| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 74
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Proces digitalne transformacije podjetja: analiza primera GIC GRADNJE d.o.o.
Kaja Horvat, 2025, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je obravnavan proces digitalne transformacije, s poudarkom na analizi primera podjetja GIC GRADNJE d. o. o. Digitalna transformacija se kaže kot kompleksen proces, ki presega zgolj uvajanje novih tehnologij, saj vključuje tudi spremembe poslovnih modelov, organizacijske strukture in kulture podjetja. Problem, ki ga izpostavimo, je zaostajanje gradbene panoge na področju digitalizacije, kar negativno vpliva na njeno produktivnost in konkurenčnost. Na podlagi teoretičnih izhodišč in empirične raziskave ugotavljamo, da digitalna transformacija prinaša podjetju številne koristi, kot so večja transparentnost in sledljivost projektov, izboljšana komunikacija med oddelki ter učinkovitejša raba virov. Prav tako je raziskava potrdila, da zunanje podporno okolje pomembno prispeva k uspešni izvedbi transformacije. Posebej pomembno je, da transformacija v proučevanem podjetju ni zmanjšala števila zaposlenih, temveč je spremenila naravo njihovega dela in spodbudila razvoj novih kompetenc. Podjetje GIC GRADNJE d. o. o. je v raziskavi predstavljeno kot primer dobre prakse, saj je pravočasno prepoznalo koristi in potrebo po digitalni transformaciji ter s tem izboljšalo svojo konkurenčnost in položaj v panogi. Digitalna transformacija ni več zgolj trend, temveč postaja nujen pogoj za dolgoročno konkurenčnost podjetij.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalna poslovna strategija, gradbeništvo, konkurenčnost, analiza primera.
Objavljeno v DKUM: 09.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (2,37 MB)

2.
Prehod iz papirnatih računov v elektronske v slovenski poslovni praksi
Ajda Mlakar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je uvodno sestavljena iz definicije elektronskih in papirnatih računov, ter poslovne odločitve, saj je le ta ključnega pomena, da prehod pravilno izpeljemo. Predstavljena je stroškovna in finančna analiza podjetja, ki so sestavljene iz različnih kazalnikov, ter finančni položaj podjetja pred in po uvedbi elektronskih računov. Prav tako, je v diplomski nalogi predstavljeno davčno poročanje, in oddaja davka pri elektronskem poslovanju
Ključne besede: Elektronski računi, papirnati računi, poslovna odločitev, stroškovna analiza prehoda, finančna analiza prehoda, finančni položaj podjetja, davčno poročanje, oddaja davka pri elektronskem poslovanju
Objavljeno v DKUM: 15.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (871,31 KB)

3.
Razvoj poslovne ideje za tattoo studio
Sara Zornada, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi preučujemo možnost uresničitve poslovne ideje za podjetje, ki se ukvarja s trajno poslikavo in prebadanjem telesa. V teoretičnem delu opredelimo teoretično ozadje pojmov podjetništvo, poslovna ideja, poslovni načrt in kultura tetoviranja, v empiričnem delu pa opravimo raziskave trga in že obstoječe konkurence ter podamo predlog poslovne ideje za tattoo studio. Ugotovili smo, da je povpraševanje po storitvah, ki jih nudi tattoo studio, veliko in da nenehno narašča. Zato bi našo poslovno idejo s ponudbo kakovostnih storitev dejansko uresničili v praksi.
Ključne besede: podjetništvo, poslovna ideja, tetoviranje, analiza trga
Objavljeno v DKUM: 07.04.2023; Ogledov: 692; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

4.
Uporaba Power BI kot orodja za obdelavo, analizo in vizualizacijo podatkov : diplomsko delo
David Vidovič, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo vsebuje primerjavo konkurenčnih orodij poslovne inteligence in praktični primer uporabe poslovnointeligenčnega orodja Power BI. Najprej razložimo pojem poslovne inteligence, splošno opišemo orodja poslovnega obveščanja in nato podrobneje posamezna orodja, ter jih primerjamo v tabeli. S praktičnim primerom uporabe prikažemo izdelavo nadzorne plošče in vizualizacij z uporabo prosto dostopnih podatkov. Diplomsko delo zaključimo s predstavitvijo rezultatov in izkušenj.
Ključne besede: poslovna inteligenca, poslovno obveščanje, orodje Power BI, vizualizacija podatkov, analiza podatkov
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1022; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

5.
Uporaba orodij poslovne inteligence v diagnostično analitskem centru družbe ELES
Denis Kozjek, 2019, magistrsko delo

Opis: V podjetju ELES, d.o.o. se je zaradi vse večje količine in kompleksnosti podatkov ter prepoznanem potencialu odkrivanja informacij, ki jih področje poslovne inteligence ponuja, vodstvo odločilo za izgradnjo diagnostično analitskega centra. Center bo v podjetju predstavljal središče tehnično poslovne inteligence. Podjetje ELES, d.o.o., se je s poslovno inteligenco že srečevalo, vendar celovite rešitve še ne uporabljajo. V magistrskem delu smo preučili in opisali področje poslovne inteligence ter različno programsko opremo oziroma orodja, ki se na tem področju uporabljajo. Z namenom izbire najprimernejšega orodja smo na podlagi zahtev, potreb in predlogov podjetja ter raziskav trga izvedli večparametrsko analizo izbranih orodij. Poleg analize smo vsako orodje tudi praktično preizkusili. Na podlagi rezultatov smo izbrali najprimernejše orodje za uporabo pri izgradnji nadzornih plošč. Namestitev in uporabo izbranega orodja smo v magistrskem delu tudi podrobneje opisali. Poleg tega je podrobno opisana tudi izgradnja in delovanje nadzornih plošč, ustvarjenih za potrebe diagnostično analitskega centra. Nadzorne plošče so osredotočene na visokonapetostne naprave. Omogočajo spremljanje številnih parametrov stanja in vzdrževanja visokonapetostnih naprav, z namenom zagotavljanja ažurnih ter kakovostnih informacij za sprejemanje poslovnih odločitev.
Ključne besede: poslovna inteligenca, večparametrska analiza, odločitveni modeli, DEXi, nadzorne plošče, Microsoft Power BI, elektroenergetski sistemi
Objavljeno v DKUM: 15.01.2020; Ogledov: 1548; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (5,70 MB)

6.
Etični kodeksi v organizacijah
Sara Stavanja, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo najprej opredelili kaj sploh je etika in kaj poslovna etika ter kako ljudje in podjetja gledajo nanjo. Podjetja večinoma zagotavljajo etičnost delovanja in vedenja s pomočjo uporabe etičnih kodeksov, ki predstavljajo najpogostejši instrument za izvajanje zastavljenih načel delovanja in vedenja. Etični kodeksi so vodila, smernice in pravila nekega podjetja, ki temeljijo na njihovih vrednotah in ciljih. V njih naj bi bile povzete vse možne etične dileme in situacije v katerih se lahko zaposleni znajdejo v okviru svojega delovanja in vedenja v organizaciji. Izbrali smo naključne 4 etične kodekse, jih povzeli in analizirali ter prišli do ugotovitve, da imajo temeljne sestavine zelo podobne, vendar pa se z vidika dajanja poudarka na različnih sklopih medsebojno precej razlikujejo. Pomembnejši ponavljajoči se sklopi so odnos podjetja do zaposlenih in obratno, odnos do kupcev, dobaviteljev in poslovnih partnerjev ter tudi odnos do okolja. Glede na značilnosti analiziranih kodeksov smo sestavili nov etični kodeks, kateri bo na dolgi rok pripomogel k ugledu podjetja in analizirali, ali bi ta bil primeren tudi za ostala mala slovenska proizvodna podjetja. Na podlagi te analize smo prišli do zaključka, da bi to bilo le delno primerno. Sestavljen etični kodeks bi lahko služil le kot primerna podlaga za ostala mala slovenska proizvodna podjetja, vendar ga zaradi njegovih posebnosti ne moremo popolnoma kopirati.
Ključne besede: Etika, poslovna etika, etične dileme, etični kodeksi, primerjalna analiza
Objavljeno v DKUM: 01.12.2017; Ogledov: 4356; Prenosov: 896
.pdf Celotno besedilo (821,13 KB)

7.
Analiza učinkovitosti in uspešnosti poslovanja organizacij razvijalcev iger
Lea Knez, 2016, diplomsko delo

Opis: Z razvojem tehnologije se povečuje delež in raznolikost iger na trgu. Ko govorimo o igrah, imamo v mislih računalniške igre, igre za konzole in mobilne igre (v nadaljevanju igre). Obstaja velik trg iger, kar povzroča združevanje oziroma uskupinjanje manjših in srednjih podjetij, ki se ukvarjajo z razvijanjem iger. Preučevana podjetja so iz Evrope, Združenih držav Amerike in Kitajske, saj v Sloveniji ni nobenega podjetja, ki se ukvarja z razvijanjem iger, organizirano kot delniška družba. Najuspešnejše slovensko podjetje, ki razvija igre Outfit7 (poznano po igrah Talking Tom), je organizirano kot družba z omejeno odgovornostjo. V diplomskem projektu bomo ugotavljali in primerjali učinkovitost in uspešnost organizacij razvijalcev iger glede na povprečje v panogi. Uspešnost in učinkovitost takšnih organizacij je v veliki meri odvisna od uspešnosti njihovih iger na trgu. Za proučevanje organizacij razvijalcev iger in njihovo primerjavo smo se odločili zaradi želje po ugotovitvi, katera podjetja poslujejo bolje ter kaj je razlog, da so uspešnejša.
Ključne besede: Razvijalci iger, primerjava, konkurenčnost, poslovna analiza, uspešnost, učinkovitost.
Objavljeno v DKUM: 22.11.2017; Ogledov: 1679; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

8.
Slovenski podjetniški observatorij 2000
Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji. Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina).
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 1425; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
ANALIZA VPLIVOV UVEDBE NOVE DEJAVNOSTI V PODJETJU X NA NJEGOVO USPEŠNOST IN PREMOŽENJSKO-FINANČNI POLOŽAJ
Vesna Gabor Smej, 2016, diplomsko delo

Opis: Analiza uspešnosti, premoženjsko-finančnega položaja, poslovne uspešnosti in denarne uspešnosti.
Ključne besede: analiza uspešnosti, premoženjsko-finančni položaj, poslovna uspešnost, denarna uspešnost
Objavljeno v DKUM: 27.09.2016; Ogledov: 900; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (432,75 KB)

10.
KRMILJENJE TEMPERATURE NA INDUKCIJSKEM KUHALIŠČU IN POSLOVNA STRATEGIJA NA PRIMERU SPECIALNE INDUKCIJE VIETNAM ZA PODJETJE GORENJE D.D.
Simon Seršen, 2016, diplomsko delo

Opis: Tehnični vidik diplomske naloge zajema predstavitev indukcijskega kuhališča, kjer je prikazana sestava in delovanje indukcijskega kuhališča. Podrobneje sta predstavljeni dve tipični izvedbi indukcijskega modula kuhališča in potek krmiljenja izhodne temperature oz moči kuhlišča, ki jo oddaja posodi. Teoretično ozadje nadgrajuje praktični primer ugotavljanja kakovosti indukcijskega kuhališča. Z ekonomskega vidika je predstavljeno področje strateškega managementa, natančneje strateško planiranje in s tem povezano razvijanje poslovnih strategij podjetja. Teoretična spoznanja so podkrepljena z obravnavo praktičnega primera poslovne strategije za programsko – tržno področje (indukcijskih) kuhališč družbe Gorenje.
Ključne besede: Elektromagnetna indukcija, vrtinčni tokovi, prenos toplote, indukcijsko kuhališče, polmostično vezje, krmiljenje moči, IGBT tranzistor. Politika podjetja, vizija in smotri, poslovna strategija, analiza okolja in celovitega podjetja, portfeljska analiza, kazalniki uspešnosti poslovanja podjetja, strategija sinjega oceana.
Objavljeno v DKUM: 22.09.2016; Ogledov: 1451; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici