| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
REORGANIZACIJA POSLOVANJA Z METODO SIX SIGMA
Uroš Lemajić, 2009, diplomsko delo

Opis: glavna tema moje diplomske naloge je predstavitev metode Six Sigma. Gre za eno od metod za izboljševaje kakovosti poslovnih procesov, primerno za uporabo tako v proizvodnih kot storitvenih dejavnostih. Za predstavitev sem se sem odločil, ker sem se s to metodo srečal, kot študent, ko sem delal na Raiffeisen banki d.d. v Mariboru. Banka to metodo uporablja že več let in je standard bančne skupine Raiffeisen International. Podjetja morajo danes uporabljati sistematične metode in orodja za analiziranje svojih poslovnih procesov, kajti v teh se skrivajo velike možnosti za doseganje poslovne prednosti na podlagi zmanjševanja stroškov in povečanja učinkovitosti. Zaradi povečanega vpliva mednarodne konkurence so zahteve po spremembi izvajanja poslovnih procesov v smeri večje preglednosti, dokumentiranosti procesov in posledično lažjega spremljanja in spreminjanja procesov nujne. Vodstvo podjetja se zavestno odloča za spremembe v poslovnih procesih na podlagi predstavljenih podatkov, ki so zbrani in statistično obdelani na sistematičen način skozi pet faz DMAIK kroga, ki pomeni definiranj, meri, analiziraj, izboljšaj in nadzoruj. Pri tem gre za uporabo že znanih kvalitativnih in kvantitativnih orodij. Glavno priporočilo za uvedbo strategije Six Sigma v podjetje je njen celovit pristop. To pomeni, da vsi zaposleni sodelujejo v izobraževanju in so ozaveščeni o smiselnosti zagotavljanja poslovne odličnosti in prispevajo ideje za izboljšave, kar omogoča skokovito zmanjšanje odstopanj od pričakovanj kupcev in strank ter odpravljanje napak na proizvodih in v storitvah, še preden prispejo do kupca
Ključne besede: orodje izboljšav, Six Sigma, dokumentiranost procesov, zmanjševanje stroškov, poslovna uspešnost in učinkovitost.
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2037; Prenosov: 512
.pdf Celotno besedilo (619,84 KB)

2.
VPLIV STALNIH IZBOLJŠAV IN ČLOVEŠKEGA KAPITALA NA POSLOVNO ODLIČNOST ORGANIZACIJE
Karmen Kern Pipan, 2010, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji obravnavamo temeljne komponente, ki vodijo k doseganju poslovne odličnosti organizacij. Glavni namen raziskave je, pokazati, kako načrtno, sistematično vlaganje v razvoj človeškega kapitala in spodbujanje stalnih izboljšav vpliva na poslovno odličnost organizacije. V začetnih poglavjih smo podrobneje predstavili temeljne pojme, nadaljevali pa s pregledom literature ter z izsledki predhodnih relevantnih raziskav, ki proučujejo vpliv spodbujanja stalnih izboljšav in vpliv razvoja človeškega kapitala na management kakovosti in poslovne odličnosti v organizacijah. Pri proučevanju povezav med vlaganjem v razvoj človeškega kapitala, v stalne izboljšave in poslovno odličnostjo organizacij, smo se osredotočili predvsem na eno vrsto organizacij v zasebnem sektorju, na velika slovenska podjetja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo anketnega vprašalnika in intervjujev, ki so potekali od junija 2007 do septembra 2007. Skupno smo proučili rezultate sto desetih slovenskih velikih organizacij. Proučili smo značilnosti celotnega vzorca podjetij ter znotraj le-tega obravnavali razlike med tremi skupinami po finančnih kazalcih najboljših slovenski podjetij, t. i. »top podjetij«, in kontrolno skupino podjetij, ki je bila naključno izbrana, ter skupino podjetij, ki se je prijavljala na tekmovanje za slovensko nagrado za poslovno odličnost »Priznanje Republike Slovenije za poslovno odličnost — PRSPO«. Na podlagi pridobljenih rezultatov celotne raziskave smo z uporabo faktorske analize in analize hierarhičnega združevanja oblikovali model stanja in modelno rešitev vpliva managementa stalnih izboljšav in človeškega kapitala na poslovno odličnost organizacije. Izsledki raziskave kažejo znatno boljše rezultate pri Skupini organizacij 1 (ki vsebuje 59 % PRSPO prijaviteljev, od tega vse finaliste in zmagovalce PRSPO, ki so v raziskavi sodelovali) v primerjavi z drugimi organizacijami. Rezultati naše raziskave so pokazali, da model obstoječega stanja uporabe orodij za stalne izboljšave v slovenskih organizacijah temelji pretežno na vplivih orodij za spremljanje in merjenje kakovosti poslovanja, manjši vpliv pa imajo komponente, povezane z managementom zaposlenih. V doktorski disertaciji smo dokazali, da v organizacijah, kjer načrtno, sistemsko spodbujajo proces stalnih izboljšav in hkrati vlagajo v človeški kapital, dosegajo višjo raven poslovne odličnosti. Zaključki raziskave potrjujejo, da je za doseganje poslovne odličnosti v organizaciji poleg orodij in pristopov za merjenje in spremljanje poslovanja, bistven človek, njegovo edinstveno znanje, ustvarjalnost in potencial, ki s pravim načinom vodenja lahko naredi razliko, ustvari dodano vrednost in tako pripomore k dvigu konkurenčnosti.
Ključne besede: proces stalnih izboljšav, kakovost, management celovite kakovosti, poslovna odličnost, model odličnosti EFQM, nagrada za kakovost in poslovno odličnost, priznanje RS za poslovno odličnost, organizacija, management, vodenje, uspešnost, učinkovitost, intelektualni kapital, človeški kapital, inoviranje, ustvarjalnost, predlogi za izboljšave, motivacija, organizacijska kultura
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 3842; Prenosov: 961
.pdf Celotno besedilo (8,39 MB)

3.
MANAGEMENTSKI VIDIKI POSLOVNE UČINKOVITOSTI V PODJETJU
Miha Jarc, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V svojem diplomskem seminarju z naslovom: »Managementski vidiki poslovne učinkovitosti v podjetju«, sem podrobneje predstavil kriterije za presojanje učinkovitosti na primeru realno obstoječega podjetja. V začetku dela sem se osredotočil na sodobne managementske vidike v podjetju, kot so načrtovanje, organizacija, kader, vodenje in nadzorovanje. V nadaljevanju sem predstavil poslovne učinkovitosti, kako upravljati z učinkovitostjo, meriti učinkovitost in kako ta vpliva na uspešnost posameznika in podjetja v celoti. Kot zadnje sem vso navedeno teorijo uporabil še na praktičnem primeru podjetja Avto Jarc d.o.o.. iz podjetja sem si izbral dva ključna področja, kjer je poslovna učinkovitost zaposlenih zelo pomembna. To pa lahko lepo predstavimo iz področja servisiranja vozila, saj je tam učinkovit servis ključnega pomena za zadovoljstvo stranke, hkrati pa merljiv dejavnik učinkovitosti zaposlenega. To pa lahko ugotovimo, da izračunamo število reklamacij na vsakega posameznika. Ključnega pomena za učinkovitost je doseganje zastavljenih ciljev, vizije in poslanstva podjetja. Skozi celotno delo skušam predstaviti, kako pomemben in neobhodno potreben člen v podjetju je manager. Svojo delo opravlja na podlagi dokumentiranih dejstev, podkrepljenimi z ugotovitvami vsakdanjega dela zaposlenih. Bolj kot je posameznik znotraj podjetja učinkovit, boljše in lažje bo podjetje »plulo« skozi vsakdanje probleme in se lažje borilo za obstanek na trgu.
Ključne besede: Ključne besede: management, manager, poslovna učinkovitost, uspešnost, organizacija.
Objavljeno: 04.08.2011; Ogledov: 1578; Prenosov: 252 
(1 glas)
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA UČINKOVITOSTI IN USPEŠNOSTI SKUPINE PETROL Z DVEMA TUJIMA KONKURENTOMA
Barbara Kavaš, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo naredili primerjalno analizo uspešnosti in učinkovitosti poslovanja med slovensko energetsko družbo Petrol, avstrijsko energetsko družbo OMV AG ter angleško-nizozemsko energetsko družbo Royal Dutch Shell plc za obdobje petih let (od leta 2006 do leta 2010). S pomočjo podatkov v temeljnih računovodskih izkazih in iz njih izpeljanih kazalnikov smo analizirali premoženjsko-finančni položaj, poslovno in denarno uspešnost podjetij. Ugotavljamo, da je skoraj v vseh primerih boljša družba Shell, čeprav so razlike med nekaterimi kazalniki zelo majhne. V nekaterih primerih pa prihaja tudi do večjih razlik. Vse proučevane družbe so poslovale uspešno, z izjemo skupine Petrol v letu 2008, ko je poslovanje zaključila z negativnim poslovnim izidom oziroma izgubo. V prihodnosti bo poslovanje proučevanih družb v veliki meri odvisno od gospodarskih razmer na trgu, ki so v zadnjih letih precej spreminjajoče. Pri primerjalni analizi smo upoštevali tudi vpliv gospodarske krize na poslovanje le-teh. Ugotavljamo, da ima gospodarska kriza neugoden vpliv na poslovanje energetskih družb, predvsem v letu 2009, saj vpliva na gibanje cene nafte in naftnih derivatov, s tem pa tudi na poslovno uspešnost energetskih družb.
Ključne besede: energetska družba, primerjalna analiza poslovanja, poslovna uspešnost, poslovna učinkovitost, strategije, računovodski kazalniki.
Objavljeno: 26.06.2012; Ogledov: 1733; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (1004,35 KB)

5.
PRIMERJALNA ANALIZA VPLIVA KRIZE NA UČINKOVITOST IN USPEŠNOST POSLOVANJA PODJETIJ KEMIČNE INDUSTRIJE
Miran Matija, 2012, diplomsko delo

Opis: Skozi analizo premoženjsko-finančnega položaja, poslovne učinkovitosti in uspešnosti ter denarne uspešnosti dveh domačih in enega tujega podjetja kemične industrije v obdobju 2007-2010 smo ugotovili, da je kriza negativno vplivala na poslovno in finančno uspešnost vseh treh proučevanih podjetij, a ne enako močno. Poslovanje slovenskih podjetij, Heliosa in Melamina, je v skoraj vseh vidikih proučevanja manj uspešno kot nemško podjetje BASF SE. Tako smo lahko potrdili tezo, da je velikost in razvejanost programa podjetja tudi pomemben faktor v okoliščinah gospodarske krize, saj se podjetje lažje prilagaja spremembam v njegovem poslovnem okolju, kar mu omogoča tudi večja paleta proizvodov, ki jih razpečuje različnim gospodarskim sektorjem na različnih prodajnih trgih po vsem svetu.
Ključne besede: velikost podjetja, analiza premoženjsko-finančnega položaja, poslovna učinkovitost, poslovna uspešnost, denarna uspešnost.
Objavljeno: 16.11.2012; Ogledov: 1292; Prenosov: 296
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici