavnega pomena, saj lahko le tako razumemo poslovanje organizacije. Razumevanje tako zahteva veliko znanja ter izkušenj. Izkazi pa niso namenjeni le poznavalcem računovodskih izkazov ampak tudi drugim zunanjim uporabnikom. Ti lahko do podatkov dostopajo preko tako imenovanega portala AJPES, kjer organizacije vsako poslovno leto objavijo letno poročilo. Iz vidika razumevanja izkazov so se oblikovale tako imenovane metafore ali prispodobe, s pomočjo katerih lahko na bolj enostaven način razložimo določen pomen nekega pojava. Gre za razlago besed tistim uporabnikom, ki niso tako vešči ali izobraženi na posameznem področju. Metafore so začeli raziskovati avtorji, ki imajo velikokrat tudi svoj pogled na določena stališča. Njihov namen je iskanje metafor, ki se pojavijo pri sestankih ali razpravah, v samih računovodskih izkazih in podobno.
V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskali uporabo metafor v računovodskih izkazih, s pomočjo anketnega vprašalnika. V vzorcu je bilo 69 udeležencev, ki smo jih naključno izbrali s pomočjo spleta. V raziskavi so sodelovali predvsem pripravljavci računovodskih izkazov. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da se večina anketiranih v svoji karieri ni srečala s simbolom, metaforo ali prispodobo. Prav tako smo ugotovili, da o posamezni metafori ali simbolu pravilno sklepajo glede na povezanost z računovodskim izkazi. Ključne besede: računovodski izkazi, bilanca stanja, poslovna uspešnost, denarna uspešnost, metafore Objavljeno v DKUM: 28.06.2023; Ogledov: 487; Prenosov: 112
Celotno besedilo (2,92 MB) |
4. Kompetence uspešnih IT managerjevUrban Celin, 2023, diplomsko delo Opis: Naloga je multidisciplinarnega tipa, v sami osnovi pa obravnava področje informacijske tehnologije, in sicer uspešnost vodilnih in vodstvenih IT managerjev. Izhodišče raziskave predstavlja problem učinkovitega prenosa idej in nalog od vodstva organizacij do IT oddelkov. V praksi na različnih hierarhičnih nivojih organizacije zaposleni namreč mnogokrat trdijo, da veliko IT projektov ni uspešnih. Slednji imajo v današnjem času signifikanten, včasih celo direkten vpliv na samo uspešnost organizacije. Eden izmed ključnih dejavnikov uspešnosti IT projektov so ljudje in njihove kompetence. V začetku naloge smo navedli teoretična izhodišča, definirali cilje naloge, opredelili tehnike in metode, s katerimi smo cilje poskušali realizirati, ter teoretično opredelili in definirali osnovne pojme. V drugem delu naloge smo s pomočjo ugotovitev raziskav drugih avtorjev izdelali izhodiščni teoretični model kompetenc uspešnega IT managerja. V jedru naloge smo opisali primarno empirično raziskavo, ki smo jo izvedli s pomočjo kvalitativnih metod (globinskih intervjujev) v nekaj slovenskih organizacijah. Analizirali smo pridobljene podatke in izboljšali ter nadgradili prej izdelani model. Ugotovitve, ki smo jih pridobili kot rezultat raziskave, kažejo, da na uspešnost IT managerjev vpliva skupek več kompetenc in da se potrebne kompetence razlikujejo glede na osnovno dejavnost, ki jo organizacija opravlja, glede na velikost organizacije in glede na nivo, na katerem deluje posamezen IT manager. V zaključku naloge smo zapisali tudi omejitve raziskave in priporočila za prihodnje raziskave s sorodnih področij. Posebej smo sestavili tudi priporočila za uporabo pridobljenih ugotovitev v praksi, in sicer na področju selektivnega procesa kadrov, zaposlovanja kadrov in kontinuiranega usposabljanja ter izobraževanja kadrov s področja IT. Ključne besede: IT managerji, poslovna uspešnost, kompetence, IT projekti Objavljeno v DKUM: 09.05.2023; Ogledov: 509; Prenosov: 93
Celotno besedilo (1,93 MB) |
5. Razvoj talentov v podjetju xMojca Molk, 2022, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu smo proučevali stanje ravnanja in razvoja talentiranih posameznikov v izbranem podjetju. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu smo s pregledom strokovne literature prikazali teoretična izhodišča na področju ravnanja s talenti. Z metodo deskripcije smo opisali dejstva, jih v nadaljevanju povzeli ter različna mnenja avtorjev med sabo tudi primerjali. V nadaljevanju smo z vsakim prepoznanim talentom izvedli vedenjski intervju, s katerim smo pridobili informacije o stališčih, željah in potrebah posameznikov. Rezultate intervjujev smo nato strnili in na podlagi izsledkov oblikovali model za ravnanje s talenti v podjetju X ter izbranemu podjetju ponudili nasvete pri ravnanju s talenti. Naša želja je, da bi podani predlogi predstavljali doprinos k boljšemu poslovanju podjetja X – k prepoznavnosti, krepitvi blagovne znamke, inovativnosti, kreativnosti in splošni delovni učinkovitosti.
Rezultati empiričnega dela so pokazali, da je večina talentiranih posameznikov dobila občutek dobrodošlosti ob nastopu dela, nato pa jih je bila večina prepuščena samim sebi. Le trije zaposleni so bili zadovoljni s programom organizacijskega uglaševanja, saj jim je bil dodeljen mentor. Ostali pa so v nadaljevanju proces uvajanja označili kot nesistematičen in prehiter.
Nekaj intervjuvancev meni, da so deležni premalo informacij glede na področje dela, ki ga opravljajo. Pomanjkanje informacij vpliva tudi na njihovo uspešnost pri delu. To vpliva tudi na komunikacijo s strankami. Isti sogovorniki so izpostavili tudi nezadovoljstvo glede pridobivanja povratnih informacij o pričakovanjih in željah glede njihovega dela. Nihče izmed njih nima postavljenih osebnih kariernih ciljev niti ne prejemajo povratnih informacij.
Ugotovili smo, da je za večino intervjuvancev področje osebne blagovne znamke in blagovne znamke delodajalca precej nepoznano. Rezultati so kljub temu pokazali, da podjetje posameznikom ne nudi pomoči pri strateškem razvoju osebne blagovne znamke oziroma se ne zaveda niti lastne blagovne znamke.
Podjetju svetujemo, da s ciljem zadržanja talentiranih posameznikov sledi predlaganemu modelu ravnanja s talenti in prične tako z gradnjo blagovne znamke delodajalca kot ustvarjanjem blagovnih znamk talentiranih posameznikov, ki predstavljajo tako obraz kot konkurenčno prednost podjetja. Ključne besede: talent, upravljanje talentov, poslovna uspešnost, mentorstvo, osebna blagovna znamka Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 791; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,58 MB) |
6. |
7. Razvoj franšizinga v živilski panogi s primerjalno analizo podjetij mcdonald's, burgerking, kfc in subwayMatej Zupanič, 2021, diplomsko delo Opis: V današnjem času, ko je med nami pristna epidemija Covida-19, je zelo zanimivo spremljati razvoj franšizinga že od samega začetke epidemije. Od začetke epidemija Covida-19 je opazno, da podjetja niso samo negativno vplivala na gospodarstvo, temveč tudi pozitivno, saj je bilo njihovo poslovanje uspešnejše v primerjavi s časom pred pričetkom epidemije. Prineslo je velike spremembe, zraven drugih podjetij v panogi so se uspeli organizirati in sodelovati z državo glede upoštevanja ukrepov. Na podlagi tega so v svoje poslovanje vključevali dostavo hrane na dom, možnosti Drive-thru in Personal-thru. To je pretežno uspelo McDonald´su, ki se je v svojem okolju odlično znašel. Ostala podjetja so tudi sledila situaciji in uvedla dostavo na dom, nekatera preko podjetij E-hrana in Wolt, nekateri pa v lastni režiji. To jim je omogočalo vir preživetja, kljub temu, da je Covid-19 močno vplival na število delovnega kadra v podjetjih. Veliko ljudi so bila podjetja primorana dati na čakanje, kar je vplivalo brezposelnost v državi, ki se je močno povečalo. Zraven tega je epidemija pustila zelo velik pečat pri določanju cen produktov. V času krize so se cene zaradi premalo povpraševanja od začetka povečale. Kasneje, ko so se ukrepi nekoliko sprostili, pa se je povpraševanje po tej vrsti hrano močno povečalo. S tem so se cene nekoliko zmanjšale, pretežno pa so ostale iste, kot so jih imeli določene pred epidemijo. Če pogledamo na primer McDonald´s, so zraven ponudbe še ponudbo podkrepili z McPresenečenjem, ki so ga stranke dobile ob nakupu obroka nad 10€, kar je prineslo še večje povpraševanje po produktih in posledično se pozna tudi pri dnevno ustvarjenem prometu, ki pomembno vpliva na ustvarjen dobiček podjetja, kar se je odločilno pokazalo v izkazu poslovne uspešnosti podjetja. Podobno je bilo pri ostalih podjetjih, ki so na račun dostave hrane na dom tudi uspeli dvigniti svoj dnevno ustvarjen promet, ki se je izkazalo kot pozitivno. Dokaz za to sta kar dva podjetja, ki sta pred epidemijo ustvarila minus, v času epidemije pa nekako uspela ustvariti dobiček, zaradi česar sem bil zelo presenečen. Ključne besede: Franšizing, franšiza, McDonald´s, Burger King, Subway, KFC, poslovna uspešnost, določanje cen, cenovne strategije Objavljeno v DKUM: 07.09.2021; Ogledov: 958; Prenosov: 78
Celotno besedilo (1,20 MB) |
8. Poslovna etika – ključ do poslovnega uspehaBojana Radojčić, 2020, diplomsko delo Opis: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih. Ključne besede: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost. Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 2645; Prenosov: 550
Celotno besedilo (1,31 MB) |
9. Vpliv družabnih omrežij na poslovanje podjetjaMichaelle Letnik, 2020, diplomsko delo Opis: Na svetu je trenutno več kot 3,5 milijarde uporabnikov družabnih omrežij. Ta številka nam pove, kako zelo je razširjena uporaba družabnih omrežij, hkrati pa lahko s tega razberemo, kako pomembna so družabna omrežja in njihov vsakdanji vpliv na naše življenje. Večina uporabnikov jih uporablja za komuniciranje in spremljanje svojih najljubših znamk. Znamke so podjetja, ki se promovirajo s pomočjo spleta. Dandanes je pomembno, da je podjetje v koraku s časom in da izkoristi družabna omrežja v največjem možnem načinu. Prodaja, oglaševanje, komunikacija in grajenje odnosa s strankami je bistveno za dobro poslovanje podjetja. Če podjetje to opravlja preko družabnih omrežij, bistveno privarčuje pri stroških in hkrati s tem poveča dobiček. Pomembno je torej, da se podjetja vključijo v sodoben način življenja in ugotovijo, kako pomembna so družabna omrežja za dobrobit njihovega podjetja.
V prvem delu diplomskega dela smo najprej opredelili družabnega omrežja, predstavili njegovo zgodovino ter osnovne značilnosti. Del naloge smo tudi posvetili različnim tipom družabnih omrežij in trendom v zadnjem letu. Osredotočili smo se tudi na vsesplošno uporabo družabnih omrežij v poslovne namene, ki smo kasneje v nalogi povezali s praktičnim delom. Po opredelitvi družabnih omrežij smo se osredotočili na družabna omrežja v Sloveniji. Omenili smo družabna omrežja, ki so zasegala najboljša mesta uporabnosti v Sloveniji in hkrati pregledali uporabo družabnih omrežij glede na starostne skupine ljudi.
V drugem delu smo najprej analizirali picerijo, v kateri smo kasneje ugotavljali vpliv družabnih omrežij. Posvetili smo se dosedanji uporabi družabnih omrežij in izpostavili prednosti in slabosti. S pomočjo anketiranja strank smo pridobili podatke, ki so nam pomagali prikazati dosedanje stanje. V zadnjem delu smo poiskali nove možne rešitve, ki bi pripomogle k boljši poslovni uspešnosti poslovanja podjetja. Ključne besede: Družabna omrežja, vpliv družabnih omrežij, poslovna uspešnost, Facebook, internet Objavljeno v DKUM: 19.11.2020; Ogledov: 1525; Prenosov: 142
Celotno besedilo (2,57 MB) |
10. Povezave med kakovostjo storitev, zadovoljstvom in zvestobo strank ter poslovno uspešnostjo v avtomobilski panogiSlavko Ažman, 2017, doktorsko delo/naloga Opis: Koncepti, kot so kakovost storitev, zadovoljstvo strank in zvestoba strank so zaradi njihove vloge pri zagotavljanju uspešnosti poslovanja podjetij v središču zanimanja tako raziskovalcev kot managementa. Na teoretični ravni povezave med omenjenimi koncepti obravnava storitvena veriga dobička, ki temelji na teoriji načrtovanega vedenja. Storitvena veriga dobička predvideva, da povišana kakovost storitve vodi do višje ravni zadovoljstva strank, le-ta pa se preko višje zvestobe strank pozitivno odraža v uspešnosti poslovanja podjetij. Povezave med posameznimi elementi storitvene verige dobička so tradicionalno obravnavane kot linearne, posamezne raziskave pa kažejo na možnost, da omenjene funkcijske povezave niso nujno linearne in da bi bila za njihov opis morda ustreznejša uporaba nelinearnih funkcij.
Pregled literature je pokazal, da natančna oblika funkcijskih povezav med posameznimi elementi storitvene verige dobička ostaja raziskovalna vrzel. Dosedanje raziskave oblike posameznih funkcijskih povezav so namreč pokazale nasprotujoče si rezultate, nobena raziskava pa še ni proučila oblike povezav za celotno storitveno verigo dobička od zaznane kakovosti storitev do poslovne uspešnosti podjetij, pač pa so se osredotočale zgolj na posamezne povezave.
Za popolnoma neraziskano se je izkazalo tudi vprašanje časovne stabilnosti ugotovljenih oblik povezav med elementi storitvene verige dobička, kakor tudi vprašanje oblike navzkrižnih funkcijskih povezav med zadovoljstvom strank in zvestobo strank pri povezanih storitvah. Kot raziskovalno vrzel smo identificirali še vpliv lastnosti kupca in proizvoda ter izbranega merila za zvestobo na obliko funkcijskih povezav kakor tudi vpliv dejanj kontaktnega osebja na zaznano kakovost storitev, zadovoljstvo strank in zvestobo strank. Neraziskano je tudi področje vpliva zadovoljstva s servisno storitvijo na cenovno občutljivost strank ter vprašanje, v kolikšni meri je faktorska struktura zaznane kakovosti storitev odvisna od demografskih in drugih dejavnikov.
Na osnovi teh raziskovalnih vrzeli smo oblikovali raziskovalna vprašanja, le-ta pa so predstavljala osnovo za oblikovanje teoretičnega modela, ki je novost na področju kakovosti storitev, saj povezuje dve storitveni verigi dobička in tako raziskuje ne le obliko povezav za celotno storitveno verigo dobička, pač pa preverja tudi navzkrižne povezave med zadovoljstvom strank in zvestobo strank med povezanimi storitvami.
V naši nalogi smo raziskali povezave med kakovostjo storitev, zadovoljstvom strank, zvestobo strank in poslovno uspešnostjo podjetij na primeru avtomobilske dejavnosti. Osnovo raziskave predstavljajo rezultati rednega merjenja zadovoljstva strank s prodajnimi in servisnimi storitvami enega od evropskih proizvajalcev osebnih vozil. V analizi je zajeto 11.470 intervjujev za področje prodaje novih vozil in 34.421 intervjujev za področje servisnih storitev, opravljenih v obdobju od leta 2005 do leta 2011. Obliko funkcijskih povezav smo preverjali s pomočjo linearnega in večjega števila nelinearnih regresijskih modelov. Strukturo dimenzij zaznane kakovosti storitev in morebitne vplive nanjo smo preverjali z metodo glavnih komponent, vpliv ravnanj prodajnega in servisnega osebja ter vpliv zadovoljstva na cenovno občutljivost servisnih strank pa smo preverili s T-testom razlike srednjih vrednosti oziroma z analizo variance.
Rezultati kažejo, da je prevladujoča konkavna oblika funkcijske povezave, ki jo predvidevata teorija dostopnost – diagnostičnost in teorija zadovoljevanja potreb za cilje nižjega ranga. V tem pogledu so rezultati v nasprotju s predvidevanji koncepta navdušenja strank, ki predpostavlja naraščajoč vpliv zadovoljstva strank na zvestobo strank. Ugotovili smo, da demografski in drugi dejavniki ne vplivajo na obliko povezav, deloma pa vplivajo na moč povezav. V časovnem smislu so se oblike funkcijskih povezav izkazale za izredno stabilne. Ključne besede: management kakovosti, kakovost storitev, zadovoljstvo strank, zvestoba strank, poslovna uspešnost, avtomobilska panoga, nelinearnost, funkcijska oblika Objavljeno v DKUM: 24.07.2018; Ogledov: 2197; Prenosov: 272
Celotno besedilo (5,31 MB) |