| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POSEBNOSTI POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA
Rok Krajnc, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: "V družinskem podjetju si stojita nasproti dva močna sistema: družinski in poslovni, ki temeljita na zelo različnih vrednotah, se mešata in povzročata konflikte". (Klebl 2001) Družinska podjetja, ki veljajo za ena izmed najuspešnejših vrst podjetij, pogosto veljajo za uglednejša in močnejša kot podjetja, ki niso družinska. Kot je razvidno iz diplomskega seminarja, sta za tako uspešno podjetje potrebna dobro zastavljena vizija in poslanstvo podjetja ter sama politika podjetja. Delo diplomskega seminarja je razdeljeno na dva dela, na teoretičen del ter na praktičen del. V teoretičnem delu smo opredelili različne poglede in mnenja strokovnjakov, medtem ko smo v praktičnem delu proučili razvoj podjetja Krim d.o.o. iz Ljutomera in njegove politike podjetja. V teoretičnem delu smo izhajali iz MER-ovega modela integralnega managementa. Na tej podlagi smo opredelili posebnosti družinskega podjetja ter posebnosti, ki se pojavijo v sami politiki družinskega podjetja. Ugotovili smo, da je velik poudarek na vrednotah družinskih članov, ki s svojo vpletenostjo v podjetje, prenesejo le te v politiko družinskega podjetja. Že v sami viziji in poslanstvu, ki ga podjetje zasleduje, so vidne glavne želje lastnikov oziroma družine. V sami politiki podjetja pa je viden miks vrednot vseh družinskih članov, pogosto tudi tistih, ki niso aktivno vključeni v poslovanje podjetja. Ugotovili smo, da je strogo ločevanje zasebnega in poslovnega življenja pri lastnikih družinskih podjetij praktično nemogoče. Zaradi tega prihaja do raznovrstnih interesov znotraj podjetja ter velikega vpliva na politiko podjetja s strani družine in njihovih medsebojnih odnosov. Praktični del diplomskega seminarja temelji na razvoju podjetja Krim d.o.o. in njegovi politiki podjetja. Podjetje, ki je v lasti prve generacije, še vedno vodita oče in mati, ki sta tudi ustanovitelja podjetja. V diplomskem seminarju smo proučili aktivnosti potrebne pri planiranju razvoja podjetja na ravni politike podjetja. Našo proučevanje je temeljilo na prvem delu diplomskega seminarja. Po opredeljeni viziji in poslanstvu podjetja, smo s pomočjo raziskovalno-prognostičnih procesov proučili vrednote udeležencev družinskega podjetja, prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti družinskega podjetja. Na podlagi dobljenih podatkov smo nato izdelali prognostično obdelavo podjetja in njegove politike. Podali smo še predlog politike podjetja in analizirali skladnost interesov družine s predlogom politike družinskega podjetja.
Ključne besede: politika podjetja, družinsko podjetje, družinske vrednote, MER-ov model integralnega managementa, posebnosti politike družinskega podjetja, vizija podjetja, poslanstvo podjetja, snovanje in izbira politike podjetja, podjetje Krim d.o.o..
Objavljeno: 06.12.2010; Ogledov: 1836; Prenosov: 241
.pdf Celotno besedilo (882,96 KB)

2.
PRENOS VODENJA V DRUŽINSKEM PODJETJU NA PRIMERU PODJETIJ OBČINE DRAVOGRAD
Vanja Lužnic, 2014, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja so izrednega pomena za gospodarstvo tako v Sloveniji kot tudi drugod po svetu. Prevladujejo med malimi in srednje velikimi podjetji, najdemo pa jih lahko v vseh panoga. Nekatere družine obvladujejo tudi velike koncerne z dolgoletno tradicijo in svetovno priznanimi blagovnimi znamkami. Prevladujoče raziskovalno področje družinskega podjetja je prenos nasledstva iz ene generacije na drugo. Gre za kompleksno nalogo katere neuspeh lahko povzroči propad podjetja, ki bi v primeru uspešnega prenosa bilo sposobno preživeti na trgu. Z raziskavo v okviru diplomskega projekta bomo opisali potek prenosa nasledstva in najpogostejše dileme, ki se pojavljajo ob tranziciji – prehodu iz ene generacije družinskega podjetja v drugo. V praktičnem delu diplomskega projekta smo izvedli empirično raziskavo (anketo) v okviru katere smo proučevali družinska podjetja v občini Dravograd. Med večjim številom podjetnikov smo raziskali, kako poteka planiranje nasledstva in pripravili priporočila, ki bi lahko omilila težave, s katerimi se družinska podjetja soočajo pri prenosu nasledstva.
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, posebnosti družinskega podjetja, nasledstvo v družinskem podjetju, planiranje prenosa nasledstva, nasledstvene možnosti
Objavljeno: 22.10.2014; Ogledov: 839; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

3.
POSEBNOSTI POLITIKE DRUŽINSKEGA PODJETJA IN PRIMERJAVA Z NEDRUŽINSKIM PODJETJEM
Manja Žunko, 2016, magistrsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo dandanes pomembno vlogo v svetu, saj »dajejo« gospodarskemu razvoju razmeroma visok delež. V celotni Evropi družinska podjetja označujejo 70% do 80% vseh podjetij, zaposlujejo pa okrog 50% do 60% vseh ljudi v Evropi. Da je družinsko podjetje v svetu lahko uspešno, potrebuje predvsem dobro oblikovano vizijo in politiko podjetja (sem so vključeni poslanstvo, smotri, temeljni cilji). Magistrsko delo vsebuje dva sklopa, teoretičen in aplikativen del. V teoretičnem delu smo definirali pojem družinsko podjetje, navedli, kakšne so posebnosti in značilnosti družinskega podjetja ter pogledali prednosti in slabosti samega družinskega podjetja. Opredelili smo še politiko podjetja, kjer smo izhajali iz MER-ovega modela ter posebnosti politike v družinskem podjetju. Vse to nas je pripeljalo do spoznanja, da morajo biti vizija, poslanstvo, smotri in temeljni cilji dobro opredeljeni in skladni med seboj, sicer se v njih ne morejo odražati vrednote in interesi družine. V aplikativnem delu smo se omejili na družinsko podjetje Kamnoseštvo Šilček d.o.o., kjer smo ugotavljali bistvene spremembe v razvoju in uspeh podjetja danes. Bistvena sprememba v razvoju podjetja je njegova širitev. Podjetje je odprlo novo poslovalnico v Ljubljani, saj se želi še bolj približati kupcem iz celotne Slovenije ter tudi tujine. Družinskemu podjetju smo okoljsko proučili razvojne možnosti, analizirali smo tudi prednosti in nevarnosti, ki prežijo na družinsko podjetje ter podjetje primerjali z drugimi podjetji glede prednosti in slabosti. Ugotovili smo, da ima družinsko podjetje veliko prednosti, ki mu omogočajo nadaljnji uspeh. Na osnovi naših predvidevanj s področja raziskave o podjetju, smo navedli predlog izboljšave politike podjetja (dopolnili smo poslanstvo, oblikovali smotre in temeljne cilje družinskega podjetja).
Ključne besede: družinsko podjetje, značilnosti družinskega podjetja, posebnosti družinskega podjetja, politika družinskega podjetja, MER-ov model integralnega managementa, družinsko podjetje Kamnoseštvo Šilček d.o.o.
Objavljeno: 15.06.2016; Ogledov: 413; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici