| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Kemijski postopki pri spoznavanju okolja: med tablicami in naravo v 1. razredu osnovne šole
Kristina Breznik, 2018, magistrsko delo

Opis: Spoznavanje okolja je osnova tako za poučevanje kemijskih, bioloških, fizikalnih kot tudi matematičnih vsebin in tehnik. Učenci se seznanijo z najosnovnejšimi pojavi, postopki in naravnimi zakonitostmi. Zato je pristna izkušnja zelo pomembna. Med spoznavanjem rastlin, živali, vremenskih pojavov v učilnici in občutenjem tega v naravi so bistvene razlike. Učenci z učenjem v naravi usvajajo novo znanje celostno in poglobljeno. Sodobna pedagogika stremi k temu, da je učenje in znanje celovito in osmišljeno. Strokovnjaki na tem področju so si edini, da je pomemben način podajanja snovi. Poučevanje o naravi, našem okolju, mora omogočati pristno izkušnjo. V raziskavi smo ta učni pristop primerjali z uporabo tabličnih računalnikov za obravnavo učne snovi. Tehnologija je namreč didaktični pripomoček, ki ga nekateri učitelji uporabljajo, drugi pa sploh ne. Zanimalo nas je, kako ta dva različna pristopa za doseganje istih ciljev vplivata na znanje učencev in njihovo motivacijo za delo. V magistrskem delu smo raziskali tudi mnenje učiteljev, njihov pogled na omenjena pristopa. Rezultati raziskave temeljijo na vzorcu 47 učencev, dveh oddelkov 1. razreda osnovne šole. Ugotovili smo, da raziskava, izvedena kot študija primera, ni pokazala velikih statistično značilnih razlik med enim in drugim načinom dela. Pokazalo se je le nekaj statistično značilnih razlik pri poznavanju postopka priprave smrekovega čaja in pri prepoznavanju stopinj medveda. V magistrskem delu sta podana dva primera priprave učne ure, in sicer v gozdu in s tabličnimi računalniki. Ugotavljamo, da je smiselno izbirati različne pristope pri pouku in učencem omogočati pristno izkušnjo v naravi, pa tudi smiselno uporabljati informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Ključne besede: spoznavanje okolja, kemijski poskusi, prvi razred, pouk v naravi, pouk s tabličnim računalnikom
Objavljeno: 13.12.2018; Ogledov: 428; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

2.
Poskusi na živalih kot oblika mučenja
Alin Vetrih, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi razpravljamo o poskusih na živalih v Sloveniji in po svetu. Poskusi so oblika mučenja živali, ki jo državna zakonodaja ne prepoveduje popolnoma, ampak jo le pod določenimi pogoji omejuje. Sporno je predvsem ravnanje z živalmi, ki se jih uporablja pri poizkusih, ter koliko proizvajalcev kozmetičnih, farmacevtskih ali drugih produktov se dejansko drži predpisov. Po pregledu literature smo spoznali, da je mučenje živali zelo razširjen in pogost problem, z njim se srečujejo prav v vsaki državi. Ljudje ne razumejo več, kakšen pomen imajo živali in koliko dobrega nam prinašajo. Ugotovili smo, da so živali v poskusih uporabljali že v davni zgodovini, in da so prav one tiste, ki so pripomogle k razvoju antibiotika ter ostalih za človeštvo zelo pomembnih zdravil. Poskuse na živalih se izvaja tudi v današnjih časih, ko imamo toliko drugih uporabnih metod, kar sproža mnoge polemike. Žalostno je dejstvo, da se zaradi že ustaljene prakse uporabe živali veliko proizvajalcev sploh ne ozira za novimi, bolj humanimi metodami in njihovo uporabo. Testiranja živalim povzročajo grozovito trpljenje in neznosne bolečine, saj jih večina ni omamljenih in vsa ta testiranja se izvajajo v prid človeštva. Vsaka država ima tudi društva, ki se borijo za pravice živali in jih ščitijo, vendar nimajo nobenih pristojnosti, da bi ob zaznavi mučenja ukrepala. Žal lahko lastnike samo opozorijo. Država je tista, ki mora poskrbeti, da se zakonodaja na področju zaščite živali upošteva in da se kršenje zakonodaje kaznuje. Bistveno je, da ljudje poleg društev in države začnemo pri sebi spreminjati odnos do živali ter postanemo bolj humani.
Ključne besede: policija, živali, poskusi na živalih, mučenje, zaščita živali, diplomske naloge
Objavljeno: 17.10.2016; Ogledov: 1597; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (578,87 KB)

3.
ZAŠČITA POSKUSNIH ŽIVALI V EVROPSKI UNIJI IN V SLOVENIJI
Maja Bela, 2016, diplomsko delo

Opis: Direktiva 2010/63/EU, ki je razveljavila Direktivo 68/609/EGS, je povzročila spremembe tudi v slovenskem pravnem redu. Revizija Direktive 68/609/EGS je zagotovila večjo zaščito poskusnih živali z izboljšanjem dobrobiti živali, doslednim upoštevanjem načela 3R (replacement, reduction, refinement), razvojem alternativnih metod in procesom etičnega presojanja poskusov na živalih. Zaradi sodobne tehnologije se alternativne metode razvijajo zelo hitro, zaradi česar se število poskusnih živali iz leta v leto zmanjšuje. Že v času renesanse so mnogi filozofi razpravljali o etičnih teorijah o uporabi živali v poskusih. Najbolj odmevna sta bila Peter Singer s svojo utilitaristično teorijo in Tom Regan s svojo deontološko teorijo. Ti etični teoriji spadata na področje praktične etike.
Ključne besede: poskusi na živalih, novosti v zakonodaji, načelo 3R, alternativne metode, etika, morala, etična presoja uporabe živali v poskusih
Objavljeno: 23.06.2016; Ogledov: 481; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (777,26 KB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA ODNOSA DO ŽIVALI V SVETOVNIH RELIGIJAH
Alenka Šiplič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili odnos do živali v svetovnih religijah. Vključili smo hinduizem, budizem, judaizem, krščanstvo in islam. Cilji so bili ugotoviti osnovni odnos do živali, simboliko živali, izkoriščanje živali za prehrano ljudi in odnos do poskusov na živalih. Analizo smo opravili s pomočjo domače in tuje strokovne literature. Analiza je pokazala, da je odnos do živali v vseh obravnavanih religijah v nekaterih pogledih zelo podoben. Izstopa nadrejenost človeka v odnosu do živali, saj vse obravnavane religije priznavajo človeku višji status od živali. To se jasno kaže v ugotovitvi, da nobena izmed obravnavanih religij ne nasprotuje poskusom na živalih, kadar je njihov namen izboljšanje zdravja ljudi, oziroma kadar gre za dobrobit človeštva. Uporaba posameznih živalskih vrst kot verskih simbolov je značilna za vse obravnavane religije, hkrati pa smo ugotovili, da je živalska simbolika mnogo obširnejša in vplivnejša v starejših religijah, kot sta Hinduizem in Budizem. Zanimivo je, da imata prav ti dve tudi najvišji odstotek vegetarijancev, kar bi lahko deloma povezali z večjim pomenom čaščenja živali, deloma pa tudi z doktrino o temeljni enotnosti narave in medsebojni tesni povezanosti človeka in njegovega naravnega okolja.
Ključne besede: Živali, hinduizem, budizem, judaizem, krščanstvo, islam, simbolizem, prehrana, poskusi na živalih.
Objavljeno: 15.10.2014; Ogledov: 1576; Prenosov: 184
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

5.
Poskusi v fizikalni kemiji : zbrano gradivo, zbirka vaj
Mojca Slemnik, 2014, drugo učno gradivo

Opis:
Ključne besede: fizikalna kemija, laboratorijski poskusi, učbeniki
Objavljeno: 01.07.2014; Ogledov: 1220; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,14 MB)

6.
Motivacijski poskusi pri pouku fizike v 8. razredu osnovne šole za vsebinske teme: Uvod v fiziko, Vesolje, Enakomerno gibanje in Sile
Jernej Selič, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavimo pomen motivacijskega poskusa in motivacije pri fiziki. Pri tem se osredotočimo na vsebinske teme Uvod v fiziko, Vesolje, Enakomerno gibanje in Sile. Preučimo motivacijske tehnike in izberemo kriterije, ki služijo kot merilo motivacije za posamezne poskuse, ki so predstavljeni v diplomski nalogi. Poskusi so razdeljeni glede na vsebinske sklope in učne cilje ter so podrobno razloženi in opremljeni s fotografijami. Podana so tudi mnenja učiteljev o motivaciji pri pouku, iz katerih izpeljemo korelacijo med teoretičnimi napovedmi in praktičnimi izkustvi. Nazadnje o izbranih motivacijskih poskusih podamo končno mnenje.
Ključne besede: fizika, poskusi, motivacija, didaktični pristopi.
Objavljeno: 19.06.2014; Ogledov: 2095; Prenosov: 242
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

7.
Vpliv svetlobnih filtrov na kalitev in zgodnji razvoj fižola, koruze, vodne kreše in redkvice ter izvedba poskusa v šolah
Nataša Šterman, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo ugotavljali vplive svetlobnih filtrov na rast in razvoj rastlin. Uporabili smo filtre rdečih, modrih, zelenih in rumenih barv, prozorne referenčne filtre, senčno mrežo in UV zaščitno folijo. V prvem poskusu smo ugotavljali vplive svetlobnih filtrov na kalitev semen in zgodnji razvoj fižola, koruze, vodne kreše in redkvice. V drugem poskusu smo ugotavljali vplive svetlobnih filtrov na rast in razvoj fotosintetsko aktivnih rastlin enakih vrst. Na kalitev semen in nadaljnji razvoj kalčkov fižola, vodne kreše in redkvice so najbolje vplivali filtri, ki prepuščajo elektromagnetne valove po skoraj celotnem izmerjenem spektru (od okrog 300 nm do 1100 nm). Med te spadajo UV zaščitna folija, rumen in prozoren filter. Prozoren filter je sicer zaradi velike prepustnosti v območju UV-B svetlobe, predvsem v prvih dneh poskusa, nekoliko upočasnil kalitev semen. Za razliko od semen fižola, vodne kreše in redkvice so semena koruze najhitreje vzklila pod vplivom rdečega in modrega filtra. Podobno kot pri kalitvah semen, vendar tukaj brez izjem, so rastline dosegle optimalno rast tudi pri nadaljnjem razvoju pod vplivi filtrov, ki prepuščajo elektromagnetne valove po skoraj celotnem izmerjenem spektru in predstavljajo dober približek sončni svetlobi. Izbrani poskusi, prilagojeni znanju in sposobnostim učencev in dijakov, so primerni za izvedbo v osnovnih in srednjih šolah. Poskusi s svetlobnimi filtri prispevajo k boljšemu razumevanju vpliva svetlobe na rast in razvoj rastlin. Hkrati omogočajo medpredmetno povezovanje naravoslovnih predmetov. Omogočajo samostojno delo in učenje z odkrivanjem.
Ključne besede: barvni filtri, senčna mreža, UV zaščitna folija, kalitev, rast in razvoj rastlin, dolgotrajni poskusi, medpredmetnost, izvedba meritev v šolah
Objavljeno: 08.01.2014; Ogledov: 2427; Prenosov: 569
.pdf Celotno besedilo (3,37 MB)

8.
ODMEVI SPOPADA MED KONSERVATIVNO IN LIBERALNO STRUJO V ZKS V LETIH 1968 - 1972 V SLOVENSKO - AMERIŠKEM ČASOPISJU
Domen Pivec, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je opravljena analiza pisanja slovensko-ameriškega časopisja v letih 1968–1972 z različnih vidikov in pogledov na spopad med liberalno in konservativno strujo v ZKS. V prvem delu naloge je opravljena časovna razmejitev obdobja 1968–1972 v Sloveniji. V drugem delu so pojasnjeni odmevi praške pomladi v slovensko-ameriškem časopisju, osamosvajanje Študentske skupnosti in Teritorialna obramba v konfliktu med strujama leta 1968. Tretji del predstavlja pozicijo liberalne in konservativne struje v ZKS z vidika izbranih tem, kot so: cestna afera, Ciril Žebot in cestna afera, akcija 25 poslancev, obračun z mestnim komitejem ZKS Ljubljana in poskusi demokratizacije. V četrtem delu naloge je razložena gospodarska koncepcija kot element prepoznavnosti liberalne in konservativne struje v ZKS v slovensko-ameriškem časopisju. Cilj diplomske naloge je opisati in kritično oceniti spopad med strujama znotraj ZKS v smislu njegovega vpliva na demokratizacijo in liberalizacijo slovenskega političnega prostora. Naloga torej poudarja pomembnost kakovostnega poznavanja obravnavanih dogodkov za razumevanje preteklosti in sedanjosti.
Ključne besede: cestna afera, študentsko osamosvajanje, Teritorialna obramba, akcija 25 poslancev, konservativna struja, liberalna struja, mestni komite ZKS Ljubljana, poskusi demokratizacije, gospodarska koncepcija, reformisti, čistka, Ciril Žebot
Objavljeno: 28.05.2013; Ogledov: 1880; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

9.
UPORABA FIZIKALNIH IGRAČ PRI POUČEVANJU NARAVOSLOVNIH VSEBIN V VRTCU
Katja Serec, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je prikazanih in analiziranih nekaj primerov vpeljave fizikalnih vsebin skozi igro v vrtcu. Poudarek je predvsem na razvijanju sposobnosti dobrega opazovanja, problemskega razmišljanja in zmoţnosti interpretacije, kar se doseţe s spodbujanjem samostojne interpretacije poskusov in njihovih izidov. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pedagoški vidiki in fizikalne osnove obravnavanih vsebin in poskusov. Opisan je pomen naravoslovja pri spoznavanju naravoslovnih vsebin v zgodnjem otroštvu ter teoretično ozadje dveh fizikalnih pojmov, magnetizma in svetlobe. V praktičnem delu je opisana izvedba dvanajstih poskusov, ki sem jih izvajala v vrtcu. Pri vsakem od njih je zajet opis delovanja – fizikalna razlaga, sredstva, postopek, opis izvedbe poskusa ter ugotovitve in interpretacija. Za vsak poskus sem izdelala vprašalnik, na katerem so zapisana vprašanja, ki sem jih zastavila otrokom. Za vsako vprašanje so navedeni moţni odgovori, dodala pa sem tudi v praksi pridobljene odgovore otrok. Dodane so tudi fotografije otrok med izvajanjem poskusov. Analizirana je primernost posamezne igrače in poskusa z vidika varnosti, primernosti starostni stopnji, interesa glede na spol, uporabnosti. Poskuse sem izvajala v oddelku 5–6 let. V zaključku so opisana lastna opaţanja in spoznanja, izpolnjeni cilji po Kurikulumu za vrtce, materialna priprava na poskuse in prisotnost fizike v vrtcu.
Ključne besede: igra, naravoslovje, fizikalne igrače, poskusi, magnetizem, svetloba.
Objavljeno: 17.04.2013; Ogledov: 1985; Prenosov: 423
.pdf Celotno besedilo (2,12 MB)

10.
ELEKTRIČNI OBLOK KOT PRIMER POVEZAVE MED FIZIKO IN TEHNIKO V OSNOVNI ŠOLI
Tomaž Ahčin, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu predstavim pomen demonstracijskih poskusov za doseganje dodatne motivacije učencev za učenje naravoslovja in tehnike. Po podrobnem pregledu učnih načrtov za fiziko in tehniko ter učbenikov za oba predmeta sem pripravil štiri motivacijske poskuse z električnim oblokom: obločna svetilka, varjenje s svinčnikom, rezanje s plazmo in obločni plamen v vodi. Ti poskusi predstavljajo prenos postopkov obdelave iz industrije v učilnico in so novost na osnovnošolskem področju. Za vsak poskus podrobno predstavim pripravo poskusa, njegovo izvedbo in opis dogajanja. Poskuse sem z učenci tudi izvedel, zato podajam tudi izkušnje pri izvedbi, odzive učencev in njihovo vključevanje. Praktični del je opremljen z navodili, fotografijami in razlago za učence. Uporabljeni pripomočki so preprosti in poskusi niso zahtevni za izvedbo. Vsi poskusi povezujejo področje fizike s tehniko in tehnologijo, umestiti pa se jih da v učne priprave tako obveznih kot izbirnih predmetov.
Ključne besede: fizika, tehnika in tehnologija, električni oblok, varjenje, plazma, motivacija, poskusi
Objavljeno: 27.07.2010; Ogledov: 3925; Prenosov: 192
.pdf Celotno besedilo (5,32 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici