1. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju Riedl CNC d. o. o. : diplomsko deloUroš Mendaš, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo predstavlja tematiko, ki v trenutnem času močno vpliva na konkurenčnost proizvodnih podjetij po vsem svetu. Naloga je v grobem sestavljena iz dveh delov. Prvi del se začne z uvodom in predstavitvijo podjetja Riedl CNC d. o. o., sledijo mu teoretične osnove na podlagi načrtovanja in vodenja proizvodnje ter pomenu komunikacije v proizvodnji. V drugem delu sem se osredotočil na trenutno stanje v podjetju Riedl CNC d. o. o. in analizo celotnega proizvodnega procesa. V analizi je opisan postopek načrtovanja procesa proizvodnje, opisan je celoten postopek od prejetja naročila izdelka do odpreme izdelka h kupcu, sledi proces vodenja proizvodnje z lansiranjem in nadzorom nad proizvodnjo, opis ERP-sistema, ki ga trenutno le v delni obliki uporabljajo, izvajanje dela službe zagotavljanja kakovosti v podjetju in predstavitvijo merilne opreme, ki jo uporabljajo. Opisan je tudi trenuten potek komunikacije v podjetju in možnosti izboljšave na področju komunikacije. Na koncu pred zaključkom pa so našteti in opisani še predlogi izboljšav na področju načrtovanja in vodenja proizvodnje v podjetju. Ključne besede: vodenje proizvodnje, organizacija, načrtovanje, nadzor, poslovna komunikacija. Objavljeno v DKUM: 08.09.2020; Ogledov: 1119; Prenosov: 144 Celotno besedilo (2,41 MB) |
2. Poslovna pogajanja podjetja ACROR WSM, d.o.o. z belgijskimi partnerjiJasna Čeh, 2017, magistrsko delo Opis: Že od otroštva želimo ves čas nekaj doseči – seveda v svojo korist. Pri tem pa pogosto naletimo na določene ovire oziroma težave, s katerimi moramo pravilno ravnati, če želimo želeno doseči. Torej, najpogosteje je potrebna učinkovita komunikacija, poznati je treba vsaj približen karakter oziroma osebnostne lastnosti osebe, ki jo želimo prepričati, kar pa nam pomaga pri oblikovanju taktike, ki jo dokončno izberemo za čim lažjo zadovoljitev svojih potreb. Temu pravimo pogajanja.
V poslovnih pogajanjih velja popolnoma enako. Ker pa večina podjetij sodeluje zunaj državnih meja, moramo dodati še poznavanje pogajalčeve kulture in jezika, da ne bi po nepotrebnem prišlo do nesoglasij že na samem začetku. Zavedati se je treba, da si v omenjenih pogajanjih želi vsak maksimirati svoje želje, zato je najugodnejša rešitev pristop po načinu win – win, s katerim pridobimo tako mi, kakor naš poslovni partner. Pozneje ne izsiljujemo in ne skušamo spreminjati dogovorjenega, zaradi česar bi lahko ogrozili dolgoročno partnerstvo, čemur pa bi sledila izguba koristi na obeh straneh. Ključne besede: mednarodna poslovna pogajanja, belgijski partnerji, kulturni dejavniki, etika in etične dileme, poslovna komunikacija, pogajalske taktike in stili pogajanj Objavljeno v DKUM: 24.10.2017; Ogledov: 1427; Prenosov: 133 Celotno besedilo (996,00 KB) |
3. Pomen neverbalne komunikacije v organizacijahMateja Josič, 2017, diplomsko delo/naloga Opis: Ne glede na to, kje smo, nas neverbalna komunikacija vedno spremlja. Tako doma kot tudi v službi. Preprosto se ji ne moremo izogniti, saj je del nas in z njo komuniciramo, tudi ko to najmanj pričakujemo ali upamo, zato se je včasih niti ne zavedamo.
Naš namen je bil predstaviti neverbalno komunikacijo v organizacijah, saj je komunikacija zelo pomembna za naše sporazumevanje. Izražamo jo na več načinov, skozi mimiko obraza, govorico telesa in skozi zunanji videz. Vsaka naša neverbalna komunikacija ima enak pomen tako v osebnem kot tudi v poslovnem svetu. Do razhajanja v interpretaciji pa lahko pride, kadar udeleženci v komunikaciji pripadajo različnim kulturam.
Prvi del ima teoretične osnove in v njem smo opredelili komunikacijo, neverbalno komunikacijo, poslovno komunikacijo in oblike neverbalne komunikacije. Predstavili smo tudi nekaj najpogostejših kretenj in njihov namen. V drugem delu, ki je raziskovalni, raziskali, kaj ljudem v organizaciji pomeni neverbalna komunikacija, ali jo zavestno opazujejo in kaj jim pomenijo določene kretnje.
Z raziskavo smo hoteli prispevati k temu, da bi se ljudje bolj zavedali neverbalne komunikacije in jo uporabljali pri komuniciranju. Saj skozi neverbalno komunikacijo lahko razberemo, ali naš sogovornik govori resnico ali ne in ali se nam posveča med pogovorom. Skozi neverbalno komunikacijo lahko razberemo, kakšne volje je sogovornik, kakšne ima misli in občutke.
V poslovnem svetu je pomembno, da smo pozorni na neverbalno komunikacijo. Če jo znamo interpretirati, lahko pripomoremo k boljšim odnosom med zaposlenimi ali našimi poslovnimi partnerji. Ključne besede: - komuniciranje, - neverbalna komunikacija, - poslovna komunikacija, - telesni jezik. Objavljeno v DKUM: 01.09.2017; Ogledov: 2949; Prenosov: 571 Celotno besedilo (762,90 KB) |
4. GOVOR MARIBORSKIH MENEDŽERJEV MED POSLOVNIMI SESTANKISimona Lobnik Ambrožič, 2016, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo GOVOR MARIBORSKIH MENEDŽERJEV MED POSLOVNIMI SESTANKI predstavlja komunikacijo s poudarkom na poslovnem komuniciranju in sporočanju menedžerjev.
Študija primera je osredotočena na analizo govora mariborskih menedžerjev, ki so na vodilnih položajih nekaterih večjih podjetij s sedežem v Mariboru. Vsi obravnavani menedžerji so na vodilnih položajih že vsaj 5 let, stari so med 35 in 55 let in vsi so Mariborčani. Diplomsko delo obravnava njihovo komunikacijo in sporočanje med poslovnimi sestanki ter razmislek o tem, koliko njihov govor vpliva na uspešnost poslovanja podjetja, v katerem opravljajo eno najpomembnejših vlog.
Kot smo predpostavljali že v uvodu diplomskega dela, je komunikacija pri zunanjem oziroma eksternem komuniciranju pomembna, še posebno, kadar navzven komunicirajo vodilni menedžerji v podjetju. Predpostavko smo skozi diplomsko nalogo delno potrdili.
Javna podoba podjetja je izjemno pomembna za uspešen razvoj podjetja in lahko potrdimo, da tudi zborna knjižna izreka menedžerjev vpliva na podobo podjetja v javnosti. Vsi analizirani menedžerji/direktorji so namreč na svojem področju delovanja izjemno uspešni, resda v svojem govoru uporabljajo mariborski pogovorni jezik, tudi na poslovnih sestankih, vendar v manjšem obsegu. Skozi analizo smo ugotovili tudi, da spol in starost ne vplivata na pravilno rabo knjižne izreke.
Skozi pričujoče delo smo potrdili predpostavko, da je za javno podobo podjetja in javno podobo menedžerjev komunikacija navzven bistvenega pomena, zato smo ob koncu zapisali še nekatera priporočila menedžerjem, da bi lahko govor na poslovnih sestankih še izboljšali. Ključne besede: Komunikacija, poslovna komunikacija, poslovni sestanki, kultura govora, knjižni pogovorni jezik, mariborski pogovorni jezik. Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1245; Prenosov: 86 Celotno besedilo (1,64 MB) |
5. POSLOVNO KOMUNICIRANJE V MEDNARODNEM OKOLJUUroš Vidali, 2016, diplomsko delo Opis: V prvem delu diplomske naloge sta splošno predstavljena kultura in proces komunikacije. Zaradi velikega števila raziskovalcev na tem področju obstajajo različne opredelitve pojma kultura in njegovih dimenzij. Predstavljenih je nekaj vodilnih avtorjev, njihovih modelov in definicij. Krajše poglavje je namenjeno tudi medkulturni komunikaciji, ki je ena izmed osnov za uspešnost v mednarodnem poslovanju.
V nadaljevanju diplomskega dela je v ospredju poslovna komunikacija v mednarodnem okolju. Kot primeri so izbrane Nemčija, Italija in Japonska. Za vsako državo so predstavljeni parametri, napotki in nasveti za poslovneže, ki vstopajo v mednarodni svet poslovanja in komuniciranja. Ključne besede: kultura, modeli kulture, komunikacija, medkulturna komunikacija, poslovna etiketa, mednarodno poslovanje Objavljeno v DKUM: 08.09.2016; Ogledov: 2874; Prenosov: 476 Celotno besedilo (1,16 MB) |
6. ANALIZA VIZUALNIH ELEMENTOV POSLOVNE REVIJE NA PRIMERU REVIJE MANAGEMENT IN PRODAJAVesna Vivod, 2016, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi so predstavljeni vizualni elementi periodične publikacije tako splošno s teoretičnega vidika kot tudi z vidika konkretne analize izbrane poslovne revije Management in prodaja. Vizualne podobe predstavljajo največji del našega dojemanja sveta. Zato smo se v prvem sklopu osredotočili na komunikacijo s poudarkom na vizualni komunikaciji. Opredelili smo tudi zgodovino in splošne značilnosti revije kot specializirane periodične publikacije. Večji del teoretičnega dela je nato posvečen predstaviti teoretičnega vidika dizajna revij in pa opredelitvi lastnosti posameznih vizualnih elementov znotraj le- te. Na tem mestu so opredeljeni pomembni grafični elementi. Zaradi pomembnosti vpliva vizualne komunikacije na bralce je še kako pomembno, da dobro poznamo vse sestavine in da le- te povežemo v smiselno celoto.
V sklopu raziskovalno analitičnega dela smo na podlagi teorije naredili raziskavo, ali so uporabljeni elementi v študiji primera revije Management in prodaja ustrezni in na kaj naj bo grafični oblikovalec v prihodnje pozoren. Predpostavljali smo, da je celotna vizualna podoba revije všečna, pregledna ter da pritegne pozornost, kar smo z raziskavo in interpretacijo tudi dokazali, saj so bile vse hipoteze potrjene. Ključne besede: vizualna komunikacija, poslovna revija, grafično oblikovanje, tiskani mediji Objavljeno v DKUM: 16.05.2016; Ogledov: 1904; Prenosov: 211 Celotno besedilo (7,00 MB) |
7. VPLIV KULTURE NA USPEŠNOST POSLOVNIH POGAJANJ V BRAZILIJISara Mravlje, 2015, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo govori o vplivu kulture na poslovna pogajanja v Braziliji. Podrobno se opredeli več dejavnikov, ki vplivajo na pogajanja, razlike med pogajanji v Braziliji in v Sloveniji. Na kaj moramo biti pozorni ob pogajanjih z brazilci in čemu se moramo izogniti. Oprededelimo sestavine in dimenzije kulture in pogajanj, ter sinergijo le-teh. Ključne besede: poslovna pogajanja, medkulturna pogajanja, Brazilija, Slovenija, komunikacija, kultura, medkulturne razlike Objavljeno v DKUM: 11.01.2016; Ogledov: 1480; Prenosov: 271 Celotno besedilo (941,25 KB) |
8. Zen vodenja : zelo enostaven način vodenjaGabrijel Devetak, 2006, recenzija, prikaz knjige, kritika Ključne besede: vodenje, menedžment, poslovna komunikacija, trženje, Bric, R., Straže B., Djukić, D., Bogdanovski J., Šimac, I., Robnik, L. in Jug, A.: Zen vodenja Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1402; Prenosov: 48 Povezava na celotno besedilo |
9. Marketing and competition in the information age : proceedings of the 28th EMAC Conference, May 11-14, 1999, Humboldt University Berlin1999, zbornik Ključne besede: marketing, trženje, tržne raziskave, konkurenca, konkurenčnost, poslovna strategija, potrošnik, kupci, vedenje, psihologija potrošnika, čustva, odločanje, poslovne odločitve, kupoprodaja, ponudba, verige, medkulturna komunikacija, dežele, informacijska družba, informacijska tehnologija, informacije, internacionalizacija, prodaja na drobno, blagovne znamke, modeli, modeliranje, mediji, posvetovanja, zborniki Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 971; Prenosov: 38 Povezava na celotno besedilo |
10. ANALIZA POSLOVNIH KULTUR BRAZILIJE, NEMČIJE IN INDIJEValentina Žgeč, 2014, diplomsko delo Opis: Kultura je celota duhovnih, materialnih, intelektualnih in čustvenih značilnosti, ki označujejo družbo ter obsegajo umetnost, literaturo, način življenja, sistem vrednot, tradicijo in prepričanja.
Na kulturo vplivajo država, narod, jezik, vera, vrednote, socialne strukture in politični ter ekonomski sistem.
Brazilci govorijo zelo hitro in komunicirajo tudi neverbalno. Za njih je čas fleksibilen. So precej neposredni. Pomembno jim je, da vzpostavijo osebno zvezo, preden sklenejo posle z neko osebo. Dosti jim pomeni ohranjanje ugleda. Brazilci se še vedno zanesejo na stisk roke in njihovo besedo. Pisne pogodbe so dolge in zavezujoče. V poslovnem okolju si praviloma pri pozdravu stiskajo roke, vendar pa je tudi poljub na lice razširjena oblika pozdrava. Ker so Brazilci neuradni, jih običajno ogovorimo le z imenom. Moški so v službo običajno oblečeni v temno obleko, ženske pa v kostim, mnogokrat pa so oblečene manj konservativno. Brazilci so zelo vljudni in gostoljubni. Družba je bolj maskulinistična, vendar vedno več ženskam uspe doseči višji vodstveni položaj.
Nemci so znani po tem, da so delavni, zadržani, hladni v vedenju, natančni in kakovostni. Komunicirajo odkrito, odprto in neposredno. So precej formalni in nadzorovani in nimajo izrazite govorice telesa. Med pogovorom z Nemcem ne smemo držati rok v žepih. Za Nemce je točnost zelo pomembna. Pri pogajanjih so kooperativni in sistematični. Radi načrtujejo in postavljajo veliko vprašanj. Pogodbe so zavezujoče in se težko spreminjajo. Pozdravljajo se s stiskom rok. Nemci so zelo uradni, zato z imenom ogovorimo le dobrega prijatelja. Moški in ženske so v službi običajno oblečeni konservativno. Moški in ženske so v družbi enakopravni, vendar ženske na delovnem mestu nimajo enake avtoritete in plače kot moški.
Indijci spoštujejo prijaznost, družabnost, fleksibilnost, skromnost, sočustvovanje in poslušnost. Govorijo tiho in sramežljivo. Komunikacija je posredna, zato ne povedo, kaj mislijo. Pomembno jim je ustvarjanje dolgoročnih in zaupnih zvez. Pogodbe so jedrnate in jasne. Pozdravimo jih s tradicionalnim namaste ali s stiskom rok. V Indiji se običajno ne uporabljajo priimki, ampak samo imena. Moški si v službo oblečejo svetlo obleko ali dhotis, ženske pa sari. Indijci so gostoljuben narod. V družbi dominirajo moški, zato imajo ženske težave pri poslovanju. Ključne besede: poslovna kultura, verbalna in neverbalna komunikacija, potek pogajanja Objavljeno v DKUM: 19.08.2014; Ogledov: 1801; Prenosov: 308 Celotno besedilo (606,32 KB) |