| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 44
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja
Samanta Gašparič, 2020, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega projekta z naslovom Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja preučujemo usklajevanje interesov udeležencev podjetja, ki je ključnega pomena za uspešno določitev politike podjetja. Uspešno komuniciranje in dobro medsebojno pogajanje zaposlenih nekega podjetja imata pomembno in ključno vlogo, saj ljudje ves čas komunicirajo, se pogajajo in usklajujejo svoje interese, kar vpliva na razvoj in poslovanje podjetja. Znano je, da ima vsak udeleženec podjetja do podjetja določen interes, drugače ne bi bil udeleženec podjetja. To velja tako za notranje kot zunanje udeležence podjetja. Dobro usklajevanje interesov (predvsem ključnih) udeležencev podjetja je smiselno in uporabno predvsem pri izbiri politike podjetja, saj z njo lastniki podjetja določajo dolgoročne smernice njegovega razvoja. Ugotavljamo, da je samo z uspešno komunikacijo mogoče kakovostno uskladiti interese, kakor se tudi uspešno pogajati. V delu diplomskega projekta z naslovom Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja smo zato raziskali in preučili interesno usklajevanje vseh udeležencev podjetja. Teoretično smo raziskovano vsebino preučili v poglavjih 1–4, v katerih smo za uvodnimi opredelitvami pojasnili politiko podjetja, komunikacijo za usklajevanje interesov pri izbiri politike podjetja, pa tudi pomen pogajanj za usklajevanje interesov pri izbiri politike podjetja. Teoretična izhodišča smo preverili tudi praktično na primeru družinskega podjetja Tehnološki center Jakl, d. o. o. Raziskali smo predvsem pomen poslovne, verbalne in neverbalne komunikacije, pristope in načine pogajanj v preučevanem podjetju, s poudarkom na interesnem usklajevanju pri izbiri politike podjetja. S pomočjo zaposlenih preučevanega družinskega podjetja Tehnološki center Jakl, d. o. o. smo pridobili rezultate anketnega vprašalnika, ki smo jih analizirali, in zapisali sintezo tako pridobljenih spoznanj. Na podlagi pridobljenih rezultatov preučevanega podjetja smo na koncu izdelali še priporočila za prakso pri usklajevanju interesov pri izbiri politike podjetja.
Ključne besede: Interesno usklajevanje, politika podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, komuniciranje, pogajanje, družinsko podjetje.
Objavljeno: 26.10.2020; Ogledov: 492; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

2.
Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetja
Nina Fujs, 2020, diplomsko delo

Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste. Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj. Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru. Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska. Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti. V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu.
Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja.
Objavljeno: 19.10.2020; Ogledov: 422; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (1012,90 KB)

3.
Posebnosti politike in njenega planiranja v družinskem podjetju
Leon Šterbal, 2018, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja delujejo na drugačen način, kot nedružinska, saj je zaradi družinskih vezi ohranjanje hierarhije in dobrih medsebojnih odnosov bolj zapleteno. Tudi vizija in poslanstvo se načeloma razlikujeta od tistih v nedružinskih podjetjih, saj je tukaj želja, da ostane podjetje v rokah družine skozi daljše časovno obdobje. Meje med poslovnim in družinskim življenjem morajo biti jasno začrtane, da lahko govorimo o uspešnem poslovanju. Poslovne zadeve je v družinskem podjetju potrebno postaviti pred interese družine pa naj bo to še tako težko. Družinska podjetja se vedno bolj uveljavljajo in začenjajo dominirati nedružinska podjetja, tako v številu kot v uspešnosti. Družinsko podjetje torej postaja pomembnejše iz dneva v dan, kljub temu pa še vedno nimamo enotne, uradno uveljavljene definicije tega pojma, saj se mnenja strokovnjakov razhajajo glede tega, kaj družinsko podjetje sploh predstavlja.
Ključne besede: podjetje, družina, vizija, poslanstvo, hierarhija, politika, nasledstvo
Objavljeno: 26.11.2018; Ogledov: 389; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

4.
Uspešnost obrtno-zborničnega sistema v Sloveniji
Andreja Štrekelj, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Organizacije morajo zaradi vse večje konkurence in prostega nastopa na trgu stremeti k čim večji tržni prednosti oziroma prepoznavnosti in uspešnosti, ne glede na področje poslovanja. To velja tudi za neprofitne organizacije, ki svojemu neprofitnemu poslanstvu profitno sledijo in ga neprofitno uresničujejo. Med neprofitne organizacije spada tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, ki v slovenskem prostoru deluje že 47 let in je nastala na podlagi skupnih interesov takratnih obrtnikov zaradi omejevanja države pri razvoju obrti in dandanes predstavlja obrtno-zbornični sistem. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili neprofitne organizacije, management neprofitnih organizacij in njegove temeljne funkcije. V nadaljevanju smo obravnavali in opredelili strategijo, vizijo in poslanstvo, ki je vodilo delovanja vseh organizacij, še posebej pa neprofitnih, ki ne obstajajo zaradi ustvarjanja dobička, ampak zaradi uresničevanja skupnih interesov določenih skupin. Pravilno postavljeni cilji so vodilo za uresničevanje strategije, izvrševanja poslanstva in sledenje viziji neprofitne organizacije. Ker neprofitne organizacije večinoma delujejo na storitvenem področju, smo opredelili storitve, zagotavljanje njihove kakovosti in merjenje. V nadaljevanju smo na kratko opredelili človeške vire, saj so zaposleni najpomembnejši kapital v vseh storitvenih organizacijah, v neprofitnih organizacijah pa predstavljajo edini kapital, s katerim razpolagajo takšne organizacije. V tretjem poglavju smo predstavili delovanje zborničnega sistema v Evropski uniji in njegovega evropskega združenja ter primerjali podobne zbornične sisteme v državah EU s slovenskim obrtno-zborničnim modelom ter ugotovili podobnosti in razlikovanja v njih. Opisali smo tudi podporno podjetniško okolje v Sloveniji, katerega del je tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in njene območne zbornice in smo ga v magistrski nalogi podrobno obravnavali. V raziskovalnem delu magistrske naloge smo poleg nekaterih socio-demografskih podatkov in vprašanj o delovanju obrtno-zborničnega sistema preverjali raziskovalne hipoteze, ki se nanašajo predvsem na ugotavljanje zadovoljstva zaposlenih in uspešnost delovanja obrtno-zborničnega sistema. Naredili smo tudi SWOT analizo obrtno-zborničnega sistema. Rezultati raziskave kažejo, da zaposleni v obrtno-zborničnem sistemu ne kažejo izrazitega zadovoljstva oziroma nezadovoljstva glede delovanja le-tega. A večina zaposlenih se strinja, da bi ta lahko deloval bolje, saj ima ustrezno usposobljen strokovni kader v območnih zbornicah in dobro svetovalno službo v krovni organizaciji. Primeri dobre prakse v drugih državah EU so pokazali, da ni popolnoma primerljivega modela, ki bi bil enak slovenskemu obrtno-zborničnemu sistemu, še najbližja in najbolj podobna sta javnopravna sistema zbornic v Nemčiji in na Hrvaškem. V zaključku naloge smo na podlagi izhodišč raziskave, primerjave nekaterih zborničnih sistemov in SWOT analize podali predloge za izboljšanje delovanja obrtno-zborničnega sistema, ki so smernice za zaposlene in vodstvo obrtno-zborničnega sistema.
Ključne besede: neprofitna organizacija, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, management v neprofitni organizaciji, človeški viri, strategija, poslanstvo in vizija
Objavljeno: 08.11.2016; Ogledov: 1160; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

5.
Preučitev razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnosti s predlogom politike podjetja na primeru javnega zavoda
Mateja Gračnar, 2016, magistrsko delo

Opis: Ustvariti uspešno podjetje, ga voditi, usmerjati in dolgoročno dosegati dobre poslovne rezultate zahteva od vodstva izjemne napore in vodstvene sposobnosti. Ko govorimo o javnih zavodih, je njihovo delovanje še toliko bolj kompleksno in regulirano. Da lahko s svojim delovanjem vplivamo na širšo družbo z ozirom na zdravstveno stanje judi, je zavedanje o pomenu dobro opravljenega dela še toliko večje. V javnem zavodu Zasavske lekarne Trbovlje (v nadaljevanju ZLT) stremijo k dejstvu, da z uspešnim delovanjem, dobro preskrbo z zdravili in ostalim blagom ter strokovnostjo veliko prispevajo k celotni regiji in razvoju le-te. Vedo pa tudi, da njihovo dobro poslovanje omogoča ta razvoj. V magistrskem delu bomo preučili upravljanje in vodenje ZLT na področju razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnostih z namenom podati predloge in ukrepe na področju politike podjetja, ki omogoča dolgoročno rast in razvoj zavoda. Definirali bomo pojme, kot so: politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, cilji, vrednote in kultura ter opredelili njihov pomen pri dolgoročno uspešnem podjetju. Na podlagi raznolikih metodologij različnih avtorjev bomo izvedli razvojno in strukturno analizo zavoda, ki bo vsebovala analizo razvojne vizije, politike in strategij, strukturno analizo, presojanje vodenja managementa, analizo kulture z vsebovano filozofijo, etiko in drugimi dejavniki verodostojnosti ter diagnosticirali razvojno stanje zavoda, na podlagi katerega bomo lahko določili, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja zavod. Sledila bo okoljska preučitev razvojnih možnosti zavoda, kjer bomo naprej ocenili predviden razvoj okolja, naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj s pomočjo PESTEL analize in sinteze zunanjih dejavnikov EFAS. Preučitvi zunanjega okolja bo sledila preučitev notranjega okolja z analizo resursov in/ali zmožnosti, analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti ter sintezo notranjih dejavnikov IFAS. S SFAS analizo bomo povzeli ključne prednosti, slabosti, priložnosti in pomankljivosti zavoda. Na koncu bomo podali morebiten predlog nove, izboljšane vizije in politike z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji.
Ključne besede: Politika podjetja, javni zavod, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vodstvo in vodenje
Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 871; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

6.
PLANIRANJE DELOVANJA IN OBNAŠANJA V TRGOVSKEM PODJETJU
Irena Turk, 2016, diplomsko delo

Opis: Planiranje je del našega vsakdana. Kot je planiranje prisotno v vsakdanjem življenju pri preprostih opravilih, tako je prisotno pri kompleksnejših odločitvah v podjetjih. S planiranjem se v podjetju srečujemo vse od njegovega nastajanja – ustanovitve, razvoja in rasti, delovanja in obnašanja, samega poslovanja, sanacije in ne nazadnje tudi prenehanja podjetja. Z dobrim planiranjem v času obstoja in razvoja, ter delovanja in obnašanja se znatno podaljša življenjska doba podjetja in se prepreči sanacija. V diplomskem delu smo preučevali trgovsko podjetje in presojali planiranje delovanja in obnašanja v podjetju. Trgovsko podjetje je specializirana trgovina na debelo na področju pekarstva, slaščičarstva in gostinstva. Podjetje spada po Zakonu o gospodarskih družbah med majhne družbe. V začetnem delu diplomskega dela smo na splošno opredelili podjetniško planiranje, delovanje in obnašanja v podjetju. V nadaljevanju diplomskega dela smo predstavili trgovsko podjetje, njegovo vizijo in poslanstvo ter temeljne cilje. V obravnavanem podjetju smo ugotavljali in preučevali planiranje, področja planiranja in planiranje angažiranja. Ugotovili smo prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti v podjetju in zunaj njega. Menimo, da je največja prednost kakovost prodajnega blaga in dobro poznavanje prodajnih trgov. Največjo slabost pa smo zaznali v veliki koncentraciji domače in tuje konkurence. Na podlagi analiziranja trgovskega podjetja smo opozorili na nekaj področji, v katerih planiranje ni najbolj optimalno. S tem smo podjetju pripomogli k še boljšemu planiranju delovanja in obnašanja ter posledično k boljšemu poslovnemu rezultatu.
Ključne besede: trgovsko podjetje, planiranje, poslanstvo, priložnosti, nevarnosti
Objavljeno: 10.08.2016; Ogledov: 609; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (931,29 KB)

7.
MANAGEMENT NEPROFITNIH ORGANIZACIJ
Pavel Kačič, 2015, diplomsko delo

Opis: Neprofitne organizacije so posebne ustanove, ki ne delujejo zaradi osebne koristi ali politične moči, ampak izvajajo svoje dejavnosti v imenu javnosti, ljudi ali določenih družbenih skupin. Glavne značilnosti delovanja neprofitnih organizacij so neodvisnost, neprofitnost, prostovoljnost, multifunkcionalnost in pa inovacijski potencial. Temeljna naloga managementa in vodij neprofitne organizacije je obvladovanje organizacije v skladu z interesi vplivnih udeležencev. Trženje v neprofitnih organizacijah ni prodaja storitev, ampak ugotavljanje potreb in njihovo zadovoljevanje. Neprofitne organizacije so običajno trajnostne predvsem zaradi donacij, vendar obstaja veliko drugih načinov oz. strategij zbiranja sredstev. Management človeških virov je v neprofitnem sektorju izjemno pomemben, saj je njihova dejavnost večinoma storitvena, in če organizacija odpove na tem področju, odpove v celoti.
Ključne besede: Neprofitne organizacije, management, podjetje, zavod, ustanova, društvo, družbeni interes, dobrodelnost, vizija, poslanstvo, človeški viri, strateško načrtovanje, trženje, financiranje.
Objavljeno: 03.12.2015; Ogledov: 2708; Prenosov: 604
.pdf Celotno besedilo (837,46 KB)

8.
PLANIRANJE VIZIJE IN POLITIKE PODJETJA TURISTIČNE AGENCIJE ARITOURS D. O. O.
Sara Potnik, 2015, diplomsko delo

Opis: Podjetje Aritours d. o. o. je turistična agencija, ki deluje v Mariboru že od leta 1993. Je mikro podjetje s 5 zaposlenimi in velja za največjega organizatorja romanj v Sloveniji. Leta 2007 so se odločili, da zaradi bogate čebelarske tradicije pri nas začnejo tudi s čebelarskim turizmom, ki drugod po svetu še ni poznan. Diplomski projekt z osnovno tematiko planiranje vizije in politike podjetja Aritours d. o. o. je razdeljen na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo analizirali definicije, kot so jih opredelili različni avtorji, ki opredeljujejo vizijo podjetja, vrednote (udeležencev) podjetja, njegove prednosti in slabosti, iz okolja izhajajoče možnosti in nevarnosti ter strategije in strukture podjetja. V praktičnem delu diplomskega projekta smo preučili podjetje Aritours d. o. o. Podjetje smo predstavili in zanj opredelili izbrane posebnosti. Predstavili smo njegovo obstoječo vizijo, politiko podjetja ter strategije in strukture. Za podjetje Aritours d. o. o. smo planirali vizijo in politiko podjetja ter za opredelitev politike podjetja preučili vrednote ključnih udeležencev podjetja, preučili podjetje in zanj določili prednosti in slabosti, preučili okolje, v katerem se nahaja, ter zanj določili možnosti in nevarnosti. Za preučevano podjetje Aritours d. o. o. smo zapisali tudi vodila o poslanstvu in smotrih, ki so pomembna izrazna oblika politike podjetja.
Ključne besede: Vizija, politika podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vrednote podjetja, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti.
Objavljeno: 27.10.2015; Ogledov: 878; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (580,98 KB)

9.
IZBRANI MODELI INTEGRALNEGA MANAGEMENTA PRIKAZANI NA MODELU PODJETJA
Martina Borko, 2014, diplomsko delo

Opis: Podjetje ustanovijo lastniki z namenom, da bi učinkovito in uspešno dosegala njihove interese in cilje. S tem namenom vanjo vložijo tako finančna kot materialna sredstva, znanje in svoj ugled, v pričakovanju na dolgoletno uspešno delovanje organizacije. Realnost poslovanja še tako majhnega podjetja je preveč kompleksna, da bi jo lahko v celoti opisali. Zato raziskovalci in svetovalci s področja managementa snujejo modele, pri katerih zajemajo le tiste dejavnike, za katere menijo, da so pomembni za razumevanje organizacije in njenega okolja. Natančneje smo preučili Tavčarjev okvirni model politike podjetja, Kraljev model interesnega vodenja politike podjetja in Sanktgallenski model integralnega managementa . V praksi, skorajda ne srečamo čistih modelov managementa, ampak razne kombinacije njihovih značilnosti. Glede na pridobljene podatke o podjetju, smo povzeli bistvene povezave med politiko podjetja v integralnih modelih in politiko podjetja Var d.o.o.. Proučeno podjetje je oblikovalo odgovorno politiko, ki je usmerjeno v izpolnjevanje interesov vseh udeležencev, tako notranjih kot tudi zunanjih. Je primer dobro vodenega poslovanja in predstavlja njegovo jasno vizijo in obstoječo politiko podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, kultura podjetja, model integralnega managementa, podjetje Var d.o.o.
Objavljeno: 23.06.2015; Ogledov: 945; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

10.
PLANIRANJE RAZVOJA V IZBRANIH MODELIH INTEGRALNEGA IN STRATEŠKEGA MANAGEMENTA IN APLIKACIJA V SREDNJE VELIKEM PODJETJU
Anita Lazar, 2015, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje si prizadeva dosegati obstoj in nadaljnji razvoj, zato podjetju pri soočanju s spremembami v okolju pomaga predvsem učinkovito planiranje politike podjetja. Pravilno oblikovana in zasnovana vizija in politika podjetja z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji, podjetju omogoča dolgoročno učinkovitost in uspešnost. Sledijo priložnostim in se poskušajo izogniti nevarnostim, ki jim pretijo. Magistrsko delo smo razdelili na dva vsebinska dela, in sicer na teoretični in aplikativni del. Osnovni namen magistrskega dela v okviru teoretičnega dela je bila proučitev razvojnega planiranja v izbranih modelih integralnega in strateškega managementa. Proučili smo MER-ov model integralnega managementa, Pučkov model strateškega upravljanja in vodenja v podjetju, Hill in Jones-ov model strateškega planiranja in model strateškega managementa po Pearceu in Robinsonu. Izbrali smo najprimernejši model za oblikovanje vizije in politike podjetja. Najprej smo podali teoretična izhodišča in spoznanja različnih avtorjev, nato smo izbrani model aplicirali na konkretnem primeru podjetja. V aplikativnem delu magistrske naloge smo opredelili osnovne in temeljne značilnosti proučevanega podjetja, podali smo strukturno analizo proučevanega podjetja in analizo poslovnih in upravljalno-vodstvenih funkcij v proučevanem podjetju. V sklopu raziskovalno-prognostičnih procesov smo proučili obravnavano podjetje in največjega možnega konkurenta ter na podlagi tega opredelili prednosti in slabosti proučevanega podjetja. Proučili smo okolje obravnavanega podjetja ter določili možnosti in nevarnosti. Proučili smo tudi vrednote udeležencev obravnavanega podjetja. S pomočjo raziskovalno-prognostičnih izhodišč smo podali planirano vizijo in planirano politiko podjetja.
Ključne besede: razvoj podjetja, MER-ov model integralnega managementa, vizija, poslanstvo, politika podjetja, temeljni cilji, analiza podjetja in okolja podjetja, proučevanje ključnih udeležencev podjetja
Objavljeno: 11.03.2015; Ogledov: 918; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici