| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv tolerančnih razredov na zmogljivost ladijskega vijaka
Jure Vobner, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) obravnava deviacije v obratovanju ladijskega vijaka, kot posledico nenatančnosti izdelave. Predstavljene so vse geometrijske lastnosti in njihov vpliv na obratovanje, kratko je povzet standard kateri zavzema kontrolo geometrije. Izvedena je analiza vpliva računske mreže na rezultate, pridobljena je najbolj optimalna vrsta te mreže na podlagi konvergence in primerjave rezultatov z empiričnimi izračuni. Postavljen je enak numerični eksperiment za vse tolerančne razrede. Vse skupaj se zaključi z povezavo numeričnih in realnih rezultatov preko porabe goriva. Na podlagi ugotovitve je ovrednotena natančnost numeričnega eksperimenta in tako podan zaključek.
Ključne besede: Ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, zmogljivostne karakteristike, ISO 484, optimizacija, poraba goriva
Objavljeno: 08.09.2021; Ogledov: 55; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (7,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Potencial platooninga za zmanjšanje porabe goriv in emisij co2
Matija Sitar Močnik, 2021, magistrsko delo

Opis: Transportni sektor se danes sooča z vse strožjim zaostrovanjem predpisov s področja izpustov okolju škodljivih emisij, kar je panogo transporta prisilo v prevzemanje novih pristopov. Platooning je perspektivna tehnologija predvsem zaradi potenciala, ki ga takšna rešitev prinaša na področju varnosti v prometu, bolj tekočega odvijanja prometa, porabe goriva in na področju onesnaževanja okolja. Prav zaradi tega smo v našem delu naredili pregled prometne politike na ravni Evropske unije, na kratko predstavili relevantne predpise s področja cestnega prometa in varovanja okolja ter pregledali, kako je avtonomna vožnja opredeljena v zakonodaji. Nadalje smo predstavili delovanje platooninga in primere dobrih praks oziroma prvih testiranj te tehnologije v vsakdanjih razmerah. Na koncu smo naredili še izračune, kako bi uporaba platooninga v vsakdanu vplivala na porabo goriva in izpuste emisij ogljikovega dioksida tako v evropskem kot tudi v slovenskem sektorju cestnega tovornega prometa. Ugotovili smo, da je platooning vsekakor perspektivna tehnologija, saj pripomore k zniževanju porabe goriva, kakor tudi k zniževanju emisij ogljikovega dioksida, poleg tega pa pozitivno vpliva na prometno varnost in pretočnost prometa.
Ključne besede: promet, platooning, emisije, ogljikov dioksid, poraba goriva
Objavljeno: 06.07.2021; Ogledov: 143; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

3.
Zmanjšanje porabe goriva v podjetju Ploj d.o.o.
Daniel Ploj, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Med avtoprevozniki je vedno večja konkurenca in enega izmed največjih stroškov predstavlja poraba goriva. V diplomski nalogi smo analizirali podatke transportnega podjetja in preverili, kaj vse vpliva na porabo goriva. Naredili smo analize porabe goriva glede na določene dejavnike in na podlagi tega podali predloge rešitev, ki bi porabo zmanjšali. Pri analizi smo upoštevali moč motorja, nosilnost vozila, tip EURO, tip prikolice in težo tovora. Iz analiz smo ugotovili, da na porabo goriva najbolj vpliva teža, vrsta in velikost tovora.
Ključne besede: avtoprevozništvo, poraba goriva, Ploj d.o.o.
Objavljeno: 27.02.2019; Ogledov: 411; Prenosov: 63
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

4.
Modeli izračunavanja emisij-primerjava različnih modelov in vidikov
Katja Baškovič, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Modeli izračunavanja emisij nastajajo na podlagi podatkov, posnetih na vožnjah, ki so določene glede na namen modela in ciljne emisije, katere bodo modeli potem izračunavajo. V sklopu magistrskega dela smo raziskovali in primerjali obnašanje že narejenih modalnih modelov, ki temeljijo na kronološki hitrosti, na petih različnih tipičnih vožnjah, ki jih vozniki opravljajo vsakodnevno (tj. kratka vožnja po predmestju, kratka vožnja s predmestja v mesto, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti s tempomatom, kombinirana vožnja po klasični cesti ter avtocesti z oviro in dolga klasična vožnja). Modela, katerih obnašanje pri izračunavanju emisij ogljikovega monoksida in ogljikovodika smo opazovali, sta nastala na Kitajskem in nista bila posebej prilagojena slovenskim cestam in okolju. Pri primerjavi rezultatov smo naleteli tako na podobne trende, kot na ekstremne skoke funkcije rezultatov, zato smo uporabili nekaj filtrov, da bi ugotovili, ali je mogoče z glajenjem velike skoke vrednosti eliminirati. Za boljšo predstavo o razlikah med rezultati posameznih emisij smo izračunali tudi emisije na podlagi porabe goriva na posameznih vožnjah ter jih primerjali z rezultatih po ostalih modelih.
Ključne besede: modeli izračunavanja emisij, emisije, tipične vožnje, hitrost, poraba goriva
Objavljeno: 03.10.2017; Ogledov: 668; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (4,77 MB)

5.
Poraba goriva motornega zmaja v odvisnosti od hitrosti letenja in nastavitve kota propelerja
Tomaž Gajser, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema teoretične osnove, pripravo in letenje z motornim zmajem v različnih razmerah in merjenje porabe goriva. Spreminjali smo hitrost letenja in vpadni kot propelerja na vnaprej določeni poti (ruti) letenja. Po vsakem letu smo izmerili natančno in po vnaprej definiranem vrstnem redu porabljeno količino goriva. Cilj diplomskega dela je določitev hitrosti letenja motornega zmaja in nastavitev kota propelerja, ob katerih je mogoče preleteti največjo razdaljo s točno določeno količino goriva. Najmanjša poraba pri našem motornem zmaju je bila pri hitrosti letenja 70 km/h in pri 8° vpadnega kota propelerja. S takšnimi nastavitvami in hitrostjo letenja bi za preletenih 100 km porabili 9090 g goriva, če upoštevamo tudi vzlet in pristanek. Iz naših meritev in ugotovitev lahko povzamemo tudi splošne ugotovitve, ki veljajo za druge motorne zmaje in podobna zračna plovila. Najmanjša poraba pri motornem zmaju je pri hitrosti letenja v točki največjega drsnega števila in ob najmanjšem še mogočem vpadnem kotu propelerja.
Ključne besede: motorni zmaj, profil krila, krilo, propeler, kot propelerja, poraba goriva, vpadni kot, hitrost letenja, Pipistrel, Rotax, Hazard
Objavljeno: 13.09.2016; Ogledov: 948; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (4,83 MB)

6.
UPORABA SLEDILNIH NAPRAV V PODJETJU KOMUNALA SLOVENSKE GORICE
Eva Fras, 2015, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga analizira na učinkovitost uporabe tehnologij sledenja vozil v podjetju. V nalogi je predstavljena tehnologija sledenja, ki temelji na pozicioniranju vozil s pomočjo satelitov. V diplomski nalogi je na kratko predstavljeno podjetje Komunala Slovenske gorice d.o.o., ki se ukvarja z nizkimi gradnjami ter ima svoja vozila opremljena s sledilnimi napravami. Analizirane so poti tovornih vozil skozi vso leto ter poraba goriva posameznih tovornih vozil. Na podlagi pridobljenih podatkov je podana povprečna poraba goriva za posamezna tovorna vozila. Diplomska naloga je osredotočena na vožnje tovornih vozil, kajti prav ta opravijo največ poti v podjetju. Prikazano je obratovanje najbolj aktivnih tovornih vozil v podjetju. Narejena je primerjava med mesecem januarjem in majem, kjer je prikazana dolžina opravljenih poti posameznih tovornih vozil.
Ključne besede: cestni promet, sledenje vozil, poraba goriva
Objavljeno: 09.12.2015; Ogledov: 955; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

7.
Znižanje porabe goriva in toplogrednih emisij cestnega transporta z varčno vožnjo in nagrajevanjem zaposlenih
Katja Hanžič, 2012, strokovni članek

Opis: Poraba energije, in s tem povezane emisije toplogrednih plinov, v transportnem sektorju strmo narašča. V Sloveniji kar tretjina skupne porabljene energije odpade na promet, ki predstavlja enega največjih porabnikov neobnovljivih virov energije iz fosilnih goriv, kar pomeni, da je predvsem cestni promet eden izmed pomembnejših virov emisij toplogrednih plinov. Nezanemarljivo je dejstvo, da stroški goriva v transportnem podjetju predstavljajo kar tretjino vseh stroškov in v interesu podjetij in družbe je zmanjšanje porabe goriva v cestnem transportu. Eden izmed možnih načinov za takojšnje zmanjšanje porabe goriva v transportnih podjetjih, ob ohranjanju obstoječega voznega parka in obsega dela, je sprememba načina tehnike vožnje. Izkušnje namreč kažejo, da je mogoče z izvajanjem načel varčne vožnje prihraniti tudi do 10 % goriva. Za trajnostno doseganje zmanjšane porabe goriva je potreben celosten pristop k izobraževanju zaposlenih in motiviranju pridobivanja in vsakodnevne uporabe novih znanj. Trajnostno zmanjšanje porabe goriva doseženo s spremenjenim načinom vožnje, kar je v veliki meri odvisno od motiviranosti zaposlenih, ki ob pomanjkanju spodbude s strani podjetja skozi čas upada. Priporočljivo je, da podjetje uvede oblike spodbud, ki zaposlene motivirajo k želenemu (ekonomičnemu) obnašanju pri vsakdanjem delu, za kar je potrebno oblikovati in uvesti sistem nagrajevanja na osnovi spoznanj motivacijskih teorij ter zaposlene nagrajevati za želene oblike vedenja. Sistem prepoznavanja uspešnosti in nagrajevanja za zmanjšano porabo goriva je potrebno integrirati kot sestavni del sistema upravljanja voznega parka za trajnostno zmanjšanje porabe goriva ob nespremenjenem obsegu dela. Ob upoštevanju faktorjev, ki vplivajo na porabo goriva, osnovnih zakonitosti sistemov nagrajevanja in okolja v podjetju, je bil zasnovan model, ki podjetjem olajša vpeljavo nagrajevanja za energetsko varčno vedenje zaposlenih. Izkušnje podjetij so pokazale, da je z uvedbo predlaganega modela možno doseganje trajne zmanjšane porabe goriva, pri čemer je pomembno upoštevanje kulture in načina delovanja vsakega posamičnega podjetja, saj v nasprotnem primeru sistem nagrajevanja ne zaživi in ne prinese želenih učinkov.
Ključne besede: transport, cestni transport, varčna vožnja, motivacija, nagrajevanje zaposlenih, poraba goriva, model varčne vožnje, nagrajevanje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 514; Prenosov: 46
URL Povezava na celotno besedilo

8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici