1. Vpliv lutke na čustveni, socialni in spoznavni razvoj otrokaTeja Ivančič, 2017, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv lutke na čustveni, socialni in spoznavni razvoj otroka je sestavljeno iz dveh delov. V teoretičnem delu so s pomočjo strokovne literature predstavljena spoznanja o lutkah nasploh in o tem, na kakšne načine se jih lahko uporabi v vrtcu. V nadaljevanju je predstavljeno, kakšno vlogo ima lutka v razvoju otroka: kako vpliva na njegov čustveni, socialni in spoznavni razvoj. Uporaba lutke na različnih področjih vzgojno-izobraževalnega dela ustvarja pogoje za kreativno izražanje otroka. V delu so opisani moč lutke in njen pomen za otroka ter vzgojitelja. Ugotovljeno je bilo, da lutka v sebi nosi čarobno moč, treba ji je dati le priložnost, da se izkaže in da dokaže svojo vrednost tudi na področju delovne terapije. delo se osredotoča tudi na simbolno in gledališko igro, poleg tega je nekaj pozornosti namenjene gledališču, ki je najbolj svobodna oblika otrokove ustvarjalnosti, ker pravzaprav nima meja. Ob koncu teoretičnega dela je predstavljena lutka kot ljubljenček, ki se vedno bolj uveljavlja kot motivacijski element, z njeno pomočjo pa otrok lažje izrazi svoja čustva in misli. Teoretičnemu delu sledi praktični del, v katerem smo skozi različne lutkovne dejavnosti spodbujali razvoj otrok, pri čemer je poudarek na čustvenem, socialnem in spoznavnem razvoju otroka. Ključne besede: predšolski otrok, lutke, razvoj, pomen lutke, spontana igra, socialni razvoj, čustveni razvoj, spoznavni razvoj Objavljeno v DKUM: 19.07.2017; Ogledov: 2642; Prenosov: 467
Celotno besedilo (4,06 MB) |
2. SPONTANA IGRA Z LUTKO IN LUTKOVNI KOTIČEKNina Arnuš, 2015, diplomsko delo Opis: POVZETEK
Diplomsko delo z naslovom Spontana igra z lutko in lutkovni kotiček je sestavljeno iz treh delov.
V teoretičnem delu so s pomočjo strokovne literature predstavljena spoznanja o igri na splošno, nato pa se osredotočimo na spontano igro in igro z lutko, ki sta v našem diplomskem delu ključnega pomena. Navedli smo dejstvo, da igra z lutko vpliva na razvoj otrokove domišljije in ustvarjalnosti ter zagotovi nekatere osnovne potrebe. Opisali smo moč lutke in njen pomen za otroke in vzgojitelje. V nadaljevanju smo predstavili, kaj je lutka in kaj zna, kaj je pomembno pri izdelovanju lutk in katere so bolj razširjene tehnike lutk. Sledi še kratek opis lutkovnega kotička.
Teoretičnemu delu sledi praktični del. Prvi del vsebuje opis izdelovanja treh tehnik lutk in pripomočkov ter materialov, ki smo jih pri tem potrebovali. Drugi del zajema seznanjanje otrok z lutkami, spontano igro z lutkami in izdelovanje lutk ter opis potrebnih materialov in pripomočkov. Na kratko je predstavljen tudi lutkovni kotiček, ki smo ga oblikovali v vrtcu.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili ob opazovanju spontane igre otrok z lutkami. S pomočjo kontrolne liste smo ugotovili, kakšno je zanimanje otrok med tretjim in petim letom za spontano igro z lutko, katere tehnike lutk otroke najbolj pritegnejo, v katerih oblikah dela poteka igra z lutko, kakšne so značilnosti lutke in njena pravilna uporaba, ali se med otrokom in lutko pojavi dialog, koliko časa traja spontana igra z lutko, kakšna čustva in odnosi se pojavijo med spontano igro z lutko. V diplomsko delo je vključen tudi intervju z vzgojiteljico. Ključne besede: KLJUČNE BESEDE:
predšolski otrok, igra, spontana igra, lutke, pomen lutk, moč lutke, tehnike lutk, izdelovanje lutk. Objavljeno v DKUM: 23.03.2015; Ogledov: 3138; Prenosov: 427
Celotno besedilo (3,13 MB) |
3. IGRAČE KOT LUTKESuzana Letonja, 2014, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge z naslovom Igrače kot lutke so predstavljene lutke, pomen lutk v vrtcih ter njihov vpliv na razvoj otroka. Ker pa smo se v nadaljevanju osredotočili na možnosti igranja z igračami kot lutkami, tudi v gledališčih za igrače kot lutke, pa smo se dotaknili tudi igre predšolskega otroka, podrobneje sta predstavljeni simbolna in sociodramska igra. V empiričnem delu so predstavljeni odgovori, ki smo jih pridobili s pomočjo anonimne ankete vzgojiteljev iz vrtcev ljutomerske občine. Z anketo smo pridobili podatke o uporabi lutk in igrač kot lutk v vrtcih, o mnenju vzgojiteljev o pomembnosti lutk za otrokov razvoj ter o uporabi igrač kot lutk pri posameznih metodah dela. Zanimale so nas predvsem razlike glede na starost vzgojiteljev ter glede na oddelek, v katerem delajo. Ugotovili smo, da večina vzgojiteljev, ne glede na starost ali oddelek, v katerem delajo, meni, da lutke pozitivno vplivajo na razvoj otrok ter da se uporabljajo sorazmerno pogosto, medtem ko se pri animaciji igrač kot lutk situacija spremeni. Igrače kot lutke se v vrtcih najpogosteje uporabljajo z metodo pripovedovanja ali spontane igre, medtem ko je večini vzgojiteljem izdelovanje lutk igrač dokaj nepoznana dejavnost. Ključne besede: otrok, predšolska vzgoja, simbolna in sociodramska igra, lutka, pomen lutke, igrače kot lutke Objavljeno v DKUM: 12.11.2014; Ogledov: 4310; Prenosov: 236
Celotno besedilo (733,92 KB) |
4. UPORABA LUTKE PRI VODENIH DEJAVNOSTIH V VRTCIH MURSKA SOBOTAMaja Mencigar, 2011, diplomsko delo Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge sva prikazali otrokovo seznanjanje z lutko in njeno uporabo, igro z lutko in otrokov razvoj ob njej. V nadaljevanju sva se osredotočili na uporabo lutke pri določeni vodeni dejavnosti v vrtcu. V empiričnem delu so predstavljeni odgovori, ki sva jih dobili s pomočjo anonimne ankete, ki so jo reševale vzgojiteljice murskosoboških vrtcev iz enajstih enot. Z anketnim vprašalnikom sva želeli ugotoviti njihovo mnenje in znanje o uporabi lutke pri vodeni dejavnosti, če uporabljajo različne vrste lutk, katere in v kakšne namene. Pri omenjenih vidikih so naju zanimale razlike glede na starost vzgojiteljice in glede na to, v katerem oddelku delajo. Ugotovili sva, da ne glede na to, koliko so stare ali v katerem oddelku delajo, uporabljajo v večini lutko v motivacijske namene pri vodeni dejavnosti. Obstajajo tudi razlike med uporabo lutk glede na dejavnost, in sicer se največ uporablja pri jeziku, najmanj pa pri matematiki. Vzgojiteljice se zavedajo, da uporaba lutk zelo pozitivno vpliva na otrokov razvoj in bi v večini svoje znanje tudi izpopolnile, če bi imele to možnost. Ključne besede: otrok, predšolska vzgoja, lutka, pomen lutke, uporaba lutke, vodena dejavnost Objavljeno v DKUM: 02.03.2011; Ogledov: 2627; Prenosov: 364
Celotno besedilo (1,12 MB) |
5. UPORABA LUTK V PRVEM STAROSTNEM OBDOBJUKatja Rotar, 2010, diplomsko delo Opis: Cilj diplomskega dela Uporaba lutk v prvem starostnem obdobju je bil ugotoviti, kakšno je dejansko stanje uporabe lutk v prvem starostnem obdobju. V teoretičnem delu so na podlagi strokovne literature opredeljeni pomen igre, lutke in lutkovnega kotička, predstavljen otrokov razvoj ob igri z njo in navedeni načini, kako je lahko lutka pomoč vzgojiteljem. V empiričnem delu je kot raziskovani instrument uporabljen anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 50 vzgojiteljic iz vrtcev savinjske in šaleške regije. Z analizo anketnih vprašalnikov so bili ovrednoteni zastavljeni cilji in hipoteze. Ugotovljeno je bilo, da so lutke le delno zastopane v vrtcih, vendar so po mnenju vzgojiteljev kljub temu pomemben vzgojno-didaktični pripomoček. Vzgojiteljice največkrat uporabljajo prstne in ročne lutke in menijo, da v prvem starostnem obdobju pozitivno vplivajo na razvoj otrok na vseh področjih. S pomočjo lutk se bogati njihov besedni zaklad in razvija domišljija. Lutkovni kotiček se v vrtčevskih skupinah pojavlja le občasno, v večini primerov nimajo stalnega lutkovnega kotička, prav tako vzgojitelji lutk z otroki ne izdelujejo pogosto. Vzgojitelji v vrtcih pripravljajo lutkovne predstave za otroke, profesionalne lutkovne predstave pa si več kot polovica nikoli ne ogleda. Delavnice, kjer bi otroci skupaj s starši izdelovali lutke, se pojavljajo le občasno. Ključne besede: predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček Objavljeno v DKUM: 24.12.2010; Ogledov: 5396; Prenosov: 796
Celotno besedilo (869,30 KB) |
6. LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIHSabina Arzenšek, 2009, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka.
V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku. Ključne besede: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček Objavljeno v DKUM: 23.12.2009; Ogledov: 4605; Prenosov: 842
Celotno besedilo (1,17 MB) |