1. Zadovoljstvo in odnosi med uporabniki, svojci in oskrbovalci v sklopu storitev Pomoč na domu v občinah Muta, Vuzenica in Radlje ob Dravi : magistrsko deloJasna Verdnik, 2024, magistrsko delo Opis: Staranje prebivalstva povzroča velike demografske spremembe, posledica katerih je pojav novih oblik oskrbe starejših. Starejši se vedno bolj odločajo za staranje na svojem domu, kjer hočejo ohraniti svojo individualnost. V magistrskem delu smo raziskovali zadovoljstvo med vpletenimi znotraj storitev Pomoči na domu, kjer smo z izvajanjem pol strukturiranih intervjujev preučevali zadovoljstvo in odnose med uporabniki, svojci in zaposlenimi v treh sosednjih koroških občinah. Zanimalo nas je, kakšne odnose imajo le-ti med seboj in katere so spremembe, ki bi si jih želeli videti na področju domače socialne oskrbe. Uporabniki in svojci so precej zadovoljni s storitvami, zaposleni pa na delovnem mestu ne čutijo preobremenjenosti. Odnosi med njimi so odlični. Največ sprememb, ki jih intervjuvanci želijo, se nanašajo na ureditev sistema, s katerim je povezana višja plača in večje število oskrbovalk. Ključne besede: starejši, staranje na domu, pomoč na domu, zadovoljstvo, dolgotrajna oskrba Objavljeno v DKUM: 09.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 3 Celotno besedilo (1,06 MB) |
2. Zadušitve s tujki pri predšolskih otrocihBlažka Matevžič, 2024, diplomsko delo Opis: Uvod: Zadušitve s tujki pri predšolskih otrocih predstavljajo pomemben javnozdravstveni problem, saj so le-ti radovedni in lahko vstavljajo v usta različne predmete, kar lahko privede tudi do zapore dihalnih poti. Kljub različnim preventivnim pristopom ostaja tveganje visoko. Namen zaključnega dela je pregledati učinkovite manevre za sprostitev dihalne poti pri zadušitvi s tujki pri predšolskih otrocih.
Metode: Izvedli smo pregled literature z uporabo deskriptivne metode dela, analitične metode, kompilacije, komparacije ter sinteze, pri čemer smo sledili tudi smernicam PRISMA. Literaturo smo iskali v podatkovnih bazah Sage Journals, ProQuest in Web of Science in pri tem upoštevali iskalne omejitve ter vključitvene in izključitvene kriterije. Izvedli smo tematsko analizo.
Rezultati: V končno analizo je bilo vključenih sedem člankov, ki so ustrezali iskalnim kriterijem. Ugotovljeno je bilo, da so najučinkovitejši manevri pri odstranjevanju tujka v dihalih udarci med lopaticami ter Heimlichov manever. Poleg teh manevrov je bila omenjena tudi laringoskopija v kombinaciji z Magillovo prijemalko. Glavno kategorijo tematske analize smo poimenovali Odstranitev tujka iz dihalnih poti, ki se razdeli še na štiri podkategorije.
Razprava in zaključek: Poudariti je potrebno pomen hitrega in ustreznega ukrepanja pri zadušitvah s tujki pri predšolskih otrocih. Kljub temu, da so različni manevri učinkoviti, je ključnega pomena tudi nadaljnje izobraževanje staršev in skrbnikov za preprečevanje takšnih dogodkov. Preventiva ostaja ključna za zmanjšanje tveganja zadušitev pri otrocih. Ključne besede: tujek, obstrukcija dihalne poti, otrok, nujna medicinska pomoč Objavljeno v DKUM: 11.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17 Celotno besedilo (987,33 KB) |
3. Vpiv uporabe helikopterske nujne medicinske pomoči na izide zdravljenja oseb v življenjsko ogrožajočih stanjih na terenuZala Potočnik, 2024, diplomsko delo Opis: Helikopterska nujna medicinska pomoč je nadgradnja in dopolnitev nujni medicinski pomoči. Je ključnega pomena za reševanje oseb v življenjsko ogrožajočih stanjih na težko dostopnih terenih. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kako uporaba helikopterske nujne medicinske pomoči vpliva na izide zdravljenja oseb v življenjsko ogrožajočih stanjih. Zaključno delo je osnovano na pregledu, analizi in sintezi znanstvenih člankov. Znanstveno literaturo smo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed in CINAHL Ultimate (EBSCO). Za prikaz iskanja in pregleda literature smo uporabili PRISMA diagram, za oceno moči dokazov smo uporabili hierarhijo dokazov. Analizirane raziskave smo predstavili s pomočjo evalvacijske in sintezne tabele. Od identificiranih 511 zadetkov smo za končno analizo in sintezo vključili 15 raziskav. V peti nivo moči dokazov spada 14 člankov, en članek pa v četrti nivo. Po povzetku vseh raziskav je najpogostejši izid pri helikopterski nujni medicinski pomoči večja možnost preživetja. V eni raziskavi so poročali o boljšem nevrološkem izidu, medtem ko so v dveh ugotavljali slabši nevrološki izid pri helikopterski nujni medicinski pomoči. Helikopterska nujna medicinska pomoč se je izkazala kot pomemben dejavnik za izboljšanje preživetja oseb. Raziskave potrjujejo, da je ta oblika pomoči še posebej koristna v težko dostopnih ali oddaljenih območjih. Nadaljnje raziskovanje na tem področju je ključnega pomena. Ključne besede: Helikopterska nujna medicinska pomoč, izidi zdravljenja, teren. Objavljeno v DKUM: 09.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21 Celotno besedilo (1,12 MB) |
4. Psihosocialna pomoč s sodobno digitalno tehnologijo, odraslim, ki so v otroštvu preboleli levkemijoJure Pisanec, 2024, diplomsko delo Opis: Uvod: Pri odraslih, ki so preživeli levkemijo v otroštvu, se lahko po nekaj letih zdravljenja pojavijo negativni vidiki psihosocialnega zdravja, kot na primer večje tveganje za poslabšanje spomina, čustvene regulacije, učinkovitosti opravljanja opravil, socialnega delovanja in duševnega zdravja. Namen raziskave je ugotoviti, kako je sodobna digitalna tehnologija povezana z oskrbo psihosocialnih potreb odraslih, ki so v otroštvu preboleli levkemijo.
Metode: V diplomskem delu smo izvedli sistematični pregled znanstvene literature. Uporabili smo deskriptivno ali opisno metodo dela. Literaturo smo poiskali v podatkovnih bazah: PubMed, SAGE, ScienceDirect in Cochrane library.
Rezultati: V končno analizo smo vključili 8 raziskav. Ugotovili smo, da ima lahko sodobna digitalna tehnologija pozitiven vpliv na kakovost življenja odraslih, ki so v otroštvu preboleli levkemijo.
Razprava in zaključek: Obstajajo različne intervencije, ki jih lahko izvajamo s pomočjo sodobne digitalne tehnologije in pripomorejo k lajšanju psihosocialnih posledic, kot je uporaba interneta, skupin na internetnih straneh, mobilnega telefona itd. Digitalna psihosocialna pomoč lahko vpliva na kakovost življenja odraslih, ki so v otroštvu preboleli levkemijo, pod določenimi pogoji, in sicer če je prilagojena posamezniku, poteka dovolj dolgo in je učinkovita. Ključne besede: psihosocialna pomoč, digitalna tehnologija, levkemija. Objavljeno v DKUM: 09.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (1,49 MB) |
5. Analiza trga in raziskava ter primerjava normativnih dokumentov za reševalna vozila : diplomsko deloBlaž Potočnik, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava celovito analizo trga reševalnih vozil ter raziskavo in primerjavo normativnih dokumentov, s posebnim poudarkom na konkurenčnosti podjetja Medicop, v primerjavi z drugimi evropskimi proizvajalci. V raziskavi sem preučil trg reševalnih vozil, analiziral trenutne trende ter pregledal normativne dokumente, ki določajo tehnične zahteve za reševalna vozila. Na podlagi izvedene SWOT analize podjetja Medicop sem predlagal konkretne izboljšave, kot so širitev ponudbe in elektrifikacija reševalnih vozil. Diplomsko delo vključuje tudi analizo in primerjavo zahtev normativnih dokumentov za reševalna vozila v različnih državah Evropske unije. V zaključku sem predlagane izboljšave podrobneje opredelil, ter vključil oceno ekonomskih učinkov in priporočili za nadaljnji razvoj ter širitev podjetja Medicop. Namen raziskave je bil predvsem prepoznati trende in priložnosti za inovacije ter razvoj reševalnih vozil, ki bi podjetju omogočili povečanje konkurenčnosti na globalnem trgu. Ključne besede: reševalna vozila, normativni dokumenti, Medicop, medicinska oprema, nujna medicinska pomoč, SWOT analiza, elektrifikacija. Objavljeno v DKUM: 07.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0 |
6. Ukrepi nujne medicinske pomoči ob hipoglikemijiTilen Štiftar, 2024, diplomsko delo Opis: Uvod: Sladkorna bolezen je bolezen, pri kateri telo ne proizvede dovolj inzulina ali pa se nanj ne odziva; je kronična bolezen, ki zahteva stalni zdravstveni nadzor in uravnavanje krvnega sladkorja. Hipoglikemija je akutni zaplet sladkorne bolezni. Hipoglikemija je najpogostejši zaplet sladkorne bolezni, ki zahteva ukrepanje nujne medicinske pomoči. Namen zaključnega dela je ugotoviti, kateri so ukrepi nujne medicinske pomoči ob hipoglikemiji pri pacientih s sladkorno boleznijo.
Metode: Pri pisanju zaključnega dela smo uporabili opisno ali deskriptivno metodo dela. Uporabili smo metodo analize, metodo kompilacije, metodo komparacije in metodo sinteze. Znanstveno literaturo smo iskali v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL Ultimate, Cochrane Library, ScienceDirect in Web of Science. Raziskave smo po nivojih razvrstili z izbrano hierarhijo dokazov, raziskave, vključene v končno analizo, smo predstavili v evalvacijski tabeli, prav tako smo sintezo pridobljenih dokazov prikazali na opisni način v obliki sintezne tabele.
Rezultati: Z uporabo iskalnega niza smo prišli do 636 člankov. V končno analizo smo vključili 8 raziskav. Ugotovili smo, da je mogoče hipoglikemijo v urgentni dejavnosti zdraviti na različne načine, najpogosteje se omenjajo hitro delujoči ogljikovi hidrati/peroralna glukoza, aplikacija glukoze intravenozno in aplikacija glukagona intramuskularno.
Razprava in zaključek: Inzulin in druga zdravila za zniževanje sladkorja v krvi pripomorejo k povečanemu tveganju za nastanek hipoglikemije. Obravnava hipoglikemije na terenu je pomembna, saj lahko ponavljajoče se epizode hipoglikemije pripeljejo do številnih akutnih in kroničnih posledic za pacienta. Reševalci nujne medicinske pomoči morajo pacientu nadzorovati raven sladkorja v krvi in nuditi oskrbo z uporabo ustrezne terapije. Ključne besede: hipoglikemija, ukrepi, nujna medicinska pomoč Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 59; Prenosov: 30 Celotno besedilo (753,00 KB) |
7. Medpredmetnost in jezik v razredu pri pouku angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko deloMinca Marovt, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi smo raziskovali možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole (nadalje 1. VIO OŠ) z učnimi predmeti šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na opredelitev medpredmetnega povezovanja, spoznavanje ravni in stopenj medpredmetnega povezovanja, nekaj besed smo namenili načrtovanju in izvajanju pouka z vključevanjem medpredmetnosti, raziskovali pa smo tudi možnosti medpredmetnega povezovanja angleščine kot tujega jezika z ostalimi učnimi predmeti v 1. VIO OŠ. Pojasnili smo pristop CLIL ter pomen usvajanja tujejezikovnih struktur v razredu in slovarskega načina poučevanja tujega jezika. Teoretični del magistrske naloge smo strnili s poglavjem o pomenu medpredmetnega povezovanja pri poučevanju angleščine kot tujega jezika na razredni stopnji OŠ.
V empiričnem delu magistrske naloge smo ustvarili slovarje, ki vsebujejo jezikovne strukture v slovenskem in angleškem jeziku. Pripravljeni slovarji so namenjeni učiteljem, ki poučujejo angleščino kot tuji jezik v 1. VIO OŠ ter želijo uporabo tujega jezika povezati z vsebinami, temami in cilji drugih predmetnih področij, in sicer z učnimi predmeti: šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena in likovna umetnost. Pri izboru jezikovnih struktur so nam bili v pomoč učni načrti izbranih učnih predmetov. Oblikovali smo tudi lastne kriterije, s pomočjo katerih smo zbrali jezikovne strukture, ki jih učitelji najpogosteje uporabljajo pri različnih predmetnih področjih in jih lahko učitelji tujega jezika vključijo v svoj pouk. Slovarji so lahko v pomoč tudi učencem priseljencem, saj jim omogočajo lažje razumevanje in usvajanje osnovnih jezikovnih struktur v slovenščini kot jeziku okolja. Ključne besede: medpredmetnost, jezik v razredu, poučevanje angleščine kot tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, CLIL, teoretični del, opredelitev medpredmetnega povezovanja, interdisciplinarno poučevanje, načelo celovitosti, stopnje medpredmetnega povezovanja, načrtovanje medpredmetnega povezovanja, ravni medpredmetnega povezovanja, vertikalno in horizontalno medpredmetno povezovanje, pri pouku angleščine kot tujega jezika, medpredmetno povezovanje na vsebinski ravni, medpredmetno povezovanje na konceptualni ravni, načrtovanje in izvajanje medpredmetnega povezovanja, možnosti medpredmetnega povezovanja, povezovanje učnih predmetov, medpredmetno povezovanje spodbuja, strategij medpredmetnega povezovanja, program osnovna šola, razvijanju ključnih kompetenc, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, pomoč učiteljem, učni predmeti, šport, spoznavanje okolja, matematika, glasbena umetnost, likovna umetnost, tematski slovarji Objavljeno v DKUM: 29.08.2024; Ogledov: 93; Prenosov: 32 Celotno besedilo (2,94 MB) |
8. Usmerjanje pozornosti učiteljev dodatne strokovne pomoči na duševno zdravje učencev s posebnimi potrebami : magistrsko deloNina Gobec, 2024, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljena raziskava o osredotočenosti učiteljev dodatne strokovne pomoči nasploh kakor tudi na duševno zdravje učencev, učiteljevo sodelovanje in vrsta predanih informacij pri delu z drugimi učitelji in s starši, usposobljenost učiteljev dodatne strokovne pomoči za prepoznavanje duševnih težav ter zaznavanje vpliva ur dodatne strokovne pomoči nasploh kot z vidika duševnega zdravja učencev.
V teoretičnem delu so opisani duševno zdravje in njegovi dejavniki, učenčeva samopodoba, anksioznost in depresija. Opisane so tudi skupine posebnih potreb, dodatna strokovna pomoč, učne težave ter pomen sodelovanja strokovnih delavcev šole in staršev.
Empirični del predstavlja odgovore, ki smo jih s kvalitativnim raziskovanjem pridobili od učiteljic dodatne strokovne pomoči s pomočjo polstrukturiranega intervjuja. Učiteljice so odgovarjale na vprašanja, povezana z njihovim delom ter sodelovanjem z drugimi učitelji in starši. Pozornost je bila usmerjena predvsem na informacije, povezane z duševnim zdravjem učencev s posebnimi potrebami. Izkazalo se je, da intervjuvanke pozornost namenjajo učenčevim primanjkljajem, učni snovi, funkcioniranju učenca ter večinoma tudi njegovemu počutju in doživljanju. Predaja informacij s strani učiteljev in staršev se večinoma navezuje predvsem na šolske ocene in učno snov. Intervjuvanke so večinoma ocenile, da znajo prepoznati duševne težave učencev ter da ure dodatne strokovne pomoči pozitivno vplivajo na učenčevo duševno zdravje, a je v nekaterih primerih hkrati mogoče opaziti tudi negativen vpliv. Ključne besede: dodatna strokovna pomoč, učenci s posebnimi potrebami, sodelovanje, duševno zdravje Objavljeno v DKUM: 02.08.2024; Ogledov: 66; Prenosov: 24 Celotno besedilo (1,70 MB) |
9. Ocena mobilnih izvajalcev dodatne strokovne pomoči glede izvajanja prilagoditev za otroke s posebnimi potrebami v redni osnovni šoli : magistrsko deloMartin Pobežin, 2024, magistrsko delo Opis: Namen našega magistrskega dela je bil preučiti, kako mobilni izvajalci dodatne strokovne pomoči ocenjujejo upoštevanje in izvajanje prilagoditev s strani strokovnih delavcev na rednih osnovnih šolah. V teoretičnem delu smo razvili temeljit pregled možnih prilagoditev za različne skupine otrok s posebnimi potrebami, predstavili možne ovire pri izpolnjevanju potrebnih prilagoditev ter razložili vlogo posameznih šolskih strokovnih delavcev, staršev in otrok. V sklopu empiričnega dela smo opravili kvalitativno raziskavo na podlagi intervjujev z devetimi mobilnimi izvajalci dodatne strokovne pomoči, ki delujejo na dvanajstih različnih šolah. Ugotovljeno je bilo, da so prostorske prilagoditve in prilagoditve preverjanja in ocenjevanja znanja v večinski meri upoštevane. Za sledenje kurikularnim in didaktičnim prilagoditvam učiteljem pogosto primanjkuje znanja, ovira jih tudi preobremenjenost. Največje skrbi vzbuja visoka osredotočenost na učni uspeh in nizka pozornost socialnim prilagoditvam na drugi strani. Namreč, učitelji so manj pozorni na počutje otrok s posebnimi potrebami, prav tako v nizki meri spodbujajo medvrstniške odnose. Zaznali smo redno sodelovanje ožjih članov strokovne skupine in tudi vključenost staršev, ki pa se na žalost pogosto postavijo v pasivno vlogo. Vprašani izražajo višje upoštevanje prilagoditev pri razrednih učiteljih kot pa pri predmetnih. Identificirane so predvsem potrebe po manjših oddelkih, več kadra in dodatnem izobraževanju zaposlenih. Ključne besede: posebne potrebe, prilagoditve, učitelji, dodatna strokovna pomoč, individualizirani program Objavljeno v DKUM: 28.05.2024; Ogledov: 226; Prenosov: 80 Celotno besedilo (1,47 MB) |
10. Mobilna aplikacija za pomoč ljudem v stiski : diplomsko deloMinela Macanović, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava izdelavo mobilne aplikacije za pomoč ljudem v stiski. Aplikacija je izdelana za naprave z nameščenim operacijskim sistemom Android. Razvoj obsega uporabo različnih tehnologij pri implementaciji raziskanih metod, ki ljudem pomagajo pri njihovem obvladovanju stisk, s katerimi se ti soočajo v modernem času. Opisan je celoten potek izdelave aplikacije, razlogi za samo implementacijo pa so pojasnjeni s psihološkega stališča. Na koncu opišemo testiranja, s katerimi smo dosegli zanesljivost aplikacije, in podamo ideje za morebitne izboljšave v prihodnosti. Ključne besede: mobilna aplikacija, stiska, pomoč, android Objavljeno v DKUM: 26.04.2024; Ogledov: 496; Prenosov: 93 Celotno besedilo (2,35 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |