| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza možnosti vpeljave modela poslovne odličnosti v organizacijo
Nik Bizjak, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu sta predstavljena pojem in pomen kakovosti za organizacijo. V okviru diplomskega dela so prikazani načini in orodja za izboljševanje kakovosti in sistematično vpeljavo stalnih izboljšav. Posebej je predstavljen sodoben pristop za izvedbo samoocene kakovosti in odličnosti v organizaciji, to je model EFQM, ki je akronim za European Foundation for Quality Management (EFQM, 2019). Struktura modela je zasnovana tako, da omogoča celosten pogled na organizacijo, in sicer od vizije in strategije do rezultatov. V nadaljevanju je predstavljeno orodje RADAR, ki omogoča enostavno in učinkovito ocenjevanje celotne organizacije. Na osnovi teoretičnih spoznanj so podane smernice in izdelan priročnik za vpeljavo modela v podjetje. V zaključnem delu diplomsko delo sestoji iz interpretacije ugotovitev in sklepnih spoznanj.
Ključne besede: organizacija, poslovna odličnost, model EFQM, orodje RADAR, bolnišnica
Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 812; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

2.
Vpliv internega marketinga na zavzetost zaposlenih
Alenka Mekiš, Damjan Maletič, Matjaž Maletič, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Raziskovalno vprašanje (RV): V kolikšni meri dimenzije internega marketinga vplivajo na zavzetost zaposlenih? Namen: Namen študije je raziskati odnos med internim marketingom in zavzetostjo zaposlenih na primeru slovenskega proizvodnega podjetja. Metoda: Uporabili smo empirične podatke pridobljene s pomočjo ankete med zaposlenimi v slovenskem podjetju. Za proučevanje vpliva dimenzij internega marketinga na zavzetost zaposlenih smo uporabili eksplorativno faktorsko analizo in multiplo regresijsko analizo. Rezultati: Rezultati so pokazali, da dve dimenziji internega marketinga pozitivno in statistično pomembno vplivata na zavzetost zaposlenih, in sicer "Empatija in pozornost pri vodenju" ter "Kakovosti dela in nagrade". Organizacija: Ugotovitve raziskave se kažejo tudi v smernicah za prakso. Organizacije naj bi se osredotočale na interni marketing z namenom povečanja zavzetosti zaposlenih. Le-ta se smatra kot pomemben element pri doseganju poslovne odličnosti. Družba: Potrjeno je bilo, da ima interni marketing pomemben vpliv na družbo, predvsem na zaposlene. V nadaljevanju bi lahko trdili, da zavzetost zaposlenih posledično izboljša tudi počutje zaposlenih. Originalnost: Čeprav so predhodne študije že potrdile, da interni marketing vpliva na zavzetost zaposlenih, ta študija obravnava raziskovalno področje z vidika poslovne odličnosti. Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Ena od raziskovalnih priložnosti je raziskati faktorje oziroma determinante, ki pospešujejo ali zavirajo interni marketing. Poleg tega, bi lahko vplivali na povezavo med internim marketingom in zavzetostjo zaposlenih tudi številni drugi faktorji. Nadaljnje študije bi lahko raziskale možne moderatorje in mediatorje (kot je to zadovoljstvo na delovnem mestu) na tej povezavi. Ravno tako bi s povečanjem vzorca lahko izboljšali posploševanje ugotovitev raziskave.
Ključne besede: interni marketing, zavzetost zaposlenih, regresija, poslovna odličnost
Objavljeno v DKUM: 02.08.2017; Ogledov: 1437; Prenosov: 176
.pdf Celotno besedilo (551,28 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Krepitev inovativnosti podjetij v Sloveniji z razvojem družbene odgovornosti
Mira Zore, 2015, doktorska disertacija

Opis: Predpogoji za poslovno uspešnost vključujejo inovativnost. Glede na dokumente OZN, EU, ISO in več drugih mednarodnih organizacij ju lahko družbena odgovornost (individualna in korporativna) okrepi. Vpliv družbene odgovornosti na poslovno uspešnost podjetij so raziskovali že desetletja, vendar so le nekateri analizirali vpliv družbene odgovornosti na inovativnost. Raziskavo v tej disertaciji smo izvedli na treh različnih področjih: področju družbene odgovornosti in sedmih razsežnosti ter načel družbene odgovornosti; drugi vidik s področja inovacij in tretji na področju poslovne uspešnosti, ki smo jo merili s tržnimi in finančnimi kazalniki. Namen doktorske disertacije je bil proučiti odnos med družbeno odgovornostjo, inovacijami in poslovno uspešnostjo na primeru slovenskih podjetij. Zato je bil glavni namen študije, o kateri poročamo, raziskati odnose med različnimi dimenzijami družbene odgovornost podjetij in posredniško vlogo inovacij v odnosih med družbeno odgovornostjo podjetij in poslovno uspešnostjo, merjeno finančno. Podatke za empirični del raziskave smo zbrali od 321 menedžerjev slovenskih podjetij, da smo preverili konceptualni model v majhnih, srednje velikih in velikih podjetjih. Ugotoviti smo želeli, ali se povečujeta inovativnost in poslovna uspešnost, če podjetje ravna družbeno odgovorno. Za proučevanje učinkov inovativnost pod vplivom razvoja družbene odgovornost smo uporabili čisto nov pristop. Poudarek je bil predvsem na upoštevanju in sprejemanju sedmih načel in vsebin družbene odgovornosti v podjetjih po ISO 26000 in obeh povezovalnih kategorijah (iz teorije sistemov) – soodvisnosti in celovitega pristopa pri njihovi obravnavi: kako vplivajo na inoviranje in zato na poslovno odličnost v slovenskih podjetjih. Prišli smo do zanimivih spoznanj, nekaterih v nasprotju z našim predvidevanjem o praksi - obstoju sedmih razsežnosti DO in njihovem vplivu na inovativnost in poslovno odličnost. Rezultati raziskave predstavljajo štiri-dimenzionalno strukturo družbene odgovornosti podjetij, vključno z družbeno odgovornostjo do zaposlenih, do naravnega okolja, do lokalne skupnosti in do odjemalcev, ter njihov vpliv na inovativnost in njen pozitiven vpliv na poslovno odličnost. Rezultati terenske raziskave so pokazali, da družbena odgovornost podjetij do zaposlenih pozitivno vpliva na družbeno odgovornost do naravnega okolja, do odjemalcev in do lokalne skupnosti. Ugotovili smo tudi, da družbena odgovornost do naravnega okolja in družbena odgovornost do odjemalcev pozitivno vplivata na inovativnost, medtem ko je vpliv družbene odgovornosti do lokalne skupnosti na inovativnost negativen. Poleg tega nismo zasledili neposrednega in pozitivnega vpliva družbene odgovornosti na poslovno uspešnost in inovacije. Slovenska podjetja naj bi upoštevala globalne pobude, ki podpirajo družbeno odgovornost, ker omogočajo inovacije in razlikovanje od drugih podjetij ter krepijo poslovni uspeh.
Ključne besede: družbena odgovornost, inovativnost, poslovna odličnost, ISO26000, lokalna skupnost, odjemalci, Slovenija, majhna in srednje velika podjetja
Objavljeno v DKUM: 15.02.2017; Ogledov: 2612; Prenosov: 350
.pdf Celotno besedilo (3,82 MB)

4.
ANALIZA ELEMENTOV UČEČE SE ORGANIZACIJE V VZAJEMNI ZDRAVSTVENI ZAVAROVALNICI, D.V.Z.
Tanja Stoilova, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Stabilnosti trga v današnjih časih ni več, kar pomeni, da morajo organizacije spremeniti svoj način delovanja v poslovnem okolju. Sposobne se morajo biti sistematično in hitreje učiti kot konkurenti, če želijo ohraniti svoj delež v hitro spreminjajočih se tržnih razmerah. Postati morajo učeče se organizacije. Glede na to, da je eden izmed načinov preživetja v konkurenčnem okolju učeča se organizacija, smo naredili raziskavo elementov učeče se organizacije, ki nam bo pokazala kako izraziti so elementi učeče se organizacije v Vzajemni zdravstveni zavarovalnici, d. v. z. (v nadaljevanju Vzajemna). Diplomska naloga vsebuje teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu opisujemo pomen znanja, omenjene so nekatere vrste znanja, intelektualni kapital in kako poteka prenos znanja v Vzajemni. Nadalje so navedene definicije učeče se organizacije, pet ključnih elementov učeče se organizacije, lastnosti, model FUTUR–O® ter vloga poslovne odličnosti v Vzajemni. V raziskovalnem delu predstavimo rezultate analize, ki ji dobimo z vprašalnikom, ki vsebuje pet sklopov trditev elementov učeče se organizacije. Na podlagi dobljenih rezultatov ugotovimo, da se Vzajemna uspešno usmerja k bolj izraziti učeči se organizaciji.
Ključne besede: učeča se organizacija, znanje, poslovna odličnost, model FUTUR–O®
Objavljeno v DKUM: 28.11.2016; Ogledov: 1701; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Analiza stanja zagotavljanja kakovosti v slovenskem višjem strokovnem izobraževanju
Tjaša Starčič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu smo raziskovali stanje na področju zagotavljanja kakovosti na višjih strokovnih šolah v Sloveniji. Ugotavljali smo, katere pristope k zagotavljanju kakovosti na višjih strokovnih šolah poznajo in katere pristope v ta namen tudi uporabljajo. Raziskovali smo, kako odgovorni za kakovost ocenjujejo raven dosežene kakovosti svoje šole ter katere aktivnosti za izboljšanje kakovosti načrtujejo v prihodnjih petih letih. Cilj raziskave je bil tudi ugotoviti, kateri pristop k zagotavljanju kakovosti je najprimernejši za višje strokovne šole v Sloveniji. Zanimala nas je še razlika med javnimi in zasebnimi višjimi strokovnimi šolami v povprečni samooceni ravni kakovosti. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili pojma kakovost in odličnost ter pristope k zagotavljanju kakovosti, ki so na voljo na trgu. Izpostavili smo pristope, ki so, po izsledkih literature, najprimernejši za višje strokovne šole. V empiričnem delu navajamo rezultate raziskave, ki smo jo izvedli z anketiranjem višjih strokovnih šol v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da se večina slovenskih višjih strokovnih šol zaveda pomena zagotavljanja kakovosti, zato ima vpeljan sistem kakovosti, ki je skladen z enim izmed modelov kakovosti. Ugotovili smo, da med javnimi in zasebnimi višjimi strokovnimi šolami ni razlike v samooceni ravni kakovosti, prav tako ni razlik v številu pristopov k zagotavljanju kakovosti, ki jih uporabljajo. Večina slovenskih višjih strokovnih šol uporablja model »Zahteve sistema vodenja kakovosti v višjih strokovnih šolah« in namerava v prihodnjih petih letih nadgraditi obstoječi sistem kakovosti z modelom odličnosti »Model odličnosti višjih strokovnih šol«. Višjim strokovnim šolam smo podali tudi smernice za nadaljnje korake pri izboljšanju kakovosti oziroma poti k odličnosti.
Ključne besede: kakovost. poslovna odličnost, management kakovosti, višje strokovno izobraževanje, sistemi in modeli za zagotavljanje kakovosti
Objavljeno v DKUM: 17.10.2016; Ogledov: 1462; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

6.
Zavzetost zaposlenih in poslovna odličnost
Alenka Mekiš, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Z magistrskim delom smo želeli osvetliti pomembnost zaposlenih v modelu poslovne odličnosti EFQM glede na dejstvo, da slovenska podjetja v povprečju zaostajajo za evropskimi po merilih EFQM. Pri tem pa je največja razlika prav pri merilu zaposlenih, kar nakazuje potrebo po tem, da podjetja naredijo določene spremembe v načinu vodenja in upravljanja človeških virov. Osredotočili smo se na zavzetost zaposlenih, ki je po vseh raziskavah povezana z učinkovitostjo zaposlenih in dolgoročno uspešnostjo organizacij. Tudi pri številu zavzetih zaposlenih evropske organizacije dosegajo povprečno nižje rezultate kot organizacije drugih regij. Za dvig zavzetosti zaposlenih smo proučevali dejavnike dveh pristopov upravljanja človeških virov. Ta pristopa sta interni marketing in blagovna znamka delodajalca. Uporabili smo empirične podatke, pridobljene s pomočjo ankete, opravljene med zaposlenimi v slovenskem podjetju, ki je del mednarodne skupine. Za proučevanje vpliva dejavnikov internega marketinga in blagovne znamke delodajalca na zavzetost zaposlenih smo uporabili eksplorativno faktorsko analizo in večkratno regresijsko analizo. Naredili smo tudi samooceno po modelu poslovne odličnosti EFQM, pri čemer smo uporabili vprašalnik, ki so ga izpolnjevale odgovorne osebe posameznih področij v podjetju. Rezultati so pokazali, da dva dejavnika internega marketinga statistično značilno vplivata na zavzetost zaposlenih, to sta empatija in pozornost pri vodenju ter kakovost dela in nagrade. Pri ugotavljanju dejavnikov blagovne znamke delodajalca so rezultati pokazali, da interno komuniciranje blagovne znamke delodajalca statistično značilno vpliva na zavzetost zaposlenih. Prav tako smo dokazali, da tako zavzetost zaposlenih kot pripadnost blagovni znamki delodajalca statistično značilno vplivata na zadovoljstvo zaposlenih, ki je eno izmed ključnih meril modela poslovne odličnosti EFQM 2013. Ugotovitve magistrskega dela dajejo tako prispevek k literaturi kot prispevek k praksi. Ključen prispevek k literaturi je preverjanje modela po Jou et al. (2008), kjer se je pokazalo, da le dva (empatija in pozornost pri vodenju ter kakovost dela in nagrade) od predlaganih šestih dejavnikov internega marketinga statistično značilno vplivata na zavzetost zaposlenih. Pri blagovni znamki delodajalca, kjer smo preverjali model po Burmannu in Zeplinu (2005), pa se je pokazalo, da le eden od treh dejavnikov ključno vpliva na pripadnost blagovni znamki delodajalca, in sicer vodenje z blagovno znamko delodajalca. Ugotovitve dajejo tudi smernice za prakso, kjer naj bi organizacije dajale poseben poudarek vodenju, ki temelji na empatiji in pozornosti ter ustvarjanju delovnega okolja, ki posamezniku omogoča rast, razvoj in dobro počutje. Hkrati pa se morajo podjetja zavedati, da ni dovolj le ustvariti dobro blagovno znamko delodajalca, temveč da je prav interno komuniciranje le-te ključno pri dvigu zavzetosti zaposlenih.
Ključne besede: poslovna odličnost, interni marketing, blagovna znamka delodajalca, zavzetost zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 3083; Prenosov: 415
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

7.
Pregled metod in orodij za zagotavljanje kakovosti
Matjaž Ceraj, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavljam metode in orodja, s katerimi organizacije izboljšujejo kakovost procesov in proizvodov, povečujejo produktivnost ter zmanjšujejo stroške, in tako dosegajo poslovno odličnost. Na začetku diplomskega dela sem splošno opredelil in predstavil kakovost, merjenje kakovosti proizvodov in storitev, sisteme kakovosti in celovito obvladovanje kakovosti. V nadaljevanju sem predstavil nekatere izmed bolj uporabljenih metod in orodij za zagotavljanje kakovosti. Opisal sem njihove prednosti, področja uporabe ter postopek izvedbe.
Ključne besede: Metode in orodja za zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, konkurenčnost, poslovna odličnost.
Objavljeno v DKUM: 11.12.2013; Ogledov: 7311; Prenosov: 2496
.pdf Celotno besedilo (5,60 MB)

8.
VPLIV METODE SIX SIGMA NA POSLOVNO ODLIČNOST IN ZADOVOLJSTVO KUPCA
Laura Tanšek, 2012, magistrsko delo

Opis: Pri izpolnjevanju vedno zahtevnejših želja kupcev ter doseganju večje prepoznavnosti na današnjem trgu se je kot uspešna izkazala metoda Six Sigma. Mnogo podjetij je z njeno pomočjo doseglo kakovost blizu popolnosti in večje zadovoljstvo zunanjega ter notranjega kupca zaradi učinkovitejših procesov ob hkratnem povečanju dobička. Podjetjem omogoča stalno izboljševanje kakovosti, ki je pogoj za doseganje poslovne odličnosti. V magistrskem delu smo raziskali njen vpliv na kakovost proizvoda in procesa ter na zadovoljstvo notranjega in zunanjega kupca v dveh različnih podjetjih ter jih med seboj primerjali. V podjetju Šumer d.o.o. so z metodo Six Sigma razvili kakovost proizvoda na nivo 6 sigma. V podjetju BSH Hišni aparati, d.o.o. so z metodo Six Sigma zmanjšali obseg in skrajšali obrat zaloge. Optimizirali so tudi proces notranje logistike in skrajšali odzivni čas skladišča. V obeh podjetjih so z metodologijo Six Sigma dosegli povečano kakovost in zadovoljstvo kupca ter posledično večjo poslovno odličnost podjetja.
Ključne besede: Six Sigma, kakovost, poslovna odličnost, zadovoljstvo kupca
Objavljeno v DKUM: 28.05.2013; Ogledov: 2232; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (4,59 MB)

9.
MODEL INFORMACIJSKE PODPORE SISTEMU VODENJA KAKOVOSTI
Andreja Jesenko, 2012, magistrsko delo

Opis: Mednarodna in globalna podjetja potrebujejo učinkovite informacijske sisteme in sicer za svoje interne in zunanje povezave. Ti sistemi morajo zagotavljati zanesljive informacije in njihovo hitro izmenjavo, kar je ključno v procesu sprejemanja poslovnih odločitev, za hitro reakcijo in kratek odzivni čas. Z uvajanjem in vzpostavitvijo ERP sistemov (Enterprise Resource Planning – poslovni informacijski sistem) družbe vodijo in obvladujejo procese planiranja in razporejanja virov, nadzor nad stroški ter pregled ekonomskih kazalnikov uspešnosti. Kakovost procesov in njihovo nenehno izboljševanje sta zelo pomembna dejavnika za uspešnost in učinkovitost poslovanja podjetja. Pri tem nam pomagajo različni sistemi vodenja, kot npr. sistem vodenja kakovosti, model poslovne odličnosti, sistem ravnanja z okoljem ipd. Osnovni poslovni informacijski sistemi običajno ne omogočajo zadostne informacijske podpore sistemu vodenja kakovosti oz. njihove aplikacije niso v celoti usklajene z zahtevami mednarodnih standardov vodenja kakovosti, ravnanja z okoljem oz. z različnimi modeli poslovne odličnosti, zato se podjetja odločajo za nakup posebnih programskih aplikacij za podporo kakovosti ali pa ostaja nivo njihovega obvladovanja kazalnikov kakovosti omejen na delo s preglednicami. Temeljni cilj pričujoče študije je, da na podlagi uporabljenih teoretičnih in metodoloških izhodišč predlaga razvoj modela informacijske podpore sistemu vodenja kakovosti kot posebnega modula »Modula Kakovost« v okviru poslovnega informacijskega sistema Infor ERP LN in da preveri njegovo splošno uporabnost v praksi. Obravnava teme v prvem, teoretičnem delu temelji na uveljavljenih izhodiščih razvoja sistemov vodenja kakovosti in modela poslovne odličnosti, poslovnih informacijskih sistemov ter stroških kakovosti. Drugi praktični del obsega zasnovo modela, ki je integriran v Infor ERP LN in predstavlja nadgradnjo njegove osnovne funkcionalnosti poslovnega informacijskega sistema. Predlagani model predstavlja novost v slovenskem prostoru in širše ter se uveljavlja v praksi. Je splošno uporaben in primeren za vsa podjetja, ki uporabljajo Infor ERP LN, ne glede na njihovo velikost ali dejavnost. Infor ERP LN v Sloveniji uporablja veliko število uveljavljenih podjetij.
Ključne besede: - Poslovni informacijski sistem Infor ERP LN, - Sistem vodenja kakovosti, - Poslovna odličnost, - Proces, - Kazalniki uspešnosti
Objavljeno v DKUM: 23.10.2012; Ogledov: 2648; Prenosov: 409
.pdf Celotno besedilo (2,77 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici