| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 12
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Strateško obvladovanje kriz v podjetju z uporabo projektnega managementa
Zala Cartl, 2022, magistrsko delo

Opis: POVZETEK Okolje podjetja postaja vedno bolj turbulentno, konkurenca pa je vse večja, zato se morajo managerji še posebej truditi, da podjetju omogočijo rast in razvoj ter posledično doseganje zastavljene konkurenčne prednosti. Z naraščanjem kompleksnosti podjetij se povečuje možnost nastanka kriz, s tem pa se povečuje tudi paleta vzrokov, ki lahko vodijo do krize. Lahko trdimo, da je kriza sestavni del življenjskega cikla podjetij in ni nekaj neobičajnega in izjemnega. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako sta med seboj povezana strateški in projektni management. Ugotovili smo, da je za samo uspešnost in učinkovitost podjetja ključnega pomena povezovanje med strateškim in projektnim managementom. Strateški management skrbi za identifikacijo strategij v samem podjetju, projektni management pa za njihovo izvedbo. V magistrskem delu smo proučevali različne vrste kriz in njihovo opredeljevanje glede na metodologije različnih avtorjev. Proučevali smo vzroke nastanka kriz in njihove posledice ter ugotavljali, če obstaja način, da se podjetje krizam izogne. Ugotovili smo, da mora podjetje nenehno proučevati zunanje in notranje okolje podjetja ter ugotavljati morebitne simptome, ki lahko vplivajo na prihodnost samega podjetja. Na simptome, ki nastajajo v okolju mora podjetje odgovoriti pravočasno z modifikacijo ali z novim opredeljevanjem strategij, za kar je zadolžen strateški management. Projektni management pa je odgovoren za izpeljavo zastavljenih strategij s projekti in s portfelji projektov. V empiričnem delu smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje na primeru podjetja X naredili analizo življenjskega cikla podjetja, pri katerem smo primerjali stanje podjetja leta 2019 in leta 2021. Ugotovili smo, da je v tem obdobju proučevano podjetje uspešno prešlo v fazo zrelega podjetja. Glede na značilnosti posameznih faz življenjskega cikla smo po metodologiji avtorjev Pümpin- Prangerje in Kropfbergerja raziskovali, kakšne krize so prisotne v podjetju. Ugotovili smo, da je v podjetju X moč opaziti simptome potencialne krize prevelike ekspanzije in diverzifikacijsko krizo. Krize so v podjetju X obvladljive, kazalniki rasti in razvoja ne upadajo. V drugem delu empiričnega dela je sledil proces procesne razsežnosti planiranja na ravni strateškega managementa. S pomočjo SWOT analize smo naredili celovito presojo podjetja in okolja. V zaključnem delu magistrskega dela smo glede na predhodne ugotovitve raziskav preučevanega podjetja identificirali potrebne projekte podjetja X za obdobje petih let. Opredelili smo projekte, ki so po našem mnenju potrebni za ohranjaje rasti in razvoja samega podjetja. Naredili smo načrt planirane izvedbe posameznih projektov in opisali, zakaj so po našem mnenju posamezni projekti v podjetju pomembni. Izpeljava posameznih projektov je po našem mnenju ključnega pomena za zagotavljanje dolgoročne uspešnosti podjetja.
Ključne besede: strateški management, projektni management, strategija, projekt, strateška kriza, poslovna kriza, kriza.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2022; Ogledov: 1015; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (3,85 MB)

2.
Model kriznega agilnega projektnega managementa pri razreševanju poslovnih kriz podjetij
Goran Čelesnik, 2018, doktorska disertacija

Opis: Podjetja in drugi gospodarski subjekti izvajajo svojo dejavnost v poslovnem okolju, ki se neprestano spreminja, zato ni presenetljivo, da številna zaradi neizvedenega ali pa neustrezno izvedenega prilagajanja slej ko prej zaidejo v poslovno krizo. V obstoječih modelih spopadanja s krizo v podjetjih se pogosto dogaja, da ključni deležniki pri razreševanju podjetja v poslovni krizi delujejo parcialno, premalo usklajeno in nepovezano, zaradi česar med njimi tudi ni pravega in potrebnega zaupanja. Ključni deležniki parcialno oblikujejo in izvajajo projekte, prvenstveno namenjene razrešitvi njihovih lastnih problemov in tveganj, ki so nastali vsled težav podjetja, kar otežuje učinkovitost in uspešnost izvedbe celovitega prestrukturiranja in prenove podjetja. Da bi zmogli preseči navedene omejitve obstoječih modelov spopadanja s krizami v podjetjih, smo oblikovali model kriznega agilnega projektnega managementa. Model temelji na doktrinah kriznega in kriznega projektnega managementa, ki jih nadgrajujemo z načeli in metodologijami agilnega projektnega managementa. Slednji se je namreč že dokazal kot uspešna in učinkovita koncepcija delovanja v zelo burnem, dinamičnem in ne povsem opredeljenem poslovnem okolju, kar so hkrati značilnosti poslovnega okolja podjetij v poslovni krizi.
Ključne besede: poslovna kriza, krizni management, projektni management, agilni projektni management
Objavljeno v DKUM: 04.01.2019; Ogledov: 2671; Prenosov: 434
.pdf Celotno besedilo (28,53 MB)

3.
Ključni dejavniki za uspešno finančno in poslovno prestrukturiranje podjetij
Nina Malačič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Prestrukturiranje podjetij pomeni prilagoditev spremenjenim razmeram v podjetju ali v poslovnem okolju podjetja. Takšno prilagajanje je lahko potrebno zaradi gospodarske krize, ki vpliva na kupno moč kupcev, vstopa novih konkurentov na trg, kar lahko vpliva na prodajne cene in lahko pomeni nižje prihodke, povečanja nabavnih cen surovin in s tem povečanja stroškov, tehnološkega napredka, ki povzroči zastarelost tehnologije in izgubo trgov, odhoda pomembnih kadrov iz podjetja, in zaradi številnih drugih razlogov. Ti razlogi tako močno vplivajo na prihodke ali stroške, ali celo na poslovni model, da podjetje ne more več uspešno delovati. To pomeni, da v tem trenutku ali v bližnji prihodnosti dolgoročno ne bo sposobno poravnati vseh svojih obveznosti in ne bo ustvarjalo dobička. Kadar je stanje kritično, takšne dogodke povezujemo s krizo, lahko pa vodstvo podjetja spremembe prepozna dovolj zgodaj, da se lahko nanje pravočasno pripravi. Spremembe takrat niso neposredno povezane z nastankom krize v podjetju, ampak jih vodstvo izvede, da bi se krizi izognilo. V magistrskem delu smo obravnavali vrste kriz in vlogo kriznega managementa, predstavili smo ključne dejavnike za uspešno prestrukturiranje podjetij, ki ga delimo na finančno in poslovno prestrukturiranje, zakonski okvir prestrukturiranja in postopke prestrukturiranja podjetij. Nato smo razvili splošni model prestrukturiranja, s katerim želimo vodstvom podjetij, ki se srečujejo s tako velikimi spremembami v okolju, da je prilagoditev oz. prestrukturiranje podjetja nujno potrebno, zagotoviti okvir oziroma pripomoček za pravočasno ukrepanje. V nadaljevanju smo predstavili dva primera prestrukturiranja podjetij in na teh primerih testirali delovanje modela. Magistrsko delo smo zaključili s sklepom, v katerem smo povzeli glavne ugotovitve.
Ključne besede: poslovno in finančno prestrukturiranje, gospodarska kriza, poslovna kriza, model prestrukturiranja
Objavljeno v DKUM: 13.10.2016; Ogledov: 2826; Prenosov: 421
.pdf Celotno besedilo (3,19 MB)

4.
REŠEVANJE POSLOVNE KRIZE V PODJETJU
Tanja Žižek, 2016, magistrsko delo

Opis: V današnjem času se vse več podjetij zaradi različnih razlogov sooča s poslovno krizo. Tako podjetja niso dovolj fleksibilna, da bi se lahko prilagajala velikim in hitrim spremembam tako znotraj podjetju kot v okolju. V krizo zaidejo predvsem zaradi pomanjkanja finančnih sredstev ali pa neučinkovitega vodenja. Ne glede na razlog zakaj je podjetje zašlo v poslovno krizo je pomembno, da vodstvo podjetja čim prej odkrije vzroke za nastanek krize ter poišče rešitve za njeno odpravo, saj je lahko v nasprotnem primeru kriza za podjetje usodnega pomena. V magistrskem delu smo proučili reševanje poslovne krize v podjetju. Magistrsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo podrobneje opredelili teoretična izhodišča za obravnavo kriz - proučili smo različne opredelitve pojma krize, saj jo vsak avtor opisuje na drugačen način; poslovne krize in poslovanje – tj. temeljne značilnosti poslovnih kriz, različne stopnje kriz, dve kategoriji poslovnih kriz; vzroke za nastanek poslovnih kriz - zunanje in notranje vzroke; potek razvoja poslovne krize v podjetju - štiri faze razvoja krize, življenjski cikel podjetja, informacije, ki ji mora podjetje pridobiti v krizni situaciji; načine reševanja podjetja iz krize; ukrepe za izhod iz krize; vedenje udeležencev v krizi; ter kako preprečiti nastanek krize - načini preprečevanja krize v podjetju ter predlogi za izboljšanje organizacije poslovanja. V empiričnem delu smo na podlagi intervjuja z direktorjem družbe in informacij, ki smo jih pridobili na praktičnem usposabljanju v obravnavanem podjetju preučili vzroke za nastanek poslovne krize v obravnavanem podjetju ter način reševanja krize v podjetju. Ugotovili smo, da je bil temeljni vzrok za nastanek poslovne krize prezadolženost zaradi izgradnje ene najmodernejših, najsodobnejših in tehnološko najbolje opremljenih vinskih kleti v Evropi. Da bi nastalo poslovno krizo v podjetju, kar se da najhitreje in najbolj učinkovito rešili se je zamenjalo vodstvo oziroma direktor podjetja. Novi direktor je najprej opravil analizo stanja v podjetju in se na podlagi tega lotil priprave poslovnega načrta oziroma načrta poslovne sanacije za obdobje 2012-2017. Načrt je vseboval pet ključnih področij pomembnih za reševanje krize. Prva stvar je bila zamenjava managementa oziroma vodstva, saj management, ki krizo povzroči težko najde izhod iz nje – tj. ne zaradi njegove nesposobnosti, ampak zaradi prevelikega pritiska iz okolja. Druga ključna stvar je bila vzpostavitev vodstvene ekipe, jasna razdelitev nalog ter prevzemanje odgovornosti za sprejemanje odločitev. Tretja stvar je bila podpora banke z odobritvijo moratorija na kredite in obresti v celotnem obdobju sanacije. Četrta ključna stvar so bili mali lastniki, ki so se za obstoj podjetja bili pripravljeni odpovedati svojim lastniškim deležem. Peta stvar, ki je podjetju pripomogla k reševanju poslovne krize je bila inovativnost (vsako leto je podjetje uvajalo nove izdelke, ki so bili povezani z vinom). Kljub temu, da je nastala poslovna kriza podjetju povzročila veliko težav pa je bila do neke mere tudi pozitivna, saj so se v podjetju zgodile spremembe, ki so izboljšale njegovo delovanje in mu omogočajo v prihodnosti še bolj učinkovito in uspešno delovanje ter rast in razvoj.
Ključne besede: poslovna kriza, vzroki za nastanek krize, reševanje krize, preprečevanje krize.
Objavljeno v DKUM: 24.08.2016; Ogledov: 1587; Prenosov: 238
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

5.
VZPON ALI ZATON KONTROLINGA V KRIZI - PRIMERI SLOVENSKIH PODJETIJ
Inis Kampl, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava vlogo in pomen dejavnosti kontrolinga pred in v času krize v podjetjih, ki izvajajo to dejavnost. Poleg teoretičnih spoznanj o dejavnosti kontrolinga in krize, raziskava zajema še empirični del, kjer smo podatke, zbrane na podlagi vodenih intervjujev, obdelali s pomočjo analize primera. V raziskavi ugotavljamo, ali obstajajo priložnosti za vzpon dejavnosti kontrolinga v času krize. Ugotovitve v raziskavi potrjujejo nekatere zastavljene hipoteze. Kriza je čas, ko dejavnost kontrolinga pridobiva na uporabnosti in pomembnosti v poslovodenju podjetja. V času krize prevladujejo decentralizirani slogi vodenja, pri katerih se skupni cilji podjetja prenašajo na nižje odločevalne ravni. Delno smo potrdili hipotezo, s katero smo trdili, da se v času krize zagotavlja uresničitev planov na način, da se analizirajo odmiki med doseženim in planiranim ter sprožajo potrebne akcije za odpravljanje odmikov. V nalogi smo ovrgli hipotezo, ki pravi, da so se informacije poslovodstvu razširile iz spremljanja preteklih procesov in stanj na informacije za učinkovito usmerjanje in usklajevanje vseh poslovnih procesov in stanj. Glede na sklop odgovorov, ki smo jih prejeli o organiziranosti poslovanja podjetij, pa smo morali ovreči tudi hipotezo, ki pravi, da so v času krize podjetja vpeljala poslovno miselnost, ki temelji na strožji notranji poslovni disciplini in natančnejši opredelitvi poslovnih nalog in ciljev, saj je bilo v podjetjih tako že pred krizo.
Ključne besede: dejavnost kontrolinga, kontroler, decentraliziran slog, informacije, poslovna miselnost, ciljno vodenje, analiziranje, odločanje, ukrepanje, organiziranost poslovanja, kriza
Objavljeno v DKUM: 12.03.2015; Ogledov: 1573; Prenosov: 200
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

6.
VPLIV KRIZE NA PREMOŽENJSKO-FINANČNI POLOŽAJ IN USPEŠNOST PODJETJA FARMTECH d.o.o.
Gregor Rožman, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo s pomočjo računovodskih kazalnikov analizirali poslovanje podjetja Farmtech d.o.o.. Naš glavni cilj je bil bralcu prikazati v kolikšni meri je gospodarska kriza vplivala na premoženjsko-finančni položaj in uspešnost obravnavanega podjetja. Za analizo smo vzeli obdobje od leta 2005 do vključno z letom 2011. Rezultate v prvih treh letih, ko še ni bilo gospodarske krize, smo primerjali z preostalim obdobjem, ko se je kriza že pojavila. Glavne ugotovitve so potrdile pričakovanja. V splošnem so rezultati kazalnikov boljši v pred kriznem obdobju. V letu 2008 se krize v rezultatih analize še ne odraža tako močno, močno pa je njen vpliv viden v letih 2009 in 2010. Iz analize je tudi zaznati, da podjetje na slabše rezultate odreagira hitro in učinkovito, in tako je že v zadnjih letih proučevanega obdobja v večini primerov ponovno zaznati trend naraščanja izračunanih kazalnikov ali pa vsaj zaustavitev njihovega padanja.
Ključne besede: Premoženjsko-finančni položaj podjetja, denarna uspešnost podjetja, poslovna uspešnost podjetja, računovodski kazalniki, gospodarska kriza, računovodski izkazi
Objavljeno v DKUM: 02.04.2014; Ogledov: 1766; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

7.
NEUČINKOVITO VODENJE PODJETJA KOT KLJUČNI NOTRANJI VZROK KRIZE
Ksenija Kosem, 2013, magistrsko delo

Opis: Globalna konkurenca in hitre spremembe sta ključna dejavnika, ki v današnjem času krojita usodo obstoja in razvoja podjetja. V zadnjem obdobju med ključne elemente uvrščamo tudi motnje v delovanju sistemov, ki so posledica različnih notranjih in zunanjih dejavnikov. Govorimo o krizni situaciji v podjetju, o morebitni njegovi eksistenčni ogroženosti ter zahtevah po nenehnem prilagajanju in iskanju novih rešitev, kar pravzaprav daje pojmu kriza oznako pozitivne funkcije. Kriza pa je dejansko posledica v daljšem obdobju sprejetih napačnih poslovnih odločitev in ravnanj managementa ter škodljivih vplivov iz okolja. Razlogi, ki privedejo do izrednega stanja, so po vsebini zelo raznoliki, v osnovi jih delimo na notranje in zunanje vzroke krize, med katerimi prevladujejo predvsem tisti, ki nastanejo v notranjem okolju podjetja. Vloga vodenja je danes pomembnejša kot kadar koli v preteklosti. Z odličnim vodenjem je namreč mogoče vplivati na izboljšanje poslovanja in ustvarjanje jasnega cilja podjetja, to je doseganje odličnih rezultatov. Najpogostejša znamenja, ki opozarjajo na prisotnost krize v podjetju, pa so v večini primerov prav poslovni in organizacijski vzroki, ki izhajajo iz neustreznega in neučinkovitega vodenja podjetja, večjih napak pri sprejemanju odločitev v zvezi z upravljanjem podjetja in iz odsotnosti sinergije v povezovanju znotraj podjetja. Glede na navedeno lahko neučinkovito vodenje označimo kot enega izmed ključnih notranjih vzrokov krize. Predmet analize magistrskega dela je srednje veliko slovensko podjetje, ki se srečuje s težavami v poslovanju. Skozi proces poslovne in finančne analize podjetja za ugotavljanje finančnega stanja in zdravja podjetja smo pridobili potrebne podatke, rezultate in informacije, na osnovi katerih je management utemeljeno sprejel odločitev za sanacijo poslovanja podjetja. Ključna ugotovitev poslovne in finančne analize je, da so finančne težave v podjetju predvsem posledica neučinkovito organizirane funkcije vodenja na vseh ravneh v podjetju, ki se odraža v zviševanju stroškov poslovanja in hkrati zmanjševanju poslovnega izida. Implementacija predlaganih sprememb v okviru sanacije podjetja zelo ugodno vpliva na povečanje učinkovitosti vodenja, kar se kaže v večji produktivnosti in uspešnosti poslovanja podjetja. Navedeno pa prispeva tudi k povečanju konkurenčnih prednosti poslovnega sistema. Učinkovito izvajanje vodstvene funkcije s strani managementa je pogoj za obstoj, razvoj in rast podjetja. Je ravnanje, ki podjetju zagotavlja uspešnost in ga loči od preostalih manj uspešnih udeležencev na trgu.
Ključne besede: kriza, notranji in zunanji vzroki krize, poslovna analiza podjetja, finančna analiza podjetja, ključni finančni kazalniki, funkcija vodenja, neučinkovito vodenje podjetja, sanacija kriznega stanja, učinkovito vodenje podjetja, uspešni udeleženci na trgu
Objavljeno v DKUM: 02.09.2013; Ogledov: 2774; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

8.
POMEN TVEGANJA NEIZPOLNITVE OBVEZNOSTI NASPROTNE STRANKE V REPUBLIKI SLOVENIJI
Ademir Ibrahimović, 2013, magistrsko delo

Opis: Tveganje neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke večkrat enačimo s kreditnim tveganjem, vendar kreditno tveganje predstavlja le del tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke. Tveganje neizpolnjevanja nedenarnih obveznosti, kot eden izmed zvrsti tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke, vpliva na vrednost ekonomskega subjekta, bodisi neposredno (na sredstva in obveznosti) ali posredno (na ugled ekonomskega subjekta). Neizpolnjevanje nedenarnih obveznosti pa v določenem času vpliva na denarni tok ekonomskega subjekta, s čimer se ekonomskemu subjektu povečajo finančne težave. Največji vpliv poleg kreditnega tveganja ima tudi finančna nedisciplina ekonomskih subjektov. Neobvladovanje tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke predstavlja veliko nevarnost prenosa tveganja na sistematično tveganje v določenem ekonomskem prostoru ali celotni ekonomiji. Finančna kriza je zvišala stopnjo tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke pri vseh ekonomskih subjektih. Določeni dogodki, ki so se zgodili v RS, kot so zmanjšanje gradbene dejavnosti ter večje omejitve pri pridobivanju posojil, so tveganje neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke še bolj povečali. Likvidnostne težave ekonomskih subjektov so se vedno bolj povečevale. Mnogi ekonomski subjekti v RS so morali začeti insolventne postopke, kot so stečaj, prisilna poravnava ter likvidacija. Zaradi insolventnih postopkov pa bodo mnoge neporavnane obveznosti v nadaljnjih letih ostale »neporavnane«. Likvidnostne težave ekonomskih subjektov v RS so se zaradi tega začele še bolj povečevati, s čimer so se začele povečevati tudi neporavnane obveznosti ter s tem tveganje neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke. Obvladovanje tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke postaja vedno bolj pomembno, zaradi vedno večje rasti moralnega hazarda v RS. Prav tako postaja tudi večja potreba po regulatornem nadzoru tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke. Obvladovanje in spremljanje vpliva tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke na ekonomijo zelo pomembna za širši interes ekonomije. Magistrsko delo poudarja ta pomen in predstavlja primer vpliva tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke na slovensko ekonomijo.
Ključne besede: Tveganje neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke, tveganje neizpolnitve pogodbenih obveznosti, kreditno tveganje, finančna nedisciplina, plačilna nedisciplina, plačilna sposobnost, finančna kriza, gospodarska kriza, poslovne tendence, ekonomski trendi, moralni hazard, poslovna etika, obvladovanje tveganja neizpolnitve obveznosti nasprotne stranke, obvladovanje tveganja neizpolnitve pogodbenih obveznosti, obvladovanje tveganj, finančno tveganje, obvladovanje finančnih tveganj
Objavljeno v DKUM: 28.08.2013; Ogledov: 2728; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

9.
10.
ISKANJE IN REALIZACIJA NOVIH POSLOVNIH IDEJ ZA REŠEVANJE »GRADBENEGA PODJETJA« V TEŽAVAH
Marija Cerovec, 2011, diplomsko delo

Opis: Stalne spremembe na trgu vplivajo na podjetja, da neprenehoma ustvarjajo nove proizvode ali storitve. Podjetja, ki tem spremembam sledijo, v njih prepoznavajo nove priložnosti za svoj razvoj. Razvoj podjetja je povezan z dejstvom, da podjetje spodbuja inovatinovst v svojih poslovnih procesih in ustvarja dodano vrednost v svojih izdekih in storitvah. Prvi pogoj za ustvarjalnost v podjetju je ustvarjalni in inovativni vodstveni kader ali podjetnik, ki bo znal prepričati svoje zaposlene, da sprejmejo njegovo vizijo razvoja. V diplomskem delu sem želela dokazati, da je razvoj podjetja vedno povezan z inovatinostjo in novimi idejami. Zato sem v prvem poglavju diplomske naloge najprej preučila pomen novih idej za uspešen razvoj podjetja. K iskanju novih idej lahko v veliki meri prispevajo tudi zaposleni s svojo ustvarjalnostjo. Zato morajo take ljudi v podjetju podpirati in spodbujati, ker so prav oni lahko glavni vir inovacij. Menim, da je inovativnost osnova za razvoj novih izdelkov ali storitev, le ti pa predstavljajo konkurenčno prednost podjetja na tržišču. Da bi vedeli ali poslovna ideja pomeni tudi priložnost za podjetje, je nujno idejo presoditi tudi iz tega vidika. Da ne bi bilo presojanje poslovne priložnosti prepuščeno naključju sem raziskovala tržne potrebe in bodoče konkurente, ugotavljala inovativnost ideje, njeno privlačnost za kupce ter izvedljivost in donosnost. Te raziskave sem predstavila v drugem poglavju. Na osnovi pridobljenih rezultatov menim, da bi uvedba ideje o uvajanju novega proizvoda iz področja obnovljivih virov energije lahko bila priložnost za podjetje in njeno vključitev v grozd proizvajalcev vetrnih turbin. Povpraševanje po teh proizvodih je opaziti predvsem v tujini, manj pa v Sloveniji, ki še ni pričela z gradnjo vetrnih elektrarn. Ko idejo presodimo in ovrednotimo lahko pričnemo z njeno realizacijo. Za to pa potrebujemo ljudi in finančne vire. Preverjanje ideje z vidika kadra in denarja sem predstavila v tretjem poglavju diplomske naloge. Preučevala sem pomembnost kadrovske strukture in finančnih sredstev, ki sta nujna in odločilna za realizacijo poslovne ideje. Zato v podjetju potrebujejo oboje. Prepričana sem, da sta kader in finančna sredstva enako pomembna, kajti sposobni kader bo pridobil tudi ugodne finančne vire. Zatavljene cilj moje diplomske naloge sem dosegla kljub temu, da so v podjetju tehtali med dvema možnostima - sprejeti realizacijo nove ideje ali ne sprejeti. Vedeli so, da je proizvodnja nosilnih stolpov za vetrne elektrarne dolgoročno obetavna ideja zaradi pridobivanja električne energije iz obnovljivih virov, ki so neizčrpni. Vendar realizacija poslovne ideje zahteva oblikovanje strategije uveljavljanja nove ideje z več vidikov. V današnjem času največji problem predstavlja oblikovanje strategije z denarnega vidika. Zato se bodo o realizaciji ideje odločili po razgovorih z potencialnimi vlagatelji in banko.
Ključne besede: 1. IDEJA, 2. NOTRANJE PODJETNIŠTVO, 3. NOVI IZDELEK, 4. KRIZA V PODJETJU, 5. POSLOVNA PRILOŽNOST, 6. TRŽNA ANALIZA, 7. INOVTIVNOST, 8. IZVEDLJIVOST, 9. DONOSNOST, 10. PODJETJE, 11. KADRI, 12. FINANCIRANJE.
Objavljeno v DKUM: 29.05.2012; Ogledov: 2787; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (722,30 KB)

Iskanje izvedeno v 18.89 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici