| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Varnost in pomen organizacijskega poslanstva
Polona Oberčkal, Aleksander Koporec Oberčkal, 2007, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Ključne besede: podjetja, poslovanje podjetja, poslanstvo, vizija, varnost
Objavljeno v DKUM: 30.05.2024; Ogledov: 125; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (720,49 KB)

2.
Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnike
Ana Marija Hustić, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij. V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Ključne besede: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki.
Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 681; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,05 MB)

3.
Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetja
Nina Fujs, 2020, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste. Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj. Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru. Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska. Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti. V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu.
Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja.
Objavljeno v DKUM: 19.10.2020; Ogledov: 1566; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (1012,90 KB)

4.
Preučitev razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnosti s predlogom politike podjetja na primeru javnega zavoda
Mateja Gračnar, 2016, magistrsko delo

Opis: Ustvariti uspešno podjetje, ga voditi, usmerjati in dolgoročno dosegati dobre poslovne rezultate zahteva od vodstva izjemne napore in vodstvene sposobnosti. Ko govorimo o javnih zavodih, je njihovo delovanje še toliko bolj kompleksno in regulirano. Da lahko s svojim delovanjem vplivamo na širšo družbo z ozirom na zdravstveno stanje judi, je zavedanje o pomenu dobro opravljenega dela še toliko večje. V javnem zavodu Zasavske lekarne Trbovlje (v nadaljevanju ZLT) stremijo k dejstvu, da z uspešnim delovanjem, dobro preskrbo z zdravili in ostalim blagom ter strokovnostjo veliko prispevajo k celotni regiji in razvoju le-te. Vedo pa tudi, da njihovo dobro poslovanje omogoča ta razvoj. V magistrskem delu bomo preučili upravljanje in vodenje ZLT na področju razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnostih z namenom podati predloge in ukrepe na področju politike podjetja, ki omogoča dolgoročno rast in razvoj zavoda. Definirali bomo pojme, kot so: politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, cilji, vrednote in kultura ter opredelili njihov pomen pri dolgoročno uspešnem podjetju. Na podlagi raznolikih metodologij različnih avtorjev bomo izvedli razvojno in strukturno analizo zavoda, ki bo vsebovala analizo razvojne vizije, politike in strategij, strukturno analizo, presojanje vodenja managementa, analizo kulture z vsebovano filozofijo, etiko in drugimi dejavniki verodostojnosti ter diagnosticirali razvojno stanje zavoda, na podlagi katerega bomo lahko določili, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja zavod. Sledila bo okoljska preučitev razvojnih možnosti zavoda, kjer bomo naprej ocenili predviden razvoj okolja, naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj s pomočjo PESTEL analize in sinteze zunanjih dejavnikov EFAS. Preučitvi zunanjega okolja bo sledila preučitev notranjega okolja z analizo resursov in/ali zmožnosti, analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti ter sintezo notranjih dejavnikov IFAS. S SFAS analizo bomo povzeli ključne prednosti, slabosti, priložnosti in pomankljivosti zavoda. Na koncu bomo podali morebiten predlog nove, izboljšane vizije in politike z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji.
Ključne besede: Politika podjetja, javni zavod, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vodstvo in vodenje
Objavljeno v DKUM: 25.10.2016; Ogledov: 1508; Prenosov: 220
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

5.
PLANIRANJE VIZIJE IN POLITIKE PODJETJA TURISTIČNE AGENCIJE ARITOURS D. O. O.
Sara Potnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Podjetje Aritours d. o. o. je turistična agencija, ki deluje v Mariboru že od leta 1993. Je mikro podjetje s 5 zaposlenimi in velja za največjega organizatorja romanj v Sloveniji. Leta 2007 so se odločili, da zaradi bogate čebelarske tradicije pri nas začnejo tudi s čebelarskim turizmom, ki drugod po svetu še ni poznan. Diplomski projekt z osnovno tematiko planiranje vizije in politike podjetja Aritours d. o. o. je razdeljen na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo analizirali definicije, kot so jih opredelili različni avtorji, ki opredeljujejo vizijo podjetja, vrednote (udeležencev) podjetja, njegove prednosti in slabosti, iz okolja izhajajoče možnosti in nevarnosti ter strategije in strukture podjetja. V praktičnem delu diplomskega projekta smo preučili podjetje Aritours d. o. o. Podjetje smo predstavili in zanj opredelili izbrane posebnosti. Predstavili smo njegovo obstoječo vizijo, politiko podjetja ter strategije in strukture. Za podjetje Aritours d. o. o. smo planirali vizijo in politiko podjetja ter za opredelitev politike podjetja preučili vrednote ključnih udeležencev podjetja, preučili podjetje in zanj določili prednosti in slabosti, preučili okolje, v katerem se nahaja, ter zanj določili možnosti in nevarnosti. Za preučevano podjetje Aritours d. o. o. smo zapisali tudi vodila o poslanstvu in smotrih, ki so pomembna izrazna oblika politike podjetja.
Ključne besede: Vizija, politika podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vrednote podjetja, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti.
Objavljeno v DKUM: 27.10.2015; Ogledov: 1656; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (580,98 KB)

6.
IZBRANI MODELI INTEGRALNEGA MANAGEMENTA PRIKAZANI NA MODELU PODJETJA
Martina Borko, 2014, diplomsko delo

Opis: Podjetje ustanovijo lastniki z namenom, da bi učinkovito in uspešno dosegala njihove interese in cilje. S tem namenom vanjo vložijo tako finančna kot materialna sredstva, znanje in svoj ugled, v pričakovanju na dolgoletno uspešno delovanje organizacije. Realnost poslovanja še tako majhnega podjetja je preveč kompleksna, da bi jo lahko v celoti opisali. Zato raziskovalci in svetovalci s področja managementa snujejo modele, pri katerih zajemajo le tiste dejavnike, za katere menijo, da so pomembni za razumevanje organizacije in njenega okolja. Natančneje smo preučili Tavčarjev okvirni model politike podjetja, Kraljev model interesnega vodenja politike podjetja in Sanktgallenski model integralnega managementa . V praksi, skorajda ne srečamo čistih modelov managementa, ampak razne kombinacije njihovih značilnosti. Glede na pridobljene podatke o podjetju, smo povzeli bistvene povezave med politiko podjetja v integralnih modelih in politiko podjetja Var d.o.o.. Proučeno podjetje je oblikovalo odgovorno politiko, ki je usmerjeno v izpolnjevanje interesov vseh udeležencev, tako notranjih kot tudi zunanjih. Je primer dobro vodenega poslovanja in predstavlja njegovo jasno vizijo in obstoječo politiko podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, kultura podjetja, model integralnega managementa, podjetje Var d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 23.06.2015; Ogledov: 1460; Prenosov: 289
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

7.
PLANIRANJE RAZVOJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTA IN APLIKACIJA V SREDNJE VELIKEM PODJETJU
Anita Lazar, 2015, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje si prizadeva dosegati obstoj in nadaljnji razvoj, zato podjetju pri soočanju s spremembami v okolju pomaga predvsem učinkovito planiranje politike podjetja. Pravilno oblikovana in zasnovana vizija in politika podjetja z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji, podjetju omogoča dolgoročno učinkovitost in uspešnost. Sledijo priložnostim in se poskušajo izogniti nevarnostim, ki jim pretijo. Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in aplikativni del. Osnovni namen magistrskega dela v okviru teoretičnega dela je bila proučitev razvojnega planiranja v izbranih modelih integralnega in strateškega managementa. Proučili smo MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model strateškega upravljanja in vodenja v podjetju, Hill in Jones-ov model strateškega planiranja in model strateškega managementa po Pearceu in Robinsonu. Izbrali smo najprimernejši model za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča in spoznanja različnih avtorjev, nato smo izbrani model aplicirali na konkretnem primeru podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge smo opredelili osnovne in temeljne značilnosti proučevanega podjetja, podali smo strukturno analizo proučevanega podjetja in analizo poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij v proučevanem podjetju. V sklopu raziskovalno-prognostičnih procesov smo proučili obravnavano podjetje in največjega možnega konkurenta ter na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo okolje obravnavanega podjetja ter določili možnosti in nevarnosti. Proučili smo tudi vrednote udeležencev obravnavanega podjetja. S pomočjo raziskovalno-prognostičnih izhodišč smo podali planirano vizijo in planirano politiko podjetja.
Ključne besede: razvoj podjetja, MER-ov model integralnega managementa, vizija, poslanstvo, politika podjetja, temeljni cilji, analiza podjetja in okolja podjetja, proučevanje ključnih udeležencev podjetja
Objavljeno v DKUM: 11.03.2015; Ogledov: 1508; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

8.
VIZIJA IN POLITIKA PODJETJA NA PRIMERU RAČUNOVODSKIH SERVISOV
Elvedin Dunić, 2014, diplomsko delo

Opis: Upravljanja in vodenja podjetja ni brez zavestnega usmerjanja sedanje in prihodnje dejavnosti podjetja. Upravljalci podjetja so odgovorni, da razvoj podjetja nekako zavestno uravnajo, zaradi tega oblikujejo politiko podjetja (Pučko, 2003, str.12). Vizija podjetja je zelo pomembna za upravljanje in vodenje, saj opredeljuje prihodnje dejanje podjetja. Z njo so podjetja bolj uspešna in se lažje prilagajajo spremembam okolja, usmerjajo in sodijo kot neko vodilo za podjetje. Diplomski seminar je narejen v štirih poglavjih: uvod, teoretični del, empirični del in sklep. V uvodu je opredeljeno področje in opis problema, namen in cilji, predpostavke in omejitve seminarja, ter metode katere so uporabljene pri raziskovanju. Drugi del je teoretični v katerem spoznavamo ralične definicije vizije in politike podjetij, ter uspešnosti. Te definicije, od razičnih avtorjev, so podlaga za tretjo poglavje, oziroma empirični del. V tretjem poglavju je narejena raziskava na primeru računovodskih servisov. Določen je vzorec na osnovi katerega se ugotavlja koliko računovodskih servisov ima vIzijo in politiko podjetja. Proučena je tudi pomembnost vizij in politike podjetja, ter razlike katere se pojavijo med proučevanimi podjetij. Narejena je primerjava uspešnosti podjetij, in sicer tistih servisov kateri imajo zastavljeno vizijo in politiko podjetja, in tistih ki tega nimajo. Glavne ugotovitve katere so pridobljene, so zapisane v četrtem poglavju, oziroma sklepu.
Ključne besede: vizija, politika podjetja, poslanstvo, smotri, cilji, uspešnost podjetij, računovodski servis
Objavljeno v DKUM: 21.11.2014; Ogledov: 1538; Prenosov: 359
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

9.
PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA BA&MI D.O.O.
Sabina Ivanuša, 2014, diplomsko delo

Opis: BA&MI d.o.o. je gostinsko podjetje v družinski lasti. Kot veliko malih podjetij tudi obravnavano podjetje svoje politike nima zapisane. Ker menimo, da skrbno planirani vizija, poslanstvo, smotri in temeljni cilji prispevajo k dolgoročni uspešnosti in učinkovitosti podjetja, smo v diplomskem seminarju planirali prihodnjo politiko podjetja BA&MI d.o.o. Diplomski seminar je sestavljen iz dveh vsebinskih delov: teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu smo na podlagi teoretičnih izhodišč raziskovali politiko podjetja in raziskovalno-prognostične procese, potrebne za snovanje politike podjetja. V praktičnem delu smo predstavili podjetje BA&MI d.o.o. in njegove ključne udeležence. Na podlagi podatkov, pridobljenih s strani vodstva, in osebnega poznavanja obravnavanega podjetja smo podali zapis vizije podjetja BA&MI d.o.o. Tudi druge teoretične ugotovitve iz prvega dela smo prenesli v prakso in na podlagi opravljenih raziskovalno-prognostičnih procesov – določanja vrednot udeležencev podjetja, proučevanja prednosti in slabosti ter prognoziranja možnosti in nevarnosti proučevanega podjetja – podali po našem mnenju najustreznejšo prihodnjo politiko podjetja BA&MI d.o.o.
Ključne besede: politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vrednote, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti.
Objavljeno v DKUM: 05.11.2014; Ogledov: 1533; Prenosov: 183
.pdf Celotno besedilo (841,53 KB)

10.
PLANIRANJE RAZVOJA e-TRGOVINE VOGRINEC, d. o. o.
Denis Vogrinec, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt, z naslovom Planiranje razvoja e-trgovine Vogrinec, d. o. o., je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili podjetje Vogrinec, d. o. o., opredelili pomen ustanovitvene vizije in dejavnikov uspešnosti ter predstavili teoretična izhodišča na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa podjetja. Pravilen razvoj podjetja je ključnega pomena za nemoteno delovanje podjetja, saj vpliva na povečanje njegove učinkovitosti in uspešnosti. V empiričnem delu smo se osredotočili na podjetje Vogrinec, d. o. o. Za obravnavano podjetje smo zapisali ustanovitveno vizijo ter opravili tržno (analiza panoge G 47. 640) in konkurenčno analizo (analiza konkurentov), s pomočjo katere smo raziskali trg in odkrili potenciale za ustanovitev podjetja Vogrinec, d. o. o., ki se bo ukvarjalo s prodajo športne opreme v okviru dejavnosti G 47. 640 (Trgovina s športno opremo). Na ravni politike podjetja smo planirali razvoj podjetja Vogrinec, d. o. o. v prihodnosti, v okviru katere smo raziskali notranje (prednosti – slabosti) in zunanje (priložnosti–nevarnosti) dejavnike ter izpostavili vrednote obravnavanega podjetja. Na ravni strateškega managementa smo planirali razvoj podjetja, v katerem smo opredelili programsko-tržna področja, zapisali strateške možnosti in strategije, ovrednotili razvojno uspešnost podjetja Vogrinec, d. o. o. za obdobje od 1. 1. 2015 do 1. 1. 2020 ter opredelili razvojne strategije, strukturiranje in programiranje planiranega razvoja podjetja Vogrinec, d. o. o. Na osnovi naših raziskav in teoretičnih izhodišč pa smo na koncu podali še ugotovitve in predloge za možne izboljšave, ki smo jih opredelili v sklepu diplomskega projekta.
Ključne besede: Ključne besede: razvoj podjetja, politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, programsko-tržna področja, strateški managament.
Objavljeno v DKUM: 28.10.2014; Ogledov: 1432; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici