| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
MARKETINŠKO KOMUNICIRANJE V POLITIKI
Marko Cej, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Moj diplomski seminar obravnava področje marketinga v politiki in v povezavi s tem marketinškega komuniciranja v politiki. Ugotovil sem, da marketing v politiki izhaja iz ekonomskega marketinga in ima z njim veliko skupnega. Ustvariti želi političnega kandidata, ki bi ustrezal širši množici in ga skozi oblike marketinškega komuniciranja predstaviti potencialnim volivcem. Pri ekonomskem marketingu gre za podobno stvar, le da tukaj nastopa izdelek ali storitev, ki je narejena prav za določen segment potrošnikov in se predstavlja skozi enake kanale komuniciranja, kot v prejšnjem primeru. Če primerjam objekte oziroma subjekte, ki nastopajo v obeh primerih ugotovim, da lahko izdelek enačim z političnim kandidatom in njegovimi idejami, potrošnik je volivec, politična javnost je trg in dobiček so glasovi na volitvah. Pri obeh pojmih nastopa lojalnost in gradnja imidža. V nadaljevanju predstavljam politično oglaševanje in politično propagando. Enako kot pri produktnem oglaševanju, politično oglaševanje predstavlja izdelek (političnega kandidata) in navaja prednosti in sposobnosti le-tega. Kupci (volivci) se s tem izdelkom (političnim kandidatom in njegovimi idejami) poistovetijo in ga kupijo (volijo), dajo določeno vsoto denarja (na volilnem lističu obkrožijo kandidatovo ime). Politično propagando pa predstavljam kot pojem, ki je skozi zgodovino dobil negativen predznak. Značilen je predvsem za diktatorske in totalitarne režime, kjer je namen propagandne akcije, zavestno manipuliranje in vsiljevanje določenih idej, stališč in načel širši množici. Tako sem, kot primer uporabil prakso Sovjetske zveze z Leninom in kasneje Stalinom na čelu in Goebbelsom iz nacistične Nemčije. Zaključim s temo prvih tajnih volitev pri nas 1990, kjer prikažem pravo plakatno vojno opozicijskega Demosa in nepričakovano visoko priljubljenost »vaškega cirkusanta« Ivana Krambergerja, v tekmi za predsedniški stolček samostojne Slovenije.
Ključne besede: marketinško komuniciranje, marketinško komuniciranje v politiki, politika, marketing, marketing v politiki, orodja marketinškega komuniciranja, politično oglaševanje, politična propaganda.
Objavljeno: 22.12.2010; Ogledov: 1526; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (480,96 KB)

3.
VKLJUČEVANJE ŽENSK V POLITIKO V DRŽAVAH NEKDANJE JUGOSLAVIJE
Katja Krevs, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava vključevanje žensk v politiko ter govori o neenakosti zastopanosti žensk in moških v politiki. Prikazuje spol in politiko ter izenačenost pojmov javno — politično, kamor so praviloma uvrščeni moški, in zasebno — nepolitično, kamor so praviloma uvrščene ženske. Obravnava nekatere stereotipe, ki vplivajo na nizko število žensk v politiki, predvsem na vodstvenih položajih in na sploh v organih odločanja. Obravnava tudi politično participacijo, ki je razdeljena na konvencionalno in nekonvencionalno, ter razlaga, zakaj so ženske v politiki sploh potrebne. Predstavlja dejavnike, ki vplivajo na politično participacijo žensk, ter razlaga, kateri so vzroki za njihovo skromno predstavništvo v politiki. Glavni namen diplomskega dela je preučiti vključevanje žensk v politiki v državah nekdanje Jugoslavije. Zato bomo raziskali, kakšno je zanimanje za politiko pri moških in ženskah in ali obstajajo med spoloma razlike v politični vključenosti, in sicer glede na njihovo politično participacijo in zastopanost v vladi in parlamentu. Želimo preveriti tudi, ali je v ekonomsko razvitejših državah naslednicah prisotna višja stopnja vključenosti žensk v politiko, na podlagi njihove nevolilne in volilne politične participacije, zanimanja za politiko ter zastopanosti v parlamentu in vladi.
Ključne besede: Ključne besede: ženske, politika, spol, konvencionalna politična participacija, zanimanje za politiko, zastopanost v politiki, države naslednice nekdanje Jugoslavije.
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 2443; Prenosov: 404
.pdf Celotno besedilo (428,86 KB)

4.
PREDSTAVNIŠTVO ŽENSK V PARLAMENTU IN VPLIV RAZLIČNIH VOLILNIH SISTEMOV NA PREDSTAVNIŠTVO SPOLOV
Selma Hasanović, 2012, diplomsko delo

Opis: Skoraj vse sodobne demokracije se v politiki soočajo s težavo majhnega deleža žensk. V Sloveniji je bil v preteklosti delež žensk v parlamentu pod evropskim povprečjem, danes pa je v Državnem zboru rekordnih 32,2 % žensk. Prvič v zgodovini samostojne države so ženske v Državnem zboru zastopane z več kot tretjino. Pri izdelavi diplomske naloge sem se poleg znanih ovir participacije žensk v javni sferi (volilni sistem, strankarska ideološka naravnanost, strategija, organiziranost in politika oblikovanja kandidatnih list, politična kultura itd.) posebej osredotočila na vpliv volilnih sistemov na predstavništvo žensk v parlamentu. Analiza vključuje pet zelo različnih držav: ZDA, Francijo, Nemčijo, Veliko Britanijo in Slovenijo. Vsaka izmed izbranih držav ima svoj volilni sistem, cilj proučevanja diplomskega dela pa je prikazati vlogo in pomen volilnega sistema v teh demokratičnih družbah. Pomembno vprašanje je tudi njegov vpliv na sestavo in delovanje parlamenta.
Ključne besede: ženske v politiki, parlament, volilni sistemi, participacija, enakopravna zastopanost.
Objavljeno: 18.09.2012; Ogledov: 1910; Prenosov: 391
.pdf Celotno besedilo (975,87 KB)

5.
Baron Schwegel v svojih spominih
Franc Rozman, 1984, izvirni znanstveni članek

Opis: Avtor na podlagi doslej neobjavljenih spominov barona Josefa Schwegla in ob upoštevanju literature obravnava življensko pot in politično delovanje tega pomembnega politika druge polovice preteklega stoletja. Njegovo politično delovanje kot diplomata, državno-in deželnozborskega poslanca in blejskega rojaka je bilo doslej v slovenski historiografiji le bežno omenjano
Ključne besede: Schwegel, Josip, Bled, politiki
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 325; Prenosov: 16
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Korupcija v svetu in njeni škodljivi učinki
David Dubrovski, 2017, diplomsko delo

Opis: Korupcija oz. zloraba moči ni nov fenomen. Je problem, ki se pojavlja v vseh zgodovinskih razvojnih obdobjih človeka. Vendar pa se oblike in razsežnosti korupcije zelo razlikujejo glede na stopnjo družbeno-ekonomskega razvoja ter tehnološkega napredka. V diplomskem projektu smo se osredotočili na značilnosti in negativne učinke korupcije v svetu danes. Korupcija negativno vpliva na gospodarsko rast, razvoj podjetij, investiranje, alokacijo človeških virov, državno potrošnjo ter razvojno pomoč. Prišli smo do zaključka, da v zadnjih letih v najrevnejših državah korupcija v politiki ostaja enaka, medtem ko se v hitro razvijajočih se državah postopoma zmanjšuje, saj postajajo te države glede njihovega ekonomskega delovanja ter poslovanja vedno bolj podobne razvitim državam. Zaslediti je mogoče tudi napredek v zmanjšanju korupcije v najrazvitejših državah sveta. Korupcija je največji problem prav v slabše razvitih državah, v razvitih državah pa še ni učinkovito odpravljena. Raven koruptivnosti države in BDP na prebivalca države sta v negativni korelaciji, vendar obstajajo določene izjeme. Z ustreznimi mehanizmi si je potrebno še nadalje prizadevati zniževati korupcijo v družbi.
Ključne besede: korupcija, korupcija v politiki, korupcija v gospodarstvu, učinki korupcije, indeks koruptivnosti, Slovenija
Objavljeno: 22.01.2019; Ogledov: 671; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici