SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
VS_Smogavec_Mojca_1985_61221761
Mojca Smogavec, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem napisala nekaj fizikalnih osnov, povezanih z zrakom. Ker je zrak tako pomemben, sem se odločila, da ga otrokom približam še na drugačen način. Z otroki sem izvedla deset poskusov, ki so povezani z zrakom. Poskusi pomagajo, da otroci osvojijo nova znanja na nek drugačen, zanimiv način. Vsi poskusi so potekali igraje, saj vemo, da je igra otrokova temeljna dejavnost. Otrok je ves čas obdan z zrakom, saj nas ta
Ključne besede: zrak, poskus, zračni tlak, zračni upor, teža zraka, uhajanje zraka.
Objavljeno: 31.05.2009; Ogledov: 2797; Prenosov: 1466
.pdf Celotno besedilo (7,47 MB)

2.
VPLIV PREZIMNIH DOSEVKOV NA RAST IN PRIDELEK KORUZE (Zea mays L.)
Marko Zupanič, 2009, magistrsko delo

Opis: Lončni poskus je bil izveden leta 2007 na Univerzitetnem kmetijskem centru (UKC) Pohorski dvor, TC za travništvo in pridelovanje krme v Hočah, in je potekal od 15.8. 2006 do 5.10. 2007. Poskus je bil postavljen po split-plot metodi (v naključnih blokih v štirih ponovitvah). Glavne ploskve je predstavljala simulacija časa zaoravanja prezimnih dosevkov, podploskve pa so predstavljale prezimne dosevke. Preučevan je bil vpliv dveh časov zaoravanja (13.4. 2007 in 25.4. 2007) in štirih prezimnih dosevkov
Ključne besede: čas zaoravanja, indeks listne površine, koruza, lončni poskus, prezimni dosevki (inkarnatka, italijanska mnogocvetna ljuljka, ozimna ogrščica, podzemna detelja), pridelek, višina rastlin, žetveni indeks
Objavljeno: 02.03.2009; Ogledov: 4031; Prenosov: 490
.pdf Celotno besedilo (6,47 MB)

3.
POSKUSI Z VODO V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Tot, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni poskusi z vodo, ki sem jih pripravila za otroke v prvem razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so na kratko opisane naravoslovne vede, učni načrt za prvi razred osnovne šole ter lastnosti vode. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljenih deset enostavnih poskusov, ki so primerni tako za predšolske otroke kot tudi za otroke prve triade devetletke. V zadnjem delu diplomske naloge je opisana priprava in izvedba poskusov ter skladnost vsebin z učnim načrtom. Dodani so tudi rezultati opravljenih anket, ki so bile izvedene neposredno pred poskusom in po njem. Predpostavljali smo, da se otroci v šoli premalo učijo ob poskusih in igri. Premalo je igranja z vodo in učenja preko igre pri fiziki ali širšem naravoslovju. To teorijo, da je v šoli preveč učenja in premalo igre, smo po poskusih z otroki v šoli le še okrepili. Poskusi zahtevajo mnogo več časa in potrpežljivosti kot branje knjige ali ogled filma. Verjetno je ravno čas tisti, ki ne dopušča, da bi se otroci učili skozi poskuse in si tako pridobili novo znanje. Vsekakor smo pri otrocih želeli vzpodbuditi zanimanje za naravoslovje skozi igro z vodo. Če bomo otrokom znali na primeren način približati naravoslovne vede, bodo le-ti pridobljeno znanje znali uporabiti v enakih ali podobnih situacijah.
Ključne besede: poskus, voda, naravoslovje, biologija, kemija, fizika, osnovna šola, prvi razred, otrok, učenje, demonstracije, prikaz, učni načrt, kurikulum, lastnosti vode, priprava in izvedba poskusov
Objavljeno: 07.05.2009; Ogledov: 9785; Prenosov: 2899
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

4.
5.
Depresivne epizode in samomorilni poskusi mladih
Urška Virk, 2010, diplomsko delo

Opis: IZVLEČEK V diplomskem delu so predstavljene oblike depresij, telesni in duševni znaki depresij, kako si lahko pomaga depresiven mladostnik oziroma, kako mu lahko pomagajo bližnje osebe ter zdravljenje in samomorilnost med mladimi. Namen diplomskega dela je, prispevati k boljši obravnavi depresije in samomorilnosti mladih. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena depresija in samomorilnost med mladimi. Opisali smo oblike depresije, dejavnike tveganja, duševne in telesne znake depresije, zdravljenje depresij, samomorilni poskus in samomor, dejavnike tveganja za samomor, ter dejstva in delo medicinske sestre s samomorilno ogroženim mladostnikom. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jo izvedli v letu 2005 in v letu 2009. Anketirali smo 80 študentov Fakultete za zdravstvene vede Univerze v Mariboru. Z anketo smo želeli ugotoviti, koliko študenti vedo o pojmu depresija, če so že poskušali narediti samomor, oziroma so o tem razmišljali in koliko študentov kaže nekatere znake depresije. Iz raziskave je razvidno, da študentje veliko vedo o pojmu depresija, ugotovili smo tudi, da je leta 2005, 23 odstotkov anketirancev že poskušalo narediti samomor, leta 2009 pa kar 29 odstotkov. Iz raziskave je tudi razvidno, da polovica anketirancev, kaže nekatere znake depresije, razvidno pa je tudi, da se mladi v stiski pogosto zatečejo k staršem ali prijateljem; to torej pomeni, da se tudi mladostniki zavedajo, da je družina ena izmed dragocenih opor v stiski.
Ključne besede: Ključne besede: mladostnik, depresija, samomor, samomorilni poskus, podpora.
Objavljeno: 31.03.2010; Ogledov: 2987; Prenosov: 901
.pdf Celotno besedilo (415,91 KB)

6.
IZKUSTVENO UČENJE (NARAVOSLOVNI POSKUSI) PREDŠOLSKIH OTROK OB MORSKI OBALI
Martina Štampar, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je opredeliti izkustveno učenje in vlogo naravoslovnega poskusa v predšolskem obdobju ter predstaviti možnosti in praktične primere izvajanja dejavnosti v naravnem okolju — ob morju. Temelji naloge so bili usmerjeni v pridobivanje otrokovih novih izkušenj in znanj oziroma v preverjanje prvotnih zamisli otrok in postavitve naravoslovnega poskusa kot temelja, ki pomaga otroku lastno zamisel potrditi in nadgraditi ali jo spremeniti in razumeti. Tako je bila otrokom dana možnost, da pred oziroma ob izvajanju naravoslovnih poskusov oblikujejo lastna vprašanja, zamisli in ideje ter s tem iščejo nove možnosti, razmišljajo in se ukvarjajo z rešitvijo problema. Ob končanih dejavnostih nas je zanimal tudi prenos pridobljenega znanja in izkušenj na vrstnike ter ostale udeležene otroke na letovanju. Podatki so pridobljeni z opazovanjem 16 otrok, starih od 5 do 6 let. Rezultati so predstavljeni tabelarično.
Ključne besede: Ključne besede: izkustveno učenje, naravoslovni poskus, igra, naravoslovje, naravoslovne kompetence, vprašanja.
Objavljeno: 07.04.2010; Ogledov: 4705; Prenosov: 670
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

7.
KNJIŽNA ILUSTRACIJA IN POSKUS KNJIŽNE ILUSTRACIJE V PRAKSI
Mateja Jakopič, 2013, diplomsko delo

Opis: Tema diplomskega dela izhaja iz naslova Knjižna ilustracija in poskus knjižne ilustracije v praksi. V diplomskem delu je obravnavan pojem ilustracije, obča zgodovina knjižne ilustracije in knjižna ilustracija na Slovenskem; pri le- tej je izpostavljen srednji vek, začetki založništva na Slovenskem ter izbrani slovenski knjižni ilustratorji starejše generacije. Na koncu diplomskega dela je v praktičnem delu predstavljen poskus knjižne ilustracije v praksi, gre za avtorske ilustracije zgodb v že izdani knjigi slovenskega pisatelja. Namen diplomskega dela je bil raziskati pojem knjižne ilustracije ter izoblikovati študijski pregled knjižne ilustracije s poudarkom na razmerju med tekstom in ilustracijo. S tem namenom so narejene analize posamičnih avtorjev - ilustratorjev ter medsebojna primerjava določenih avtorjev. Metodologija dela izhaja iz raziskovalnih metod ter uporabljenih virov, pri čemer sem upoštevala naslednjo metodologijo dela: analizo vsebine, strukturno analizo, primerjalno analizo, dialektično sintezo, abstrakcijo, konkretizacijo, generalizacijo, specializacijo, klasifikacijo (po Šešiću, 1974) ter metodologijo dela po Mužiću (1977): zgodovinsko metodo, deskriptivno metodo, komparativno metodo. Uporabljeni so bili primarni viri, t.j. literatura v obliki knjižnega gradiva, časopisnih člankov in razstavnih katalogov ter sekundarni viri: enciklopedije, slovarji in priročniki. Dodatne vire sem črpala iz spletnih virov. Cilj diplomskega dela je bil smiselni prikaz likovnega razvoja knjižne ilustracije v umetnostnozgodovinskem okvirju ter nato aplikacija le- tega na praktični del diplomskega dela.
Ključne besede: Ilustracija, knjižna ilustracija, zgodovina knjižne ilustracije, knjižna ilustracija na Slovenskem, avtorji slovenske knjižne ilustracije, poskus knjižne ilustracije v praksi.
Objavljeno: 24.09.2013; Ogledov: 1934; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (4,90 MB)

8.
Spoznavanje nekaterih pojmov (procesov) preko naravoslovnih poskusov v vrtcu
Darija Petek, 2010, strokovni članek

Opis: Osnovni namen raziskave je bil, postaviti naravoslovni poskus kot izhodišče, ki pomaga otroku lastno zamisel potrditi in nadgraditi ali jo spremeniti in razumeti. Otroci so pred in med poskusi ter po njih iskali možne odgovore na zastavljena vprašanja, razmišljali in se ukvarjali z rešitvijo problema. Tako smo pridobili njihove prvotne zamisli, ki so se z izvajanjem poskusa potrdile ali pa so jih otroci morali spremeniti zaradi ugotovitev, ki jih je dal poskus. Z lastno aktivnostjo so zmogli naivno razlago spremeniti in jo tudi razumeti.
Ključne besede: naravoslovni poskus, zgodnje poučevanje naravoslovja, topnost, izhlapevanje, kristalizacija, konzervacija
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 600; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (106,97 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Razmejitev med rednim pravdnim postopkom in postopkom v gospodarskih sporih
Iris Zgaga, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sem se podrobneje seznanila ter raziskala razmejitev med rednim pravdnim postopkom in postopkom v gospodarskih sporih. V prvem delu diplomskega dela sem se osredotočila na redni pravdni postopek, kjer sem opredelila zgolj splošne značilnosti. Pravdni postopek je sestavljen iz vrste procesnih dejanj procesnih subjektov, ki imajo za končni cilj odločanje o utemeljenosti tožbenega zahtevka ter kasnejšo izdajo sodne odločbe. V naslednjem poglavju so prikazane značilnosti postopka v gospodarskih sporih, kot so splošna pravila in načela posebnih postopkov pravdnega postopka, kamor sodi tudi postopek v gospodarskih sporih. Kasneje je obravnavan pojem gospodarskega spora, ki ga opredeljujejo subjektivna in objektivna merila oziroma kombinacija enih ali drugih. Delo vsebuje tudi pojem gospodarskih sporov majhne vrednosti, kjer predmet tožbenega zahtevka ne presega 4000 EUR. Težišče diplomskega dela je v razmejitvi med rednim pravdnim postopkom in postopkom v gospodarskih sporih. Razmejitev je posledica funkcionalne delitve dela znotraj sodišč in je nadvse pomembna, saj lahko napačno vodenje postopka povzroči nedovoljeno pravdno sredstvo, ki ga stranka v postopku ne more uveljavljati. Napačna uporaba pravil postopka sicer ni usodna, temveč pomeni zgolj relativno kršitev določb pravdnega postopka. Postopek v gospodarskih sporih se od rednega pravdnega postopka razlikuje v pristojnosti in sestavi sodišča. V postopku v gospodarskih sporih odloča sodnik posameznik na okrožnem sodišču. Razmejitev se prav tako kaže pri glavni obravnavi ter pripravi nanjo, v poravnavi, objektivni kumulaciji, sankcijah izostanka iz narokov, izrednih pravnih sredstvih in v pogostejšem alternativnem reševanju sporov v gospodarskih sporih. Vzporedno sem poudarila pomembne podobnosti oziroma razlike v ureditvi gospodarskih sporov Nemčije in Hrvaške.
Ključne besede: pravdni postopek, civilna zadeva, gospodarski spor, razmejitev, gospodarski spor majhne vrednosti, gospodarski posli in gospodarske pogodbe, pristojnost in sestava sodišča, glavna obravnava, poskus poravnave, procesni roki, izredna pravna sredstva, revizija, objektivna kumulacija, alternativno reševanje sporov
Objavljeno: 16.08.2017; Ogledov: 748; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (927,84 KB)

10.
Prenos divjih genotipov hmelja (Humulus lupulus L.) iz in vitro v in vivo razmere ter njihov odziv na sušo v lončnem poskusu
Lara Kovačevič, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije v Žalcu (IHPS) smo v letu 2014 prenesli divje genotipe hmelja (Humulus lupulus L.) iz in vitro v in vivo razmere, ter ugotavljali njihov odziv na sušo v lončnem poskusu. Analizirali in primerjali smo odziv divjega hmelja, nabranega v Sečoveljskih dolinah in sorte Savinjski golding (SG) na sušne razmere. Delo je potekalo v več fazah. V tkivni kulturi smo uporabili genotipe z oznakami SOL 9/11-10, SOL 13-2, SOL 13-9, SOL 9/11-18, SOL 11/11-33 in sorto Savinjski golding. V prvi fazi smo le-te prenesli na gojišče za koreninjenje. Nato smo z metodo aklimatizacije utrdili rastline navedenih genotipov za namen lončnega poskusa. V tretji fazi, ko so bile rastline presajene v lonce, smo pet loncev vsakega genotipa izpostavili sušnim razmeram, medtem ko smo jih pet optimalno zalivali. Po štirinajstih dneh smo naredili vzorčenje listov in po uveljavljenem protokolu določili relativno vsebnost vode (ang. RWC - relative water content). Spremljali smo morfološke spremembe listov in merili vsebnosti vode v njih. Zapisovali, opisovali in fotografirali smo sprotna opažanja. Pridobljene podatke smo uredili in analizirali.
Ključne besede: hmelj, Humulus lupulus L., sušni stres, in vitro, in vivo, lončni poskus
Objavljeno: 02.10.2018; Ogledov: 82; Prenosov: 8
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici