| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
MOTIVACIJA IN MOTIVIRANJE ZA IZOBRAŽEVANJE
Živa Babič, 2012, diplomsko delo

Opis: Živimo v družbi znanja, lahko se imenujemo tudi učeča se družba, inovativna družba. Veščine zaposlenih v največji meri vplivajo na kvaliteto njihovega življenja. Najboljša investicija je znanje - investirati vase, saj se moramo zavedati pomena lastnega razvoja in osebne rasti. Izobraževanje je naložba, ki prinaša dragocene obresti. Znanje, tisto, ki ga imamo in tisto, ki je še na tem, da ga odkrijemo v postopku izobraževanja, lastna spoznanja, izkušnje, spretnosti – vse to je vrednost današnje dobe. Pri tem pa igra odločilno vlogo tudi motivacija vsakega posameznika - motivacija za izobraževanje. Kako najti jasne cilje, katere nam zastavi delodajalec ali pa mi sami? Pomembno je, da si te cilje vsak, ki išče motivacijo za izobraževanje, zna predstaviti v konkretni, oprijemljivi obliki, privlačne in take, ki jih je mogoče doseči. Glede na dejstvo, da podjetju koristijo osebe, ki se zavedajo nujnosti izobraževanja, naj vsak posameznik v podjetju razmisli o tem ali bi bilo potrebno se lotiti kakega izobraževanja. Gospodarstvo se mora v pogojih globalizacije nenehno prilagajati, ravno tako pa njen najmanjši in najmočnejši člen – zaposleni. Stalno je poudarjena nujnost izobraževanja in izpopolnjevanja, še pomembnejša je funkcionalna in inovativna uporaba pridobljenega znanja. Preprosto moramo verjeti, da se izobraževanje vselej izplača, kajti brez znanja, brez izobraževanja ter usposabljanja si ne moremo več predstavljati, da bi šli v korak z vse hitrejšimi spremembami. V diplomskemu delu smo proučevali motivacijo in pripravljenost za nadaljnje izobraževanje zaposlenih, njihovo zadovoljstvo z možnostmi za izobraževanje, čemu so se zaposleni pripravljeni odpovedati za izobraževanje, kateri dejavniki jih motivirajo za izobraževanje in kateri dejavniki lahko ovirajo njihovo odločitev za izobraževanje; proučevali in ocenjevali smo tudi ocene zaposlenih glede dosedanjih izobraževanj v podjetju. V raziskavi so bila ugotovljena naslednja pozitivna dejstva: 75 odstotkov zaposlenih izkazuje pripravljenost in motivacijo za nadaljnje izobraževanje ob delu; 62 odstotkov zaposlenih je pripravljena dodatnem izobraževanju posvetiti od 4 do 8 ur tedensko; zaposleni so pripravljeni na izobraževanje, v kolikor bi jim to omogočilo podjetje. Ugotovljena so bila tudi manj pozitivna dejstva: 25 odsotkov zaposlenih si izobraževanja ne želi, 62 odstotkov zaposlenih je pripravljena na udeležbo izobraževanja izključno med delovnim časom, 75 odstotkov zaposlenih očitno ni zadovoljna z možnostmi, ki jih podjetje ponuja za izobraževanje. Zaposleni so v 100 odstotkih odločili za zaslužek kot največji motivator za dodatno izobraževanje, z izvedbo dosedanjih internih izobraževanj niso zadovoljni.
Ključne besede: Motivacija, motivacija za izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, dejavniki in ovire motivacije, pomen izobraževanja
Objavljeno: 29.10.2012; Ogledov: 1457; Prenosov: 261
.pdf Celotno besedilo (859,67 KB)

2.
Izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti
Dragica Nahberger, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je skozi teoretični in raziskovalni del predstavljeno izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti. V teoretičnem delu smo predstavili pojem domače umetnostne obrti in opredelili, kaj sodi v dejavnosti domače umetnostne obrti ter kako je nastala domača umetnostna obrt. V nadaljevanju smo ugotavljali pomen izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti, ki vpliva na kulturo in promocijo naroda ter na življenjski standard in zdravje ljudi. Posebno pozornost smo v teoretičnem delu naloge namenili predstavitvi načinov izvedbe izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti. V raziskovalnem delu smo skozi pogovor s tridesetimi naključno izbranimi sogovorniki ugotavljali, v kolikšni meri izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti dejansko vpliva na kulturo, promocijo naroda ter na življenjski standard in zdravje ljudi. Precejšnji del raziskave smo namenili načinom izvedbe formalnega in neformalnega izobraževanja v poklicih domače umetnostne obrti ter oviram, s katerimi se srečujemo pri izvedbi tovrstnega izobraževanja. Zanimalo nas je tudi, kdo so udeleženci izobraževanja iz posameznih aktivnosti poklicev domače umetnostne obrti. Ob vsem tem smo ugotovili, da se izobraževanje v poklicih domače umetnostne obrti izvaja samo v neformalni obliki, preko ustnega izročila posameznih nosilcev dejavnosti domače umetnostne obrti, zaradi ustvarjanja dohodka in ohranjanja kulturne dediščine. Za dopolnjevanje usvojenega znanja se posamezniki pogosto odločajo za delavnice in tečaje. Ekskurzij, seminarjev, nacionalne poklicne kvalifikacije in izobraževanja za pridobitev naziva mojster se ne udeležujejo v veliki meri zaradi previsokih stroškov. Izvajaci neformalega izobraževanja so centri domače umetnostne obrti in razna združenja. Navedenega izobraževanja se večinoma poslužujejo brezposelne osebe in nosilci dejavnosti turističnih kmetij. Pri izobraževanju v poklicih domače umetnostne obrti se srečamo tudi z nekaterimi ovirami, ki odvračajo mlade od izobraževanja, med katerimi izstopajo: nizek zaslužek, premajhen interes pristojnih vladni inštitucij za izobraževanje, kulturo, socialo in trženje ter neprimeren odnos javnosti do poklicev domače umetnostne obrti. Formalno izobraževanje za poklice tovrstne obrti sicer še ne obstaja, vendar njeni nosilci navajajo predloge za izboljšanje stanja izobrazbe na tem področju. Izpostavljajo izobraževanje z več prakse (vajeništvo), vsebine s poudarkom na večji strokovnosti, prodaji in marketingu, prav tako razmišljajo o primernem stopenjskem ovrednotenju morebitnih učnih programov.
Ključne besede: - domača umetnostna obrt, - pomen izobraževanja, - neformalno izobraževanje, - formalno izobraževanje, - udeleženci izobraževanja.
Objavljeno: 25.09.2018; Ogledov: 363; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici