| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 97
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
VPLIVI IN MOŽNOSTI VRTCA IN VZGOJITELJA PRI SPODBUJANJU RAZVOJA IN BOGATENJA BESEDNEGA ZAKLADA PRI PREDŠOLSKEM OTROKU
Karmen Markuš, 2009, diplomsko delo

Opis: Z empiričnim diplomskim delom sem poskušala ugotoviti, ali obstajajo razlike v obsegu besednega zaklada predšolskih otrok glede na čas vpisa v vrtec in kakšen faktor je pri tem otrokov spol. To sem ugotavljala s pomočjo 4 nalog, ki sem jih ponudila otrokom. Naloge so od otrok zahtevale nadaljevanje zgodbe, izmišljanje zgodbe, poimenovanje in opis sličic. Moj pogovor z otroki je potekal individualno v manjšem prostoru, njihove odgovore sem sproti posnela. Pri analizi dobljenih rezultatov sem ugotovila, da je razlika v obsegu besednega zaklada glede na čas vpisa majhna, a so precejšnje razlike v tem, kako otroci določen stavek povedo. Otroci, ki so vpisani v vrtec od 1. leta dalje, uporabljajo slogovno ustreznejše besede in hitreje oblikujejo stavke.
Ključne besede: razvoj govora, pomen govornega razvoja, besedni zaklad, vzgojitelj, pomen obiskovanja vrtca
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 3475; Prenosov: 862
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

4.
5.
UPRAVLJANJE OBRATNEGA KAPITALA V ENERGETSKIH PODJETJIH IZ DRŽAV ČLANIC OECD
Sanja Kališnik, 2014, magistrsko delo

Opis: Vsako podjetje potrebuje dolgoročne in kratkoročne vire financiranja za organiziranje poslovnega procesa v podjetju. Obratni kapital je pomemben vir kratkoročnega financiranja tudi v kapitalno intenzivni industriji, kot je energetika. Podjetja v nenehnem zagotavljanju likvidnosti in ciljev poslovanja včasih zanemarijo upravljanje obratnega kapitala, ki močno vpliva na likvidnost, plačilno sposobnost in dobičkonosnost. Obratni kapital je količina, ki je potrebna za vsakodnevno poslovanje podjetja. S finančnega vidika je obratni kapital sestavljen iz terjatev do kupcev, zalog in obveznosti do dobaviteljev, ki skupaj tvorijo proces kroženja denarja. Proces kroženja denarja je dober indikator kakšna količina obratnega kapitala je potrebna za financiranje gibljivih sredstev in kratkoročne obveznosti. Podjetje analizira obratni kapital in njegove komponent, ter proces kroženja denarja s finančno analizo izbranih kazalnikov in te primerja z ostalimi podjetji v energetski panogi. Namen magistrskega dela je ugotoviti kako upravljanje obratnega kapitala vpliva na likvidnost, plačilno sposobnost in dobičkonosnost. Vpliv obratnega kapitala na dobičkonosnost smo preverili z analizo multiple regresije. Na obratni kapital ne vplivajo samo poslovni cilji in vodstvene sposobnosti finančne funkcije, ampak je v veliki meri odvisen tudi od zunanjih dejavnikov. Pomembni zunanji dejavniki so panoga v kateri deluje podjetje, ter ekonomski in finančni trgi. Kajti panoga določi obliko poslovnega procesa kateremu sledi proces kroženja denarja. Razmere na ekonomskih in finančnih trgih vplivajo na poslovanje podjetje in na odločitve finančne funkcije katero politiko obsega in strukture financiranja obratnega kapitala bo izbrala. Če želi doseči učinkovitost upravljanja obratnega kapitala je priporočljivo, da pri izbiri politik obsega in strukture financiranja upošteva finančne aksiome, ter s doseže želeno optimizacijo obratnega kapitala in njegovih komponent. S finančno analizo smo skozi opazovane obdobje od 2006 do 2012 ugotovili velika nihanja obratnega kapitala in njegovih komponent v izbranih energetskih podjetjih. Na rezultate trendov niso vplivali zunanji ekonomski dejavniki ampak so rezultat različnega internega upravljanja gibljivih sredstev. Na podlagi dobljenih rezultatov finančne analize in multiple regresije smo ugotovili, da ni pravila, ki bi določal učinkovito upravljanje obratnega. Ampak je pomembno, da finančna funkcija v podjetju zagotovi takšno stopnjo uspešnega upravljanja obratnega kapitala, ki bo z racionalno porabo gibljivih sredstev pozitivno vplival na likvidnost, plačilno sposobnost in dobičkonosnost. Zavedati pa se moramo, da vedno obstaja določen procent negotovosti in tveganja pri vrednotenju obratnega kapitala, katere lahko z učinkovitim vodenjem zaznamo in ukrepamo brez, da bi utrpeli finančne izgube.
Ključne besede: Ključne besede: pomen obratnega kapitala, proces kroženja denarja, plačilna sposobnost in likvidnost, politike, politike določanja obsega obratnega kapitala, politike financiranja obratnega kapitala.
Objavljeno: 06.03.2015; Ogledov: 1486; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIH
Sabina Arzenšek, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka. V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček
Objavljeno: 23.12.2009; Ogledov: 3294; Prenosov: 765
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

7.
KAKOVOST V PODJETJU ISKRATELING D.O.O.
Tomi Držaj, 2009, diplomsko delo

Opis: Odločilni dejavnik trajnega uspeha podjetja je vsekakor kakovost. Podjetju daje upanje, da si bo pridobilo in obdržalo potrebno maržo. Kakovost je ta, ki privablja kupce, vpliva na njihovo zvestobo in iz njih celo naredi iskrene in prepričljivi glasnike. Seveda pa je potrebno omeniti tudi zaposlene, enega izmed najmočnejših dejavnikov, ki vplivajo na kakovost, saj organizacije predvsem z njimi ustvarjajo konkurenčno prednost. Zahteve odjemalcev se neprestano spreminjajo in postajajo vse bolj kompleksne, zato jim organizacija lahko uspešno sledi le ob stalnem učenju in razvijanju sposobnosti ljudi, zagotavljanju potrebnih virov in nenehnem izboljševanju proizvodov in procesov. Prav zaradi tega smo v diplomskem delu pisali o kakovosti v podjetju Iskrateling d.o.o. Podjetje Iskrateling d.o.o. pripisuje kakovosti zelo velik pomen. Vlaganje v znanje je stalnica v podjetja Iskrateling d.o.o. Usmerjenost na želje in potrebe kupcev ter močna pripadnost, velika odgovornost in zavezanost vodstva ter vseh zaposlenih za kakovost omogočajo stalno rast ter pozitivno prepoznavanje v okolju, kjer delujejo. V zadnjem delu diplomske naloge smo oblikovali anketni vprašalnik, s pomočjo katerega zaznavamo kakovost dela zaposlenih, proizvodov in storitev. Na podlagi analiziranega vprašalnika smo ugotovili, da je vlaganje podjetja Iskrateling d.o.o. v kakovost upravičena, saj so jo tako zaposleni kot kupci ocenili za zelo dobro. A kljub dobri kakovosti smo podali tudi lastno mnenje oziroma predloge, kako že obstoječo kakovost še izboljšati. Vsako kakovost se da izboljšati, pa naj še bo tako visoka. Zaposlene je potrebno motivirati, saj je motivacija gonilo, ki posameznika pripravi, da izkoristi svoje znanje, izkušnje in kreativnost za izvedbo določene naloge. Ker se čas hitro spreminja in znanje zastara, je potrebna prav tako stalnica rednega izobraževanja, ki se pojavlja v različnih oblikah: dokvalifikacija, prekvalifikacija, nadaljevanje šolanja ali študija, obisk krajših ali daljših seminarjev, delavnic, samoizobraževanje s pomočjo knjig in revij, nenehno sledenje novostim v stroki itd. Omeniti pa velja tudi timsko delo, ki prav tako pripomore k izboljšanju kakovosti. Timi so ključ za boljšo kakovost in konkurenčno prednost organizacije, saj je pretvorba znanja ljudi v proizvode učinkovitejša. Vsi poznamo pomen sinergije, ki pravi 1+1=3.
Ključne besede: Kakovost, Pomen kakovosti, Management kakovosti, Človeški viri, Kakovost storitev, Delo zaposlenih, ISO standardi
Objavljeno: 09.06.2010; Ogledov: 2076; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (508,17 KB)

8.
IGRA JE GLAVNA DEJAVNOST PREDŠOLSKIH OTROK
Lilijana Nemec, 2010, diplomsko delo

Opis: Otroška igra je dejavnost, ki poteka po notranji motiviranosti otroka. Brez nje ne bi bilo srečnega otroštva. Otrok ima pravico do igre. Otroci se ne igrajo z namenom, da bi razvili svoje sposobnosti ali da bi naredili kak izdelek trajne vrednosti. Igrajo se zato, da zadostijo notranji potrebi (Toličič, 1981, str. 9). Odločili smo se za pisanje diplomske naloge z naslovom Igra je glavna dejavnost predšolskih otrok, saj menimo, da se otrok preko igre razvija, uči in pripravlja na življenje. V prvem delu naloge smo se osredotočili na besedo IGRA. Seznanja nas o tem, da se otrok mora igrati, pa ne samo zato, ker je to tipična značilnost zdravega otroka, ampak ker ga igra vsestransko razvija. Vsak otrok ima pravico do igre in nihče, prav nihče ne sme nebogljenemu otroku kakorkoli ogrožati to veličastno pravico — pravico do svobodne izbire igre. Tu imamo zelo pomembno vlogo mi odrasli, ki se izobražujemo in pripravljamo na odgovorno delo z otroki. Dana nam je možnost, da otroku zagotovimo kar se da najlepše otroštvo, saj je to nekaj neponovljivega v vsakem življenju. Otroštvo bo minilo zelo hitro, ostali bodo le spomini. Dolžni smo pomagati otroku, da bodo ti spomini otroških dni čim prijetnejši. Samo kako? Sam odgovor se skriva v besedi IGRA. Spoštujmo otrokovo igro in mu omogočimo kar se da najboljše pogoje. V drugem delu naloge smo se posvetili besedi IGRAČA, ki se že sama po sebi navezuje na prejšnjo besedo. Igrača daje igri vsebino in tudi idejo. Je otrokov spremljevalec, soigralec, prijatelj in seveda nadomestilo maminega naročja. Z ustrezno metodologijo dela smo ugotovili, da je igra zelo pomembna za predšolskega otroka, da se otrok skozi igro vsestransko razvija in uči.
Ključne besede: igra, igrača, otrok, odrasla oseba, razvoj, pomen igre
Objavljeno: 18.05.2010; Ogledov: 5851; Prenosov: 1063
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

9.
DRUŽINA IN SAMOVREDNOTENJE MLADOSTNIKOV
Damjana Kladnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava družino in samovrednotenje mladostnikov. Kadar se posameznik vrednoti negativno, se zavrača in ima do sebe slabši odnos kot tisti, ki se ceni in vrednoti pozitivno. Pri samovrednotenju gre torej za vrednostno obarvana stališča, ki jih posameznik zavzame do sebe in svojih sposobnosti, vse to pa pomembno vpliva na kvaliteto njegovega življenja, še posebej pa na njegovo zdravje, notranje zadovoljstvo, opravljanje nalog, postavljanje in doseganje ciljev ter kvaliteto odnosov z drugimi. Življenje znotraj družine je eden izmed prvih in najosnovnejših krajev razvoja samovrednotenja, tu se namreč zarišejo njegove najbolj osnovne in trajne smernice, s katerimi potem človek vstopi v odnos s širšo skupnostjo in družbo. Tudi mladostniki so vključeni v sistem družine in njihovo samovrednotenje lahko razumemo le, če jih dojemamo kot del tega sistema, saj je odvisno od tega, kako starši izpolnjujejo družinske naloge, še posebej od odnosov, načina vzgoje, pravil in komunikacije znotraj njihove družine. Teoretičnemu delu diplome sledi empirični del. Podatke smo zbirali na vzorcu 120 mladostnikov. Preverili smo, ali obstajajo razlike v višini splošnega samovrednotenja pri mladostnikih in v njihovih osebnih izkušnjah z odnosi in razmerami doma glede na nekatere neodvisne spremenljivke. Prav tako smo želeli raziskati, ali ima družina res tako velik vpliv na samovrednotenje mladih, kot ji ga pogosto pripisujemo. Ugotovili smo, da če so odzivi staršev pretežno pozitivni, potem se mladi pozitivno vrednotijo, ob nenehnih negativnih odzivih in izkušnjah v družini pa se vrednotijo negativno oziroma težje razvijejo pozitivno samooceno. Starši so torej izjemni kreatorji mladih osebnosti, zato je pomembno, da vedo, kako jim naj v času, ki ga imajo na voljo, najbolje pomagajo razviti in okrepiti občutek lastne vrednosti, kar bo pomembno pripomoglo k njihovi boljši kvaliteti življenja.
Ključne besede: samovrednotenje, pomen družine, vzgoja, odnosi v družini, komunikacija
Objavljeno: 30.07.2010; Ogledov: 2233; Prenosov: 507
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

10.
KAKOVOST ZAPOSLENIH V POTOVALNIH AGENCIJAH V SLOVENIJI
Urška Vodlan, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju z naslovom »Kakovost zaposlenih v potovalnih agencijah v Sloveniji« obravnavamo zaposlene v potovalnih agencijah, in sicer njihovo za stroko relevantno splošno znanje (geografije), izkušnje, poznavanje storitev in odnos do strank. Glavni cilj diplomskega dela je bilo ugotoviti, kakšen pristop do strank uporabljajo zaposleni in na osnovi spoznanj izdelati predloge za izboljšanje trenutne situacije. V teoretičnem delu tega zaključnega dela smo opisali pojem kakovosti storitev in predstavili pomen standardov kakovosti. Nato smo se osredotočili na management kadrov, kjer smo se dotaknili pomena zaposlenih v storitveni dejavnosti ter prodajnega osebja in njihovih osebnostnih lastnosti, veščin in izobrazbe ter izkušenj. V nadaljevanju smo obravnavali še zadovoljstvo kupcev ter dejavnikov, ki vplivajo nanj. S pomočjo teoretičnih dognanj smo želeli vsem temo malce bolj približati. Ker smo na podlagi osebnih izkušenj v preteklosti predpostavljal, da je kakovost kontaktnega osebja v potovalnih agencijah v pretežni meri nezadostna, smo v praktičnem delu diplomskega seminarja opravili raziskavo s pomočjo metode skritega kupca, s katero smo potrdili osnovno trditev diplomskega dela. Sklepni del naloge predstavljajo priporočila, kaj in kako v analiziranih agencijah izboljšati, da bi dosegli boljšo kakovost storitev ter s tem višje zadovoljstvo kupcev.
Ključne besede: Kakovost, prodajno osebje, potovalne agencije, poznavanje storitev, odnos do strank, pomen zaposlenih in zadovoljstvo kupcev.
Objavljeno: 06.01.2011; Ogledov: 1321; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (352,92 KB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici