| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Zaznavanje nasilnega vedenja učencev nad učitelji v osnovnih šolah : magistrsko delo
Raisa Kladnik, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali zaznavanje in pogostost nasilnega vedenja učencev nad učitelji v slovenskih osnovnih šolah. Želeli smo pridobiti vpogled v to, katere oblike nasilja se pojavljajo, kako se učitelji soočajo z nasilno izkušnjo in kakšne oblike pomoči in podpore so deležni s strani sodelavcev, šolske svetovalne službe in vodstva šole. V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili različne definicije nasilja učencev nad učitelji. V nadaljevanju smo opisali različne oblike nasilja učencev nad učitelji, povzeli tuje in slovenske raziskave ter s pomočjo socialno-ekološke teorije razložili, zakaj se pojavlja nasilje učencev nad učitelji in to povezali tudi z dejavniki tveganja. Ker nas je zanimalo tudi, kakšne občutke doživljajo učitelji, ko se znajdejo v vlogi žrtve, smo preučili tudi posledice nasilja učencev nad učitelji ter predstavili strategije za zmanjševanje nasilja na treh ravneh. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo osem učiteljic, ki zaznavajo nasilna vedenja učencev nad učitelji na njihovih osnovnih šolah. Na podlagi izvedene raziskave smo bolj poglobljeno osvetlili izkušnje učiteljic, ki so bile deležne nasilja s strani učencev, in s tem prispevali k bolj poglobljenemu razumevanju pojava nasilja nad učitelji. S pomočjo izkušenj učiteljic smo dobili vpogled, kako se z nasiljem soočajo in kako vse to vpliva na njihovo psihosocialno stanje.
Ključne besede: nasilno vedenje učencev nad učitelji, oblike nasilnega vedenja, pomoč in podpora, strategije
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 164; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (1,58 MB)

2.
Svetovanje in podpora družini gibalno oviranih otrok in mladostnikov s perspektive staršev : magistrsko delo
Maja Urlep, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali perspektivo družin, ki imajo gibalno ovirane otroke in mladostnike v zgodnji odraslosti. Želeli smo pridobiti vpogled v doživljanja teh družin, ob tem pa smo želeli pridobiti tudi vpogled v perspektivo celotnega otroštva in mladostništva glede svetovanja in podpore celotnim družinam, predvsem pa nas je zanimalo, ali so bile družine z gibalno oviranimi otroki pomoči in podpore deležni ali ne. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej predstavili splošne značilnosti otrok s posebnimi potrebami, posebej podrobno smo predstavili skupino gibalno oviranih otrok. Predstavili smo tudi splošne značilnosti družin otrok s posebnimi potrebami, predvsem kakšne so potrebe družin gibalno oviranih otrok, kako družine otrok s posebnimi potrebami funkcionirajo, posebno pozornost smo namenili tudi sorojencem v omenjenih družinah. Ker nas je zanimalo predvsem področje svetovanja, smo se dotaknili tudi svetovanja in podpore družinam gibalno oviranih otrok, na koncu pa smo predstavili še socialno vključenost in primere dejavnosti socialne vključenosti. V kvalitativni raziskavi je sodelovalo devet družin, ki imajo gibalno oviranega otroka v zgodnji odraslosti. Na podlagi izvedene raziskave smo ugotovili, kakšna so bila doživljanja in odzivi staršev gibalno oviranih otrok med odraščanjem otroka, kako so se družine soočale z otrokovo gibalno oviranostjo in kakšne so bile potrebe omenjenih družin. Ugotovili smo tudi, ali so imele družine v času odraščanja otroka kakšno pomoč ali podporo, ali so bile deležne ustrezne zgodnje obravnave, ter katerih društev, skupin za samopomoč ali drugih organizacij so bile deležne. Prav tako smo ugotovili, kakšna je socialna vključenost gibalno oviranih posameznikov, predvsem pa smo spoznali, kako pomembna je pomoč in podpora tem družinam gibalno oviranih otrok in mladostnikov.
Ključne besede: Gibalno ovirani otroci in mladostniki, družine gibalno oviranih otrok, svetovanje, pomoč in podpora.
Objavljeno v DKUM: 21.06.2023; Ogledov: 416; Prenosov: 112
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

3.
Shizofrenija in pomen podpore družine pri zdravljenju pacienta s shizofrenijo
Barbara Kmetič, 2017, diplomsko delo

Opis: Povzetek Izhodišča, namen: Shizofrenija je duševna motnja, ki prizadene bolnika in tudi svojce. Močan vpliv na zdravljenje ima prav podpora ljudi, ki osebi v kriznih obdobjih stojijo ob strani, zato je namen diplomskega dela predstaviti vpliv podpore družine pri zdravljenju pacienta s shizofrenijo. Raziskovalne metode: Uporabili smo kvalitativno metodologijo, kjer smo s pomočjo študije primera po teoriji Marjory Gordon uporabili tehniko intervjuja, ki je vseboval vprašanja odprtega tipa. V raziskavi je sodelovala pacientka s paranoidno shizofrenijo in družinski člani. Rezultati: Ugotovili smo, da podpora družine pri zdravljenju pacienta s shizofrenijo igra ključno vlogo pri doseganju uspešnega zdravljenja. Brez podpore pacienti hitreje opuščajo terapijo in ne hodijo na redne kontrole. Če nimajo nikogar, ki bi mu lahko zaupali, tudi ne zaupajo več v zdravljenje, zdravstveno osebje in socialno podporo. Diskusija in zaključek: Vsaka družina predstavlja neko celoto in lahko ima skrivnosti, za katere ve samo ona. Ena od njih je lahko tudi prisotnost shizofrenije v družini. Gre za bolezen, ki je med duševnimi motnjami najbolj stigmatizirana. Kljub zunanji stigmatizaciji pa se ta v družini ne pojavlja. Bolezen lahko še bolj poveže družinske člane med seboj, če le ti bolezen sprejmejo. Skupaj premagujejo ovire in družinskemu članu, ki trpi za shizofrenijo, nudijo vsakodnevno pomoč. Ključne besede: Shizofrenija, družina, podpora, zdravljenje, pomoč.
Ključne besede: Shizofrenija, družina, podpora, zdravljenje, pomoč.
Objavljeno v DKUM: 18.10.2017; Ogledov: 1744; Prenosov: 252
.pdf Celotno besedilo (883,54 KB)

4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Iskanje izvedeno v 14.46 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici