| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 106
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Ekonomske posledice vojne v Ukrajini in etični vidik poslovanja z Rusijo
Lana Helena Grujič, 2022, diplomsko delo

Opis: V mesecu februarju se je začela vojna v Ukrajini, ki v času pisanja naloge še traja. Ta je prva vojna na tleh Evrope po drugi svetovni vojni. V odgovor so proti Rusiji kmalu po napadu države s celega sveta začele uvajati sankcije, da bi z njimi vojno končali v čim krajšem času. Zaradi različnih gospodarskih povezav med Rusijo in drugimi državami vsaka čuti drugačne posledice. Zaradi velike odvisnosti od ruske trgovine s plinom in drugimi dobrinami so države članice Evropske unije, poleg držav, ki sta med seboj v vojni, ene izmed tistih, ki najbolj čutijo gospodarske učinke vojne. Poleg držav pa so sankcije proti Rusiji uvedla tudi nekatera podjetja.
Ključne besede: vojna, poslovna etika, Ukrajina, Rusija, gospodarske posledice
Objavljeno v DKUM: 28.11.2022; Ogledov: 35; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (640,07 KB)

2.
Vpliv Covid-19 razmer na poslovno etiko in ustvarjanje dobička izbranega podjetja
Anja Mašera, 2022, diplomsko delo

Opis: Vprašanje etike postaja v družbi v zadnjih letih vse bolj pomembno. Podjetja, ki imajo sloves etičnosti, delujejo pravilno, pošteno, fluktuacija zaposlenih je nizka, odnosi med dobavitelji in kupci temeljijo na medsebojnem zaupanju, njihova donosnost pa je dobra. Vse to še posebej pride do izraza v raznih kriznih razmerah, kot je bila na primer zadnja koronakriza. V takšnih situacijah se pogosto pojavi dilema o tem, koliko skrbi posvečati poslovni etiki, in na splošno etičnosti delovanja in vedenja, ko sta ogrožena delovanje in obstoj podjetja, oziroma bi se zaradi skrbi za etičnost delovanja lahko tudi zmanjševal dobiček. V diplomskem delu smo na primeru izbranega podjetja želeli ugotoviti vpliv razmer Covida-19 na poslovno etiko in ustvarjanje dobička. Zanimalo nas je, ali je bila v tem času etika za podjetje zgolj breme oziroma ali je vplivala tudi na ustvarjanje dobička. Poleg osnovnega namena smo želeli raziskati tudi, ali so koronski ukrepi vplivali na zaposlovanje in fluktuacijo zaposlenih v izbranem podjetju. Raziskava je pokazala, da je izbrano podjetje v času koronakrize vseskozi zelo dobro skrbelo za dobro organizacijsko klimo, zaposlene in etičnost delovanja in poslovanja, zato negativnih vplivov Covida-19 na poslovno etiko, oziroma zmanjšano skrb za etičnost delovanja in vedenja ni bilo zaznati. Je pa zaradi zmanjšanega obsega dela in popolnega zaprtja ene izmed dejavnosti podjetja v času koronakrize podjetje beležilo zmanjšanje dobička oziroma le-teh nekaj časa sploh ni bilo. Prav tako ni podjetje beležilo nobene prekinitve delovnega razmerja ali prehajanja med delovnimi mesti, razlog za to pa je po mnenju direktorja dobra korelacija med skrbjo za zaposlene in dobrimi odnosi v podjetju. Večji pomen, kot ga podjetje namenja poslovni etiki, se kaže tudi v izboljšani morali zaposlenih, le-ta pa vpliva na njihovo zavzetost za delo, kar ima za posledico boljše rezultate in dobičkonosnost podjetja. Zaključimo lahko, da kriza ni nujno slaba za podjetje in zaposlene, temveč je lahko priložnost bodisi za napredek bodisi za ponoven razcvet.
Ključne besede: Covid-19, poslovna etika, dobiček, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 57; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

3.
Etiene dileme na podroeju ogla?evanja
Jelena Krčmar, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo »Etične dileme na področju oglaševanja« se ukvarja s problematiko neetičnega oglaševanja oziroma kakšen vpliv ima neetično oglaševanje na stališča in védenje odjemalcev. V teoretičnem delu naloge smo pojasnili pojem oglaševanja, cilje in problematiko oglaševanja, vlogo ter funkcije oglaševanja, medije oglaševanja in njihovo manipulacijo. Prav tako sta pojasnjeni etika in poslovna etika. Z namenom dodatne pojasnitve smo definirali tudi pojma etika v oglaševanju in etični kodeks. Poudarjeno je, da sam nastop na trgu ni takšen, kot bi moral biti, zaupanje končnega uporabnika pa je pogosto zlorabljeno. Primeri, kateri so obdelani v nalogi, to jasno prikazujejo. Zloraba otrok v oglaševanju, kjer je pogosto mogoče prepoznati rasizem in seksizem, je primer neetičnega vedenja v oglaševalski industriji. Tudi primer, kateri se pogosto pojavlja, je odnos do žensk, obravnavanje žensk kot predmeta in seksizem v oglaševanju. Skupaj s primeri so podrobneje pojasnjeni tudi pojmi prikritega, zavajajočega in sublimiranega oglaševanja. V empiričnem delu naloge smo izvedli anketni vprašalnik za ugotavljanje vpliva neetičnega oglaševanja na stališča in vedenja odjemalcev. Uporabljen je bil spletni vprašalnik, in sicer s pomočjo portala 1ka. Kvantitativna analiza je zajemala vzorec 100ih oseb na Hrvaškem. Analizirani podatki teoretičnega dela in primerjava glavnih zaključkov z empiričnimi izsledki so povzeti v sklepu.
Ključne besede: etika, poslovna etika, oglaševanje, oglas, neetično oglaševanje, mediji, etični kodeks
Objavljeno v DKUM: 01.06.2022; Ogledov: 213; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

4.
Svobodna volja managerjev pri uveljavljanju etike podjetja
Petra Aleksić, 2021, magistrsko delo

Opis: Etika je filozofska disciplina, s katero razčlenjujemo, proučujemo in vrednotimo odnose med ljudmi ter tako opisujemo realnost, pravila obnašanja in ravnanja v odnosih med ljudmi. Stremi k pozitivnemu in moralno nespornemu vedenju. Etika je povezana z moralo, ki predstavlja celoto sestavljeno iz predpisov, vrednot, načel, idealov ipd. in obsega ravnanje, ki je skladno z etiko. V magistrski nalogi se bomo posvetili poslovni etiki podjetja, ki vključuje etiko notranjih in zunanjih okolij. Poslovna etika v okolju podjetja govori o družbeni odgovornosti managementa, ki tvorijo in ohranjajo odnose z drugimi udeleženci in posamezniki v okolju podjetja. Poslovno etiko znotraj podjetja, ki zadeva razmerja managerjev s vsemi sodelavci v organizaciji (tako s podrejenimi kot tudi z nadrejenimi), vključuje pogoje dela, osebni razvoj, nagrajevanje ipd. Oblikovanje poslovne etike podjetja temelji na sinergijskem delovanju tako splošnih kot specifičnih dejavnikov, pri tem je vredno poudariti, da na njo vpliva tudi sinergijska celota splošnih in specifičnih etičnih dejavnikov. Za poslovno etiko lahko rečemo, da je osnova za etiko managenta v podjetju, ki zadeva vse dejavnosti, ravni, funkcije, vse skupine in posameznike iz notranjega okolja ter skupine in posameznike iz zunanjega okolja, ki so v kakršnem koli smislu povezani z dejavnostjo in delovanjem podjetja. Etično ravnanje v podjetju se pričakuje od vseh deležnikov, tako lastnikov in managerjev, kot tudi poslovnih partnerjev. Etičnega presojanja in moralnega delovanja managerjem ne moremo vsiliti, temveč jim v podzavesti lahko vzbudimo občutek za etiko in moralo v kolikor etično ravna večina vpletenih v podjetje. Managerji so primarno zadolženi za področje poslovne etike in etike v njeni najsplošnejši obliki in posledično za širjenje moralne zavesti med zaposlenimi in ostalimi deležniki podjetja. Prizadevajo si za uspešno delovanje podjetja, ta prizadevanja pa so neposredno povezana s pojavnimi oblikami kulture podjetja in okolje v katerem podjetje deluje. Pomembno vlogo ima tudi etično odločanje managerjev, saj je pomembnost njihovega odločanja za podjetje prvotnega pomena. Managerji se morajo zavedati, da tako kot se razlikujejo vrednote med različnimi kulturami, se razlikujejo vrednote med udeleženci v podjetju. Smiselno je poudariti, da se managerji mnogokrat znajdejo v situaciji, kjer se mora odločati med raznimi vrednotami ne le drugih udeležencev podjetja, temveč tudi med lastnimi osebnimi vrednotami.
Ključne besede: etika, morala, manager, podjetje, poslovna etika, vrednote
Objavljeno v DKUM: 06.07.2021; Ogledov: 656; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Analiza etičnih kodeksov finančnih in nefinančnih institucij v Sloveniji
Rok Pen, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo analizirali etične kodekse naključno izbranih treh finančnih in treh nefinančnih institucij. Na temelju izbranih kategorij smo presojali razlike in podobnosti med etičnimi kodeksi finančnih in nefinančnih institucij. Za lažje razumevanje problematike v smo v začetku diplomskega dela navedli vse potrebne pojme za razumevanje problematike. Opredelili smo pojme; etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije. Ugotovili smo, da imajo finančne institucije in nefinančna podjetja v Sloveniji različne bistvene vsebine etičnih kodeksov poslovanja. Dodatna ugotovitev je, da učinkovita raba etičnih kodeksov izboljšuje korporativno upravljanje podjetij. Etični kodeksi so po finančni krizi leta 2008 dobili večji pomen. Povečan pomen poslovne etike v podjetjih in podrobno napisani etični kodeksi so zelo pomembni, zahteve po njihovi kakovostni vsebini pa naraščajo. Zastavljene hipoteze smo preverjali s pomočjo javno objavljenih dokumentov. Zaradi preglednosti smo se odločili uporabiti tabelarični prikaz, ki smo ga pisno povzeli in tako navedli razlike med finančnimi in nefinančnimi institucijami. Ugotovili smo, da imajo tako finančne kot nefinančne institucije vsebine etičnih kodeksov, ki jim dajejo poseben pomen. Te vsebine so bistvene za zaposlene v podjetjih, saj jim ob kritičnih situacijah pri delu nudijo oporo, kjer zaposleni najdejo navodila ustreznega ravnanja v situaciji.
Ključne besede: etika, poslovna etika, etični kodeks, finančne institucije, nefinančne institucije
Objavljeno v DKUM: 30.03.2021; Ogledov: 476; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

6.
POSLOVNA ETIKA V ZAVAROVALNICI
Tanja Vekjet, 2014, diplomsko delo

Ključne besede: etika, poslovna etika, poslovna morala, etični kodeks, kodeksi, zavarovalništvo, zavarovalnice
Objavljeno v DKUM: 18.03.2021; Ogledov: 515; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (426,67 KB)

7.
Poslovna etika – ključ do poslovnega uspeha
Bojana Radojčić, 2020, diplomsko delo

Opis: Poslovna etika predstavlja sistem vrednot, moralnih in etičnih prepričanj, ki usmerjajo ravnanje in načine odločanja podjetij in posameznikov znotraj tega podjetja. Da bi podjetja ohranila in krepila ugled, morajo svoje delovanje usklajevati z etičnimi načeli. Etično poslovanje danes predstavlja nepogrešljiv del poslovne prakse in enega izmed ključnih elementov za doseganje poslovne uspešnosti in učinkovitosti tako na kratek, kot tudi na dolgi rok. V ta namen se v diplomskem projektu osredotočamo na predstavitev teoretičnih izhodišč za obravnavo poslovne etike in morale, ob tem pa se poglobimo tudi v opredelitve pojma poslovne etike. Za boljše dojemanje predstavimo ravni poslovne etike, njene notranje in zunanje vire, kot tudi udeležence ter prikažemo vpliv, ki ga ima okolje na poslovno etiko. Skušamo predstaviti tudi značilnosti poslovne etike v organizacijah, skozi prikaz vloge poslovne etike v delovanju organizacij, načina sprejemanja etičnih odločitev in značilnosti etičnega upravljanja ter s tem povezane tudi stopnje občutljivosti udeležencev glede etičnega ravnanja. Strategije podjetja so za vsako organizacijo ključnega pomena, saj določajo načine doseganja zastavljnenih ciljev. Poslovna etika ima pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja, saj predstavlja mehanizem vodenja, ki temelji na etičnih načelih, zaradi česar se organizacija lahko odzove na zahteve vseh deležnikov, ki so direktno ali indirektno povezani z organizacijo. V diplomskem delu podamo definicije korporacijske ali celovite strategije in poslovne strategije ter slušamo predstaviti način integracije poslovne etike v strategije podjetja. Prav tako je prikazan tudi vpliv poslovne etike na rezultate poslovanja podjetja, v okviru katerega skušamo razložiti vpliv poslovne etike na učinkovitost in uspešnost poslovanja. Vsa teoretična spoznanja skušamo primerjati s poslovno prakso na primeru izbranega proizvodnega, kot tudi storitvenega podjetja, in sicer se osredotočamo na prepoznavanje teoretičnih predpostavk s področja implementacije poslovne etike v delovanje, pri čemer veliko pozornost posvečamo predvsem etičnim kodeksom organizacij in oblikovanju strategij v podjetjih.
Ključne besede: Poslovna etika, etični kodeks, poslovna uspešnost, strategija podjetja, konkurenčna prednost.
Objavljeno v DKUM: 24.11.2020; Ogledov: 1357; Prenosov: 345
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

8.
Korporativna integriteta
Petra Puklavec, 2019, magistrsko delo

Opis: V zadnjih nekaj letih je prišlo do bistveno večjih prizadevanj politikov za pripravo zakonov za preprečevanje korupcije znotraj podjetij. V sklopu dela uvodoma opredelimo področje poslovne etike, vprašanja, s katerimi se etika ukvarja v okviru poslovne dejavnosti, in potrebe po formalnih in etičnih standardih, saj brez njih noben etičen program ne more biti učinkovit. S pomočjo etike lahko stopnjo problema v podjetju ocenimo že pred ukrepanjem. V današnjem času obstaja potreba po večji odgovornosti nadrejenih, podjetja morajo delati v dobro strank, javnost mora zaupati ne samo izdelkom, temveč tudi podjetju, podjetje mora biti odgovorno za okolje itd. V osrednjem delu magistrskega dela opredelimo pomene in primere vpeljave integritete v podjetje: kaj integriteta v praksi pomeni za današnjo družbo in gospodarstvo, kako uspešno upravljati integriteto in kaj se zgodi, če pride do kršitev. Predstavimo okvir, ki ga je v svojih smernicah za kulturo integritete predstavil zavarovalni inštitut Chartered v Angliji in je namenjen spodbujanju integritete. Izpostavimo pomembnost »tona z vrha« in kulture integritete, ki mora temeljiti na vrednotah. S pomočjo študije, ki jo je pripravila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj, pregledamo smernice za ustvarjanje funkcije integritete in tveganja, ki vplivajo na integriteto podjetij. Preučimo razloge za pomanjkanje integritete nadrejenih, razloge, zaradi katerih zaposleni ne želijo ali si ne upajo poročati o neetičnem ravnanju in vlogo žvižgačev, pri čemer izpostavimo primere žvižgaštva v Sloveniji. Preverimo tudi stanje korporativne integritete v Sloveniji, proces vpeljevanja korporativne integritete in Slovenske smernice korporativne integritete. Izpostavimo kodekse in procese izvajanja korporativne integritete v Sloveniji. V empiričnem delu s pomočjo poslovnih poročil podjetij Petrol, PwC in Luka Koper, ki so podpisniki smernic slovenske korporativne integritete na podlagi študije primerov analiziramo vpliv integritete na zaposlene, podjetje in družbo. Izpostavimo skupino Petrol, ki na podlagi pridobljenih informacij resnično živi integriteto.
Ključne besede: korporativna integriteta, poslovna etika, integriteta v praksi, spodbujanje integritete, Slovenske smernice korporativne integritete, žvižgači
Objavljeno v DKUM: 14.08.2019; Ogledov: 930; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

9.
Poslovna etika in diskriminacija zaposlenih na delovnem mestu
Barbara Roškar, 2018, diplomsko delo

Opis: Poslovno etiko lahko najpreprosteje definiramo kot področje etike, ki definira določena poslovna dejanja kot dobra ali slaba ter na podlagi teh definicij, usmerja management, da odloča in ravna po »dobrih« načelih. Vedno več potrošnikov od podjetij zahteva, da se odločajo za bolj etičen način poslovanja, pri čemer, pa so posledično vedno bolj pozorni na zlorabe podjetij in na zlorabe znotraj posameznih podjetij. Veliko govora in pisanja je v zadnjem času, predvsem zaradi znanih afer v poslovnem svetu, posvečenega diskriminaciji v poslovnem svetu. Diskriminacija v poslovnem kontekstu je definirana kot prednostna ali manj prednostna obravnava vsakega posameznika, na podlagi razlogov, ki niso neposredno povezani z njihovimi kvalifikacijami in dejanji na delovnem mestu – rasa, spol, starost, vera in drugo. Zaradi razširjenosti dileme in želje, da se diskriminacija v poslovnem svetu (ter drugih področjih) v največji možni meri omeji, ustanove, ki so zadolžene za boj proti tej vrsti obravnavanja, oblikujejo vse več zakonov, ki drugačno obravnavanje definirajo kot kaznivo dejanje, ki se kaznuje z denarno ali zaporno kaznijo. V skladu z omenjenimi smernicami smo v diplomskem delu opredelili teoretične vidike poslovne etike ter diskriminacije na delovnem mestu. Osredotočili smo se tudi na pravne vidike prepovedi diskriminacije na trgu dela v Republiki Sloveniji. V povezavi s tem, smo obravnavali najpogostejše vrste diskriminacije v Sloveniji in identificirali predloge za prakso, s pomočjo katerih, bi se stanje lahko izboljšalo.
Ključne besede: poslovna etika, diskriminacija, diskriminacija na delovnem mestu, etične dileme, prepoved diskriminacije v Republiki Sloveniji.
Objavljeno v DKUM: 28.06.2019; Ogledov: 1331; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (562,04 KB)

10.
Etični kodeksi bank
Paulina Podlesnik, 2018, diplomsko delo

Opis: Pri pisanju diplomskega projekta smo se osredotočali na pomen in problematičnost etičnosti v bankah. Opredelili smo pojma etika in poslovna etika, opisali način povečevanja etičnosti in s tem tudi etični kodeks. Pojasnili smo vpliv etike v bančništvu danes, zakaj je pomembna in kakšno vlogo imajo etični kodeksi v bankah. Opisali smo etičnost banke, katera poslovna načela je danes možno najti v bančništvu ter zakaj so le- ta pomembna. Dandanes so etični kodeksi vse pogosteje sredstvo za zagotavljanje etičnega delovanja in vedenja. Da bi etični kodeks deloval, morajo biti vsi zaposleni seznanjeni s tem kodeksom in ga razumeti. Etični kodeks uporabljajo banke za pomoč uporabnikom pri razumevanju med tem, kaj je prav in kaj narobe, kar v veliki meri vpliva na njihovo nadaljnje ravnanje in njihove odločitve. V sklopu diplomskega projekta si zastavljamo dve hipotezi, in sicer, da banke v Sloveniji pod tujim lastništvom, ki imajo vpeljane etične kodekse, imajo te za uporabnika napisane zelo razumljivo in podrobno ter da sta si etična kodeksa dveh različnih bank v Sloveniji pod tujim lastništvom med seboj vsebinsko zelo podobna. Banke pod tujim lastništvom smo si izbrali zato, saj menimo, da banke marsikje v zahodni Evropi in ZDA bolj stremijo k etičnim načelom kot pri nas. Na osnovi tega sklepamo, da imajo bolje razdelano vsebino etičnih kodeksov. Predpostavljamo, da imajo svoje etične kodekse vsebinsko napisane vsebinsko obširno, imajo opisan ustrezen sklop smernic za vse dejavnosti in oddelke natančno in razumljivo. Zastavljene hipoteze smo preverili s pomočjo javno dostopnih dokumentov, ki so nam dali točne informacije. Za boljšo predstavo smo uporabili tabelarični prikaz. V nadaljevanju diplomskega projekta smo analizirali etična kodeksa za izbrani banki ter ju med seboj primerjali. Izbrali smo dve banki v Sloveniji pod tujim lastništvom, povzeli njuna etična kodeksa, ju analizirali in ugotovili, da imata obe banki temeljne sestave kodeksa zelo podobne in med seboj si sorodne. Banki, ki smo obravnavali, sta imeli večino smernic etičnega kodeksa napisanih zelo razumljivo in podrobno. Ko smo analizirali kodekse obeh bank, smo ugotovili, da je možno pri obeh bankah najti največ pet smernic kodeksa, ki sploh niso opredeljene ali pa niso dovolj podrobno pojasnjene in posledično s tem uporabniku niso dovolj razumljive. Izbrana banka v svojem etičnem kodeksu ni opredelila medsebojnih odnosov zaposlenih, vprašanj v povezavi s kodeksom in ugovor vesti. Pomanjkljivo je definirala varnost na delovnem mestu ter podkupovanje in korupcijo. V etičnem kodeksu druge izbrane banke ne najdemo omenjenega odnosa z delničarji (lastniki), prav tako ne odnos z dobavitelji ter lokalno skupnostjo. Uporabniku nerazumljivo je opisala njihov odnos z okoljem ter podkupovanje in korupcijo.
Ključne besede: etika, poslovna etika, etični kodeks, etika v bančništvu
Objavljeno v DKUM: 27.11.2018; Ogledov: 1016; Prenosov: 167
.pdf Celotno besedilo (906,70 KB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici