1. Strategija Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru : 2022-20302023 Opis: Strategija Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru sloni na poslanstvu fakultete in mnogih prednostih, znanju in izkušnjah ljudi, zaposlenih in študentov, ki so v sodelovanju z gospodarstvom v več kot šestdesetletnem obdobju izoblikovali tradicijo odličnega ekonomsko poslovnega izobraževanja.
Strateške usmeritve fakultete se osredotočajo na priložnosti, ki jih prinaša sodobno, hitro spreminjajoče se okolje, ki postaja v vseh razsežnostih digitalno, hkrati pa v ospredje postavljamo družbeno odgovorno delovanje in trajnostni razvoj. Pri tem ohranjamo naše ključne vrednote in etična načela, na katerih temelji vse naše delovanje. Ključne besede: strategija, strateške usmeritve, poslanstvo, vizija, fakulteta Objavljeno v DKUM: 01.02.2023; Ogledov: 155; Prenosov: 25
Celotno besedilo (4,50 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Vpliv politike podjetja na odnos podjetja na potrošnikeAna Marija Hustić, 2022, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga najprej obravnava vprašanji, kaj sploh podjetje je in kako podjetja v praksi nastajajo. Danes na trgu obstajajo različna podjetja, ki se razlikujejo po strukturi, pravnoorganizacijski obliki, blagu, ki ga proizvajajo, storitvah, ki jih opravljajo, in tudi po velikosti. Vsako podjetje ima svojevrsten poslovni proces ter različne razvojne, strukturne in druge potrebe, ki bodisi posredno bodisi neposredno vplivajo na poslovanje podjetja in na njegov odnos do potrošnikov. Zaradi tega je v diplomski nalogi vezano na poslovni odnos med podjetji in potrošniki obrazloženo, kaj je poslovni proces podjetja ter katere in kakšne so tipične potrebe podjetij.
V nadaljevanju se diplomska naloga osredotoča na politiko podjetja in potrebno vizijo, smotre, poslanstvo in temeljne cilje podjetja ter vse to povezuje s potrošniki. Pojasnjeno je, kje najdemo potrošnike in kaj je za njih značilno, zakaj podjetja potrebujejo potrošnike za njihov uspeh, kaj podjetja ponujajo svojim potrošnikom, da zadovoljijo svoje podjetniške potrebe, ter kaj s tem potrošniki pridobijo (korist). Na ta način je s pomočjo izbrane literature po eni strani predstavljeno, kako politika in potrebe podjetja vplivajo na potrošnike, po drugi strani pa tudi zrcalna slika tega vprašanja, kako mora podjetje v praksi ravnati, da doseže ugodnejši konkurenčni položaj na trgu in da ugodi vse nenehno spreminjajoče se potrebe potrošnikov. Ključne besede: podjetje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, temeljni cilji, udeleženci podjetja, potrošniki. Objavljeno v DKUM: 04.11.2022; Ogledov: 240; Prenosov: 29
Celotno besedilo (1,05 MB) |
3. Analiza poslanstev, vizij in vrednot izbranih mednarodnih logističnih podjetij : magistrsko deloNina Pakar, 2022, magistrsko delo Opis: Na identiteto in prihodnost podjetij imajo velik vpliv jasno zastavljena vizija, poslanstvo in vrednote. V teoretičnem delu magistrskega dela smo s pomočjo znanstvenih virov opredelili temeljne pojme. Poslanstvo prek opredelitve, kaj podjetje je in kaj počne ter zakaj, postavlja okvire njegovega delovanja. Vizija opiše, kam želi iti podjetje v prihodnosti. Vrednote opredeljujejo, kaj je pomembno za podjetje. O vrednotah, poslanstvu in viziji podjetja se da razmišljati na različne načine in v različnih krogih. V raziskovalnem delu magistrskega dela smo se nato posvetili primerjanju poslanstev, vizij in vrednot 100 logističnih podjetij, ki so na seznamu 100 največjih logističnih podjetij v letu 2019 in delujejo tudi v Sloveniji. Obravnavali smo tista podjetja, ki imajo svoja poslanstva, vizije ali vrednote javno objavljena. Po končani raziskavi smo ugotovili, da ima poslanstvo, vizijo ali vrednote objavljenih le 31 podjetij. Po delitvi poslanstev, vizij in vrednot v ustrezne skupine smo ugotovili, da se večina logističnih podjetij odloča za poslanstva, ki so usmerjena na cilj in namen samega podjetja; vizije, ki temeljijo na konkretnih ciljih podjetja ter vrednote, ki usmerjajo njihovo vedenje do drugih ljudi oz. so usmerjene v posameznika ter osebne dosežke, torej instrumentalne vrednote. Ključne besede: poslanstvo, vizija, vrednote, podjetje, identiteta Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 199; Prenosov: 31
Celotno besedilo (1006,94 KB) |
4. Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetjaSamanta Gašparič, 2020, diplomsko delo Opis: V delu diplomskega projekta z naslovom Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja preučujemo usklajevanje interesov udeležencev podjetja, ki je ključnega pomena za uspešno določitev politike podjetja. Uspešno komuniciranje in dobro medsebojno pogajanje zaposlenih nekega podjetja imata pomembno in ključno vlogo, saj ljudje ves čas komunicirajo, se pogajajo in usklajujejo svoje interese, kar vpliva na razvoj in poslovanje podjetja. Znano je, da ima vsak udeleženec podjetja do podjetja določen interes, drugače ne bi bil udeleženec podjetja. To velja tako za notranje kot zunanje udeležence podjetja. Dobro usklajevanje interesov (predvsem ključnih) udeležencev podjetja je smiselno in uporabno predvsem pri izbiri politike podjetja, saj z njo lastniki podjetja določajo dolgoročne smernice njegovega razvoja. Ugotavljamo, da je samo z uspešno komunikacijo mogoče kakovostno uskladiti interese, kakor se tudi uspešno pogajati. V delu diplomskega projekta z naslovom Usklajevanje interesov udeležencev podjetja pri izbiri politike podjetja smo zato raziskali in preučili interesno usklajevanje vseh udeležencev podjetja. Teoretično smo raziskovano vsebino preučili v poglavjih 1–4, v katerih smo za uvodnimi opredelitvami pojasnili politiko podjetja, komunikacijo za usklajevanje interesov pri izbiri politike podjetja, pa tudi pomen pogajanj za usklajevanje interesov pri izbiri politike podjetja. Teoretična izhodišča smo preverili tudi praktično na primeru družinskega podjetja Tehnološki center Jakl, d. o. o. Raziskali smo predvsem pomen poslovne, verbalne in neverbalne komunikacije, pristope in načine pogajanj v preučevanem podjetju, s poudarkom na interesnem usklajevanju pri izbiri politike podjetja. S pomočjo zaposlenih preučevanega družinskega podjetja Tehnološki center Jakl, d. o. o. smo pridobili rezultate anketnega vprašalnika, ki smo jih analizirali, in zapisali sintezo tako pridobljenih spoznanj. Na podlagi pridobljenih rezultatov preučevanega podjetja smo na koncu izdelali še priporočila za prakso pri usklajevanju interesov pri izbiri politike podjetja. Ključne besede: Interesno usklajevanje, politika podjetja, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, komuniciranje, pogajanje, družinsko podjetje. Objavljeno v DKUM: 26.10.2020; Ogledov: 949; Prenosov: 194
Celotno besedilo (1,58 MB) |
5. Analiza dejavnikov rasti in razvoja na primeru družinskega podjetjaNina Fujs, 2020, diplomsko delo Opis: Družinsko podjetništvo predstavlja eno od pomembnih oblik podjetništva. Večina podjetij v Sloveniji je še mladih, saj so še vedno v okviru prve generacije. Raziskave namreč kažejo, da jih pri prenosu iz ene generacije v drugo preživi le ena tretjina. Za diplomsko delo smo si za študijo primera izbrali družinsko podjetje, ki je prestalo prenos in uspešno posluje, se razvija ter raste.
Najprej smo opredelili pojem družinsko podjetje. Zavedati se moramo, da se družinsko podjetje zelo razlikuje od nedružinskih podjetij. Menimo, da so družinska podjetja ključna za razvoj gospodarstva. Navedli smo tudi prednosti in slabosti družinskega podjetja, razloge za ustanovitev in prenos družinskega podjetja. Naše diplomsko delo temelji na analizi dejavnikov rasti in razvoja družinskega podjetja. Za lažje razumevanje smo predstavili štiri faze življenjskega cikla rasti ter jih podrobneje opisali. V tabeli smo prikazali tudi razlike med pojmoma rast in razvoj.
Temo smo si izbrali z namenom, da ugotovimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na rast in razvoj družinskega podjetja. V diplomskem delu najprej predstavimo splošno teorijo posameznih pojmov, nato pa se osredotočimo na študijo primera, kjer smo teorijo uporabili in prikazali na praktičnem primeru.
Izbrali smo si družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o. Podjetje dobro poznamo in nam je bilo pripravljeno zaupati želene podatke. Družinsko podjetje se nahaja v Prekmurju in spada med večja družinska podjetja v tej regiji. Zanimivo je zaradi same dejavnosti, saj se ukvarjajo s proizvodnjo in prodajo kleparsko-krovskih izdelkov ter storitev. Podjetje se nahaja v fazi rasti; na podlagi letnega dobička namreč reinvestirajo v rast in razvoj podjetja. V izbranem družinskem podjetju je potekal tudi prenos, saj je leta 2013 podjetje prevzela hči ustanovitelja. S tem lahko omenimo tudi žensko podjetništvo, kjer ima upravljalno-vodstvene sposobnosti v rokah ženska.
Ugotovili smo, da je ključnega pomena pri razvoju in rasti podjetja odnos družine, zagotovo ima ključno vlogo tudi konkurenca, saj brez nje podjetje ne bi vlagalo in skušalo postati še boljše, kot je bilo. Družinsko podjetje Kleparstvo, krovstvo Šinko, d. o. o., se iz leta v leto razvija, prenavlja in raste. Vse podrobnosti smo prikazali v življenjskem ciklu rasti.
V diplomskem delu smo si zastavili tudi tri teze, ki smo jih potrdili oziroma ovrgli. Podrobnejše opredelitve in razložitve smo predstavili v sklepu. Ključne besede: družina, družinsko podjetje, rast in razvoj družinskega podjetja, življenjski cikel rasti podjetja, nasledstvo, vizija in poslanstvo podjetja. Objavljeno v DKUM: 19.10.2020; Ogledov: 1057; Prenosov: 247
Celotno besedilo (1012,90 KB) |
6. Posebnosti politike in njenega planiranja v družinskem podjetjuLeon Šterbal, 2018, diplomsko delo Opis: Družinska podjetja delujejo na drugačen način, kot nedružinska, saj je zaradi družinskih vezi ohranjanje hierarhije in dobrih medsebojnih odnosov bolj zapleteno. Tudi vizija in poslanstvo se načeloma razlikujeta od tistih v nedružinskih podjetjih, saj je tukaj želja, da ostane podjetje v rokah družine skozi daljše časovno obdobje. Meje med poslovnim in družinskim življenjem morajo biti jasno začrtane, da lahko govorimo o uspešnem poslovanju. Poslovne zadeve je v družinskem podjetju potrebno postaviti pred interese družine pa naj bo to še tako težko. Družinska podjetja se vedno bolj uveljavljajo in začenjajo dominirati nedružinska podjetja, tako v številu kot v uspešnosti. Družinsko podjetje torej postaja pomembnejše iz dneva v dan, kljub temu pa še vedno nimamo enotne, uradno uveljavljene definicije tega pojma, saj se mnenja strokovnjakov razhajajo glede tega, kaj družinsko podjetje sploh predstavlja. Ključne besede: podjetje, družina, vizija, poslanstvo, hierarhija, politika, nasledstvo Objavljeno v DKUM: 26.11.2018; Ogledov: 694; Prenosov: 79
Celotno besedilo (1,28 MB) |
7. Uspešnost obrtno-zborničnega sistema v SlovenijiAndreja Štrekelj, 2016, magistrsko delo/naloga Opis: Organizacije morajo zaradi vse večje konkurence in prostega nastopa na trgu stremeti k čim večji tržni prednosti oziroma prepoznavnosti in uspešnosti, ne glede na področje poslovanja. To velja tudi za neprofitne organizacije, ki svojemu neprofitnemu poslanstvu profitno sledijo in ga neprofitno uresničujejo. Med neprofitne organizacije spada tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, ki v slovenskem prostoru deluje že 47 let in je nastala na podlagi skupnih interesov takratnih obrtnikov zaradi omejevanja države pri razvoju obrti in dandanes predstavlja obrtno-zbornični sistem.
V teoretičnem delu smo na kratko predstavili neprofitne organizacije, management neprofitnih organizacij in njegove temeljne funkcije. V nadaljevanju smo obravnavali in opredelili strategijo, vizijo in poslanstvo, ki je vodilo delovanja vseh organizacij, še posebej pa neprofitnih, ki ne obstajajo zaradi ustvarjanja dobička, ampak zaradi uresničevanja skupnih interesov določenih skupin. Pravilno postavljeni cilji so vodilo za uresničevanje strategije, izvrševanja poslanstva in sledenje viziji neprofitne organizacije. Ker neprofitne organizacije večinoma delujejo na storitvenem področju, smo opredelili storitve, zagotavljanje njihove kakovosti in merjenje. V nadaljevanju smo na kratko opredelili človeške vire, saj so zaposleni najpomembnejši kapital v vseh storitvenih organizacijah, v neprofitnih organizacijah pa predstavljajo edini kapital, s katerim razpolagajo takšne organizacije.
V tretjem poglavju smo predstavili delovanje zborničnega sistema v Evropski uniji in njegovega evropskega združenja ter primerjali podobne zbornične sisteme v državah EU s slovenskim obrtno-zborničnim modelom ter ugotovili podobnosti in razlikovanja v njih. Opisali smo tudi podporno podjetniško okolje v Sloveniji, katerega del je tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in njene območne zbornice in smo ga v magistrski nalogi podrobno obravnavali.
V raziskovalnem delu magistrske naloge smo poleg nekaterih socio-demografskih podatkov in vprašanj o delovanju obrtno-zborničnega sistema preverjali raziskovalne hipoteze, ki se nanašajo predvsem na ugotavljanje zadovoljstva zaposlenih in uspešnost delovanja obrtno-zborničnega sistema. Naredili smo tudi SWOT analizo obrtno-zborničnega sistema.
Rezultati raziskave kažejo, da zaposleni v obrtno-zborničnem sistemu ne kažejo izrazitega zadovoljstva oziroma nezadovoljstva glede delovanja le-tega. A večina zaposlenih se strinja, da bi ta lahko deloval bolje, saj ima ustrezno usposobljen strokovni kader v območnih zbornicah in dobro svetovalno službo v krovni organizaciji. Primeri dobre prakse v drugih državah EU so pokazali, da ni popolnoma primerljivega modela, ki bi bil enak slovenskemu obrtno-zborničnemu sistemu, še najbližja in najbolj podobna sta javnopravna sistema zbornic v Nemčiji in na Hrvaškem.
V zaključku naloge smo na podlagi izhodišč raziskave, primerjave nekaterih zborničnih sistemov in SWOT analize podali predloge za izboljšanje delovanja obrtno-zborničnega sistema, ki so smernice za zaposlene in vodstvo obrtno-zborničnega sistema. Ključne besede: neprofitna organizacija, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, management v neprofitni organizaciji, človeški viri, strategija, poslanstvo in vizija Objavljeno v DKUM: 08.11.2016; Ogledov: 1440; Prenosov: 68
Celotno besedilo (1,44 MB) |
8. Preučitev razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnosti s predlogom politike podjetja na primeru javnega zavodaMateja Gračnar, 2016, magistrsko delo Opis: Ustvariti uspešno podjetje, ga voditi, usmerjati in dolgoročno dosegati dobre poslovne rezultate zahteva od vodstva izjemne napore in vodstvene sposobnosti. Ko govorimo o javnih zavodih, je njihovo delovanje še toliko bolj kompleksno in regulirano. Da lahko s svojim delovanjem vplivamo na širšo družbo z ozirom na zdravstveno stanje judi, je zavedanje o pomenu dobro opravljenega dela še toliko večje. V javnem zavodu Zasavske lekarne Trbovlje (v nadaljevanju ZLT) stremijo k dejstvu, da z uspešnim delovanjem, dobro preskrbo z zdravili in ostalim blagom ter strokovnostjo veliko prispevajo k celotni regiji in razvoju le-te. Vedo pa tudi, da njihovo dobro poslovanje omogoča ta razvoj.
V magistrskem delu bomo preučili upravljanje in vodenje ZLT na področju razvojnih, strukturnih in okoljskih značilnostih z namenom podati predloge in ukrepe na področju politike podjetja, ki omogoča dolgoročno rast in razvoj zavoda. Definirali bomo pojme, kot so: politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, cilji, vrednote in kultura ter opredelili njihov pomen pri dolgoročno uspešnem podjetju. Na podlagi raznolikih metodologij različnih avtorjev bomo izvedli razvojno in strukturno analizo zavoda, ki bo vsebovala analizo razvojne vizije, politike in strategij, strukturno analizo, presojanje vodenja managementa, analizo kulture z vsebovano filozofijo, etiko in drugimi dejavniki verodostojnosti ter diagnosticirali razvojno stanje zavoda, na podlagi katerega bomo lahko določili, v kateri fazi življenjskega cikla se nahaja zavod. Sledila bo okoljska preučitev razvojnih možnosti zavoda, kjer bomo naprej ocenili predviden razvoj okolja, naredili analizo okoljskih priložnosti, nevarnosti in razvojnih tveganj s pomočjo PESTEL analize in sinteze zunanjih dejavnikov EFAS. Preučitvi zunanjega okolja bo sledila preučitev notranjega okolja z analizo resursov in/ali zmožnosti, analizo razvojnih prednosti in pomanjkljivosti ter sintezo notranjih dejavnikov IFAS. S SFAS analizo bomo povzeli ključne prednosti, slabosti, priložnosti in pomankljivosti zavoda. Na koncu bomo podali morebiten predlog nove, izboljšane vizije in politike z vsebovanim poslanstvom, smotri in temeljnimi cilji. Ključne besede: Politika podjetja, javni zavod, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, vodstvo in vodenje Objavljeno v DKUM: 25.10.2016; Ogledov: 1224; Prenosov: 188
Celotno besedilo (2,64 MB) |
9. PLANIRANJE DELOVANJA IN OBNAŠANJA V TRGOVSKEM PODJETJUIrena Turk, 2016, diplomsko delo Opis: Planiranje je del našega vsakdana. Kot je planiranje prisotno v vsakdanjem življenju pri preprostih opravilih, tako je prisotno pri kompleksnejših odločitvah v podjetjih. S planiranjem se v podjetju srečujemo vse od njegovega nastajanja – ustanovitve, razvoja in rasti, delovanja in obnašanja, samega poslovanja, sanacije in ne nazadnje tudi prenehanja podjetja. Z dobrim planiranjem v času obstoja in razvoja, ter delovanja in obnašanja se znatno podaljša življenjska doba podjetja in se prepreči sanacija.
V diplomskem delu smo preučevali trgovsko podjetje in presojali planiranje delovanja in obnašanja v podjetju. Trgovsko podjetje je specializirana trgovina na debelo na področju pekarstva, slaščičarstva in gostinstva. Podjetje spada po Zakonu o gospodarskih družbah med majhne družbe. V začetnem delu diplomskega dela smo na splošno opredelili podjetniško planiranje, delovanje in obnašanja v podjetju. V nadaljevanju diplomskega dela smo predstavili trgovsko podjetje, njegovo vizijo in poslanstvo ter temeljne cilje. V obravnavanem podjetju smo ugotavljali in preučevali planiranje, področja planiranja in planiranje angažiranja. Ugotovili smo prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti v podjetju in zunaj njega. Menimo, da je največja prednost kakovost prodajnega blaga in dobro poznavanje prodajnih trgov. Največjo slabost pa smo zaznali v veliki koncentraciji domače in tuje konkurence.
Na podlagi analiziranja trgovskega podjetja smo opozorili na nekaj področji, v katerih planiranje ni najbolj optimalno. S tem smo podjetju pripomogli k še boljšemu planiranju delovanja in obnašanja ter posledično k boljšemu poslovnemu rezultatu. Ključne besede: trgovsko podjetje, planiranje, poslanstvo, priložnosti, nevarnosti Objavljeno v DKUM: 10.08.2016; Ogledov: 882; Prenosov: 57
Celotno besedilo (931,29 KB) |
10. MANAGEMENT NEPROFITNIH ORGANIZACIJPavel Kačič, 2015, diplomsko delo Opis: Neprofitne organizacije so posebne ustanove, ki ne delujejo zaradi osebne koristi ali politične moči, ampak izvajajo svoje dejavnosti v imenu javnosti, ljudi ali določenih družbenih skupin. Glavne značilnosti delovanja neprofitnih organizacij so neodvisnost, neprofitnost, prostovoljnost, multifunkcionalnost in pa inovacijski potencial. Temeljna naloga managementa in vodij neprofitne organizacije je obvladovanje organizacije v skladu z interesi vplivnih udeležencev. Trženje v neprofitnih organizacijah ni prodaja storitev, ampak ugotavljanje potreb in njihovo zadovoljevanje. Neprofitne organizacije so običajno trajnostne predvsem zaradi donacij, vendar obstaja veliko drugih načinov oz. strategij zbiranja sredstev. Management človeških virov je v neprofitnem sektorju izjemno pomemben, saj je njihova dejavnost večinoma storitvena, in če organizacija odpove na tem področju, odpove v celoti. Ključne besede: Neprofitne organizacije, management, podjetje, zavod, ustanova, društvo, družbeni interes, dobrodelnost, vizija, poslanstvo, človeški viri, strateško načrtovanje, trženje, financiranje. Objavljeno v DKUM: 03.12.2015; Ogledov: 3433; Prenosov: 797
Celotno besedilo (837,46 KB) |