SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MATERINSTVO IN KARIERA
Irena Maselj, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Danes se v ospredje postavljata na eni strani konkurenca v poslovnem svetu ter na drugi strani družina in njena vloga v današnji vse bolj spreminjajoči se družbi. Močno je prisotna potreba po vedno večjem zaposlovanju žensk in seveda s tem tudi mater. Zato se le-te rade odločajo za poklic in s tem neodvisnost, tako pa se tudi oddaljujejo od svoje prvotne vloge matere in gospodinje. Prihaja do neizbežnega problema, kako uskladiti prvotno vlogo z novo. Skozi diplomsko nalogo bom poizkušala poiskati rešitve in predloge, ki bi prispevali k boljši uskladitvi materinstva in kariere.
Keywords: Materinstvo, kariera, položaj žensk (v družbi, na trgu delovne sile), certifikat »družini prijazno podjetje«
Published: 20.07.2009; Views: 3105; Downloads: 385
.pdf Full text (405,83 KB)

2.
DOPRINOS DRUŽBENO ODGOVORNEGA PODJETJA K USKLAJEVANJU DELA IN DRUŽINSKEGA ŽIVLJENJA
Ksenija Povhe, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Za temo diplomskega dela smo izbrali problematiko usklajevanja družinskega in poklicnega življenja, ker menimo, da se ženske — matere pri usklajevanju obeh prioritet soočamo z večjimi težavami kot moški. Naš namen je bil preučiti pojem družbene odgovornosti in zakonodajo na področju družinske politike ter spoznati, ali lahko tudi podjetja s svojim prostovoljnim razumevanjem družine, omogočijo staršem lažje usklajevanje delovnega in družinskega življenja. Spoznali smo, da je družbena odgovornost pojem, ki postaja vse bolj prepoznaven. Podjetja, ki se zavedajo njenega pomena, skušajo koncept družbene odgovornosti vpeljati v svoje vsakdanje poslovanje in tako s svojimi dejanji vplivati na zaposlene, okolje in odnose s širšo skupnostjo. Čeprav živimo v 21. stoletju, je še vedno aktualno vprašanje enake obravnave moških in žensk oziroma odprave neenakosti med spoloma. Potrebno je dati priložnost tudi ženskam in jih rešiti tradicionalnih okvirov družinskih vlog. Ženske nismo le matere in gospodinje, smo soustvarjalke vrednosti slehernega podjetja. Delitev družinskih vlog in enakopravna obravnava žensk na delovnem mestu pa sta že korak v tej smer. Podjetje je odvisno od ljudi, ki ga sestavljajo in ravno človeški kapital postaja ključen dejavnik uspešnosti in konkurenčne prednosti podjetja. V diplomskem delu smo obravnavali certifikat Družini prijazno podjetje. Sodeč po podeljenih certifikatih (v Sloveniji je že 49 podjetij s takšnim certifikatom), se nekatera slovenska podjetja zavedajo svojega doprinosa k usklajevanju družinskega in poklicnega življenja svojih zaposlenih. Z izvajanjem družini prijaznih ukrepov želijo stimulativno vplivati predvsem na starše z družinskimi obveznostmi in zanimivo bo preučevanje učinkov v nadaljnjem obdobju tako za podjetja kot za posameznike. Ostala spoznanja, ki izhajajo iz diplomskega dela so sledeča: zakonodaja je staršem otrok dokaj naklonjena, večji problem vidimo v tem, da bodisi zaposlenih ne poznajo ali ne želijo izkoristiti svojih pravic, bodisi s strani podjetja ne dobijo zadostnega razumevanja. Potreben bo čas, da družbeno odgovorna dejanja podjetja sprejmejo kot nekaj samoumevnega. Družini prijazna podjetja tako predstavljajo dober zgled vsem drugim. Takšne in podobne prakse lahko pozitivno pripomorejo k osveščanju ljudi o možnostih usklajevanja družinskega in poklicnega življenja in svoj prispevek o problematiki smo želeli predstaviti v diplomskem delu.
Keywords: Človeški kapital, družbena odgovornost, družini prijazni ukrepi, družinska politika, družini prijazno podjetje, položaj žensk.
Published: 27.08.2010; Views: 1714; Downloads: 282
.pdf Full text (466,97 KB)

3.
POLOŽAJ ŽENSK V PROCESU ZAPOSLOVANJA
Eva Mlakar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali položaj žensk v procesu zaposlovanja. Želeli smo ugotoviti, kakšne so značilnosti zaposlovanja in dela žensk ter opredeliti vlogo ženske. V prvem delu smo uporabljali deskriptivne metode raziskovanja. Povzemali smo teoretična spoznanja in teorije o zaposlovanju na splošno, o selekcijskih postopkih ter o izbiri kadrov. Ugotavljali smo, kakšne so zaposlitvene značilnosti žensk v Sloveniji in drugod po Evropi ter preučevali zakonske okvire za zaščito žensk in za zagotavljanje enakih možnosti. Spoznavali smo načine za zagotavljanje enakih možnosti v praksi in se posvetili obravnavi družini prijazne politike v podjetjih. V drugem delu diplomske naloge smo predstavili rezultate izvedene raziskave o položaju žensk na trgu delovne sile v Sloveniji. Raziskavo smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli med 113 udeleženci. Podatke smo analizirali s statističnimi metodami s pomočjo programa SPSS. Testi hipotez so pokazali, da ne moremo trditi, da so ženske težje zaposljive kot moški, prav tako pa ni možno posplošiti, da so med ženskami brez otrok in z otroki težje zaposljive slednje. Potrdili smo hipotezi, da se ženske pogosteje kot moški srečujejo z diskriminatornimi vprašanji na zaposlitvenih razgovorih ter da so ženske nad 26. letom težje zaposljive kot ženske do 26. leta starosti. Prav tako lahko trdimo, da ženske v primerjavi z moškimi močneje občutijo spol kot oteževalni dejavnik iskanja zaposlitve. Položaj žensk v Sloveniji je v primerjavi z drugimi evropskimi državami dober, saj je stopnja delovne aktivnosti žensk nad povprečjem Evropske unije, prav tako pa tudi rezultati naše raziskave kažejo, da je položaj žensk in moških ob iskanju zaposlitve podoben. Z večjo mero ozaveščenosti, močnejšimi spodbudami s strani države ter večjim številom družini prijaznih ukrepov v podjetjih bi se obstoječe stanje lahko še izboljšalo.
Keywords: zaposlovanje, položaj žensk, usklajevanje dela in družinskih obveznosti, enake možnosti, družini prijazne politike
Published: 12.08.2011; Views: 1877; Downloads: 176
.pdf Full text (737,61 KB)

4.
VPLIV OSEBNOSTNIH LASTNOSTI PODJETNIKOV NA RAST IN INTERNACIONALIZACIJO SLOVENSKIH GAZEL
Mateja Grobelnik, 2013, master's thesis

Abstract: Dinamičnost podjetnika, njegove osebnostne lastnosti, dinamično podjetje, rast in internacionalizacija predstavljajo prepletanje zgodbe magistrske naloge, ki je pred vami. Opravljena raziskava ugotavlja vpliv in povezavo med ključno osebo v podjetju, tj. podjetnikom, njegovimi osebnostnimi lastnostmi ter rastjo in internacionalizacijo slovenskih dinamičnih podjetij. Cilj magistrske naloge je bil poiskati relevanten odgovor na temeljno raziskovalno vprašanje: »Kako vplivajo osebnostne lastnosti podjetnika na rast slovenskih gazel in kolikšen del gazel internacionalizira svojo dejavnost zaradi istega vpliva?« V vsakem podjetju igra ključno vlogo podjetnik in njegova zavestna odločitev za rast. Seveda sama odločitev za rast ni dovolj. Poleg vseh zunanjih in notranjih dejavnikov je pomemben faktor podjetnik in njegove osebnostne lastnosti kot ključni element rasti. Kaj pravzaprav je osebnost? V psihologiji razumemo osebnost kot celostni vzorec relativno trajnih značilnosti, po katerih se posamezniki razlikujejo med seboj. Bistveni sestavini osebnosti sta relativna trajnost in individualnost, to kar posameznike med seboj ločuje. Osebnost posameznika določa različen odziv v enakih situacijah, pa tudi obratno, da se isti posamezniki v različnih situacijah odzivajo enako oz. podobno. Osebnostne značilnosti pa so tiste, ki se pojavljajo dosledno ne glede na vpliv okoliščin (dostopno na: Inštitut za razvoj človeških virov). V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne lastnosti podjetnika. Veliko raziskovalcev pred nami je že analiziralo osebnostne lastnosti podjetnikov in spoznalo, da se osebnost podjetnikov razlikuje od osebnosti nepodjetnikov, predvsem v smislu odprtosti za nove ideje, nove izkušnje. V našem primeru smo osebnostne lastnosti razdelili na dva večja sklopa, in sicer: nepsihološke osebnostne lastnosti in psihološke osebnostne lastnosti. Nepsihološke osebnostne lastnosti sestavljata človeški in socialni kapital. V uspešnem podjetju, ki je usmerjeno v rast, sta človeški in socialni kapital neizbežna. Vse več podjetnikov se zaveda pomembnosti znanja, veščin, spretnosti in pomoči družinskih članov za uspešno delovanje podjetja. Prav tako pa je za uspešno podjetje pomemben tudi socialni kapital, ki pomaga podjetnikom do novih informacij, novega znanja ob vključenosti podjetnika v družbene vezi in omrežja, vse to pa ob visoko razvitih socialnih veščinah in trdnem zaupanju med člani. Podjetniki morajo vlagati tako v človeški kot v socialni kapital, saj lahko skupaj hitreje privedeta do željenega cilja. Psihološke osebnostne lastnosti smo razdelili na splošne psihološke lastnosti in spoznavne psihološke lastnosti. Splošne psihološke lastnosti sestavljajo: potrebo po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznano samoučinkovitost in notranji nadzor. Dinamičnega podjetnika opredeljujejo vse omenjene lastnosti, nekatere bolj izrazito kot druge. Spoznavne psihološke lastnosti pa sestavljata vizija in intuicija podjetnika, ki ravno tako prispevata pomemben del pri sprejemanju in analiziranju poslovnih odločitev v podjetju. Rast, ki se nanaša na spremembo velikosti podjetja, smo proučevali na vzorcu dinamičnih podjetjih. Zakaj? Ker so to edina podjetja, ki v današnjih težkih časih ostajajo dinamična, fleksibilna in ohranjajo konkurenčno prednost, saj so se sposobna hitro prilagoditi zahtevam, ki jih narekuje trg z učinkovito izrabo znanja, idej in informacij s strani dinamičnega podjetnika. To so ponavadi majhna visokotehnološka podjetja, ki so za razvoj slovenskega gospodarstva nujno potrebna, saj v obdobju petih let proizvedejo največ novih delovnih mest in iščejo priložnosti na globalnem trgu. V magistrski nalogi smo iskali tudi povezavo med rastjo podjetja in internacionalizacijo ter med osebnostnimi lastnostmi podjetnika v povezavi z internacionalizacijo. Mednarodno poslovanje je pomembno, saj predstavlja vključevanje v izvoz nujno sestavino za zagotavljanje obstoja, preživetja in rasti dinamičnih podjetij. V
Keywords: podjetnik, osebnost, osebnostne lastnosti, rast, internacionalizacija, dinamično podjetje - gazele, nepsihološke lastnosti, psihološke lastnosti, človeški kapital, socialni kapital, vizija, intuicija, potreba po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznana samoučinkovitost, notranji nadzor, neodvisnost, spol podjetnika, dinamični podjetnik, mednarodni podjetnik, znanje, izobrazba, veščine, položaj v družini, relacijski, socialni in strukturni kapital.
Published: 03.09.2013; Views: 2388; Downloads: 473
.pdf Full text (2,23 MB)

5.
ANALIZA IZBRANIH DEJAVNIKOV RASTI NA PRIMERU HITRO RASTOČEGA DRUŽINSKEGA PODJETJA X
Barbara Klemenčič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Dinamični podjetnik, njegov način vodenja in upravljanja podjetja, njegove osebnostne lastnosti, hitro rastoče družinsko podjetje, rast podjetja se prepletajo v diplomskem projektu. Opravljena raziskava daje ugotovitve, kakšna je prepletenost in vpliv dinamičnega podjetnika oziroma ključnega člena v podjetju, ki vodi posel, njegovimi osebnostnimi lastnostmi, s tem vpliv na rast podjetja in vpliv same družine na vse odločitve v podjetju. Cilj diplomskega projekta je bil poiskati temeljne in realistične odgovore na temeljno raziskovalno vprašanje: »Obravnavano dinamično družinsko podjetje uspešno vodi in upravlja dinamični podjetnik skupaj s svojim podjetniškim timom, saj s pomočjo tega dejavnika rasti, podjetje raste«. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, ima podjetnik pri tem vedno temeljno vlogo, saj se vsak podjetnik sam odloči, ali želi rasti ali ne. Vendar pa pri tem odločitev podjetnika o rasti ni dovolj, saj na podjetje vplivajo tako notranji kot tudi zunanji dejavniki rasti, ki lahko bistveno vplivajo na rast in razvoj samega podjetja. Poleg vseh dejavnikov pa so ključnega pomena osebnostne lastnosti, ki so eden izmed ključnih elementov za rast. Kadar pa gre za družinsko podjetje, na odločitve v podjetju vplivajo tudi družinski člani, ki so posredno ali neposredno vključeni v podjetje. Hitro rastoče podjetje mora biti naravnano v inovativnost in kreativnost, saj to za podjetje predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Kreativnost in inovativnost sta najpomembnejša vira razvoja vsakega podjetja. Podjetje mora težiti k inovativnosti svojih zaposlenih, saj se le tako lahko generirajo nove ideje, s katerimi nastane invencija. Brez inovativnosti podjetniškega tima in samega dinamičnega podjetnika, bodo podjetje konkurenti prehiteli in posledično se bodo odjemalci raje odločali za konkurentove izdelke/storitve kot pa za naše. V diplomskem projektu smo poiskali tudi povezavo med družinskim podjetjem in hitro rastočim podjetjem. Hitro rastoča podjetja predstavljajo največjo moč v majhnem podjetništvu. Hitro rastoča podjetja namenijo tudi več sredstev za raziskave in razvoj. Hitro rastoča družinska podjetja v večini pripravljajo formalne plane poslovanja. Večina družinskih podjetij sodeluje z zaposlenimi, z njimi delijo določene informacije in jim posredujejo odstopanja poslovanja od planiranega. S tem dajejo zaposlenim jasne signale, kaj od njih pričakujejo. Manj zanimive se jim zdijo poslovne strategije nizkih stroškov. V primeru prisotnosti novih proizvodov na trgu, ta podjetja zavzamejo strategijo vodilnega na trgu ali strategijo prvega zasledovalca. Rast podjetja, na katero vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki rasti, smo proučevali na vzorcu izbranega hitro rastočega družinskega podjetja. Zakaj prav na tem vzorcu? Ker gre za podjetje, ki v današnjem turbulentnem okolju ostaja dinamično, fleksibilno in pri tem nenehno želi ohranjati konkurenčno prednost pred drugimi, saj se je zaradi dinamike pripravljeno hitro prilagajati zahtevam, ki jih neprestano narekuje trg. To uresničujejo z učinkovito izrabo idej, znanja in informacij, kjer ima dinamični podjetnik temeljno vlogo. Predvsem so to podjetja, ki so usmerjena v visokotehnološke procese in v današnjem gospodarstvu ustvarjajo največ novih delovnih mest. Prispevek diplomskega projekta je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer smo pregledali tako domačo kot tujo literaturo s tega področja, si zastavili raziskovalne hipoteze, opisali, kakšne bodo metode dela, predstavili izvedbo raziskovalnega intervjuja, analizirali vse odgovore, ki smo jih pridobili iz intervjuja ter na koncu povzeli sklepne ugotovitve. Pri analiziranju pa je potrebno biti prividen, saj ni nujno, da je dinamični podjetnik tisti, ki je temeljni dejavnik rasti, ampak lahko na rast vplivajo tudi drugi notranji in zunanji dejavniki, kot na primer podjetniški tim, inovativnost itd. Tematika, ki smo jo proučevali, je aktualna v današnjem svetu.
Keywords: dinamični podjetnik, osebnostne lastnosti dinamičnega podjetnika, družinsko podjetje, rast, hitro rastoče podjetje – gazela, inovativnost, kreativnost, žetvena strategija, znanje, položaj v družini, vizija, prevzemanje tveganje, potreba po dosežkih, vključevanje družinskih članov v vodenje in upravljanje, dejavniki rasti.
Published: 10.11.2016; Views: 460; Downloads: 68
.pdf Full text (1,13 MB)

6.
POLOŽAJ OTROKA NEKOČ IN DANES
Jasmina Bohorč, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Položaj otroka nekoč in danes je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pojmi, ki so tesno povezani med seboj. Ti pojmi so: otrok, otroštvo, družina, položaj otrok, pravice in dolžnosti otrok. Poznavanje teh pojmov je tesno povezano s položajem otrok v posameznih družbah, položajem otrok v družini in z modeli družinske vzgoje. V teoretičnem delu sta opisana tudi otrok, otroštvo in družina, ki sta predstavljena v različnih modelih družinske vzgoje, prav tako tudi v posameznih družbah. Otroštvo je pomembno in za vsakogar nepozabno obdobje življenja. V otroštvu se oblikujejo mnoge smernice našega poznejšega razvoja in radi se vračamo vanj, žal seveda le v mislih in spominih. V teoretičnem delu izvemo, da vlogo družine priznavajo vse družbe in kulture, danes in v preteklih obdobjih. Glede vloge in pojmovanja družine obstajajo mnoge razlike. Vloga in sestava družine sta med različnimi kulturami in v različnih zgodovinskih obdobjih nekaj univerzalnega. V vseh kulturah in obdobjih se družina in njeno družinsko življenje pojavlja kot družbena norma, kot vrednota. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave na temo položaj otrok danes. Za raziskovalni instrument smo uporabili anketni vprašalnik, ki sta ga izpolnila 102 starša predšolskih otrok. Zanimalo nas je, kakšen način vzgoje starši uporabljajo pri otroku in kakšen je odnos med starši in otroki. Osredotočili smo se tudi na posamezne vrste družin, ki veljajo za njihovo družino, da bi izvedeli, v kateri model družinske vzgoje sodijo. Prav tako so nas zanimala vzgojna sredstva, ki jih pri vzgoji uporabljajo pa tudi s katerimi dolžnostmi in pravicami se starši strinjajo. Podatke, pridobljene s pomočjo anketnega vprašalnika, smo obdelali s programom SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) in jih tabelarično prikazali.
Keywords: Dolžnosti otrok, družina, modeli družinske vzgoje, otrok, otrok v posameznih družbah, otroštvo, položaj otroka v družini, pravice otrok, vrste družin, vzgojna sredstva
Published: 30.10.2015; Views: 2490; Downloads: 486
.pdf Full text (424,58 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica