| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
VEDENJE PORABNIKOV PRI NAKUPU OTROŠKIH IGRAČ
Katja Gregorčič, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vedenje otrok in staršev pri nakupu otroških igrač. Kot sem ugotovila, je otroški trg zelo razvit in oglaševalci skoraj vsak dan razvijajo nove metode, kako pritegniti otrokovo pozornost. Res je, da o nakupih otroških igrač odločajo starši, ki upoštevajo predvsem funkcionalnost igrače, a pri tem veliko vlogo igrajo tudi otroci in njihove želje. Oni so tisti, ki dajo pobudo, izberejo in povedo kaj jim je všeč. Presenetljivo je, da je raziskava pokazala, da starši ne zapravijo več denarja za nakup igrač kadar nakupujejo z otroki. Temu verjetno botruje tudi dejstvo, da imajo danes otroci že tako preveč igrač in se starši bolj zavestno odločijo kdaj in kakšno igračo kupiti. Poleg tega pa pomembno vlogo igra tudi cena, saj se staršem zdijo igrače predrage. Zelo pomembno vlogo pri nakupu igrač imata kakovost in varnost igrač. Starši se zavedajo in cenijo dobre igrače, vedno bolj pa so o tem tudi obveščeni.
Ključne besede: • otrok • starši • igrača • nakup • kupec • porabnik
Objavljeno: 18.11.2009; Ogledov: 1939; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (722,93 KB)

2.
Analiza dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v Sloveniji
Danijela Babenko, 2016, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil proučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup mlečnih prehrambnih izdelkov, in ugotoviti, kateri dejavniki so pri slovenskih porabnikih in njihovih nakupnih odločitvah, najpomembnejši. V teoretičnem delu magistrske naloge je s pomočjo teoretičnih izhodišč obravnavanih avtorjev domače in tuje literature predstavljeno nakupno odločanje porabnikov, nakupni proces, dejavniki in vrste nakupnega odločanja ter podrobneje več dejavnikov, ki vplivajo na odločitve o nakupu prehrambnih izdelkov. V praktičnem delu magistrske naloge je bila izvedena raziskava dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v Sloveniji. Rezultati raziskave so podali vplogled v preference porabnikov, njihove poglede, stališča in vrednote glede obravnavane tematike. Proučevanje porabnikov in nakupnih dejavnikov bi moralo ponudnikom predstavljati pomembno izhodišče pri oblikovanju njihovih trženjskih strategij. Le poznavanje porabnika lahko vodi podjetje do doseganja ključnih ciljev. Porabniku je potrebno ponuditi, kar želi in potrebuje, sicer bo odšel h konkurenci, pridobiti porabnika nazaj pa je veliko dražje in težje kakor ga obdržati.
Ključne besede: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, porabnik, domači in tuji mlečni prehrambni izdelki, kakovost in cena izdelka
Objavljeno: 14.04.2016; Ogledov: 890; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

3.
Ekološko oblikovanje in problem odpadne embalaže : diplomsko delo
Aleksandra Planko, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi ţelimo predstaviti koncept ekološkega oblikovanja izdelkov. Ekološko oblikovanje je koncept, katerega cilj je čim hitreje vpeljati ekološke vidike v procese načrtovanja in razvoja izdelkov. Postopki ekološkega oblikovanja vodijo do optimalne koristnosti za produkte pri minimalni izrabi resursov. Istočasno pa minimizirajo negativne vplive na okolje, skozi celoten ţivljenjski cikel produkta. Opisali bomo proces, strategije in pravno podlago za ekološko oblikovanje. Mnoga podjetja vpeljujejo koncept ekološkega oblikovanja tudi na področje oblikovanja embalaţe. Prizadevajo si, da bi njihova embalaţa v celotnem ţivljenjskem ciklu minimalno obremenjevala okolje. V ţivljenjskem ciklu pa je zajeta tudi faza uporabe in odstranjevanja, na katero imajo podjetja omejen vpliv. Še vedno je način, kako bo embalaţa doţivela svoj konec odvisna od vedenja porabnikov, potrošnikov. Ekološko oblikovanje embalaţe izgubi velik del svojega namena, če se po uporabi odpadna embalaţa pojavi med mešanimi komunalnimi odpadki. Osredotočili se bomo na vlogo porabnika, ki jo ima pri ravnanju z embalaţo in na dejavnike, ki vplivajo na njegovo vedenje. Učinkovito izobraţevanje in osveščanje je najpomembnejši dejavnik, ki pomaga spreminjati vedenje porabnikov. Učinek je tem večji, čim pogostejši so draţljaji osveščanja in izobraţevanja.
Ključne besede: ekološko oblikovanje, življenjski cikel produkta, porabnik, odpadna embalaža, izobraževanje, osveščanje
Objavljeno: 05.05.2011; Ogledov: 2629; Prenosov: 339
.pdf Celotno besedilo (3,18 MB)

4.
POMEN IN VLOGA EMBALAŽE V MARKETINŠKEM KOMUNICIRANJU; PRIMER EMBALAŽE KOZMETIKE AFRODITA
Andreja Volavšek, 2011, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Embalaža nekega izdelka zajema vse v kar blago spravljamo za transport. Glede na potrebe izdelka izberemo embalažo, ki je najbolj primerna. Embalaža mora izdelek zavarovati pred vplivi okoljam, olajšati mora transport in skladiščenje izdelkov ter vsebovati informacije, ki jih potrošnik potrebuje pri nakupni odločitvi. Pomembna funkcija embalaže v marketinškem komuniciranju je tudi pospeševanje prodaje. To je vezano predvsem na vizualni del embalaže. Pomembno je da embalaža pri potrošniku vzbudi čustva in občutke ter porabniku posreduje določeno sporočilo. To pa lahko dosežemo z uporabo barv, z velikostjo in obliko embalaže ter materialom iz katerega je embalaža izdelana. S pomočjo teh elementov lahko porabnik nek izdelek hitreje zazna na prodajni polici in se odloči za nakup. Na tržišču je danes ogromno izdelkov, potrošnik pa se pri nakupni odločitvi srečuje z možnostjo izbire. S pravilno oblikovano embalažo, ki vsebuje odmevno sporočilo je izdelek na tržišču konkurenčen. Podjetja se morajo zavedati pomembnosti embalaže in se truditi za izbljšavo le te. Pomembno je mnenje porabnikov, katero lahko pripomore k izboljšavam embalaže in posledično večji prodaji izdelka. Embalaža prav tako izžareva bistvo blagovne znamke, njeno osebnost, slog, poslanstvo in filozofijo. Zato moramo biti pri načrtovanju in oblikovanju dizajna embalaže natančni, prav tako pa mora embalaža potrošniku nuditi informacije o izdelku in uporabi le tega. V Sloveniji se podjetja čedalje bolj zavedajo pomena embalaže. Obračajo se na potrošnike z raznimi natečaji kjer embalažo oblikujejo potrošniki, poznana je embalaža za mleko trgovskega podjetja Interspar. Podjetje Mercator pa je v sodelovanju s časnikom Finance meseca junija objavil razpis "Idejne rešitve za embalaže, narejene iz okolju prijaznih surovin za pakiranje ekoloških in drugih izdelkov slovenskega porekla."
Ključne besede: embalaža, marketinško komuniciranje, porabnik, nakupna odločitev, dizajn
Objavljeno: 20.01.2012; Ogledov: 3323; Prenosov: 589
.pdf Celotno besedilo (3,07 MB)

5.
KVALITATIVNE METODE RAZISKOVANJA VEDENJA PORABNIKOV
Ines Čeh, 2012, diplomsko delo

Opis: Danes se podjetja srečujejo z najmočnejšo konkurenco doslej, ki postaja vse hujša. Lahko pa so definitivno konkurenčna, kadar razvijejo pravo filozofijo in se tako usmerijo, od izdelka in prodaje, h kupcu oziroma porabniku. Danes lahko kupci izbirajo med mnogimi izdelki, blagovnimi znamkami in dobavitelji. Podjetja si zastavljajo vprašanje, kako se kupci odločajo? Prepričana sem, da porabniki znajo oceniti, katera ponudba jim bo prinesla največjo korist in dano vrednost. Kupci si, v mejah svojih sposobnostih in zmožnosti, določijo največjo maksimalno vrednost, pri tem pa upoštevajo stroške iskanja izdelka, omejeno znanje, mobilnost in dohodek. Ustvarijo si vrednostna pričakovanja in ravnajo skladno s temi pričakovanji. Nato določijo, ali je ponudba resnično izpolnila njihovo pričakovanje v zvezi z vrednostjo, kar vse vpliva na njihovo zadovoljstvo in možni ponovni nakup. Da bi podjetja vedela kaj porabniki želijo, čutijo in kako se obnašajo, pogosto naročajo formalne trženjske raziskave za raziskovanje vedenja porabnikov. Opredelila sem se na kvalitativno raziskavo in kvalitativne metode raziskovanja porabnikov. V kvalitativni raziskavi velja dejstvo, da številke niso vse, ko gre za odkrivanje, prepoznavanje motivov, potreb porabnika ter na splošno razumevanja porabnika. S pomočjo kvalitativnih metod - na primer s skupinskimi diskusijami, poglobljenimi intervjuji, celostno preučimo dinamiko izkušenj, ozadja, obnašanja ter motive. V ospredju je vprašanje "zakaj?" Uporabljajo se različne tehnike, ki preprečujejo umetno razmišljanje in odražanje o porabnikovih motivih, kajti s pomočjo tehnik ljudje svoje izkušnje, razloge za svoje vedenje, racionalnejše opišejo, kot bi jih drugače.
Ključne besede: porabnik, vedenje porabnikov, raziskovanje vedenja porabnikov, kvalitativna raziskava, kvalitativne metode
Objavljeno: 02.04.2013; Ogledov: 1857; Prenosov: 374
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

6.
VPLIV ATMOSFERE V PRODAJNEM OKOLJU NA NAKUPNO VEDENJE PORABNIKOV
Anja Sotrell, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli predstaviti del področja vedenja porabnikov, to so štiri razsežnosti atmosfere v prodajnem okolju: vidnost, slišnost, vonjave in otipljivost. V empiričnem delu smo izvedli strukturirano iskanje znanstvenih člankov, ki opisujejo raziskave na področju vpliva atmosfere v prodajnem okolju na nakupno vedenje porabnikov, in sicer s pomočjo iskanja po ključnih besedah v pregledu literature Turleya in Millimana (2000) ter v elektronski bazi ScienceDirect. Z analizo 42 znanstvenih člankov smo bralcu želeli predstaviti nekaj glavnih značilnosti uvodnega ter metodološkega dela izbranih znanstvenih člankov. Rezultati empiričnega dela kažejo, da razsežnosti atmosfere raziskovalno niso številčno enako zastopane, saj je slišnost bolj preučevana kot vonjave in vidnost, medtem ko otipljivost ni raziskovalno zastopana. Znanstvene študije prav tako niso številčno enako razporejene med metodami raziskovanja, saj so skorajda vse obravnavane znanstvene študije eksperimentalno zasnovane. Glede na čas izvedbe raziskave so vse znanstvene študije presečne raziskave in glede na tip okolja raziskave je večina študij terenskih raziskav. Glede na celino izvedbe raziskave študije niso geografsko enakomerno porazdeljene po celinah, saj je večina raziskav izvedenih v Severni Ameriki, medtem ko so Azija, Južna Amerika in Afrika raziskovalno povsem nepokrite.
Ključne besede: analiza znanstvenih študij, atmosfera, porabnik, nakupno vedenje, vidnost, slišnost, vonjave, otipljivost
Objavljeno: 24.07.2014; Ogledov: 705; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

7.
Oblikovanje celovite storitve in zagon podjetja za osebno trenerstvo
Sebastijan Jurkošek, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sem se osredotočil na zanimivo področje service designa, rojenega iz kombinacije pojmov storitve in designa. Primerjal sem definicije različnih avtorjev in opredelil, kaj to dejavnost čaka v prihodnosti. Koncept samega področja sem združil v oblikovanje celovite storitve za osebno trenerstvo, ene izmed trenutno najpopularnejših in razvijajočih se storitvenih dejavnosti. Izdelal sem elaborat zagona podjetja za osebno trenerstvo in na podlagi raziskave o storitvah osebnega trenerstva v Sloveniji oblikoval storitev osebnega trenerstva po načelih oblikovalskega razmišljanja.
Ključne besede: Service design, projekt, storitev, design, oblikovanje, osebno trenerstvo, oblikovalsko razmišljanje, stičišče, porabnik, izkušnje
Objavljeno: 16.12.2014; Ogledov: 1188; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,51 MB)

8.
Nakupno vedenje porabnikov ekoloških živil v Sloveniji
Jasna Kuštor, 2016, magistrsko delo

Opis: Trg ekoloških živil je svojevrsten trg, ki raste v vseh gospodarskih razmerah, tako v recesiji kot konjunkturi, vedenje porabnikov na tem trgu pa se nekoliko razlikuje od vedenja porabnikov na trgu konvencionalnih živil. Kljub temu da je tudi na tem trgu cena poglavitna ovira za nakup, pa obstajajo na drugi strani pomembni motivi, ki pripomorejo k odločitvi za nakup. Dejstvo je namreč, da je vpletenost porabnika v tem nakupnem procesu bistveno večja, kot je pri nakupu običajnih oziroma konvencionalnih živil. V nalogi nas je zanimal pogled na trg ekoloških živil skozi prizmo porabnika ter konkretno nakupno vedenje porabnikov ekoloških živil v Sloveniji. V teoretičnem delu naloge smo predstavili ekološko kmetijstvo, ekološka živila in trg ekoloških živil, opisali smo vedenje porabnikov, predstavili porabnika na trgu ekoloških živil ter njegove motive in ovire za nakup ekoloških živil. V raziskovalnem delu naloge smo podrobno raziskali nakupno vedenje porabnikov ekoloških živil. Osnovni raziskovalni problem, ki smo si ga zadali, je bilo nezadostno poznavanje nakupnega vedenja porabnikov ekoloških živil. Osnovni cilj, iz katerega smo potem izpeljali vse ostale cilje, pa je torej bil raziskati nakupno vedenje porabnikov na trgu ekoloških živil v Sloveniji. Z analizo podatkov smo na podlagi zastavljenih hipotez prišli do naslednjih zaključkov: - Ne moremo trditi, da ženske pogosteje kupujejo ekološka živila kot moški. - Kupci najpogosteje kupujejo ekološka živila v trgovinah z izdelki vsakdanje rabe. - Gospodinjstva z višjim neto dohodkom porabijo mesečno več za nakup ekoloških živil. - Med višino izobrazbe in pogostostjo nakupa ekoloških živil ni povezave. - Porabniki izmed ekoloških živil najpogosteje kupujejo ekološko sadje in zelenjavo. - Glavna ovira za nakup ekoloških živil je visoka cena. - Porabniki si želijo širšo ponudbo ekoloških živil slovenskega porekla. Ena od pomembnejših ugotovitev raziskave je tudi ta, da je, glede na obstoječe podatke iz preteklih let, delež porabnikov ekoloških živil v Sloveniji bistveno narasel.
Ključne besede: ekološka živila, ekološko kmetijstvo, porabnik ekoloških živil, nakupno vedenje porabnikov.
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 900; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (957,08 KB)

9.
OCENA DEJAVNIKOV, KI VPLIVAJO NA NAKUPNO ODLOČITEV PORABNIKA
Marta Kerš, 2016, magistrsko delo

Opis: V sedanjem, hitro se spreminjajočem tempu življenja je za organizacije bistvenega pomena poznavanje porabnika: kako razmišlja, kaj vpliva na njegove odločitve. Konkurenčna borva je velika, zato je za podjetja bistvenega pomena, da si pridobijo porabnike in le-te tudi obdržijo. Zvesti porabniki so ključ do uspešnega poslovanja. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem je zajet opis nakupnega vedenja porabnikov, osebna prodaja kot najbolj učinkovito orodje v prodajnem procesu. Predstavljene so njene prednosti in slabosti ter potek. V aplikativnem delu pa je, s pomočjo preučevanje metode skriti kupec, predstavljen ocenjevalni list prodajalne s tekstilom, obutvijo in modnimi dodatki. Metoda se je vršila v štirih poslovalnicah istega trgovskega podjetja. Ocenjevalni dejavniki so bili izložba, poslovalnica, svetovalci, garderobe in blagajne. S pomočjo raziskave se je potrdilo dejstvo, da imajo preučevani dejavniki velik vpliv na končni nakup.
Ključne besede: Porabnik, osebna prodaja, skriti kupec, nakupno vedenje
Objavljeno: 15.06.2016; Ogledov: 533; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

10.
PROGRAM ZVESTOBE
Sandra Ivanović Maričič, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen model zvestobe porabnikov, ki temelji na dejanskem izvajanju zvestobe porabnikov preko programa zvestobe URSA KLUB. V boju za ohranjanje obstoječih kupcev in tudi privabljanju novih se podjetja poslužujejo različnih metod, ena izmed teh so programi zvestobe, s katerimi želijo kupca oziroma potrošnika čimbolj vezati na svojo ponudbo, izdelek oziroma blagovno znamko. S kupcem želijo vzpostaviti dolgoročen odnos, vezan na zvestobo lastni blagovni znamki. Da pa bi to dosegli, je potrebno zadovoljiti kupčeva pričakovanja. Tako je zvestoba porabnikov močno povezana z zadovoljstvom porabnika. Pomeni, da morajo ponudniki nenehno izboljševati svoje izdelke oziroma ponudbo, da bi zadovoljili potrošnikove potrebe in pričakovanja in s tem ohranili dolgoročni odnos z med njim. Ena izmed metod ohranjanja porabnikov so programi zvestobe porabnikov, ki se jih podjetja danes vse pogosteje poslužujejo. V današnjem zelo konkurenčnem okolju so postali programi zvestobe pomembno orodje tržne strategije podjetja. Njihova uspešnost in učinkovitost pa je odvisna od skrbnega načrtovanja in ciljev celotne strategije podjetja.
Ključne besede: kupec, porabnik, zvestoba porabnika, zadovoljstvo porabnika, programi zvestobe, URSA KLUB
Objavljeno: 21.07.2016; Ogledov: 573; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici