1. OTS 2022 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : zbornik petindvajsete konference, Maribor, 7. in 8. september 20222022, zbornik Opis: V zborniku petindvajsete konference OTS 2022 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljene izkušnje in, skozi konkretne projekte, dokazano uspešni pristopi in dobre prakse naslavljanja arhitekturnih izzivov, povezanih z vpeljavo umetne inteligence in strojnega učenja, zasnove in vpeljave rešitev poslovne inteligence, učinkovite obdelave velepodatkov in podatkovnih tokov, apliciranja vzorcev pri zasnovi mikrostoritvenih in brezstrežniških arhitektur, uporabe zmožnosti tehnologij veriženja blokov in decentraliziranih aplikacij, digitalne preobrazbe in posodobitve IKT rešitev na osnovi funkcionalnosti, ki jih omogočajo digitalne denarnice, apliciranja agilnih metod ter izboljšanjem odzivnosti pri zagotavljanju učinkovite podpore poslovnim procesom, integracije sistemov in razvoja podpornih storitev pametnega doma, telemedicine in zelenega prehoda, razvoja in optimizacije mobilnih, spletnih in oblačnih rešitev ter uporabe sodobnih in aktualnih, tudi odprtokodnih, tehnologij pri razvoju naprednih informacijskih rešitev in storitev. Ključne besede: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, agilne metode, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost Objavljeno v DKUM: 07.09.2022; Ogledov: 297; Prenosov: 66
Celotno besedilo (44,60 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Uporaba Power BI kot orodja za obdelavo, analizo in vizualizacijo podatkov : diplomsko deloDavid Vidovič, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo vsebuje primerjavo konkurenčnih orodij poslovne inteligence in praktični primer uporabe poslovnointeligenčnega orodja Power BI. Najprej razložimo pojem poslovne inteligence, splošno opišemo orodja poslovnega obveščanja in nato podrobneje posamezna orodja, ter jih primerjamo v tabeli. S praktičnim primerom uporabe prikažemo izdelavo nadzorne plošče in vizualizacij z uporabo prosto dostopnih podatkov. Diplomsko delo zaključimo s predstavitvijo rezultatov in izkušenj. Ključne besede: poslovna inteligenca, poslovno obveščanje, orodje Power BI, vizualizacija podatkov, analiza podatkov Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 526; Prenosov: 90
Celotno besedilo (1,79 MB) |
3. Trendi crm sistemovMonika Šinjur, 2021, magistrsko delo Opis: Upravljanje odnosov s strankami (CRM) je poslovna strategija, ki je usmerjena k strankam in ustvarjanju dolgoročnega odnosa z njimi. Podjetja so danes na trgu konkurenčna le, v kolikor so sposobna vzpostaviti interakcijo s strankami in razumeti njihove potrebe. Na podlagi tega prilagajajo svoj izdelke in storitve, kar vpliva na donosnost in ohranjanje obstoječih strank, pridobivanje novih strank in posledično povečanje prodajnih prihodkov podjetja.
Podporo učinkovitemu izvajanju strategije upravljanja odnosov s strankami danes nudijo CRM sistemi. CRM sistemi so učinkovito programsko orodje, ki omogoča zbiranje, hranjenje in obdelavo vseh informacij o strankah. Avtomatizirajo procese prodaje in trženja ter nudijo podporo poprodajnim aktivnostim in servisiranju strank, zato je pomembno, da so integrirani z drugimi sistemi v podjetju. Poslovni procesi v podjetjih so specifični, zato je pomembna prilagodljivost funkcionalnosti CRM sistemov poslovanju podjetja.
V tem magistrskem delu smo opredelili koncept upravljanja odnosov s strankami in lastnosti CRM sistemov. Osredotočili smo se na proces implementacije CRM sistemov in kritične dejavnike uspeha takšnih projektov. Izpostavili smo prednosti in tudi slabosti CRM sistemov, ki se pojavljajo, kljub temu da lahko danes podjetja izbirajo med mnogimi ponudniki in njihovimi CRM rešitvami. Zanimali so nas predvsem trendi CRM sistemov, ki so nastali z razvojem napredne informatike in informacijsko-komunikacijskih tehnologij. CRM rešitve v oblaku, mobilnost CRM rešitev, njihovo povezovanje s socialnimi omrežji in nove funkcionalnosti so področja, na katera smo se pri tem osredotočili. Vključili smo analizo treh izbranih CRM rešitev: Intrix CRM, Salesforce CRM in Microsoft Dynamics 365 CRM. Skozi analizo CRM rešitev smo podkrepili teoretična izhodišča tega magistrskega dela. Ključne besede: e-poslovanje, upravljanje odnosov s strankami, računalništvo v oblaku, socialna omrežja, poslovna inteligenca Objavljeno v DKUM: 01.09.2021; Ogledov: 744; Prenosov: 183
Celotno besedilo (2,61 MB) |
4. Integracija power bi z erp rešitvijoPia Zavec, 2020, magistrsko delo Opis: V razvijajočem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju, kjer se informacijska tehnologija zelo hitro razvija in prevladuje, mora biti vsako podjetje pozorno na razmere v notranjem in zunanjem okolju. Če želijo podjetja ostati uspešna in učinkovita pri svojem poslovanju ter si ohraniti konkurenčno prednost, se morajo spremembam prilagoditi. Podjetja se tega zavedajo, zato pa vedno bolj zamenjujejo obstoječe informacijske rešitve in uvajajo ERP rešitve. Posledico uvedbe ERP rešitve predstavlja velika količina podatkov, ki v njih nastajajo in se hranijo. S pomočjo integracije med ERP rešitvami in poslovno inteligenco je mogoče velike količine podatkov analizirati na različne načine. Analiziranje pomeni vizualizacijo le-teh, izdelovanje različnih poročil, ustvarjanje nadzornih plošč. V magistrskem delu spoznamo integracijo ERP rešitve Softbase z orodjem poslovne inteligence Power BI. V teoretičnem delu opišemo opredelitve ERP rešitev, poslovne inteligence, osnovne značilnosti integracije ERP rešitev in poslovne inteligence. Predstavimo tudi rešitvi Softbase in Power BI. V praktičnem delu sledi primer integracije ERP rešitve Softbase z orodjem Power BI na podjetju X. Osrednji del magistrskega dela predstavlja podrobno opisana in izpeljana integracija ERP rešitve Softbase in orodja poslovne inteligence Power BI. Ključne besede: ERP rešitev, poslovna inteligenca, integracija, ERP rešitev Softbase, orodje Power BI Desktop, Power BI Service Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 776; Prenosov: 86
Celotno besedilo (2,32 MB) |
5. Uporaba orodij poslovne inteligence v diagnostično analitskem centru družbe ELESDenis Kozjek, 2019, magistrsko delo Opis: V podjetju ELES, d.o.o. se je zaradi vse večje količine in kompleksnosti podatkov ter prepoznanem potencialu odkrivanja informacij, ki jih področje poslovne inteligence ponuja, vodstvo odločilo za izgradnjo diagnostično analitskega centra. Center bo v podjetju predstavljal središče tehnično poslovne inteligence. Podjetje ELES, d.o.o., se je s poslovno inteligenco že srečevalo, vendar celovite rešitve še ne uporabljajo. V magistrskem delu smo preučili in opisali področje poslovne inteligence ter različno programsko opremo oziroma orodja, ki se na tem področju uporabljajo. Z namenom izbire najprimernejšega orodja smo na podlagi zahtev, potreb in predlogov podjetja ter raziskav trga izvedli večparametrsko analizo izbranih orodij. Poleg analize smo vsako orodje tudi praktično preizkusili. Na podlagi rezultatov smo izbrali najprimernejše orodje za uporabo pri izgradnji nadzornih plošč. Namestitev in uporabo izbranega orodja smo v magistrskem delu tudi podrobneje opisali. Poleg tega je podrobno opisana tudi izgradnja in delovanje nadzornih plošč, ustvarjenih za potrebe diagnostično analitskega centra. Nadzorne plošče so osredotočene na visokonapetostne naprave. Omogočajo spremljanje številnih parametrov stanja in vzdrževanja visokonapetostnih naprav, z namenom zagotavljanja ažurnih ter kakovostnih informacij za sprejemanje poslovnih odločitev. Ključne besede: poslovna inteligenca, večparametrska analiza, odločitveni modeli, DEXi, nadzorne plošče, Microsoft Power BI, elektroenergetski sistemi Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1045; Prenosov: 123
Celotno besedilo (5,70 MB) |
6. Primerjalna analiza SAP orodij za poslovno inteligencoEnis Zornić, 2018, diplomsko delo Opis: Živimo v času, v katerem so ključni cilji podjetij vseh velikosti zmanjševanje stroškov, odkrivanje novih priložnosti in nevarnosti ter spremljanje podjetja na vseh področjih in poročanje vodstvu podjetja. Z vsemi omenjenimi dejavnostmi je tesno povezan pojem poslovne inteligence. Orodij za poslovno inteligenco je na trgu veliko, podjetja pa morajo izbrati tisto, ki jim najbolj ustreza.
Podjetje SAP je eno izmed vodilnih ponudnikov poslovnih rešitev, že leta pa poudarjajo pomembnost analitike za podjetja vseh velikosti. V tem diplomskem delu bomo podrobneje analizirali orodja SAP (Business Warehouse/Business Ingelligence) in jih med seboj primerjali. Orodja bomo primerjali na podlagi lastno določenega merila, ki bo podjetjem pomagal bolje razumeti razlike med orodji ter njihove prednosti in slabosti. Prav tako bomo raziskali uporabniško izkušnjo, s pomočjo katere bomo ugotovili, komu so posamezna orodja namenjena in s kakšnimi težavami se uporabniki srečujejo pri uporabi teh orodij. Ključne besede: poslovna inteligenca, SAP, BusinessObjects, analitika, poročanje, BW/BI Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 660; Prenosov: 105
Celotno besedilo (903,29 KB) |
7. Primerjava in analiza orodij za poslovno inteligencoMatevž Logar, 2018, diplomsko delo Opis: Tema diplomske naloge je analiza in primerjava treh orodij, ki se uporabljajo za izdelavo poročil v poslovni inteligenci. Opisan je pojem poslovna inteligenca, njegov pomen in raziskava ključnih elementov, vključno z zgodovino in kategorijami. Opisano je posamezno orodje, njegove funkcije ter prednosti in slabosti vsakega. Z uporabo odločitvenega modela in programa DEXi je narejena primerjava, kot tudi prikazani rezultati odločanja. Sledi izdelava poslovnih poročil v vsakem izmed orodij, kjer je ustvarjena podatkovna baza MySQL, ki je služila za črpanje podatkov pri izdelavi. Ključne besede: poslovna inteligenca, BIRT, Dream Report, Power BI, poročilo Objavljeno v DKUM: 08.10.2018; Ogledov: 937; Prenosov: 152
Celotno besedilo (2,11 MB) |
8. IZDELAVA ANALITIČNEGA OGRODJA ZA POSLOVNO OBVEŠČANJE PO MERI UPORABNIKAMiroslav Malek, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu predstavljamo orodje DecideHub in tehnologije, ki so bile uporabljene pri njegovem razvoju. Z njegovo pomočjo želimo pokazati, da lahko z združitvijo različnih tehnologij implementiramo orodje, ki lahko rešuje kompleksne korake pri gradnji podatkovne strukture za opravljanje poslovnih analiz. To so koraki, ki vključujejo korake vse od izbire vira podatkov, gradnje podatkovnega skladišča, prenosa podatkov do pretvarjanja podatkov v ustrezno obliko za prikaz v poslovnih poročilih. Na začetku smo bolj osredotočeni na teoretični del, kjer želimo predstaviti pomen in osnove poslovne inteligence ter njen razvoj skozi čas. V nadaljevanju pa s pomočjo različnih razvojnih tehnologij in programerskih vzorcev prehajamo vedno bolj na praktične primere, kjer pretvorimo principe in korake poslovne inteligence v tehnične implementacije. Ključne besede: poslovna inteligenca, podatkovno skladišče, poslovna analiza, poročanje, .NET, SQL strežnik, WPF, programiranje. Objavljeno v DKUM: 08.09.2016; Ogledov: 1007; Prenosov: 88
Celotno besedilo (2,97 MB) |
9. Uvajanje sistema poslovne inteligence v koncernuNejc Menard, 2016, specialistično delo Opis: Skupaj z rastjo poslovnih sistemov raste tudi potreba po ustreznih informacijah o stanju znotraj sistema. V te namene so bili razviti sistemi poslovne inteligence. Ta širok pojem omogoča podjetjem ali organizacijam vpogled v delovanje njihovih kritičnih funkcij skozi orodja za poročila, analizo in vizualizacije.
Na podlagi privzetega modela uvajanja informacijskih rešitev smo zapisali usklajene prilagoditve in jih preverili na primeru implementacije rešitve v koncernu Kolektor. S tem specialističnem delom smo skozi implementacijo rešitve raziskali in analizirali prilagojeno metodologijo uvajanja rešitev poslovne inteligence in ključnih faktorjev uspeha na konkretnem primeru.
Naloga predstavlja model uvajanja in ključne dejavnike uspešnosti. Skozi nalogo smo pridobili odgovor na vprašanje, ali lahko to zapišemo kot novi prilagojeni model uvajanja z določenimi lastnostmi in določimo dejavnike uspešnosti, ki pomenijo dodano vrednost za podjetje, v katerem se taka ali podobna rešitev poslovne inteligence uvaja. Ključne besede: poslovna inteligenca, vizualizacija podatkov, integracija sistemov, model implementacije informacijske rešitve, ključni dejavniki uspeha Objavljeno v DKUM: 07.07.2016; Ogledov: 1644; Prenosov: 84
Celotno besedilo (2,07 MB) |
10. Razvoj modula poslovne inteligence za nadzor servisnih aktivnostiJulij Zupan, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Orodja poslovne inteligence, s katerimi lahko podjetje proaktivno ukrepa, se običajno uporabljajo za reševanje problema nadzora nad aktivnostmi poslovanja v realnem času. V magistrskem delu smo prikazali model poslovne inteligence, ki smo ga razvili za učinkovitejši nadzor nad aktivnostmi vseh serviserjev v logističnem podjetju. Predlagali smo reševanje nadzora nad ključnimi kazalniki uspešnosti (KPI) servisnih storitev za vodje servisne službe v proučevanem podjetju in druge v servisno naravnanih podjetjih, s pomočjo orodja Tableau, ki predstavlja koristno orodje za dnevni vpogled in nadzor nad aktivnostmi poslovanja v realnem času.
Rezultati testiranja kažejo, da se z uporabo razvitega modula za nadzor KPI v orodju Tableau pomembno poveča učinkovitost, znižajo se stroški časa in virov v procesu izvajanja nadzora nad servisnimi storitvami. Ključne besede: poslovna inteligenca
nadzor servisnih storitev
ključni kazalniki uspešnosti
Tableau Objavljeno v DKUM: 03.06.2016; Ogledov: 1422; Prenosov: 165
Celotno besedilo (2,02 MB) |