| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 297
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremljanje uspešnosti poslovanja na osnovi računovodskih informacij
Maruša Bizjak Ferjan, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena uspešnost, opredeljene so računovodske informacije, ki jih prikazujejo računovodski izkazi in ki so pomembne za spremljanje uspešnosti s kazalniki. Sledi še analiza računovodskih poročil podjetja Elmont Bled, d. d., ter analiza bilanc podjetja s kazalniki v obdobju od leta 2015 do 2018. Postavili smo si dve vprašanji raziskave, in sicer kakšne so bile vrednosti kazalcev in kazalnikov podjetja Elmont v obdobju od leta 2015 do leta 2018 ter ali je bilo podjetje v tem obdobju uspešno. Za analizo uspešnosti s kazalci in kazalniki smo uporabili javne podatke, objavljene na spletni strani Agencije Republike Slovenije za javno-pravne evidence in storitve, na podlagi katerih smo z izračuni posameznih kazalnikov in kazalcev ugotovili, kakšna so razmerja med posameznimi gospodarskimi kategorijami in na podlagi tega presodili, ali je podjetje uspešno. Prispevek naloge k izboljšanju situacije je to, da bo na primeru podjetja opisano, kakšne koristi prinaša podjetju spremljanje računovodskih informacij.
Ključne besede: uspešnost poslovanja, računovodske informacije, računovodski kazalniki, računovodska poročila
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 113; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

2.
Uporaba power bi kot orodje za poslovno analitiko
Sara Čelan, 2019, diplomsko delo

Opis: Številni viri navajajo, da je poslovna analitika vse bolj prisotna v podjetjih. Poslužujejo se je zaradi težnje po čim bolj učinkovitem napovedovanju prihodnjega stanja v njihovi panogi, zato da bi se lahko čim bolj pravilno odločali. Poslovnoanalitična orodja to zmorejo. Seveda ne moremo popolnoma predvideti, kaj se bo zares zgodilo v prihodnosti, lahko pa preučimo prejšnja stanja in sedanje stanje in na podlagi tega prejemamo odločitve. Živimo v dobi, kjer podatki predstavljajo pomembno surovino, pri poslovanju. Iz podatkov lahko izluščimo različne informacije, ki nam pridejo prav pri kreiranju ponudb za naše stranke in tudi pri pridobivanju novih strank. Na podlagi informacij, ki jih lahko pridobimo iz zajetih podatkov lahko zasledimo kakšne so želje ljudi in v katero smer se bodo razvijale. To lahko s pridom uporabimo pri svojem poslu. Z analitiko se ukvarjajo poslovni analitiki, ki ne potrebujejo popolnega IT znanja, saj so orodja za poslovno analitiko dokaj preprosta za uporabo. Na spletu je tudi veliko vodnikov, ki nam pri učenju uporabe orodja pomagajo. V diplomskem projektu smo predstavili Microsoftovo orodje Power BI. Na njihovi spletni strani lahko najdemo vodnik, ki vsebuje tudi video material, kako uporabljati Power BI. Na spletni strani lahko najdemo tudi veliko opisov in podatkov, ki nam predstavijo orodje Power BI. Prav tako si ga lahko tudi namestimo na svoj računalnik ali mobilni telefon. Podpira tri različice. Desktop, Service in Mobile. Katero si bomo prenesli, je odvisno od naših potreb. V študijskem primeru bomo uporabili Desktop različico, ki je brezplačna in si jo lahko namestimo na svoj računalnik. V primerjavi z drugimi poslovnoanalitičnimi orodji je Power BI zelo zmogljiv glede na ceno, ki jo ima. Njegova največja prednost pa je seveda ta, da je del velike družine Microsoftovih izdelkov za katere vemo, da so zanesljivi in dovršeni. Vendar pa ni najbolj pomembno to, kako je naše orodje zmogljivo. Vendar je bolj pomembno od orodja to, s kakšnimi podatki bomo delali in kako so ti urejeni. Ker se spopadamo z velikimi količinami podatkov, se je potrebno na to tudi primerno pripraviti. Podatki niso vedno v obliki Excelovih preglednic. Lahko so veliko večje baze, ki pa niso zmeraj urejene. Primarno je, da imamo dovršeno izdelano bazo podatkov in šele kasneje lahko dobimo zanesljive informacije, ki jih uporabimo za izdelavo poročil, na podlagi katerih se kasneje sprejemajo odločitve. V študijskem primeru bomo je prikazan primer uporabe orodja Power BI. Z njim smo naredili preprosto interaktivno nadzorno ploščo in predstavili, eno izmed mnogih funkcij v orodju, Zastavi vprašanje. Nadzorne plošče so nam v veliko pomoč pri ponazoritvi podatkov, saj zajemajo dovršene vizualizacije. Ko jih izdelamo, jih imamo možnost tudi deliti z ljudmi, ki se jih ta tematika prav tako zadeva. V veliko pomoč je to v podjetjih, kjer lahko več uporabnikov vidi poročilo bodisi na računalniku ali na mobilnem telefonu, saj ima Power BI tudi mobilno različico orodja. Glede na to, da količine podatkov iz dneva v dan naraščajo je potreba po njihovi urejenosti in analizi še toliko bolj pomembna. Podjetja dandanes veliko vlagajo v poslovno analitiko saj se zavedajo velike konkurence na trgu in pomembnost podatkov kot surovine. Prav tako se tudi podjetja, ki razvijajo poslovnoanalitična orodja zavedajo, da morajo biti njihova orodja kar se da dovršena.
Ključne besede: Orodja za poslovno analitiko, Microsoft Power BI, nadzorne plošče, poročila.
Objavljeno: 17.12.2019; Ogledov: 485; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

3.
Primerjalna analiza poročil o trajnostnem razvoju za podjetja tekstilne industrije
Špela Kumer, 2019, magistrsko delo

Opis: v raziskavi smo preučevali pomen trajnostnega razvoja na primeru podjetij tekstilne industrije. Želeli smo namreč ugotoviti, ali se je zavedanje podjetij tekstilne industrije o okoljskih in socialnih problemih, ki jih povzročajo s svojo dejavnostjo, v opazovanem časovnem obdobju povečalo. Tekstilna industrija je glede na prodajo, število zaposlenih in potrošnjo dobrin ena največjih panog na svetu, hkrati pa pogosto kritizirana zaradi svojega enormnega negativnega vpliva na okolje in nehumanih delovnih pogojev v državah v razvoju. Zato je v omenjeni panogi še toliko bolj pomembno uvajanje eko inovacij. Poročila o trajnostnem razvoju predstavljajo obliko organizacijske eko inovacije za podjetje, hkrati pa se v tovrstnih poročilih poroča o drugih eko inovacijah. Čeprav smo analizirali poročila o trajnostnem razvoju velikih in tujih podjetij, je to pomembno tudi za slovensko gospodarstvo, ki ga pretežno sestavljajo mala in srednje velika podjetja, saj so le-ta pogosto dobavitelji velikim podjetjem. S tem, ko velika podjetja uvajajo spremembe v svoje poslovanje, v to silijo tudi ostala podjetja v svoji dobavni verigi. Tako bodo tudi mala in srednje velika podjetja v prihodnosti težje uspešna in konkurenčna, če ne bodo poznala okoljskih in socialnih problemov ter trendov reševanja le-teh.
Ključne besede: Trajnostni razvoj, eko inovacije, poročila o trajnostnem razvoju, tekstilna industrija
Objavljeno: 20.11.2019; Ogledov: 494; Prenosov: 106
.pdf Celotno besedilo (3,17 MB)

4.
Analiza procesov snovanja in vodenja projektov na primeru podjetja Ledinek Engineering d. o. o.
Bernarda Kores, 2019, diplomsko delo

Opis: Pri diplomski nalogi z naslovom Analiza procesov snovanja in vodenja projektov na primeru podjetja Ledinek Engineering d. o. o. sem se najprej osredotočila na to, kako snujemo in vodimo projekte (teorija), nato pa sem na podlagi informacij iz podjetja Ledinek Engineering d. o. o. pisala o samem podjetju, kako podjetje vodi projekte in osredotočila sem se na večji projekt, ki se je odvijal v podjetju pred kratkim. Ker teorijo izvajanja projektov poznam, sem želela izvedeti, ali v podjetju izvajajo projekte na enak način, kako funkcionira projektna pisarna in kakšnih projektov se lotevajo ter kako pripravljajo terminski plan in poročila. Namen naloge je spoznati procese snovanja vodenja projektov in delovanje projektnega tima v podjetju Ledinek Engineering d. o. o. in ugotoviti, kako se lotijo projektov, ali jih uspejo izvesti v zastavljenem času (ustrezno pripravljen terminski plan), kako se soočajo z nepredvidljivimi stroški in ali so res tako uspešni zaradi uspešno izvedenih projektov ter posledično prihodka ali so za tem kakšni drugi razlogi. Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti in spoznati, kako se izvajajo projekti v podjetju in napisati sklep, kjer bodo predstavljena vsa moja spoznanja. V sklepu sem potrdila ali ovrgla zastavljene hipoteze in opredelila svoje mnenje.
Ključne besede: Proces snovanja projekta, vodenje projektov, urnik, poročila, projektni tim.
Objavljeno: 18.09.2019; Ogledov: 238; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

5.
Razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v sloveniji
Boštjan Bohar, 2018, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil proučiti področje okoljskega poročanja in s pomočjo analiziranja letnih poročil posameznih podjetij ugotoviti razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih slovenskih podjetij. Naša naloga je bila na splošno opredeliti pojem okoljskega poročanja, predstaviti dosedanje raziskave na tem področju na tujem in v Sloveniji, proučiti standarde okoljskega poročanja, proučiti teoretični okvir okoljskega poročanja, analizirati in ugotoviti razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v Sloveniji. Tako smo v magistrskem delu opredelili okoljsko poročanje, predstavili kratko zgodovino, smernice, funkcije in elemente okoljskega poročanja, njegove prednosti in slabosti, načela in cilje ter standardizacijo, primerjavo ISO 14001 in sheme EMAS ter predstavili dosedanje raziskave na tujem in v Sloveniji. Nato smo na podlagi teoretičnih spoznanj oblikovali in izvedli empirično raziskavo, s katero smo proučevali razvitost okoljskega poročanja v letnih poročilih podjetij v Sloveniji s pomočjo analize 100 letnih poročil slovenskih podjetij, in sicer 50 srednjih in 50 velikih podjetij, ki smo jih izbrali po regijah. Tako smo v vsaki izmed 11 slovenskih regij izbrali štiri srednja in štiri velika podjetja, le v osrednjeslovenski regiji smo izbrali šest srednjih in šest velikih podjetij. Sto letnih poročil podjetij smo nato analizirali na podlagi desetih kriterijev. Te rezultate smo obdelali s pomočjo programa SPSS in na podlagi dobljenih statističnih podatkov potrdili ali zavrnili štiri postavljene hipoteze. Ugotovili smo, da se okoljskemu poročanju v Sloveniji namenja še vedno premalo pozornosti in sredstev. Po našem mnenju bi morala na tem področju več narediti država, ki bi morala določiti zakonodajo tako, da bi bilo vsako podjetje, ne glede na velikost, zavezano k vsaj delnemu poročanju o okolju.
Ključne besede: okoljsko poročanje, slovenska podjetja, letna poročila, okoljski standardi
Objavljeno: 18.03.2019; Ogledov: 400; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

6.
Uporaba računovodskih informacij pri sprejemanju poslovnih odločitev na vseh odločevalnih ravneh v slovenskih podjetjih
Nastja Zahrastnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Osrednja tema naloge je uporaba računovodskih informacij pri sprejemanju poslovnih odločitev. Empirična raziskava vsebuje odgovore na temo pogostosti in načina uporabe računovodskih informacij na vseh odločevalnih ravneh v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu predstavljamo delo, ki ga opravljajo računovodje v sodelovanju z najpogostejšimi oddelki v podjetjih, ter odločitve, ki jih ti oddelki pri vsakodnevnem poslovanju sprejemajo. V nalogi prikazujemo splošne značilnosti računovodskih informacij. Računovodske informacije so lahko namenjene notranjim ali zunanjim uporabnikom, naloga prikazuje razlike med informacijami za posamezne uporabnike. V nalogi so predstavljeni različni načini pridobivanja informacij, skupaj z informacijskimi sistemi in poročili, ki se pripravljajo v podjetjih. Prikazujemo tudi vlogo računovodij pri postavljanju ciljev. V sklopu poslovnega odločanja predstavljamo ravni poslovodstva in odločanje na posamezni ravni, proces odločanja, vrste poslovnih odločitev in pomen poslovnega odločanja. Teoretični del zaključujemo s povezavo računovodskih informacij in poslovnih odločitev. V sklopu tega predstavljamo pomembnost uporabe računovodskih informacij pri poslovnem odločanju in pomen vloge računovodij, obenem pa tudi najpogostejše računovodske kazalnike, ki se uporabljajo za poslovno odločanje. V empiričnem delu raziskave smo s pomočjo anketnega vprašalnika raziskali, kako pogosto se računovodske informacije uporabljajo za poslovno odločanje in katere računovodske informacije se uporabljajo najpogosteje. Izvedena anketa je pokazala, da 39 % slovenskih podjetji uporablja računovodske informacije za poslovno odločanje enkrat mesečno. Najpogosteje se uporabljajo računovodske informacije za pripravo poslovnih načrtov in analizo doseženih rezultatov. Za odločanje se računovodske informacije uporabljajo v obliki finančnih poročil in z namenom primerjave poslovanja s preteklim obdobjem. Izvedena analiza prikazuje, da ni razlike med pogostostjo uporabe računovodskih informacij in poslovnim izidom, ki ga je imelo podjetje. Prav tako ni razlik med pogostostjo uporabe računovodskih informacij in tem, ali ima podjetje notranje oziroma zunanje računovodstvo. Vendar pa analiza prikazuje, da obstajajo razlike med uporabo računovodskih informacij in velikostjo podjetja. Anketiranci so navedli, da najtežji del v procesu odločanja predstavlja izvedba izbrane rešitve za problem, priložnost ali potrebo. S tem smo tri zastavljene hipoteze zavrnili in eno potrdili.
Ključne besede: računovodske informacije, poslovno odločanje, računovodska poročila, proces odločanja, uporabniki informacij, finančni kazalniki
Objavljeno: 11.10.2018; Ogledov: 542; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

7.
Sedmi mednarodni znanstveni sestanek Slovenski dialekti v stiku (2018)
Tjaša Jakop, 2018, recenzija, prikaz knjige, kritika

Ključne besede: poročila, znanstvene konference, slovenistika, dialektologija, Slovenski dialekti v stiku, Dialetti sloveni in contatto
Objavljeno: 11.10.2018; Ogledov: 272; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (367,86 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici