| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 23
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
ETIČNE DILEME PODJETNIKA
Tadej Cvek, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Etika in morala se skozi čas nenehno spreminjata in nekatere stvari, ki so danes nedovoljene, so bile še pred kratkim dovoljene in obratno. Razlog za to so predvsem družbene in kulturne spremembe, ki vodijo do drugačnih pogledov na stvari in okolico. Skladno z razvojem etike in morale, se razvijajo tudi nove etične teorije, ki še ne dosegajo starejših teorij a vendarle pridobivajo na pomembnosti in kdo ve, mogoče jih bodo kdaj v prihodnosti tudi presegle. Za MNP je pomembno, da razlikujejo med poslovno etiko v domači državi in poslovno etiko v tuji državi, v katere širijo proizvodnjo. Poslovna etika se lahko močno razlikuje tudi med dvema kulturno podobnima državama in podjetje lahko s poznavanjem poslovne etike obide mnoge probleme, ki bi nastali ob nepoznavanju le-te. V diplomskem seminarju so predstavljene različne etične teorije, tako normativne, ki se ukvarjajo s vprašanji, kako naj podjetnik ob določeni etični dilemi ravna, kot tudi deskriptivne, ki poskušajo odgovoriti na vprašanje, zakaj je podjetnik ravnal etično oziroma neetično. Prav tako so predstavljeni pomembnejši udeleženci v poslovni etiki in problemi, ki se pojavljajo pri ravnanju s temi udeleženci (zaposlenimi, odjemalci, tekmeci...). V primeru na koncu diplomskega seminarja, pa je prikazano kako različne etične teorije razlagajo odločitev menedžerja v dejanski etični dilemi.
Ključne besede: etika, morala, normativne etične teorije, deskriptivne etične teorije, poslovna etika, pravice, dolžnosti
Objavljeno: 06.12.2010; Ogledov: 1951; Prenosov: 448
.pdf Celotno besedilo (328,42 KB)

6.
VLOGA ETIČNEGA KODEKSA V POSLOVANJU
Gašper Danijel, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju na podlagi teoretičnih znanj obravnavam vlogo etičnega kodeksa v poslovanju, ki ga skušam predstaviti tudi na primerih. Dokazati želim, da je etično poslovanje podjetij tisti konkurenčni faktor, ki lahko zagotovi podjetju dolgoročno uspešen obstanek na trgu poslovanja. Vendar pa se zavedam, da je etično poslovanje težko doseči, saj obstajajo v praksi mnogi konflikti in etične dileme. Podjetje je lahko navzven le toliko etično, kot so etični menedžerji oziroma vodilni ljudje podjetja. Ti vodilni ljudje ne sprejemajo samo rutinskih odločitev znotraj in zunaj podjetja. Prav zaradi zapletenosti procesa odločanja so se razvili koncepti etike in na podlagi tega tudi sodila za odločanje. Kljub številnim zapisanim teorijam in konceptom ne morem trditi, katero vsesplošno pravilo bi morali upoštevati v določenem primeru, saj je za vsak posamezen primer treba poiskati optimalno rešitev. Za podjetje so uspešne le tiste rešitve, ki zadovoljijo kar najširši krog interesov vseh udeležencev, kar pa ima za posledico dolgoročen in uspešen razvoj podjetja. Diplomski seminar je sestavljen iz treh poglavij. In sicer prvo poglavje opredeljuje pojme, kot so etika, morala, poslovna etika. V drugem poglavju obravnavamo poslovno etiko podjetja, ki jo sestavljajo etični relativizem, etične dileme podjetja, etično odločanje v menedžmentu, sodila poslovne etike in družbena odgovornost podjetja. Zadnje poglavje temelji na vlogi etičnih kodeksov v poslovanju, podkrepljeno z obravnavo domačega in tujega podjetja.
Ključne besede: kodeks, etika, morala, poslovna etik
Objavljeno: 26.01.2011; Ogledov: 1888; Prenosov: 311
.pdf Celotno besedilo (354,58 KB)

7.
ETIČNO ODLOČANJE V MEDNARODNEM POSLOVANJU
Heidi Letonja, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju smo obravnavali etiko v mednarodnem poslovanju. Pomembno je, da vemo kako se obnašati v določenih situacijah, kaj je primerno vedenje in kaj ne. Vendar se lahko sami odločimo kakšno poslovanje bomo izbrali in ali je za nas to etično ali ne. Vemo, da je vse težje ignorirati etično obnašanje v poslovanju, saj se vedno bolj govori o tem. Vsak narod ima svojo kulturo in pravila obnašanja, zato odločitve v mednarodnem okolju ne morejo temeljiti le na zakonih, marveč tudi na moralnih načelih in merilih. V podjetju so pri odločitvah etičnega ravnanja odločilni managerji, saj sprejemajo pravila, ki morajo biti etično pravilna. Vendar se le ti premalo zavedajo kako pomembna je etika pri poslovanju. Pri odločanju se pogosto srečujejo s poslovnimi dilemami in problemi, saj so v poslovanje vključene številne osebe, katere imajo vsaka svoje stališče. Dejstvo je, da etično poslovanje močno vpliva na ugled podjetja in če poslujemo etično se nam to kratkoročno in dolgoročno najbolj obrestuje. V poslovnem svetu je etika pomembna za gospodarski razvoj, saj bi le ta bil brez zaupanja in poštenosti nemogoč. Hitri poslovni uspehi in etično pravilno obnašanje so si pogosto v nasprotju. Zato velikokrat zasledimo besedo korupcija, saj si ljudje želijo hitre poslovne uspehe in delajo zato neetično.
Ključne besede: Ključne besede: etika, poslovna etika, morala, poslovna morala, mednarodno poslovanje, etično odločanje, etične dileme, kultura, etični kodeksi, neetično odločanje, etični kodeksi, družbena odgovornost.
Objavljeno: 25.11.2011; Ogledov: 1904; Prenosov: 417
.pdf Celotno besedilo (247,12 KB)

8.
DOJEMANJE ETIČNEGA OBNAŠANJA RAČUNOVODIJ NA IZBRANIH PRIMERIH V PODJETJIH
Mateja Horvat, 2012, diplomsko delo

Opis: Etika in etično obnašanje sta zelo široka pojma. Vsak mesec ali teden se blizu ali daleč zgodi kaj vsakdanjega ali celo neobičajnega, kar odpira razna vprašanja o pravičnosti, etiki in morali. Te pojme si vsak posameznik drugače razlaga. Tudi v poklicih je različno. Nekateri zahtevajo višjo stopnjo etičnosti zaposlenega, drugim mogoče to ni najpomembnejše. Tematika etike zaposlenih v računovodstvu je zadnje čase zelo problematična. Dotika se vsakega zaposlenega, najbolj pa so na (medijskem) udaru vodilni. Zato sem se omejila na temo, kako zaposleni (v tem primeru nadrejeni) dojemajo moralno-etično obnašanje računovodij v podjetju.
Ključne besede: računovodstvo, poslovna etika, morala, kodeks, norme
Objavljeno: 22.11.2013; Ogledov: 685; Prenosov: 105
.pdf Celotno besedilo (628,98 KB)

9.
Poslovna pogajanja v prodajnem procesu : magistrsko delo
Alenka Gosak, 2010, magistrsko delo

Ključne besede: pogajanje, poslovna pogajanja, strategija, komuniciranje, kultura, etika, morala, poslovni bonton, prodaja
Objavljeno: 29.05.2012; Ogledov: 1195; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici