| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Razvoj poslovne ideje za tattoo studio
Sara Zornada, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi preučujemo možnost uresničitve poslovne ideje za podjetje, ki se ukvarja s trajno poslikavo in prebadanjem telesa. V teoretičnem delu opredelimo teoretično ozadje pojmov podjetništvo, poslovna ideja, poslovni načrt in kultura tetoviranja, v empiričnem delu pa opravimo raziskave trga in že obstoječe konkurence ter podamo predlog poslovne ideje za tattoo studio. Ugotovili smo, da je povpraševanje po storitvah, ki jih nudi tattoo studio, veliko in da nenehno narašča. Zato bi našo poslovno idejo s ponudbo kakovostnih storitev dejansko uresničili v praksi.
Ključne besede: podjetništvo, poslovna ideja, tetoviranje, analiza trga
Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 692; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

2.
Razvoj poslovne ideje kitke.si z modelom kanvas
Patricija Banovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo pripravili kanvas poslovni model za razvoj in realizacijo podjetniške ideje, ki smo jo poimenovali Kitke.si, in sicer proizvodnje in prodaje petih glavnih produktov, podporne blazine za nosečnice, kitke kot obrobe za otroško posteljico, gnezdece za dojenčka, igralno podlogo ter okrasne pletene blazine. Po raziskavi tržišča smo namreč ugotovili, da se na slovenskem trgu v času raziskave ponuja le izdelek kitka, vendar je ta izdelana iz platna, medtem ko je naš izdelek narejen iz bombažnega džersija. Te ugotovitve so nas vodile do priprave kanvas poslovnega modela, saj želimo izdelovati in prodajati naše izdelke. Izdelke bomo ponujali prek spletne trgovine z domeno Kitke.si, zato so v nalogi na kratko predstavljeni tudi glavni koraki pri izdelavi spletnega podjetja. V prvem delu smo natačneje opredelili podjetništvo in vitko podjetništvo. Vitko podjetništvo smo primerjali s tradicionalnim pristopom in v nadaljevanju predstavili glavne značilnosti priprave spletnega podjetja ter spletne prodaje. Opredelili smo poslovni model kanvas, ki predstavlja enega od glavnih modelov za preverjanje učinkovitosti poslovne ideje. Predstavljeni so glavni elementi tega poslovnega modela, ki ga opisujejo vitki podjetniki, kot so Osterwalder in Pigneur ter Ries in Maurya. V okviru kanvas poslovnega modela smo opisali njegove gradnike ter raziskali, kdo so naši ciljni kupci, porabniki, partnerji, kanali, ključni viri in ostali pomembni deli, ki vplivajo na realizacijo podjetniške ideje. V teoretičnem delu smo opisali tudi oblike podjetij in dejavnosti, primerne za realizacijo naše ideje. V empiričnem delu naloge smo razvili našo poslovno idejo Kitke.si po kanvas poslovnem modelu. Prav tako smo predstavili spletno stran, prek katere bomo izdelke prodajali in izdelali podroben načrt uresničitve ideje s prijavo osebnega dopolnilnega dela. S pomočjo omenjene metode in finančnega načrta smo ugotovili, da Slovenija predstavlja potencialni trg za naše izdelke in da lahko poslovno idejo realiziramo z nizkim vložkom. Diplomski projekt smo zaključili z načrti za prihodnost in s projekcijo za prvih pet let poslovanja, kjer smo ugotovili, da bi v prvih dveh letih pričeli s priglasitvijo osebnega dopolnilnega dela, v tretjem letu pa ustanovili podjetje kot samostojni podjetnik.
Ključne besede: vitko podjetništvo, kanvas poslovni model, poslovna ideja, spletna prodaja
Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 1594; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

3.
Poslovni načrt za podjetje Agrar servis
Ana Dimic-Martinovič, 2019, diplomsko delo

Opis: Poslovni načrt predstavlja osnovo za poslovanje podjetja. S poslovnim načrtom razvijemo temeljne namene in cilje, določimo strategije in taktike doseganja ciljev, ugotovimo ali je ideja izvedljiva in analiziramo trg. Poslovno načrtovanje je priprava za uresničevanje prepoznane poslovne priložnosti. Potrebno je vključiti inovativnost, obvladovanje tveganj, negotovost. V teoretičnem delu smo predstavili pojme podjetništvo, podjetnik in podjetniški proces. Pregledali smo katere lastnosti mora imeti podjetnik, če želi biti uspešen. Predstavili smo kaj sploh je poslovno načrtovanje nato pa podrobno opisali poslovni načrt. Dotaknili smo se tudi kaj vse mora poslovni načrt vsebovat in kaj so njegove bistvene sestavine. Opisali smo kakšne so prednosti, če podjetje izdela poslovni načrt za podjetje. Raziskava je potekala v partnerjevem podjetju Agrar servis,, popravila kmetijske mehanizacije Matej Pečar s. p. (v nadaljevanju: Agrar servis). V tem delu smo z intervjuji lastnika in treh strank ugotavljali kakšno je zadovoljstvo, prepoznavnost podjetja, povpraševanje, pričakovanje in odzivnost po storitvah s strani podjetja in s strani strank po mnenju intervjuvancev. Z analizo njihovih odgovorov smo odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Zanimali so nas razlogi za ustanovitev podjetja, njegovo trenutno stanje na trgu in načrti za prihodnost. Ugotovili smo da je mlado podjetje dobro situirano na trgu. Prepoznavnosti in povpraševanje sta glede na to, da je podjetje novo kar visoka. Potrdili smo tudi dejstvo da je usklajevanje med podjetjem in družinskim življenjem zelo težko in velikokrat naporno. Moramo se zavedati, da podjetje, ki je ravno pričelo s poslovanjem se težje prebija na trgu, kot podjetja, ki so že dolgo ustanovljena. Odgovori intervjuvancev so pokazali, da so vsi zadovoljni s storitvami in da bodo v prihodnje s podjetjem Agrar servis sodelovali. Še posebej so poudarili, da ima podjetje ustrezno znanje, hiter odziv, je zanesljivo in odgovorno. Intervjuvanci menijo, da podjetje Agrar servis zaenkrat zadovoljuje njihove potrebe in, da si tudi v prihodnje želijo sodelovati s podjetjem Agrar servis. Podjetje daje velik poudarek na kvalitetno opravljene storitve, trudi se za svoj ugled in prepoznavnost. Njihova skrb za konkurenčnost je stalna, kar potrjuje konstantno dodajanje novih pripomočkov in spodbujanje kreativnega in inovativnega razmišljanja. Ugotovili smo, da so za uspeh mladega podjetja izrednega pomena lastnosti podjetnika. Lastnik podjetja pravi, da ga veliko naučijo izkušnje s strankami in novi izzivi.
Ključne besede: poslovni načrt, poslovna ideja, mlado podjetje, samozaposlitev, razvoj dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1594; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (824,12 KB)

4.
Poslovni model za ustanovitev podjetja na področju ekoloških penin
Urška Horvat, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljena priprava poslovnega modela za proizvodnjo in prodajo ekološke penine iz samorodnic. Na podlagi raziskave slovenskega tržišča smo presenečeno ugotovili, da takšen proizvod ne obstaja, zato menimo, da bi lahko ustvarili odlično tržno nišo.
Ključne besede: Vitko podjetništvo, poslovni model, poslovni načrt, poslovna ideja, ekološke penine.
Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 1661; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

5.
ISKANJE IN REALIZACIJA NOVIH POSLOVNIH IDEJ ZA REŠEVANJE »GRADBENEGA PODJETJA« V TEŽAVAH
Marija Cerovec, 2011, diplomsko delo

Opis: Stalne spremembe na trgu vplivajo na podjetja, da neprenehoma ustvarjajo nove proizvode ali storitve. Podjetja, ki tem spremembam sledijo, v njih prepoznavajo nove priložnosti za svoj razvoj. Razvoj podjetja je povezan z dejstvom, da podjetje spodbuja inovatinovst v svojih poslovnih procesih in ustvarja dodano vrednost v svojih izdekih in storitvah. Prvi pogoj za ustvarjalnost v podjetju je ustvarjalni in inovativni vodstveni kader ali podjetnik, ki bo znal prepričati svoje zaposlene, da sprejmejo njegovo vizijo razvoja. V diplomskem delu sem želela dokazati, da je razvoj podjetja vedno povezan z inovatinostjo in novimi idejami. Zato sem v prvem poglavju diplomske naloge najprej preučila pomen novih idej za uspešen razvoj podjetja. K iskanju novih idej lahko v veliki meri prispevajo tudi zaposleni s svojo ustvarjalnostjo. Zato morajo take ljudi v podjetju podpirati in spodbujati, ker so prav oni lahko glavni vir inovacij. Menim, da je inovativnost osnova za razvoj novih izdelkov ali storitev, le ti pa predstavljajo konkurenčno prednost podjetja na tržišču. Da bi vedeli ali poslovna ideja pomeni tudi priložnost za podjetje, je nujno idejo presoditi tudi iz tega vidika. Da ne bi bilo presojanje poslovne priložnosti prepuščeno naključju sem raziskovala tržne potrebe in bodoče konkurente, ugotavljala inovativnost ideje, njeno privlačnost za kupce ter izvedljivost in donosnost. Te raziskave sem predstavila v drugem poglavju. Na osnovi pridobljenih rezultatov menim, da bi uvedba ideje o uvajanju novega proizvoda iz področja obnovljivih virov energije lahko bila priložnost za podjetje in njeno vključitev v grozd proizvajalcev vetrnih turbin. Povpraševanje po teh proizvodih je opaziti predvsem v tujini, manj pa v Sloveniji, ki še ni pričela z gradnjo vetrnih elektrarn. Ko idejo presodimo in ovrednotimo lahko pričnemo z njeno realizacijo. Za to pa potrebujemo ljudi in finančne vire. Preverjanje ideje z vidika kadra in denarja sem predstavila v tretjem poglavju diplomske naloge. Preučevala sem pomembnost kadrovske strukture in finančnih sredstev, ki sta nujna in odločilna za realizacijo poslovne ideje. Zato v podjetju potrebujejo oboje. Prepričana sem, da sta kader in finančna sredstva enako pomembna, kajti sposobni kader bo pridobil tudi ugodne finančne vire. Zatavljene cilj moje diplomske naloge sem dosegla kljub temu, da so v podjetju tehtali med dvema možnostima - sprejeti realizacijo nove ideje ali ne sprejeti. Vedeli so, da je proizvodnja nosilnih stolpov za vetrne elektrarne dolgoročno obetavna ideja zaradi pridobivanja električne energije iz obnovljivih virov, ki so neizčrpni. Vendar realizacija poslovne ideje zahteva oblikovanje strategije uveljavljanja nove ideje z več vidikov. V današnjem času največji problem predstavlja oblikovanje strategije z denarnega vidika. Zato se bodo o realizaciji ideje odločili po razgovorih z potencialnimi vlagatelji in banko.
Ključne besede: 1. IDEJA, 2. NOTRANJE PODJETNIŠTVO, 3. NOVI IZDELEK, 4. KRIZA V PODJETJU, 5. POSLOVNA PRILOŽNOST, 6. TRŽNA ANALIZA, 7. INOVTIVNOST, 8. IZVEDLJIVOST, 9. DONOSNOST, 10. PODJETJE, 11. KADRI, 12. FINANCIRANJE.
Objavljeno v DKUM: 29.05.2012; Ogledov: 2787; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (722,30 KB)

6.
ISKANJE IN PRESOJA POSLOVNIH ZAMISLI
Jasmina Ovčar, 2012, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Podrobneje smo spoznali tri gonilne sili podjetništva s študijem podjetniškega procesa, ki predstavlja najširši okvir delovanja podjetnika in njegovega tima, od ideje za novi podjem do njegove uresničitve. Spoznali smo osnovne modele tega procesa in njegove temeljne sestavine ter njihova medsebojna razmerja. Ugotovili smo, da je med temeljnimi elementi procesa na prvem mestu podjetnik in podjetniški tim, kot intelektualni kapital, ki v kombinaciji s priložnostjo in sredstvi dejansko ustvarja novo vrednost. Posebej smo obravnavali tudi osnovne teorije življenjskega cikla podjetja in spoznali fazni model razvoja podjetja ter primerjali vrste podjetij glede na življenjski cikel. Prvi koraki v podjetništvu so največkrat povezani predvsem s tem, da imamo kot izhodišče dobro poslovno idejo z bolj ali manj velikim potencialom, tim ljudi, ki ima znanje in druge sposobnosti, da se to idejo realizira ter kapital za ustanovitev, zagon in rast podjetja. Seveda pa je izjemno pomembno tudi to, da je potencial ideje preverjen v poslovnem načrtu, ki je za podjetnika iz več razlogov izjemno pomemben dokument. V zvezi z idejami pa je pomembno omeniti še eden pomemben aspekt. Ko razmišljamo o dobri podjetniški ideji, se velikokrat osredotočimo preveč na sam inovativen proizvod ali storitev, mogoče zgolj samo na tehnologije. Dobre podjetniške ideje pa lahko nastanejo tudi na povsem drugih ravneh. Začetna točka kateregakoli uspešnega novega posla je ponudba osnovnega proizvoda ali storitve. Ta ideja se lahko razvije s pomočjo različnih tehnik ali brez njih. Tehnika, s katerimi lahko pridemo do dobrih proizvodnih idej, so lahko spremljanje pripomb znancev, vrednotenje novih proizvodov, katere ponuja konkurenca, seznanjanja z novimi idejami, ki jih vsebuje že podprti patent, in aktivno vključevanje v raziskave in razvoj. Če razkrijemo veliko število potencialnih idej, jih moramo pregledati in oceniti, da bi določili njihovo ustreznost za nadaljnji razvoj. Ideje, ki pokažejo največ možnosti, gredo nato skozi stopnjo koncepta, stopnjo proizvodnega razvoja in stopnjo tržnega preizkusa, da bi končno dosegle komercializacijo. Podjetnik mora skozi celoten proces ideje neprenehoma vrednotiti, da bi lahko pozneje uspešno prodrl s svojim poslom.
Ključne besede: poslovna ideja, podjetniški proces, ustvarjalnost, proces ustvarjalnosti, tehnike ustvarjalnega mišljenje, vrednotenje poslovne ideje.
Objavljeno v DKUM: 02.04.2012; Ogledov: 2460; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (399,55 KB)

7.
ZRAČNI TUNEL KOT POSLOVNA PRILOŽNOST V SLOVENSKEM ZABAVIŠČNEM TURIZMU
Aleš Cobl, 2010, diplomsko delo

Opis: Proučevanje poslovne ideje kot nove poslovne priložnosti je prav v času gospodarske recesije še kako pomembna. Ideja drugačnosti v turizmu pa je še posebna, saj je doslej svetovni turizem temeljil na potovanjih v daljne kraje in za daljši čas, kar pa se zelo hitro spreminja. Pomen dobivajo turistične destinacije, ki so v bližini, so inovativne in cenovno dostopnejše. Na tej predpostavki temelji tudi diplomsko delo zračnega tunela kot poslovne priložnosti v slovenskem turizmu. Poslovne ideje se v podjetnikih porajajo, se spreminjajo, zato jih je vedno potrebno preveriti z izdelavo poslovnega načrta, kar je osrednji del diplomske naloge. Prikazal sem različne možnosti udejanjanja poslovne ideje, bodisi, da jo predstavim potencialnim investitorjem ali jo uresničim sam na svoji podjetniški poti. Ni bilo pomembno samo spoznanje, da je poslovna ideja uresničljiva, spoznal sem tudi veliko ovir, ki stojijo na poti in za katerih premagovanje ni dovolj inovativen posameznik ali skupine. Spoznal sem zakaj v Sloveniji zaostajamo, zato ker ne znamo videti, da se lahko poslovne ideje uresničijo samo že s tem, ker so jih preizkusili že drugi, kot je to v primeru zračnega tunela, in najdejo tisoč in eno oviro, da to ne bo možno, namesto da vidimo, da je to samo še ena izmed tisoč in ene priložnosti. Študij ni samo memoriranje povedanega in prebranega, največ ti lahko študij doprinese, da si to znanje upaš udejaniti. Prav zato sem opisal svojo poslovno idejo, ki me je že spremlja nekaj časa, menim, da je prvi korak z izdelavo diplomske naloge opravljen. Zahvale mentorjem in vsem mojim profesorjem, ki so me naučili videnja poslovnih priložnosti.
Ključne besede: poslovna ideja, turizem, poslovna priložnost, poslovni načrt, zračni tunel
Objavljeno v DKUM: 26.08.2010; Ogledov: 2473; Prenosov: 223
.pdf Celotno besedilo (866,12 KB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici