| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Akt o digitalnih storitvah v EU: zagotavljanje svobode govora proti grožnjam lažnih informacij : magistrsko delo
Ilona Osrajnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Uporabniki spletnih platform se v današnjem času za pridobitev novic večinoma zanašajo na družbena omrežja, vendar pa zaradi razvoja tehnologij vse težje razločujejo pristne in preverjene vsebine od vedno prepričljivejših dezinformacij. Zato je izrednega pomena učinkovita ureditev ukrepanja za zagotovitev varnega spletnega okolja. Tako je bila v magistrskem delu raziskan prispevek novega pravnega okvirja, Akta o digitalnih storitvah (v nadaljevanju ADS), pri zmanjševanju širjenja dezinformacij in morebitnih ovirah za zagotavljanje spoštovanja temeljne pravice do svobode izražanja. ADS se pretežno osredotoča na določitev ukrepov, potrebnih za boj proti nezakonitemu govoru, vendar pa ne vsebuje izrecnih določb za ukrepanje zoper dezinformacije. Tako je bil poudarek moje raziskave namenjen vprašanju, kakšne ukrepe ADS posredno nalaga ponudnikom posredniških storitev in spletnih platform v zvezi s škodljivimi vsebinami, s katerimi omejuje prekomerno poseganje v temeljne pravice uporabnikov. Ob upoštevanju naraščanja uporabe umetne inteligence za moderiranje vsebin uporabnikov je zato v magistrski nalogi obravnavana tudi tematika učinkovitosti uporabe algoritmov in drugih samodejnih orodij filtriranja pri prepoznavanju lažnih informacij in zmanjšanju njihovega širjenja. V magistrskem delu ugotavljam, da trenutno ponudniki posredniških storitev in spletnih platform za ukrepanje zoper dezinformacije kot regulativne smernice upoštevajo neuradne zaveze, določene v Okrepljenem kodeksu ravnanja EU glede dezinformacij iz leta 2022 (v nadaljevanju Kodeks 2022). Kljub odsotnosti zavezujočih ukrepov za zajezitev širjenja dezinformacij v ADS so ukrepi, navedeni v tem kodeksu ravnanja, pridobili de facto zavezujočo naravo. Namreč za pravilno izpolnjevanje posameznih obveznosti ponudnikov ADS predvideva uporabo ukrepov, opredeljenih v kodeksih ravnanj. Tako zakonodajalec EU kljub koregulacijskem pristopu k preprečevanju negativnih učinkov dezinformacij do določene mere učinkovito vpliva na zagotavljanje spoštovanja pravice do svobode izražanja uporabnikov. Pravni okvir za ravnanje spletnih ponudnikov, ki ga določa ADS, je nov pravni okvir, saj je v veljavo stopil šele konec leta 2022. Tako kot predhodna Direktiva o elektronskem poslovanju tudi ADS ne ureja izrecno postopanja v primeru dezinformacij. Zato je doprinos moje magistrske naloge namenjen predvsem opredelitvi učinkovitosti uporabe ukrepov ADS in drugih samoregulacijskih pristopov ponudnikov, kot je Kodeks 2022, pri zagotavljanju varstva pravice do svobode izražanja.
Ključne besede: digitalno okolje, ponudniki posredniških storitev, kodeks ravnanja, zaščita temeljnih pravic, moderiranje spletnih vsebin, umetna inteligenca in algoritmi
Objavljeno v DKUM: 25.01.2024; Ogledov: 250; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,75 MB)

2.
Trajnostno poslovanje turističnih destinacij in ponudnikov
Marko Koščak, Nejc Pozvek, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Trajnostno poslovanje turističnih destinacij in ponudnikov je kot del koncepta trajnostnega razvoja oziroma praks, ki jih ta koncept poudarja in pooseblja, neizpodbitna nuja sedanjega in prihodnjega sveta – če želimo doseči namen trajnostnega razvoja (in poslovanja): da bodo tudi prihodnji rodovi lahko dosegli ali presegli kakovost bivanja sedanjih generacij. S pomembnim poudarkom: kakovost bivanja v skladu z današnjimi najboljšimi praksami za čim večji delež prebivalstva. Prispevek ponuja kratek vpogled v ključne izzive trajnostnega poslovanja, ki so danes v svetu turizma prepoznane tematike, na primer nosilna zmogljivost, čezmerni turizem, varnost, socialna in gospodarska vključenost, dostopnost, ozaveščenost, participativno načrtovanje in druge. Poudarek je na specifičnih tematikah slovenskega turizma, kjer med trajnostnimi praksami prednjači Zelena shema slovenskega turizma. Izziv in hkrati priložnost trajnostnemu poslovanju destinacij in tudi podjetij v kratko- oziroma srednjeročnem obdobju predstavlja aktualna (post)pandemična situacija, ki nagovarja k premisleku o uravnoteženju še vedno precej ekonomističnega pogleda na panogo v Sloveniji (in na splošno), dolgoročno pa bo med ključnimi izzivi poslovanja soočenje s podnebnimi spremembami in vsem, kar te prinašajo. Kakor koli že krize zarežejo v poslovanje, na svojem robu ponujajo tudi priložnosti; razmislek o trajnosti in smiselni skladnosti razvoja turizma (po)ostaja nedvomno prednostna naloga naših skupnih prizadevanj za boljši jutri.
Ključne besede: trajnostni razvoj, trajnostno poslovanje, turistične destinacije, turistični ponudniki, izzivi, priložnosti
Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 343; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (29,07 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o.
Melita Berič, 2022, diplomsko delo

Opis: V zadnjih letih je digitalizacija podjetja in poslovnih procesov postala zelo pomembna, saj samo tako lahko podjetja ostanejo konkurenčna. Za digitalizacijo se podjetja odločajo iz razloga, ker dviguje produktivnost, povečuje učinkovitost in inovativnost ter izboljšuje komunikacijo tako v podjetju kot z dobavitelji in odjemalci. Podjetja morajo za svoj obstanek na trgu vedno slediti trendom. V današnjih časih to pomeni, da morajo slediti trendom digitalne tehnologije. Namen dela diplomskega projekta je analiza uvedbe dokumentnega sistema v organizaciji Štajerski avto dom, d. o. o. Delo diplomskega projekta smo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej predstavili elektronsko poslovanje in DMS-sisteme. Nadaljevali smo z dokumentnimi sistemi ter njihovimi ponudniki v Sloveniji ter izven nje. V naslednjem poglavju smo se osredotočili na samo podjetje Štajerski avto dom, d. o. o. Predstavili smo zgodovino podjetja, dejavnost in organizacijsko strukturo. V praktičnem poglavju smo predstavili potek uvedbe dokumentnega sistema v podjetju. Povedali smo tudi, kakšne so prednosti in slabosti uvedbe dokumentnega sistema in kako zaposleni vidijo spremembe pred in po uvedbi.
Ključne besede: Dokumentni sistem, organizacija, ponudniki, prednosti dokumentnega sistema, uvedba dokumentnega sistema, elektronsko poslovanje, zakonske omejitve.
Objavljeno v DKUM: 14.04.2022; Ogledov: 1175; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

4.
Smernice za odločanje o vpeljavi RTLS (UWB) sistemov
Blaž Poljanec, 2021, magistrsko delo

Opis: Četrta industrijska revolucija med drugim zahteva digitalizacijo, napredno avtomatizacijo in uporabo robotov. Nastajajoči pametni sistemi temeljijo na vidnosti vseh in vsega, kar te sisteme sestavlja, skozi podatke, zbrane v elektronski obliki. Pomemben podatek je tudi lokacija osebe ali objekta v realnem času. Na prostem je sledenje ljudem, vozilom in predmetom že utečena procedura, podprta s cenovno dostopno tehnologijo in programskimi rešitvami. V zaprtih prostorih to funkcionalnost zagotavljajo sistemi za sledenje v realnem času, na katere se osredotoča ta raziskava. Podatki o lokaciji so potrebni za načrtovanje dela, zagotavljanje varnosti, izboljšanje učinkovitosti, zmanjšanje administrativnega dela in podobno. V magistrskem delu so najprej predstavljene njihove splošne lastnosti in delovanje. Nadaljujemo z opisi in primerjavo petih najpogosteje uporabljenih RTLS-tehnologij, ki delujejo na podlagi radijskih valov. Dalje predstavimo primere uporabe sistemov, temelječih na UWB-tehnologiji v logistiki, natančneje v skladiščnih in proizvodnih okoljih. UWB-tehnologija se je izkazala za najbolj natančno in odporno proti zunanjim dejavnikom, kar se odraža tudi v porastu zanimanja zanjo. V zaključnem delu so zbrane pomembnejše ugotovitve skozi usmeritve za potencialne uporabnike, predvsem managerje na področju logistike, pri vpeljavi RTLS v delovno okolje podjetij.
Ključne besede: UWB-tehnologija, RTLS, logistika, skladišče, proizvodnja, vpeljava RTLS, ponudniki UWB
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 764; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

5.
Nevtralnost interneta: človekova pravica v digitalni dobi? : magistrsko delo
Andreja Breškon, 2021, magistrsko delo

Opis: Pojav interneta velja za globalni fenomen, saj si življenja brez njegove pomoči ne bi več znali predstavljati. Internet lahko svoj uspeh pripiše ravno odprtosti, saj je z lahkoto prosto dostopen vsakomur in vsepovsod. Uporabniki, ki imajo možnost internetne povezave, lahko do informacij na internetnem omrežju dostopajo skoraj neomejeno. Da bi se omogočile čimbolj kakovostne spletne storitve in splošna internetna uporaba, pa se posamezniki ne smejo soočati s posebnimi omejitvami glede dostopa do omrežja ali drugimi omejitvami pri uporabi storitev, aplikacij in vsebin na internetu. Za takšne primere se je zato uveljavilo načelo nevtralnosti omrežja. Uvodoma magistrsko delo prikazuje splošno opredelitev pojma in njegov razvoj ter, primerjavo pravnega področja nekaterih neevropskih držav (predvsem Združene države Amerike). Področje nevtralnosti interneta namreč izhaja iz pravice do interneta in se tako razteza po vsem svetu. Ne glede na različne nacionalne zakonodaje je definicija načela vedno opredeljena enako. Za boljše razumevanje je predstavljena tudi sodna praksa, ki pa se v Evropski uniji zaenkrat osredotoča zgolj na en primer Sodišča Evropske unije, saj je nevtralnost omrežja relativno nov pojem. Ne glede na ustrezno evropsko zakonodajo in smernice, ki so v pomoč državam članicam pri uveljavitvi nacionalne zakonodaje o nevtralnem internetu, pa tveganje še vedno predstavlja pravna neenotnost držav članic na tem področju. Magistrsko delo med drugimi preučuje tudi ustreznost ureditve slovenske uzakonitve pojma nevtralnosti ter ali le-ta zadostuje ali bi bile na tem področju potrebne dopolnitve. Ugotavljam, da se nevtralnost omrežja hkrati povezuje tudi z načelom odprtega interneta in načelom brezplačnega interneta. Kljub hitremu razvoju digitalnega ekosistema pa glavno težavo še vedno predstavlja pomanjkljiva tehnična infrastruktura in cenovna nedostopnost interneta. Glavna tema, na katero se v magistrski nalogi osredotočam, je odgovor na vprašanje »Ali bi se nevtralnost interneta lahko uvrščala v sklop temeljnih človekovih pravic?«. Razprave o tem, da bi internet lahko postal nova človekova pravica, se sicer že pojavljajo, vendar zaenkrat še niso dovolj intenzivne za dejansko uresničitev. Pravica do interneta s svojo učinkovitostjo, razsežnostjo in vplivom trenutno še ne izpolnjuje kriterijev za uvrstitev med temeljne človekove pravice. Podobno velja tudi za nevtralnost interneta. Če bi bila nevtralnost interneta temeljna človekova pravica, bi posamezniki namreč imeli takšne privilegije, da bi lahko prosto odločali, na kakšen način in kako bodo uporabljali internet, katere informacije, storitve ali aplikacije bodo z njegovo pomočjo iskali in se jih posluževali, brez omejitev. Slednje bi vplivalo na celotno strukturo svetovne družbe. Prihodnost interneta in telekomunikacijskih sredstev zaenkrat ostaja še vedno nepredvidljiva in posledično nedorečena. Razvoj se trenutno usmerja v brezplačno dostopne točke na javnih mestih. Na takšen način se omogoča vsaj začasno dostopanje do interneta tistim uporabnikom, ki si ga sicer ne morejo privoščiti. Ker internetna povezava na žalost ostaja posebna ugodnost sodobne družbe, pravne določbe o priznanju novih človekovih pravic v digitalni dobi ostajajo prevelik izziv.
Ključne besede: nevtralnost omrežja, odprt internet, ponudniki internetnih storitev, Uredba 2015/2120, Zakon o elektronskih komunikacijah, BEREC, svoboda izražanja
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1315; Prenosov: 186
.pdf Celotno besedilo (852,56 KB)

6.
Vloga ponudnikov telekomunikacijskih storitev pri odkrivanju in preprečevanju napadov za porazdeljeno zavrnitev storitev : magistrsko delo
Kristina Stojchevska, 2020, magistrsko delo

Opis: Napadi DDoS (napadi za porazdeljeno zavrnitev storitev) sodijo med najbolj razširjene kibernetske grožnje, ki predstavljajo visoko tveganje za neprekinjeno delovanje informacijskih sistemov. Pomembno vlogo v sistemu odzivanja imajo upravljavci internetne infrastrukture, ki nadzirajo internetni promet. Visoka razširjenost napadov DDoS se pripisuje predvsem vse večji uporabi internetnih storitev, digitalizaciji družbe in gospodarstva ter pomanjkanju investicij v sodobnejše varnostne mehanizme. Pregled literature nakazuje na pomanjkanje znanstvenih raziskav o aktualnih izzivih in učinkovitih pristopih k soočanju z napadi DDoS, še posebej skozi prizmo ponudnikov telekomunikacijskih storitev. Namen magistrskega dela je proučiti trende na področju napadov DDoS in vlogo ponudnikov telekomunikacijskih storitev pri soočanju s tovrstno grožnjo. Skladno s tem je bila izvedena dvodelna raziskava, s katero se je ugotavljalo stanje napadov DDoS v Sloveniji, analizirane so bile vloga in rešitve ponudnikov telekomunikacijskih storitev v sistemu odzivanja ter njihove izkušnje. V prvem delu je bila izvedena študija primerov realnih napadov DDoS, v drugem delu pa intervjuji s strokovnjaki iz prakse. Rezultati kažejo, da se v Sloveniji ponudniki telekomunikacijskih storitev najpogosteje soočajo z volumetričnimi napadi DDoS manjšega obsega, med najbolj izpostavljene pa sodijo protokoli na transportnem sloju. Ponudniki telekomunikacijskih storitev ustrezno skrbijo za nadzor in omejevanje internetnega prometa, prav tako ponujajo dodatne storitve anti-DDoS, medtem ko naprednejših varnostnih mehanizmov še ne uporabljajo. Izvirnost magistrskega dela je v sistematični proučitvi narave tovrstne kibernetske grožnje in analizi njene pojavnosti v Sloveniji.
Ključne besede: telekomunikacije, telekomunikacijske storitve, ponudniki, kibernetska varnost, napadi DDos, zaznavanje, odzivanje, magistrska dela
Objavljeno v DKUM: 08.06.2020; Ogledov: 1139; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

7.
Zagotavljanje in naročanje zasebne varnosti v Republiki Sloveniji : priročnik za naročnike in ponudnike storitev zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji
Miha Dvojmoč, Miloš Beković, Gorazd Mandelj, Andrej Sotlar, Milan Vačovnik, Anja Babnik, Boštjan Ban, Eva Blatnik, Tina Dernovšek, Nika Gaberšek, Daniela Hozjan, Mitja Prešljić, 2019, strokovna monografija

Opis: Smernice v obliki priročnika vključujejo znanja s širšega področja zagotavljanja varnosti, kot so zasebno varovanje, korporativna varnost in pravo javnega naročanja. Publikacija naročnike usmerja k lažjemu in pravilnejšemu izboru ponudnika zasebnovarnostnih storitev, temelji pa na analizi urejenosti področja zasebnega varovanja v kar 32 evropskih državah, na analizi značilnosti delovanja zasebnega varovanja v Sloveniji in na analizi javnega naročanja v Sloveniji. Med drugim priročnik še posebej opozarja na pomen kakovosti zasebnovarnostnih storitev, meril za izbiro ponudnika in primernega razmerja med kakovostjo ter ceno ponujenih storitev na trgu. Vključena so možna merila za naročanje oziroma izbor storitev zasebnega varovanja za različne sektorje (trgovino, javno upravo, industrijo, finančni sektor in fizične osebe – varovanje hiše), ki so pripravljeni specifično za slovenske razmere in so presek teoretičnega razmišljanja ter predlogov in izkušenj strokovnjakov iz gospodarske dejavnosti, na katero se nanašajo.
Ključne besede: zasebna varnost, javno naročanje, naročniki, ponudniki, merila naročanja
Objavljeno v DKUM: 24.02.2020; Ogledov: 1795; Prenosov: 157
URL Povezava na datoteko

8.
Analiza prednosti in slabosti logističnega outsourcinga v proizvodnih podjetjih
Nick Masten, 2019, diplomsko delo

Opis: Outsourcing je v zadnjih desetletjih postal popularna izbira podjetij, katera poskušajo konkurirati na globalnem trgu in pri tem pa optimizirati ne ključne dejavnosti. V današnjem dinamičnem okolju se konkurenca ne vzpostavlja le med podjetji, ampak tudi med njihovimi vrednostnimi verigami. Podjetja se tega zavedajo, zato je izbira pravega zunanjega izvajalca odločilen dejavnik pri uspešnosti zunanjega izvajanja. Podjetja, ki se odločajo za logistični outsourcing tehtajo med potencialnimi prednostmi in slabostmi, katere lahko prinese izvajanje logističnega outsourcinga. V diplomskem projektu je na samem začetku predstavljena opredelitev proizvodnih podjetij in definicija outsourcinga. V prvem poglavju je predstavljen osnovni koncept outsourcinga, kjer so opredeljene najpogostejše logistične dejavnosti v zunanjem izvajanju, razlogi za outsourcing in oblike poslovnih povezav v outsourcingu. Zaradi lažjega razumevanja potencialnih prednosti in slabosti, katere prinaša logistični outsourcing dejavnosti se prvo poglavje konča s kratko predstavitvijo teoretičnih izhodišč, katera preučujejo razvoj in nastanek outsourcinga. Ker je logistični outsourcing po svetu prisoten že nekaj desetletij, je znanjih veliko dejavnikov, kako vpliva na poslovanje podjetja. V jedru diplomske naloge je tako poudarek na potencialnih prednostih in slabostih, katere prinaša izvajanje logističnega outsourcinga. Razlogov za izvajanje logističnega outsourcinga je veliko, prav tako pa je veliko potencialnih tveganj, ki se lahko pojavijo. Pri nasičenem trgu ponudnikov logističnih storitev izbira podjetja vsekakor ni preprosta, zato morajo natančno oceniti potencialne prednosti in slabosti pri sprejemanju odločitve.
Ključne besede: logistične dejavnosti, outsourcing, proizvodna podjetja, ponudniki logističnih storitev, prednosti in slabosti, tveganja in koristi.
Objavljeno v DKUM: 11.12.2019; Ogledov: 1464; Prenosov: 132
.pdf Celotno besedilo (651,55 KB)

9.
Računalništvo v oblaku v povezavi z microsoft azure
Lara Cigler, 2019, diplomsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku se vse pogosteje uporablja v poslovnem svetu, zato ga lahko označimo kot nekakšen trend poslovanja v zadnjem obdobju in v obdobju, ki prihaja. Vendar za seboj prinese tudi različna vprašanja in dileme, povezane s tveganjem, varnostjo uporabe in pa seveda odločitvijo, katerega ponudnika oblačnih tehnologij bomo izbrali. Naredili smo primerjavo med poslovanjem v oblaku in v lokalnem okolju (on-premise) in navedli tudi prednosti in slabosti, ki jih oblačne tehnologije prinašajo s seboj. Glede izbire ponudnika storitve smo se predvsem osredotočili na Microsoft Azure. Predstavili smo najbolj »aktualne« storitve in rešitve, ki jih ponuja, primer uvedbe ene izmed storitev, in sicer raziskali in predstavili smo Varnostno kopiranje in arhiviranje v slovenskem podjetju Thermana Laško. Navedli pa smo tudi kar nekaj slovenskih ponudnikov, ki nudijo storitve MS Azure in sicer glede na tri kriterije; najboljše ujemanje, najbolj odzivni in najbližje nam. Na podlagi tem, ki smo jih obravnavali, smo določili tudi dve hipotezi, in sicer na temo glede varnosti oblačnih tehnologij in ustreznosti izbire platforme podjetja Thermana Laško. V našem diplomskem projektu smo potrdili obe hipotezi.
Ključne besede: Računalništvo v oblaku, Microsoft Azure, Thermana Laško, Varnost oblačnih tehnologij, Ponudniki MS Azure
Objavljeno v DKUM: 09.12.2019; Ogledov: 1103; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

10.
Žganjekuha kot dopolnilna dejavnost na kmetiji in njen potencial vključevanja v turistično ponudbo Obsotelja in Kozjanskega.
Laura Lupše, 2019, diplomsko delo

Opis: Kuhanje žganja je bilo v preteklosti prisotno skoraj na vsaki slovenski kmetiji. Sčasoma se je omenjena aktivnost začela opuščati, danes pa se zaradi visokih stroškov in administracije le redke kmetije ukvarjajo z žganjekuho. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, v katerem smo s pomočjo strokovne literature opredelili dopolnilne dejavnosti na kmetiji, žganjekuho, celoten postopek pridobivanja žganja, destilacijske naprave in turistično ponudbo Obsotelja in Kozjanskega. V empiričnem delu smo opravili polstrukturirane intervjuje z deležniki, ki so v občinah Obsotelja in Kozjanskega zadolženi za turizem, registriranimi ponudniki žganjekuhe in neregistriranimi proizvajalci žganjekuhe na območju Obsotelja in Kozjanskega. Skozi diplomsko delo smo predstavili možnosti za vključevanje žganjekuhe na omenjenem območju. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo podali predloge za boljše vključevanje žganjekuhe v turistično ponudbo in pripravili zasnovo integralnega turističnega produkta, ki vključuje žganjekuho. Glavne ugotovitve so pokazale, da intervjuvanci prepoznajo potencial v vključevanju žganjekuhe v turistično ponudbo in da območje Obsotelja in Kozjanskega potrebuje integralni turistični produkt, ki bi bil povezan s prikazovanjem starih kmečkih opravil in znanj.
Ključne besede: turizem, Obsotelje in Kozjansko, turistični ponudniki, žganjekuha, vključevanje.
Objavljeno v DKUM: 17.10.2019; Ogledov: 2050; Prenosov: 471
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

Iskanje izvedeno v 2.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici