| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 396
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Zaznavanje stresa med poučevanjem na daljavo pri učiteljih, ki izvajajo dodatno strokovno pomoč
Anja Sovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil raziskati in ugotoviti, ali so učitelji, ki so v času epidemije COVID-19 izvajali dodatno strokovno pomoč (DSP) na daljavo, pri tem zaznavali povečano mero stresa, povezanega z delom. Zanimalo nas je tudi, kateri dejavniki so vplivali na njihovo zaznano stopnjo stresa in kako je slednja vplivala na izvajanje dodatne strokovne pomoči ter na samo delo med poukom na daljavo. V raziskavi so sodelovali učitelji, ki izvajajo dodatno strokovno pomoč na različnih osnovnih šolah po Sloveniji. Pri reševanju anonimne spletne ankete je sodelovalo 108 učiteljev. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatke smo obdelali s statističnim programom SPSS, rezultate pa prikazali tabelarično. Uporabili smo naslednje metode: frekvenčno distribucijo (f, f %), osnovno deskriptivno statistiko (aritmetična sredina), Kruskal-Wallis preizkus in kategorizacijo vprašanj odprtega tipa. Ugotovili smo, da je bila stopnja stresa pri učiteljih, ki izvajajo DSP, zmerna do visoka. Največjo oviro je učiteljem predstavljala fizična oddaljenost učencev. Po drugi strani so bili učitelji zadovolji s komunikacijo, ki je potekala med njimi in učenci ter njihovimi starši. Pričakovano je med anketiranimi učitelji bilo pogosto negativno počutje, ki so ga najbolj zaznali tisti, ki so doživljali zelo visoko stopnjo stresa. V veliko pomoč pri razbremenitvi in sproščanju je večini učiteljem bila družina. Nekateri so pred vsakodnevnim stresom pobegnili v svet glasbe, drugi so zatočišče našli v kuhanju in spet tretji v klepetanju s prijatelji prek spleta.
Ključne besede: stres, pouk na daljavo, dodatna strokovna pomoč, učitelj, izobraževanje
Objavljeno: 14.01.2022; Ogledov: 27; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

2.
Psihološka dejavnost in upravljanje s stresom v policiji
Alenka Radej, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je izdelano z namenom predstavitve psihološke dejavnosti, njenega pomena v policiji ter na podlagi ugotovitev predlagati izboljšave. Opisane so osnove nastanka stresa ter njegovi učinki na ljudi. Glede na specifičnost policijskega poklica je bistveno vprašanje tega dela, kdo je odgovoren za pripravo ljudi na delovanje v stresnih okoliščinah; ali je to posameznik, ali mora za psihično zdravje ljudi v tem primeru poskrbeti organizacija. V cilju ugotavljanja delovanja in učinkovitosti psihološke dejavnosti, je predstavljen razvoj in normativne podlage ter analizirana letna poročila o delu psihološke dejavnosti v policiji za 10 let. Ugotovitve analize so v določeni meri presenetljive, saj kažejo na to, da velik delež iskalcev psihološke pomoči in podpore, skoraj 70%, nima neposrednih težav z izvajanjem svojih operativnih nalog, temveč so razlogi drugje; velik delež iskanja pomoči pada na osebne težave ter težave povezane s slabim počutjem na delovnem mestu, so pa problemi, ki se pojavljajo skozi leta med seboj povezani in soodvisni. Temu primerno je pričakovati tudi ustrezen odziv organizacije.
Ključne besede: diplomske naloge, policija, psihološka pomoč, stres, organizacijska klima, vodenje
Objavljeno: 01.12.2021; Ogledov: 109; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,21 MB)

3.
Stališča staršev otrok s posebnimi potrebami do realizacije dodatne strokovne pomoči
Alja Podmenik, 2021, magistrsko delo

Opis: V nalogi obravnavamo stališča staršev otrok s posebnimi potrebami do realizacije dodatne strokovne pomoči. V Sloveniji je dodatna strokovna pomoč omogočena otrokom s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v program za predšolske otroke s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo ter v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. V raziskavi smo uporabili kvalitativno metodo in izvedli polstrukturirane intervjuje. Želeli smo ugotoviti, kakšna stališča imajo starši otrok, ki so usmerjeni v program osnovne šole s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo do izvajalcev dodatne strokovne pomoči in aspektov njihovega dela ter proučiti načine izvajanja dodatne strokovne pomoči in odnos staršev do teh realiziranih načinov. Intervjuvali smo osem staršev otrok s posebnimi potrebami, ki imajo odločbo o usmeritvi in so vključeni v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, ki se izvaja na redni osnovni šoli. Vključeni v raziskavo imajo pozitivna stališča do izvajalcev dodatne strokovne pomoči. Menijo, da s pomočjo le-te njihovi otroci lažje dosegajo predvidene cilje in so v širšem okolju uspešnejši. Načini izvajanja dodatne strokovne pomoči so se izkazali kot pomoč in podpora tako staršem kot otrokom. Med izvajalci dodatne strokovne pomoči poteka dvosmerna komunikacija, ki se je pokazala kot uspešna, saj v takšni vrsti sodelovanja otrok s posebnimi potrebami lažje premaguje primanjkljaje, ovire oziroma motnje.
Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, starši otrok s posebnimi potrebami, dodatna strokovna pomoč, pedagoška obravnava, vključevanje otrok s posebnimi potrebami v redne osnovne šole
Objavljeno: 17.11.2021; Ogledov: 95; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (879,57 KB)

4.
Simulacija kardio-pulmonalnega oživljanja bolnika z okužbo s COVID-19
Aljaž Groboljšek, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: Pandemija bolezni COVID-19 je spremenila obravnavo vitalno ogroženih bolnikov v zunajbolnišničnem okolju. Za uspešno preprečevanje širjenja okužb je, poleg pravilne uporabe osebne varovalne opreme, bistvenega pomena tudi ustrezno strokovno izpopolnjevanje zdravstvenih delavcev. Simulacije so ena izmed sodobnejših izobraževalnih metod, nadvse primernih za izboljšanje ukrepanja pri visoko tveganih ali stresnih intervencijah. Metode: S pomočjo literature smo predstavili informacije o vplivu virusa SARS-CoV-2 na oživljanje bolnikov, uporabo osebne varovalne opreme in prednosti izobraževanj s pomočjo simulacij. V empiričnem delu raziskave pa smo s pomočjo simulacij raziskovali vpliv uporabe osebne varovalne opreme na oživljanje bolnika z okužbo s COVID-19. Rezultati: Ugotovili smo, da nameščanje osebne varovalne opreme podaljšuje odzivni čas. Čeprav je delo v tej opremi fizično napornejše, pa njena uporaba nima bistvenega vpliva na poslabšanje obravnave bolnika, pretirano pa tudi ne otežuje komunikacije med člani ekipe. Razprava in sklep: Uporaba osebne varovalne opreme ima določen vpliv na oživljanje. Simulacije dajejo dodatno vrednost izobraževanjem. Smotrno bi jih bilo vključiti v skupno in kontinuirano strokovno izpopolnjevanje članov vseh enot, ki sodelujejo pri izvajanju nujne medicinske pomoči.
Ključne besede: COVID-19, simulacija, nujna medicinska pomoč, oživljanje
Objavljeno: 03.11.2021; Ogledov: 232; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

5.
Računovodski vidik državnih pomoči za gospodarstvo v času epidemije covid-19
Matej Fišer, 2021, diplomsko delo

Opis: Epidemija covid-19 je imela močan vpliv na gospodarstvo, posledice le-te pa bodo vidne tudi v prihodnosti. Država je vpliv epidemije in njenih posledic skušala zmanjšati z državnimi pomočmi. Državnih pomoči so bili deležni samozaposleni kot tudi delodajalci. Za pridobitev in ohranitev državne pomoči je vselej potrebno izpolniti določene pogoje, ki so določeni na podlagi ustrezne zakonodaje. V okviru tega diplomskega projekta smo se osredotočili na računovodsko obravnavo le- teh. Predstavili smo pravila, ki se nanašajo na računovodski vidik državnih pomoči in konte, ki so namenjeni knjiženju državne pomoči v povezavi z epidemijo covid-19. Ta pravila smo ustrezno uporabili na praktičnih primerih knjiženj. Ker delo računovodij ni le knjiženje na ustrezne konte, smo predstavili tudi druge vidike dela računovodij v povezavi z ukrepi za zajezitev epidemije. Na primeru smo analizirali obračun plače in izpolnjen REK obrazec za ukrep čakanja na delo in subvencioniranje skrajšanega delovnega časa, izračune za višino povrnjenih nekritih fiksnih stroškov ipd. Na praktičnih primerih smo izračunali upad prihodkov glede na primerjalno obdobje pred epidemijo zaradi (ne)izpolnjevanja prihodkovnega kriterija za prejem in obdržanje prejetih pomoči. Predstavili pa smo tudi druge razloge za vračilo prejetih državnih pomoči in postopke knjiženj le-teh.
Ključne besede: državna pomoč, epidemija covid-19, zakonodaja, ukrepi, knjiženje, vračilo pomoči.
Objavljeno: 29.10.2021; Ogledov: 169; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

6.
Zaznavanje in odzivi na spolno nasilje nad otroki
Urška Doler, 2021, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Pojem, ki je temelj diplomske naloge je zaznavanje in odzivi na spolno zlorabo nad otroki. V diplomski nalogi so zajeti še ostali pojmi, ki so povezani s samo temo naloge. Najprej smo opredelili nasilje in specifično spolno nasilje nad otrokom, ter kakšen vpliv ima tovrstna travmatična izkušnja. V nadaljevanju smo govorili o prepoznavnih znakih, oz. o tem, kako prepoznati žrtev spolne zlorabe. Sledijo še različne vrste pomoči in kako najučinkoviteje pomagati zlorabljenemu otroku. V empiričnem delu diplomske naloge smo zbrali rezultate, pridobljene s pomočjo strokovnih delavcev (vzgojiteljev, pomočnikov vzgojiteljev in svetovalnih delavcev), ki so izpolnili anketni vprašalnik. Raziskali smo seznanjenost strokovnih delavcev s tematiko spolne zlorabe in pojavnost le-te v vrtcu. Zanimala nas je pogostost pojava tega problema v predšolskem obdobju. Zbrali smo nekaj primerov oseb (4), ki so v obdobju otroštva, tj. do 14 leta starosti, bile žrtve spolnega nasilja in z njimi naredili vnaprej pripravljen intervju, v katerem nas je predvsem zanimalo, v kakšni meri je bila žrtvi nujena pomoč. Pridobljene podatke smo primerjali in povezali s teorijo ter s hipotezami, ki smo si jih zastavili.
Ključne besede: otrok, spolna zloraba, razkritje spolne zlorabe, znaki spolne zlorabe, pomoč v primeru spolne zlorabe
Objavljeno: 12.10.2021; Ogledov: 157; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

7.
Spopadanje oboroženih sil s pandemijo COVIDA-19
Aleš Ratej, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava odziv oboroženih sil na pandemijo COVIDA-19 v Združenem kraljestvu. V času izrednih razmer so namreč oborožene sile med prvimi, ki se spoprimejo s kriznimi situacijami. Oborožene sile se morajo v kriznih časih znajti ter biti nemudoma prisotne, ko gre za nacionalno varnost, zato je nujno potrebno ohranjanje odpornosti oboroženih sil, da lahko neprekinjeno opravljajo naloge. V državni blagajni mora tako biti ves čas dovolj denarja za financiranje oboroženih sil, le-te pa morajo ostati zdrave ter številčno zadostne. V zelo kratkem času so se oborožene sile Združenega kraljestva organizirale, opravile različna usposabljanja za boj proti pandemiji ter na pomoč priskočile predvsem zdravstveni dejavnosti, pa tudi drugim civilnim strukturam. Z operacijo Rescript so oborožene sile Združenega kraljestva zelo pomagale na nacionalni ravni s tem, ko so pomagale postaviti bolnišnice, namenjene izključno pacientom, obolelim za COVIDOM-19, pomagale so pri postavitvi testnih točk ter pri testiranjih. Ko so bila cepiva končno na voljo, so oborožene sile pomagale z nacionalno ter mednarodno distribucijo le-teh, na nacionalni ravni pa so pomagale tudi pri cepljenjih. Pomembno vlogo so igrale tudi pri pomoči vzgojno-izobraževalnim ustanovam, da so lahko vzgojno-izobraževalni procesi naprej potekali s čim manj motnjami. Na mednarodni ravni so v sklopu operacije Broadshare pomagale ohranjati čim bolj nemoteno mednarodno trgovanje, pomagale so se vrniti turistom ter delavcem v tujini nazaj domov, prav tako pa so pomagale distribuirati cepiva ter druge pripomočke za boj proti pandemiji izven Združenega kraljestva.
Ključne besede: diplomske naloge, oborožene sile, COVID-19, pandemija, vojaška pomoč
Objavljeno: 01.10.2021; Ogledov: 140; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

8.
Poznavanje nudenja prve pomoči ob srčnem zastoju med prvimi posredovalci
Domen Ugovšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Nenadni srčni zastoj v svetu predstavlja veliko skrb za javno zdravje. Nastane kot posledica prenehanja srčne aktivnosti in je pogosto vzrok smrti. Zgodnje ukrepanje izboljšuje možnosti preživetja in pripomore k ugodnim nevrološkim rezultatom po oživljanju. Delovanje prvih posredovalcev je usmerjeno k izvedbi zgodnjih temeljnih postopkov oživljanja in defibrilacije. Prvi posredovalci pacienta dosežejo prej kot reševalna ekipa in tako izboljšajo hiter dostopni čas ter zgodnje ukrepanje. Metode: V diplomskem delu smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. Pridobljene podatke smo pridobili z anketiranjem. Za teoretični del diplomskega dela smo uporabili deskriptivno metodo raziskovanja. Empirični del diplomskega dela je sestavljen iz anonimnega strukturiranega anketnega vprašalnika, ki je sestavljen iz dveh delov. Rezultati: V raziskavo je bilo vključenih 52 prvih posredovalcev. Analiza rezultatov raziskave kaže, da imajo lokalni prvi posredovalci občine Polzela zadovoljivo znanje o srčnem zastoju ter nudenju prve pomoči ob srčnem zastoju. Razprava in sklep: Rezultati raziskave dokazujejo zadovoljivo znanje lokalnih prvih posredovalcev o nudenju prve pomoči ob srčnem zastoju. Sklepamo lahko, da se pogosto pridobljeno znanje sčasoma pozabi, zato bi bilo potrebno letno obnavljanje znanja na tem področju. Laike bi bilo dobro ozaveščati o pomembnosti temeljnih postopkov oživljanja.
Ključne besede: srčni zastoj, prva pomoč, prvi posredovalci, znanje
Objavljeno: 17.09.2021; Ogledov: 163; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (306,35 KB)

9.
Prva pomoč laikov pred prihodom nujne medicinske pomoči
Maja Selič, 2021, diplomsko delo

Opis: Prva pomoč je oskrba, ki jo na kraju nesreče/dogodka dobi pacient/ponesrečenec. Traja vse do prihoda nujne medicinske pomoči, običajno pa je izvedena s pomočjo enostavnih pripomočkov ter improvizacije. Je življenjsko pomembna, saj pomaga zmanjšati število poškodb ter trpljenje pacienta/ponesrečenca, poleg tega pa izboljša verjetnost preživetja poškodovanca oziroma obolelega.
Ključne besede: prva pomoč, laiki, nujna medicinska pomoč
Objavljeno: 17.08.2021; Ogledov: 286; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (691,19 KB)

10.
Poznavanje vsebin prve pomoči zadnje triade osnovnošolcev
Lidija Žunkovič, 2021, magistrsko delo

Opis: Uvod: V delu Poznavanje vsebin prve pomoči zadnje triade osnovnošolcev smo ugotavljali, kako so osnovnošolci seznanjeni z vsebinami prve pomoči, koliko jih pozna telefonsko številko za klic nujne medicinske pomoči in v kolikšni meri poznajo mesto stiskov prsnega koša pri TPO in mesto, kamor se nalepijo nalepke pri uporabi AED. Metode: Opravili smo kvantitativno raziskavo z zaprtim tipom vprašalnika. Sodelovali so 303 učenci iz 4 osnovnih šol. Za analizo smo uporabili statistični paket IBM SPSS 20.0, v okviru katerega smo za preverjanje statistične značilnosti hipotez uporabili inferenčne binomske statistične teste. Podatke, ki smo jih pridobili, smo kvantitativno obdelali s programskim orodjem SPSS for Windows, različica 20.0. Za odgovarjanje na zastavljena raziskovalna vprašanja smo uporabili statistično metodo opisne ali deskriptivne statistike. Rezultati: Hipotezo H1 smo potrdili, saj rezultati kažejo, da učenci šol, ki imajo v okviru OIV prvo pomoč, dosegajo višji rezultat pri predtestiranju kot učenci šol, ki teh vsebin nimajo, in sicer je razlika v povprečju višja za nekoliko več kot 1 točko. Hipotezo H2 smo potrdili, in sicer učenci, ki nimajo OIV prve pomoči, dosegajo višji rezultat v testiranju znanja iz prve pomoči po tečaju kot pred tečajem. Statistično značilne razlike v povprečjih znašajo več kot dva pravilna odgovora v vprašalniku. Hipotezo H3 smo potrdili, in sicer učenci šol, ki imajo OIV iz prve pomoči, dosegajo višji rezultat po tečaju kot učenci, ki nimajo OIV iz prve pomoči, razlike pri tem niso zelo visoke. Sklep: Vključitev vsebin PP v šolske predmete je smiselna in možna. Motivirani so tako učitelji kot učenci. Znanje iz PP je pomembno za širšo lokalno skupnost.
Ključne besede: osnovnošolci, izobraževanje, prva pomoč, temeljni postopki oživljanja, srčni zastoj
Objavljeno: 09.07.2021; Ogledov: 337; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (947,83 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici