| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 288
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Poslovanje podjetij pod vplivom covid-19 in učinek na obvladovanje tveganj
Jernej Pivec, 2022, magistrsko delo

Opis: Obvladovanje tveganj je zelo širok pojem, ki opredeljuje proces prepoznave, ocenitve, izbire metode za obvladovanje, ukrepanja in spremljanje ter konstanten nadzor na prepoznani tveganji, ter lahko predvidi nastanek pojavov, ki bi lahko imeli vpliv na podjetje in njegovo poslovanje. Zelo hiter razvoj tehnologije pripomore k še hitrejšemu nastajanju novih tveganj, ter krepitvi že obstoječih, zaradi česar so potrebe po upravljalcih tveganj vse večje, podjetja po svetu pa v to področje namenjajo vedno večja sredstva. Pandemija covid-19 je tista, ki je sam proces obvladovanja tveganj precej spremenila, hkrati pa še povečala pomembnost upravljanja tveganj (ang. risk management) za podjetja. Predvsem zaradi hitre širitve covida-19 po svetu so podjetja in države morale sprejeti različne ukrepe za zajezitev širjenja virusa, hkrati pa so bili za obstoj podjetij sprejeti različni ukrepi, ki bi jim pomagali kljub šoku preživeti in ohraniti svoj način poslovanja. Po svetu je tako bilo olajšano pridobivanje kreditov za podjetja, dan je bil odlog plačila obresti in podobno. Zagotovo je covid-19 pripomogel k temu, da se podjetja zavedajo pomembnosti obvladovanja tveganj, hkrati pa, da morajo biti čim bolj dinamična in prilagodljiva, saj je le to v današnjem hitro spreminjajočem se svetu ključno za obstanek na trgu nasploh, še posebej pa v primeru šokov, ki jih lahko povzročijo krize. V prihodnosti bodo podjetja zagotovo bistveno več pozornosti posvečala obvladovanju zunanjih tveganj, bodo bolj dinamična, uporabljale se bodo nove tehnologije, za katere se je izkazalo, da lahko bistveno olajšajo delovanje podjetja, pričakuje se tudi večja povezanost med oddelki v podjetju in tudi druge spremembe. Našteto je v jedru dela podrobno predstavljeno. Znotraj dela je predstavljena tudi raziskava, izvedena na skoraj 500 slovenskih nefinančnih podjetjih, glede njihovega pristopa k obvladovanju tveganj. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo telefonske ankete v več tisoč podjetjih, vpliv covida-19 na poslovanje slovenskih podjetij glede na način obvladovanja tveganj pa bo prikazan in opisan v samem delu.
Ključne besede: covid-19, obvladovanje tveganj, nefinančna podjetja, poslovanje podjetij.
Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 271; Prenosov: 123
.pdf Celotno besedilo (2,75 MB)

2.
Slovenska podjetja in izzivi transformiranja poslovanja : slovenski podjetniški observatorij 2019
Barbara Bradač Hojnik, 2020

Opis: V prvem poglavju monografije smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2018 ter primerjali ključne podatke za leto 2017 oziroma 2016 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva. Naslednji poglavji monografije sta povezani s transformacijo poslovanja podjetij, izkoriščanje druge priložnosti in krožno gospodarstvo. V poglavju o drugi priložnosti smo proučevali pravne, družbene in individualne vidike tega koncepta. Primerjalna analiza je pokazala, da je treba v EU vzpostaviti zakonodajni okvir, ki bo harmoniziral izbrana področja insolvenčnega prava. V poglavju o krožnem gospodarstvu smo ugotovili, da je Slovenija krožno gospodarstvo postavila v središče svojih strateških razvojnih dokumentov. To pomeni, da bo vzpostavljanje krožnega gospodarstva osrednja točka razvoja v prihodnjem desetletju. Slovenija pri doseganju krožnosti v primerjavi z EU zelo dobro obvladuje predvsem začetne razvojne ravni krožnosti, ne pa tudi še bolj razvitih, kompleksnejših razvojnih stopenj oziroma vidikov.
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovanje podjetja, uspešnost poslovanja
Objavljeno v DKUM: 21.05.2020; Ogledov: 569; Prenosov: 39
URL Povezava na datoteko

3.
Nabavno poslovanje v podjetju ocean orchids d. o. o.
Urška Berden, 2019, diplomsko delo

Opis: Nabava v podjetju je tista, ki mu daje priložnost za odpiranje in širitev na trg. Posledično ima to zelo pomemben strateški vpliv na razvoj gospodarstva. Pomembno je, da vsako podjetje nabavlja zalogo materiala od najugodnejših dobaviteljev. V teoretičnem delu diplomskega projekta je na podlagi različnih strokovnih virov natančneje opredeljen pojem nabava in vse kar je povezano z nabavo. Predstavljene so podrobnosti procesa nabave ter kako poteka nabava v sodelovanju z ostalimi poslovnimi funkcijami. V praktičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno nabavno poslovanje v podjetju Ocean Orchids d. o. o., ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo tropskih orhidej Phalaenopsis. Opisana je vizija in strategija podjetja, njegova organizacijska struktura ter trajnostne prakse.
Ključne besede: nabava, nabavni marketing, reverzibilni marketing, organizacija nabavne funkcije, centralizirano nabavno poslovanje, decentralizirano nabavno poslovanje, proces nabavnega poslovanja, proces nabave, Ocean Orchids, vizija podjetja, strategija podjetja, organizacijska struktura, analiza nabavnega poslovanja, analiza nabave, raziskava nabave.
Objavljeno v DKUM: 29.10.2019; Ogledov: 789; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

4.
Pomen kulture pri zagotavljanju obstoja in nadaljnega razvoja podjetja
Aleš Gorjup, 2018, diplomsko delo

Opis: močna kultura praviloma vodi podjetje do boljših rezultatov in večje uspešnosti. V diplomskem projektu zato najprej opredelimo, kaj je organizacijska kultura in kaj vsebuje. Za tem opredelimo, kako se organizacijska kultura v podjetju sploh oblikuje, kako se ohranja in kako se spreminja. Raziščemo tudi vpliv organizacijske kulture na uspešnost podjetja. Pred praktičnim delom na kratko opredelimo še vsebine politike podjetja. V praktičnem delu diplomskega projekta proučimo Skupino Impol, d. d., in skušamo preveriti skladnost zapisov v letnem poročilu, natančneje skladnost politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju. Skozi diplomski projekt ugotovimo, da organizacijska kultura vpliva na uspešnost podjetja, da oblikovanje kulture v podjetju traja več let, preden se uveljavi, in tudi da je spreminjanje organizacijske kulture še bolj dolgotrajen projekt. V praktičnem delu ugotovimo, da podjetje razume, kaj je nefinančno poslovanje, in da so zapisi v primerjavi s politiko podjetja skladni.
Ključne besede: kultura, uspeh podjetja, organizacija, nefinančno poslovanje
Objavljeno v DKUM: 14.11.2018; Ogledov: 575; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

5.
Vodenje poslovnega sistema v podjetju x
Pia Černčič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu predstavimo kaj je organizacija, njen nastanek, ter cilje organizacije. Nato podrobneje predstavimo pomen poslovnega sistema od njegovega nastanka do njegovih poslovnih procesov. Kasneje spoznamo integracijo sistema vodenja in spoznamo kakšen je njen namen, kakšne so koristi in kakšne so omejitve. Predstavimo podjetje Mercator d. d., kjer spoznamo njegovo poslanstvo, vizijo, strategijo, upravo družbe in zgodovino. Na koncu pa spoznamo obstoječ poslovni sistem v podjetju Mercator d. d.
Ključne besede: organizacija, poslovni sistem, politika podjetja, cilji, poslovanje
Objavljeno v DKUM: 03.11.2017; Ogledov: 549; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (661,82 KB)

6.
Slovenski podjetniški observatorij 2000
Miroslav Rebernik, Dijana Močnik, Matej Rus, 2001, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Pomen malih in srednjih podjetij je zelo velik in teh podjetij je v evropskem in svetovnem merilu vse več, v njih pa je tudi zaposlenih vse več ljudi. Nobenega dvoma tudi ni, da bo pomen malih in srednjih podjetij še nadalje naraščal, ne nazadnje tudi zaradi tega, ker se z digitalizacijo poslovanja bistveno spreminjajo meje podjetja, razvoj tehnologije, globalizacija poslovanja in splošno zniževanje transakcijskih stroškov pa pripomorejo k temu, da so tudi mala in srednja podjetja vse bolj konkurenčna večjim. Skladno z naraščanjem pomena malih in srednjih podjetij pa seveda narašča tudi potreba po rednem spremljanju njihovega razvoja in po primerjavi med državami. Slovenski podjetniški observatorij je prva tovrstna publikacija v Sloveniji, ki se v celoti posvetila proučevanju tega fenomena. V prvem delu podajamo analizo slovenskih podjetij za leto 1999 po regijah, dejavnostih in velikostnih razredih. V drugem delu primerjamo slovensko gospodarstvo z evropskim gospodarstvom, v tretjem delu pa smo razgrnili nekatere pomembnejše izide terenske raziskave, ki smo jo opravili med slovenskimi podjetji. Publikacija je dvojezična (slovenščina in angleščina).
Ključne besede: Slovenija, podjetništvo, podjetje, poslovni rezultati, zadolženost, podatki, informacije, statistični podatki, ocenjevanje, mala podjetja, srednja podjetja, zaposlenost, dodana vrednost, dobiček, reševanje problemov, birokracija, uporaba računalnika, Internet, inovacijska dejavnost, primerjave, mednarodne primerjave, Evropa, Evropska unija, Slovenski podjetniški observatorij, poslovna analiza, ovire za poslovanje
Objavljeno v DKUM: 18.01.2017; Ogledov: 882; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Prenova poslovnega procesa poslovanja s kovanci
Roman Oberč, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Eno ključnih področij delovanja splošnih bank je oskrba prebivalstva, tako podjetij kot fizičnih oseb, z gotovino. V banki NLB d. d. to nalogo opravlja sektor za trezor in oskrbo z gotovino. Trezor oskrbuje NLB poslovalnice in pogodbene banke z gotovino, te pa nato neposredno poslujejo s končnimi uporabniki. Proces v trezorju, ki zagotavlja oskrbo gotovine, je razdeljen na dva ločena procesa. Poslovanje s kovanci in poslovanje z bankovci. Naloga se osredotoča izključno na področje poslovanja s kovanci in to področje predstavlja v obsegu in podrobnostih, ki danes veljajo in so ključni za izvajanje obstoječega procesa. Analizirali smo obstoječe glavne procese v trezorju kovancev in izračunali čase, ki so potrebni za izvedbo teh procesov. Ti časi so služili kot osnova za primerjavo med obstoječim in prenovljenim procesom, ki smo ga oblikovali na podlagi popolne prenove delovnih opravil in postopkov ter ga izrazili z novimi časi prenovljenega procesa. Uspeh prenove procesa je bil prihranjen čas glede na obstoječ proces, zmanjšanje delovnih korakov procesa, uvedba informatizacije in zmanjšanje števila zaposlenih, ki so potrebni za delovanje procesa.
Ključne besede: procesi, delo z kovanci, preurejanje podjetja, trezorsko poslovanje, banka NLB d. d.
Objavljeno v DKUM: 30.11.2016; Ogledov: 968; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (5,95 MB)

8.
ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH Z UVEDBO CRM SISTEMA V MALEM PODJETJU
Saša Bajs, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Sistem za upravljanje odnosov s strankami (ang. Customer Relationship Management – CRM) je okvir za prepoznavanje dobrih strank in izboljšanje odnosov z njimi. Sistem CRM podjetju pomaga, da so vsi zaposleni osredotočeni na svoje stranke in izboljšujejo poslovni odnos na vseh ravneh poslovanja. Strategija CRM spreminja vse dejavnosti v povezavi s strankami, kar pomeni, da dejansko vpliva na vse poslovne procese v organizaciji. Sistem CRM omogoča enostavno in hitro preverjanje podatkov o poslovnih stikih. Večina raziskav na področju uvajanja CRM v podjetja se osredotoča na zadovoljstvo strank, medtem ko smo se v diplomski nalogi osredotočili na zadovoljstvo zaposlenih v obravnavanem podjetju z uvedbo sistema CRM v poslovanje tega podjetja. V prvem delu naloge smo opisali, kaj je sistem CRM, nato smo predstavili sistem BokoCRM ter nato opisali uvajanje sistema CRM v podjetje. Z analizo ankete smo ugotovili, da so zaposleni zadovoljni z uporabo sistema BokoCRM; je enostaven za uporabo in uporaben pri njihovem delovnem procesu. Zaposleni uporabljajo sistem CRM pogosto, saj jim na zanesljiv in pregleden način zagotavlja informacije, ki jih potrebujejo pri svojem delu. Na podlagi raziskave ugotavljamo, da je uvedba sistema CRM pripomogla k boljšim podatkom o strankah ter omogočila boljše upravljanje odnosov, boljše medsebojno spremljanje, boljše vodstveno upravljanje, učinkovitejše storitve za stranke, standardiziran potek dela, delno pa se je izboljšalo tudi zadovoljstvo strank.
Ključne besede: upravljanje odnosov s strankami, poslovanje podjetja, sistem CRM, zadovoljstvo zaposlenih, BokoCRM
Objavljeno v DKUM: 28.11.2016; Ogledov: 936; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

9.
Razvoj e-učnega gradiva za podporo uporabi Essence platforme v malih in srednje velikih podjetjih
Dušan Radovanovič, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Uporaba informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT) v malih in srednje velikih podjetjih (MSP) je kljub dolgotrajnim spodbudam še vedno šibka. MSP so sicer sodeč po raziskavah dobro opremljena z IKT, medtem ko uporaba celovitih rešitev za podporo poslovanju glede na velika podjetja še vedno zaostaja. V eni izmed iniciativ, v kateri je sodelovalo šest evropskih držav (Poljska, Italija, Nemčija, Avstrija, Slovenija in Madžarska), je bila razvita spletna rešitev za celovito podporo poslovanju MSP. Medtem ko je razširjenost uporabe e-poslovanja med velikimi in srednjimi podjetji v Evropi velika, mikro in mala podjetja precej zaostajajo na tem področju. Razloge lahko iščemo v šibkem poznavanju procesov in tehnologij, ceni tovrstnih storitev in tudi velikem številu ponudnikov teh storitev. Osnovni cilj projekta je bil takšnim podjetjem ponuditi dostop do storitev e-poslovanja in na ta način izboljšati njihovo konkurenčno prednost. Spletna rešitev omogoča malim in srednje velikim podjetjem (MSP) poleg osnovnih storitev e-poslovanja (elektronsko izmenjavo poslovnih dokumentov) tudi upravljanje logistike (optimizacijo oskrbovalnih verig z oblikovanjem lastnih poslovnih mrež) ter komuniciranje. Za namene evalviranja e-storitev so bili izvedeni pilotni projekti v šestih sodelujočih državah ter hkrati tudi trije čezmejni pilotni projekti. Na podlagi pridobljenih izkušenj z uporabo Essence spletne rešitve bodo izdelane nadgradnje in dopolnitve. Za uspešno izvedbo pilotnih projektov je bilo potrebno razviti e-učno gradivo (video vodiče in pisno gradivo), ki služi za seznanjanje in izobraževanje uporabnikov spletne rešitve v malih in srednje velikih podjetjih. Predmet raziskave magistrske naloge je razvoj e-učnih gradiv za podporo uporabi spletnih rešitev, namenjenih MSP. Ker je pri tem potrebno upoštevati tako šibko poznavanje e-poslovanja kot tudi uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije, različna kulturna in poslovna okolja, izziv ni trivialen. E-učna gradiva morajo biti preprosta za razumevanje, sistematična in prilagojena samostojni uporabi.
Ključne besede: Mala in srednjevelika podjetja, MSP, Spletna rešitev, e-učno gradivo, Optimizacija logistike, e-poslovanje
Objavljeno v DKUM: 09.11.2016; Ogledov: 834; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (7,57 MB)

10.
STRATEŠKO MARKETINŠKO NAČRTOVANJE ELEKTRODISTRIBUCIJSKEGA PODJETJA Z REGULIRANO IN TRŽNO DEJAVNOSTJO
Peter Kaube, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu ugotavljamo, da stanje energetike v družbi in nove tehnologije povzročajo spremenjen odnos, predvsem do porabe električne energije. Ukvarjanje s porabo električne energije je vplivanje na način življenja človeka in poslovanje podjetja. Zato se klasična energetika dopolnjuje z novimi tehnologijami in predvsem z novim poslovnim odnosom do odjemalcev, podjetij, inštitucij. To so poslovne priložnosti za podjetja v energetskem sektorju. Elektrodistribucijsko podjetje v Sloveniji ima dve področji poslovanja in dva kriterija uspešnosti, ki ju podjetje mora realizirati. Izvajanje distribucije električne energije, kjer je osnovni element kvaliteta dejavnosti, ki jo določa regulator, in poslovna uspešnost podjetja, kjer je kriterij poslovni rezultat ali donos, ki ga zahteva lastnik. Slednjega je mogoče doseči z razvojem tržnih dejavnosti in uspešnim marketingom novih energetskih izdelkov, storitev in tehnologij. V magistrskem delu smo se osredotočili na strateško marketinško načrtovanje v elektrodistribucijskem podjetju. Zanimali so nas koncepti in strategije marketinga v novih okoliščinah za razvoj tržnih dejavnosti. Kateri so obstoječi notranji potenciali ali konkurenčne prednosti za oblikovanje marketinških strategij. Novi energetski izdelki in storitve pomenijo predvsem določitev ciljnih skupin ali vrzeli na skupnem trgu odjemalcev. Podrobneje smo obravnavali položaj podjetja v zunanjem okolju in povezovanje s partnerji na novih energetskih trgih. V raziskovalnem delu smo analizirali marketing v petih elektrodistribucijskih podjetjih ter pridobili pomembna mnenja, ideje, predloge strokovnjakov za oblikovanje strateškega marketinškega načrtovanja, kar smo združili v model. Rezultati bodo v podporo menedžmentu pri določitvi ciljev in poslovnih odločitev na področju tržnih dejavnosti.
Ključne besede: strateško marketinško načrtovanje, elektrodistribucijsko podjetje, dvojno poslovanje, zadovoljstvo odjemalcev, nove energetske storitve in izdelki, povezovanje s partnerji, notranji potenciali, konkurenčne prednosti podjetja
Objavljeno v DKUM: 14.09.2016; Ogledov: 876; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici